Playa de Aro

konings

Vrienden,

De afgelopen week ben ik aan de Costa Brava geweest.

Zo heb ik gisteren de wedstrijd Barca-Inter bezocht, maar dat gegeven heeft
op deze nieuwsgroep geen waarde.

Wat wel van waarde kan zijn is het feit dat ik nog eens in Playa de Aro ben
geweest.

De laatste keer was 1979.

Ik kon het niet nalaten naar wat relikwie�n van destijds te zoeken.

Zo is de Kings-bar er nog altijd ("waar moderne mensen elkaar ontmoeten").
Het is, zo op het oog, een redelijk chique tent geworden, maar was niet open
op het tijdstip waarop ik er was.

L'Esquinade ("Bar -club - pizzeria") is er ook nog altijd, maar niet op
dezelfde locatie.

Het pand waar de studio was, heb ik niet meer kunnen vinden.

Saillant detail : toen ik vanmorgen in Gerona in de rij stond voor het
vliegtuig,
raakte ik in gesprek met een wat oudere, Belgische dame.

Zij vertelde me, dat ze op de berg in Playa woonde.

Mas Nou?

Inderdaad.

Ze was de buurvouw van Sylvain geweest.

"Toen hij muziek verzorgde vanop zijn boot was alles helemaal in orde.
Later met zijn drog en valse dollars ging het helemaal mis"

De dame wist niet dat hij zich in een redelijk recent verleden van het leven
heeft beroofd.

Groeten,

Wil Konings

Douwe

"konings" <kon...@home.nl> schreef in bericht

Leuk verhaal Wil. Het pand van de studio's destijds is het pand rechts (als
je er voor staat) naast de Correos, het locale postkantoor.

Douwe

ronn

On 25 nov, 16:28, "konings" <koni...@home.nl> wrote:
> [...]

>   Later met zijn drog en valse dollars ging het helemaal mis"
>
> De dame wist niet dat hij zich in een redelijk recent verleden van het leven

Over de doden niets dan goed , niet altijd ,maar probeer zoveel
mogelijk de waarheid te schrijven .
Sylvain is officiel overleden na een astma aanval en begraven op
16/02/2007.Dus bijna 4 jaar .

Douwe

Douwe

> [...]

>mogelijk de waarheid te schrijven .
>Sylvain is officiel overleden na een astma aanval en begraven op

Hetgeen Wil schrijft is de trieste waarheid.

Douwe

Bart Van Peer

> 16/02/2007.Dus bijna 4 jaar .- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

2006.

Bart

andre

En de overige adverteerder magic parc ( of ben ik nu in de war met
monique ) is dat er nog ?
en box 146 playa d aro gerona spanje was dat een postbus nummer op het
postkantoor,
of was dat het woon adres van bokke broek ( deze werd later ook voor
monique gebruikt )
K zal es zien of ik er weer eens langs ga is al weer n paar jaar
geleden dat ik er ff ben wezen
buurten ook al rijd ik wekelijks op spanje met de vrachtwagen maar ja
dan rechstreeks op barcelona
en helaas geen tijd meer net als vroeger ff van de snelweg af en aan
de kust kijken
andre

konings

"andre" <andres...@gmail.com> schreef in bericht

Andre,

Het is er nog wel, maar was volgens mij geen adverteerder op Mi Amigo.

Maar, het is alweer zoooooooo lang geleden....

Herinneringen vervagen.

groeten

Douwe

"andre" <andres...@gmail.com> schreef in bericht

> En de overige adverteerder magic parc ( of ben ik nu in de war met
> monique ) is dat er nog ?

Ja is er nog. Sterker nog, daar de staan de spullen van Bokkebroek
opgeslagen van destijds van Mi Amigo.

> en box 146 playa d aro gerona spanje was dat een postbus nummer op het
> postkantoor,

Ja, als je in Playa was werd de post door Haike gewoon bij de buren
opgehaald dus.

> of was dat het woon adres van bokke broek ( deze werd later ook voor
> monique gebruikt )

Nee hij woonde niet in een postbus maar in Calella een plaatsje in de buurt
ook aan de kust

> andre

Groet,

Douwe
http://www.youtube.com/watch?v=gtW8A7Rhy2M

Hans Marijs

Toen ik in de jaren 80 in Gerona was ben ik speciaal naar het
postkantoor geweest... Daar stonden de postbussen en ik heb toen een
foto gamaakt van nr 146. Die probeer ik binnenkort on line te zetten...

Hans Marijs

Overigens was ik ook een paar jaar eerder in Mauritius, waar de Mi Amigo
vanaf de Magdalena een postbus had in Port Louis.
Ik ben in de hoofdstad geweest maar toen had ik geen postbusnr bij de
hand geloof ik en heb ik ook niet gezocht

Juul

Douwe schreef:

h� Douwe,

Ben je "zendeling" geworden?

