Amerikaanse radiostations ontvangen in de 60's

Rink

Dit was erg leuk om te horen.

Ene Robert McArthur heeft alle callsigns die hij in de 60's
op de middengolf heeft opgenomen in een video gezet.
Op volgorde van frequentie 540 tot 1600 kHz en elk station
voorzien van een kaartje met de frequentie, callsign, locatie
en de afstand tot zijn ontvangstlocatie.
Dat is Arlington (Virginia), en dat ligt net buiten de hoofdstad Washington.

Al luisterend hoorde ik een tune van de zeezender Radio London
en ook wat fragmentjes gebruikt door Radio Veronica.
Op 1570 kHz hoor je Wolfman Jack uit Mexico, hij zegt Texas,
maar de zender van XERF stond in Mexico.
Ontvangsten tot bijna 4000 km uit de USA, Canada, Mexico,
midden Amerika en Caraibische eilanden.
Opvallend vond ik dat zelfs lokale stations (ca 25 km) niet
storingsvrij waren, je hoort daar een ander station onder.
En soms zijn lange afstandsontvangsten wel ongestoord.

Veel luisterplezier:

Robert McArthur
These are recordings made of AM broadcast band radio stations
during the 1960s. In those days programming was "local-centric"
with little syndication, and stations had individual personalities.
The airchecks are presented in sequence by frequency across
107 AM channels from 540 to 1600 khz. Stations in 40 states,
6 Canadian provinces, and 9 countries are included.

https://www.youtube.com/watch?v=z8litAtBWXQ

Rink