Radio Essex

Hans H.

Is iemand die zeezenderdocumentaire van Ray Clark aan het opnemen? Zo te
horen is de internetverbinding weggevallen.

Hans H.

oldies45

"Hans H." <hogendh...@xs4all.nl> schreef in bericht

> Is iemand die zeezenderdocumentaire van Ray Clark aan het opnemen? Zo te
> horen is de internetverbinding weggevallen.
>
> Hans H.

Voor mij dezelfde vraag...slordig hoor BBC...

Harm

anne

"oldies45" <offsh...@hotmail.nl> schreef in bericht
De hele week is het goed gegaan.
Is vanmorgen ook al gebeurd, wie neemt op via de Am?
Is in de stad niet te ontvangen.

vr.gr.anne

Hans H.

"anne" <huppi...@despammed.com> schreef in bericht
Ik denk dat ze Back to Normal zijn, dus zonder Live Radio. Dat maak ik
tenminste op uit hun homepage. Wel webcams (alsof dat het wezen van radio
is), geen stream. Niet bij nagedacht.

HH

oldies45

"Hans H." <hogendh...@xs4all.nl> schreef in bericht
Tja jammer...We gaan gewoon weer ouwe bandjes draaien Hans...en morgen gaan
we een week genieten van RNI op 192 en die zit hier (hopelijk nog) op de
kabel.

Harm

Charles van Doornewaard

Er gingen vanmorgen nog meer dingen mis

Bij de start van de uitzendingen vanaf de Halfpenny Pier in Harwich hoorde
je gedurende het eerste half uur in plaats van de aangekondigde muziek de
tussendoorpraatjes die de presentator had met collega's en mensen op de
pier. Dingen die niet voor uitzending bedoeld waren. En daarna hoorde je ze
wel de platen af- en aankondigen maar geen muziek in het eerste half uur.
(Ik heb dit opgenomen. Je kunt het vergelijken met Aunties bloomers).

Daarna viel de live stream voor een kwartier uit.
Rond 10:45 Ned. Tijd kwam de verbindingf weer op gang op het internet. Maar
in het laatste uur is de verbinding om 12:11 Ned. tijd uitgevallen en is
sindsdien niet meer terug gekomen.

Ik vind dit een heel slordig einde van een prachtige week.

Wat Ray Clark's documentaire betreft, deze is apart op de site te
beluisteren op:
http://www.bbc.co.uk/essex/pirate/ray_documentary.shtml

Ik ben het nu aan het opnemen.

Charles.

oldies45

"Charles van Doornewaard" <odc...@haalditweg.xs4all.nl> schreef in bericht
Slim hé...ik ben al een paar keer op die pagina geweest...maar niet zo slim
geweest om ook eens te luisteren ((-:

Harm

Hans H.

"Charles van Doornewaard" <odc...@haalditweg.xs4all.nl> schreef in bericht

Dat is mooi, Charles. Goed gewerkt!
Ook al omdat mijn TotalRecorder niet wil. Ik zie dat een "masterfader"
(Options/system) dicht staat, dus dat zou het kunnen zijn.
Maar die is op geen manier te benaderen.

Hans H.

Hans H.

"oldies45" <offsh...@hotmail.nl> schreef in bericht
Van wat ik gehoord heb zat het goed in elkaar, en meteen ook dicht op de
luisteraar.

HH

Hans H.

"Hans H." <hogendh...@xs4all.nl> schreef in bericht

Er staan nu wel filmpjes on line:
http://barney.ultralab.net/pirate_bbc_essex/timelapse_thursday.php

HH

Hans H.

"Hans H." <hogendh...@xs4all.nl> schreef in bericht

Nou ja, meer een snelle diashow. Driekwart seconde per foto. Toch mooi.

HH

Charles van Doornewaard

Hans en Harm,

De documentaire is net afgelopen en ik heb het nu compleet op MP3 staan. Ik
zal het bestand jullie even E-Mailen. Harm, deze is uiteraard ook voor de
Downloadclub.

Charles.

Charles van Doornewaard

Hans-H en Harm

De documentaire heb ik op mono opgemomen met als bitrate 64 kbps en is bijna
25 mB groot. Kunnen jullie mailboxen deze omvang aan? Zoniet hoe krijg ik
het over?

Hans H.

"Charles van Doornewaard" <odc...@haalditweg.xs4all.nl> schreef in bericht

U bent een heer.

Hans H.

oldies45

"Charles van Doornewaard" <odc...@haalditweg.xs4all.nl> schreef in bericht
Nou graag...alleen kunnen we het niet aanbieden via onze club omdat het hier
gaat om opname met copyright van een officiele station en daar blijven we
liever van af om problemen te voorkomen. Maar ik weet zeker dat er hier
anderen zijn die het wel ergens openbaar wil zetten.