Juul

Douwe

"Juul" <Juulg...@norderney.nl> schreef in bericht

Ach 't is maar ��n keer per jaar kerstavond Juul. En een mooie spot met RTL
voice-over Edwin Ouwehand.

andre

On 26 nov, 23:40, "Douwe" <k...@knorretje.nl> wrote:
> "andre" <andreschok...@gmail.com> schreef in berichtnews:f641de94-6a41-400c...@g27g2000yqn.googlegroups.com...

Dus de spullen ( studio inrichting ) van Miamigo zijn er nog steeds
begrijp ik hier uit.
Misschien bokkebroek ( wie heeft er contact mee ? ) eens overhalen dat
spul
naar nederland te laten halen voor een tentoonstelling of iets
dergelijks
( misschien wel permanente opstelling in het museum beeld en geluid
zal ook
niet verkeerd wazen hi )

Douwe

"andre" <andres...@gmail.com> schreef in bericht

Met Bokkebroek heb ik regelmatig contact. Ik denk niet dat er iets naar
Nederland komt. Belgie zou dan nog meer voor de hand liggen.

Douwe

p.bul...@gmail.com

Douwe,

Heb je NU NOG STEEDS contact met Bok ? Hij is nl. al een tijdje UIT Belgie vertrokken na het overlijden van Haaike. Laat eens iets weten. Hier in Playa kennen ze hem in ieder geval nog, met zijn echte naam overigens. Greetings from the windy Platja d Aro.

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/wp-content/uploads/2021/05/Radiodagboek-2-juni-1900-1999.pdf staat nu dit te lezen: Nico.

1975: Zeezenders:
In het Spaanse Playa de Aro wordt een Radio Mi Amigo winkel geopend.

NicouitGouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-30-juni/ staat nu dit te lezen: Nico.

1975: Michelle start bij Radio Mi Amigo in Playa de Aro.

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-6-juli/ staat nu dit te lezen: Nico.

1975: Michelle start bij Radio Mi Amigo ‘Groeten uit Playa de Aro’.

Nico Gouda

...lees (en zie, de foto is aanklikbaar!) nu óók https://www.mediapages.nl/nieuws-actueel/4004-mi-amigo-terug-in-playa-de-aro Nico.

NicouitGouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-7-september/ staat nu dot te lezen: Nico.

1977: Ron van der Plas vervangt in het Spaanse Playa de Aro gedurende drie dagen Michelle op Radio Mi Amigo.

NicouitGouda

NicouitGouda

...in de juist hier bovenstaande link is nu bijgepost. Nico.

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-11-oktober/ staat nu dit te lezen: Nico.

1976: Het rommelt bij Radio Mi Amigo in Playa de Aro. Joop Verhoof en Stan Haag worden na onderlinge onenigheden door Sylvain Tack gedurende een maand op vakantie gestuurd. Bart van Leeuwen en Peter Van Dam nemen hun programma’s over.

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-19-december-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1977: Nieuwkomer Ton Schipper vervangt Michelle en Stan Haag tussen 10.00 uur en 12.00 uur bij Radio Mi Amigo in Playa de Aro.

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-18-februari-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1975: Joop Verhoof, Bert Bennett, Stan Haag en Sylvain Tack van Radio Mi Amigo vluchten halsoverkop naar de Spaanse badplaats Playa de Aro. De programma’s zullen daar opgenomen worden.
Message has been deleted

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-5-augustus-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2020: De studio van Radio Mi Amigo in het Spaanse Playa de Aro is van een garage in Spanje naar de studio's van de VBRO in de ‘Borze’ in Brugge verhuisd. De ex-eigenaar van het netwerk Frederik Thomas zal daar het materiaal van de beroemde zeezender in ere herstellen.

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-12-september-2 staat nu dit te lezen: Nico.

1978:

– Een tender uit Engeland levert de programma’s van Radio Mi Amigo uit Playa de Aro aan de ‘MV Mi Amigo’.

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-1-oktober-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1976: Stan Haag en zijn echtgenote Michelle, die op Radio Mi Amigo ‘Koffietijd’ presenteerde, verlaten Playa de Aro en keren naar huis terug.

NicouitGouda

...en ook:

1978: De laatste programma’s van Radio Mi Amigo worden in Playa de Aro opgenomen. Vanaf 22/10/1978 wil men slechts nog live vanop de ‘MV Mi Amigo’ werken.

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-11-september-2/ staat als vóórbericht van het bericht van 12 sep 2022 nu dit te lezen: Nico.

1978: Marc Jacobs, Johan Visser en Ferry Eden moeten vanwege het ontbreken van programmabanden uit Playa de Aro alle programma’s live op de ‘MV Mi Amigo’ brengen.

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-20-december-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1976: Door een gebrek aan banden uit Playa de Aro moeten Marc Jacobs en Frank van der Mast bij Radio Mi Amigo alles live presenteren.