Caroline op 945 AM

Jan Parent

Radio Caroline is komende zaterdag 2 februari vanaf 07.00 uur op 945 khz te
ontvangen.
Het gaat om een testuitzending met een vermogen van 150 kilowatt vanuit
Oost-Europa.
Dat hoor ik via de Caroline-satellietservice op Astra 1.
Caroline is al een tijd geen zeezender meer , maar toch leuk voor de
liefhebbers, dacht ik.

Jan

Franz van Velzen (OE3FVU / PE0WGA)

Heb je enig idee vanuit welke locatie dat zou zijn ? Ik hoop uit Tsjechie,
Hongrije of Slowakije, dan heb ik hier in Oostenrijk fatsoenlijke muziek in
de auto.............

Goed nieuws dus !

Franz
"Jan Parent" <ja...@zeelandnet.nl> schrieb im Newsbeitrag

Erwin

"Franz van Velzen (OE3FVU / PE0WGA)" <fvve...@aon.at> schreef in bericht

> [...]
> Hongrije of Slowakije, dan heb ik hier in Oostenrijk fatsoenlijke muziek

Jammer dat het maar weer voor 1 dag is. Dat schiet eigenlijk niet op. Maar
als het om testuitzendingen gaat, zijn ze dan van plan om die frequentie te
huren?

Erwin

Rink

Franz van Velzen (OE3FVU / PE0WGA) heeft geschreven in bericht
<3c5715fa$0$32070$5039...@newsreader01.highway.telekom.at>...

Herman Boel 's EMWG geeft twee zenders van 150 kW op 945 kHz:
- Riga, Litouwen
- Rostov-na-Donu, Rusland

Ik gok op de eerste, maar wees niet te optimistisch!
Deze zender is vast niet te ontvangen in NL of B.

Rink

Erwin

"Rink" <rink...@planet.nl> schreef in bericht

Hier in het oosten van het land moet het in iedergeval wel lukken.

Erwin

\JT\

In Purmerend ook te horen, met enig gekraak en geruis.

--
Venlig Hilsen

Jan Parent

Om nog even op m'n eigen berichtje terug te komen. Ik kan me nauwelijks
voorstellen dat het inderdaad 945 khz is, zoals werd genoemd. Want daar zit
Capital Gold namelijk voor Sussex in Engeland. Ik vermoed dat 954 khz
wordt bedoeld. Die lijkt me redelijk schoon.

"\JT\" <"?uroc?nt"@spaarbank.com> schreef in bericht

Rink

Jan Parent heeft geschreven in bericht
<3c581141$0$72...@news2.zeelandnet.nl>...

> [...]
>Capital Gold namelijk voor Sussex in Engeland. Ik vermoed dat 954 khz
>wordt bedoeld. Die lijkt me redelijk schoon.

Op 954 kHz staan geen 150 kW zenders genoemd bij Herman Boel.
Wel 200 kW in Dobrochov, Tsjechie. Hierop zit Cesky rozhlas 2.

Maar ook twee kleintjes in Engeland:
Classic Gold 954/1530, Breinton (Hereford) met 160 Watt
Classic Gold 666/954, Beacon Hill (Torbay) met 400 Watt

Lijkt me niks voor Caroline, ik denk dat Tsjechie de zender niet voor één
dag verhuurd

Rink

Ruud Poeze

Rink schreef:

En zo ja dan is ie hier en in de UK overdag niet te horen.
Ruud

Ruud Poeze

Jan Parent schreef:

> [...]
> Capital Gold namelijk voor Sussex in Engeland. Ik vermoed dat 954 khz
> wordt bedoeld. Die lijkt me redelijk schoon.

Dus denk je dan dat daar zomaar voor een dag een zender voor is die hier
te horen zou zijn......
's Avonds zit daar de RAI vanuit Rome op.

Dat er nog mensen zijn die in Caroline sprookjes geloven.
Ruud

Jan Parent

Ik meld alleen maar wat ik gisteravond hoorde. Of het allemaal hoorbaar
wordt is iets anders. Daar zet ik ook mijn vraagtekens bij.

Jan

"Ruud Poeze" <radioc...@wxs.nl> schreef in bericht

\JT\

Jan Parent wrote:

> [...]
> Capital Gold namelijk voor Sussex in Engeland. Ik vermoed dat 954 khz
> wordt bedoeld. Die lijkt me redelijk schoon.

Klopt, wat ik hoorde was dus Capital Gold en niet een Oostblokker.

--
Venlig Hilsen

Luc Van Braekel

"Jan Parent" <ja...@zeelandnet.nl> wrote in message

> [...]
> Capital Gold namelijk voor Sussex in Engeland. Ik vermoed dat 954 khz
> wordt bedoeld. Die lijkt me redelijk schoon.

Volgens een bericht in de Caroline mailinglist (
http://groups.yahoo.com/group/RadioCarolineMailinglist/ ) komen de
uitzendingen inderdaad uit Letland, op 945 kHz.

Luc

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-31-januari-3/ staat nu dit te lezen: Nico.

2002: Letland

Radio Caroline test vanaf 6.00 uur op AM 945 kHz. De zender bevindt zich in Letland. Men vangt in de Benelux weinig of niets op.

NicouitGouda

Jan 31, 2024, 1:28:39 PMJan 31
...aanvulling: op het bericht juist hierboven: met een vermogen van 150 kW. Nico.

Rink

Feb 11, 2024, 7:20:03 PMFeb 11
Op 31-1-2024 om 19:28 schreef NicouitGouda:
> ...aanvulling: op het bericht juist hierboven: met een vermogen van 150 kW. Nico.

ook geen zeezender.....