Harm

Charles van Doornewaard

Ik wil het best aan anderen sturen die er interesse in hebben maar let wel,
het bestand dat ik heb is bijna 25 MB.

En Hans-H, ...als alles goed is gegaan heb je nu post.

Charles.

Charles van Doornewaard

Als het goed is gegaan heb jij nu ook posst op je chello adres.

Charles.

Ruud Poeze

Charles van Doornewaard schreef:

De live stream waar jij naar luisterde was er speciaal voor het "pirate"
project. Deze is kennelijk afgesloten.
De docu (zelf niet geprobeerd te luisteren) is door het "normale" BBC
Radio Essex uitgezonden(AM en FM), die wellicht ook een live stream
heeft. Daar had dus naar geluisterd moeten worden.

Maar wellicht dat de docu als losse file beschikbaar kan komen, (ik zal
daar via via achteraan gaan) hou site's van BBC R Essex in de gaten.
Kijk dus ook naar hun "normale" site.
ruud

Ruud Poeze

Ruud Poeze schreef:

Foutje, docu is al beschikbaar zie ik.
ruud

Charles van Doornewaard

Deze is ook als losse file ter beschikking gekomen, want als het goed is
verwijst de link die ik in mijn bericht plaatste direct naar de pagina waar
de file te beluisteren is.

hwh

"Ruud Poeze" <radioc...@wxs.nl> schreef in bericht

Maar

tegen drieen plots weer geluid, beetje gerommel en zo.

gr, hwh

oldies45

Die story rammelt een beetje...beetje naast de waarheid...

Harm

hwh

> Die story rammelt een beetje...beetje naast de waarheid...

Het lijkt wel een verslag van een wedstrijd of iets dergelijks.

gr, hwh

Hans H.

"Charles van Doornewaard" <odc...@haalditweg.xs4all.nl> schreef in bericht

Ik denk dat jouw of mijn provider er bezwaar tegen hebben.

HH

Gerrit

Hallo allemaal,
De Ray Clarke documentaire kun je nu beluisteren via
www.offshoreradio.nl
met Realplayer in 16kb-kwaliteit
maar ook via
http://www.bbc.co.uk/essex/realmedia/pirate/all_at_sea.ram

Gerrit

peter

"Hans H." <hogendh...@xs4all.nl> schreef in bericht

bij mijn deed Total Recorder het gewoon goed, heb troudens geen system (wel
system setings maar daar kan weer geen master fader vinden)

doet ie hememaal niks meer, of lukt het alleen niet om dat enne BBC
programma op te nemen

peter

> Hans H.

Hans H.

"peter" <peter...@hotpop.com> schreef in bericht

Soms lijkt hij op te nemen, dan loopt de teller, maar de niveaumeter slaat
niet uit, en de opname blijft blanco.

Hans H.

Ruud Poeze

"Hans H." schreef:

Controleer in de settings voor opname of de bronkeuze (software) goed
is.
Controleer of het opname niveau goed is, bij deze file moest ik naar
200% +
Als het echt niet lukt kun je m van mij op n audio Cdtje krijgen.
ruud

Hans H.

"Ruud Poeze" <radioc...@wxs.nl> schreef in bericht

Ik heb inmiddels al een MP3'tje, Ruud, maar bedankt.

Het is onverklaarbaar, maar ik probeer opnieuw Realplayer met zowel RNW live
als Die Essex-docu, en nu werkt het wel. Dezelfde instellingen.

Bedankt voor alle adviezen.

Hans H.

Q_1_2_...@hotmail.com

...luister nu naar http://radio0511.com/ tot 17:00 uur. Dit uur staat vanaf uiterlijk morgenavond online op http://radio0511.com/ en dan de zevende opname van boven. Nico.

Nicoui...@outlook.com

NicouitGouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-28-september/ staat nu dit te lezen: Nico.

1966: De gedagvaarde baas van de fortpiraat Radio Essex, Roy Bates, wordt van illegaal uitzenden beschuldigd. Hij krijgt een boete maar het station blijft in de lucht.

NicouitGouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-27-oktober-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1965: Radio Essex test op het fort ‘Knock John’ in de monding van de Theems.

Nico Gouda

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-7-november-3/ staat volledigheidshalve nu dit te lezen: Nico.

1965: Radio Essex start vanop het voormalige platform ‘Fort Knock John’ in de Theems. Mark West, David Sinclair, Guy Hamilton en Richard Palmer zijn enkele medewerkers.