Caroline North en South

Gerard Nijssen

Hallo zeezenderexperts,

Van iemand die niet thuis is in nieuwsgroepen kreeg ik wat vragen over
Caroline North en South.
Zelf ben ik meer een 'lurker' en was toen iets te jong voor Caroline in de
sixties... Ik weet het dus niet.

Zijn vraag luidt letterlijk:

"Op 3 juli 1964 werd Radio Atlanta, Radio Caroline South en werd de
originele Radio Caroline, Radio Caroline North. Mijn vraag is de volgende:
zonden South en North net dezelfde programma's uit of hadden ze ieder een
aparte programmatie?
En nog belangrijker voor mij als 'chartliefhebber': hadden zij dezelfde
hitparade of verschillende...
Het staat mij voor dat Radio Caroline North een tijdlang een Top 65 had en
later een Top 50..."

Namens de vragensteller alvast heel erg bedankt,

Gerard

Paul De Haan

"Gerard Nijssen" <g_a_nijssen...@hotmail.com> wrote in message

> Hallo zeezenderexperts,
>
> Van iemand die niet thuis is in nieuwsgroepen kreeg ik wat vragen over
> Caroline North en South.

> Zelf ben ik..."

Caroline North en South opereerden onafhankelijk van elkaar vwb
programmas en commercials. Enkele succesvolle spelletjes zoals
Cash Cassino draaiden op beide, werd opgenomen in het hoofdkantoor in
London. Beide stations klonken totaal verschillend, North meer relaxed
voor het Noorden, South meer swing and swung gericht op London.
De hitparade was de Countdown of Sound, een top 50.

Paul de Haan

Gerard Nijssen

> De hitparade was de Countdown of Sound, een top 50.
>
> Paul de Haan

Bedankt voor je reactie, Paul.
Die Countdown of Sound, was dat de hitparade voor beide stations?

Gerard

Paul De Haan

> Bedankt voor je reactie, Paul.
> Die Countdown of Sound, was dat de hitparade voor beide stations?
>
> Gerard

Inderdaad, beide stations hanteerden dezelfde top 50. Overigens bracht
North meer geld aan commercials binnen dan South. In het zuiden was
Radio London het station waar de adverteerders naar toe gingen en om
iets van landelijke dekking
te krijgen boekte men ook op Caroline North.
Paul

Hans Knot

"
in 1965 was een top 65 te beluisteren op Caroline North. Heb jezelf nog
opnamen van Paul.

groet

Hans

Q_1_2_...@hotmail.com

Q_1_2_...@hotmail.com

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-1-januari/ staat nu dit te lezen: Nico.

1966:

– Door de overname van ‘Atlanta Project’, het bedrijf van Allan Crawford, bezit Ronan O’Rahilly Radio Caroline North en Radio Caroline South. De samenwerking met de fortpiraat Radio City wordt afgeblazen.

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-28-maart-2/ staat nu dit te lezen:

2019: Radiolegende Bob Stewart (79) overlijdt aan de gevolgen van de ziekte van Parkinson. Na Radio Caroline North en South trok hij naar de Engelse service van Radio Luxembourg waar hij 18 jaar bleef. Andere werkgevers waren onder meer Radio Capital en Red Rose Radio.

En lees en zie(3x) nu ook https://www.offshoreradio.co.uk/bstewart.htm Condoleances van Nico uit Gouda.

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-16-mei-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1964: Verenigd Koninkrijk
Radio Caroline North en Radio Caroline South zamelen geld voor het Algerijnse weeshuis ‘The Caroline Dormitory’ in. Het idee krijgt de steun van de organisatie ‘War On Want’ en van zangeres Marianne Faithfull. Zij spreekt 42 boodschappen in die beide stations continu gebruiken.