Dhr. Neuteboom bij Bull Verweij op bezoek! (op Radio 5)

nico

Hallo iedereen. Vanmiddag rond 13:08 was er op Radio 5 in "Café
Kooijmans" iemand te horen die wist te vertellen dat Dhr. Neuteboom
bij "Ome" Bull Verweij op bezoek is geweest. De opname van dit gesprek
komt op
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio5/kro/cafekooijmans/laatste-12.wma
te staan, maar de "band" moet nog ververst worden met de aflevering
van hedenmiddag. Hartelijke afluister-groeten van Nico uit Gouda.

leendert vingerling

On Oct 27, 2:30 pm, nico <Q_1_2_3_4_...@hotmail.com> wrote:
> [...]

> te staan, maar de "band" moet nog ververst worden met de aflevering
> van hedenmiddag. Hartelijke afluister-groeten van Nico uit Gouda.

Ben benieuwd of oud PTT opsporingsambtenaar Neuteboom aan Bull Verweij
heeft verteld wie hem in 1959 tipte over de zenderonderdelen in het
pand van Henk Oswald aan de Beursstraat in Amsterdam, of is dat
inmiddels bekend?

Salut
Leendert

Rob Mesander

Gefeliciteerd met je eerste nuttige posting, Nico!

Rob

nico

On 27 okt, 14:30, nico <Q_1_2_3_4_...@hotmail.com> wrote:
> [...]

> te staan, maar de "band" moet nog ververst worden met de aflevering
> van hedenmiddag. Hartelijke afluister-groeten van Nico uit Gouda.

Inmiddels staat dit gesprek nu wél online op deze link. Nico.

Bart Van Peer

Een leuk verhaal. Helemaal zoals ik het me had voorgesteld.
Bull Verwey heeft in zijn grote interview, de dubbel-cd dus, wel eens
verteld dat de opsporingsambtenaren bij hem langskwamen in de tijd dat
de zenders bij hem stonden.

Het is trouwens een fijn programma om naar te luisteren.

Dank voor de link Nico.

Bart

Hans Visser

Thnx Nico

Douwe

"Rob Mesander" <mesa...@caiway.nl> schreef in bericht

> Gefeliciteerd met je eerste nuttige posting, Nico!
>
> Rob

Wat een extreem lullige opmerking weer Rob M te G.

Meestal is alles wat volgt op Nico's postings bullshit (let op de
woordspeling)

Douwe

Douwe

"nico" <Q_1_2_...@hotmail.com> schreef in bericht
[...]

"Failed to render the file" (ik weet niet eens wat het betekent).

Hoe open ik het of nog liever hoe download ik het (voor het archief).

Bedankt voor de hulp.

Groet Douwe

Bart Van Peer

On 27 okt, 22:33, "Douwe" <k...@knorretje.nl> wrote:
> "Rob Mesander" <mesan...@caiway.nl> schreef in berichtnews:4ae73154$0$775$58c7...@news.kabelfoon.nl...

> Wat een extreem lullige opmerking weer Rob M te G.
>
> Meestal is alles wat volgt op Nico's postings bullshit (let op de
> woordspeling)
>
> Douwe

Als Nico deze draad niet had gestart zouden wij geen weet hebben gehad
van de interventie betreffende de Neuteboom-interventie.

Bart

hans knot

On Oct 27, 6:43 pm, "Rob Mesander" <mesan...@caiway.nl> wrote:
> Gefeliciteerd met je eerste nuttige posting, Nico!
>
> Rob

Ha die Rob de nog steeds heersende anorak of the year. De opmerking
vindt ik ongeplaatst. Een ieder heeft zijn eigen plus en minnen en
daar hoeven ze niet op gewezen te worden. groet Hans

radiogek

Ik ben het geheel met Rob eens -en niet omdat hij een stadgenoot is-
dit was de eerste posting van Nico die enig nu had!

Groetjes Hans
http://thevandijks.blogse.nl/

huppiedos

[...]

Nu eens over de inhoud,

De persoon die belt is Cor Moerman die onder de hr. Neuteboom werkte.
Hij verteld over zijn radio souvenirs bij radio Veronica.

Ten eerste valt me op dat hij verteld over een perspexblokje met daarin een
speldje van radio Veronica, deze waren voor de naaste medewerkers.
Wel een vreemd cadeautje als je de zenders van boord kom halen en geen
directe medewerker bent.

Nog een vreemd cadeau kreeg hij toe gestopt, het was de 1ste dag enveloppe
afgestempeld op 31 augustus, maar deze was illegaal omdat deze nooit in het
post circuit is geweest.
Wat mij verbaast is dat de Verweij's zo amicaal waren tegen de gene die hun
station mede had om zeep geholpen.

Vr.gr.anne

Pasq

On Tue, 27 Oct 2009 22:33:12 +0100, Douwe wrote:

> Wat een extreem lullige opmerking weer Rob M te G.
> Meestal is alles wat volgt op Nico's postings bullshit (let op de
> woordspeling)

Exact. Degenen die op Nico reageren zijn offtopic..
Ik nu ook..
Ik ga de radio maar eens aanzetten...
Nu ben ik weer ontopic.. :-)))
Fijne dag

Pasq

On Tue, 27 Oct 2009 14:36:58 -0700, Bart Van Peer wrote:

> Als Nico deze draad niet had gestart zouden wij geen weet hebben gehad
> van de interventie betreffende de Neuteboom-interventie.

Ja.. Als.. Dan....
En het ligt altijd aan Nico...
Moet toch iemand de schuld krijgen...

Juul

hans knot schreef:

Ik sluit mij aan bij de eerder geplaatste opm van Douwe en nu die van Hans.
Zie mijn posting die ik al eens eerder deed nav een opm. van Bert(je)

Juul

Juul

huppiedos schreef:

Heel simpel Anne, ik denk dat er wat "van die perspex blokjes" of te wel
presse papier's over waren en die werden o.a. uitgereikt bij het
Veronica afscheids feest dec 1974 in Hamdorff-Laren. En dat Cor Moerman
er enige tijd later 1 gehad heeft is dus niet zo gek.
Dus "opruiming".

Juul

Bart Van Peer

Ik ben Nico juist heel dankbaar voor deze posting.

Bart

Bart Van Peer

On 28 okt, 09:34, Juul <Juulgele...@norderney.nl> wrote:

> [...]
> Dus "opruiming".
>
> Juul- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Juul,

Mag ik aannemen dat dit een feest voor de medewerkers was?
Ik heb hierover nog nergens iets gelezen.

Bart

Frank Troost

Douwe schreef:

> "Failed to render the file" (ik weet niet eens wat het betekent).
>
> Hoe open ik het of nog liever hoe download ik het (voor het archief).

Ik heb hem gedownload, geconverteerd naar mp3 en geupload naar sharebee,
hier kan iedereen hem downloaden via 5 verschillende servers.

http://sharebee.com/3f6374a5

Veel plezier ermee,

Frank!

Peter de Wit

> Wat mij verbaast is dat de Verweij's zo amicaal waren tegen de gene die
> hun
> station mede had om zeep geholpen.
>

> Vr.gr.anne

Zo vreemd is dat toch niet Anne?

Allereerst was het niet de RCD die het station opdoekte maar de (linkse)
politiek. De mannen van de Radio Controle Dienst deden niets anders dan hun
werk. Daarcvoor werden ze betaald. Natuurlijk niet het werk waar wij blij
mee konden zijn.

In de jaren 80 ben ik meerdere keren "uit de lucht gehaald" door Dhr. Otte.
Een prima kerel. Als hij kwam stond de koffie al klaar en, gek genoeg, het
was nog best gezellig ook.

Peter de Wit

Juul

Bart Van Peer schreef:

> [...]
Dat klopt.

Juul

Juul

Peter de Wit schreef:
Kijk dat bedoel ik. Zo is dat.

Ik zal het je sterker vertellen, op enig moment was de baas van de
opsporings ambtenaren gewoon lid van het Veronica voetbal elftal.

Bram Vermeulen zong het reeds;"politiek............politiek........"

Juul

Juul

Juul

Frank Troost schreef:

Ik ga eens luisteren.

Dank je Frank

Juul

Peter de Wit

Iemand nog koffie :-)

PdW

huppiedos

"Juul" <Juulg...@norderney.nl> schreef in bericht

Dat is natuurlijk nu een leuk aandenken voor Cor Moerman wat hij nu in zijn
radio museum koestert.
En natuurlijk deed hij gewoon zijn werk, maar dat maakt het niet minder
zuur.
Ken meer instanties die heel vriendelijk tegen je zijn maar toch ondertussen
hun werk zeer netjes en goed uitvoeren zonder aanziens des persoons.

Was iedereen aanwezig bij het Veronica afscheidsfeest dec 1974, of waren er
mensen die het niet konden opbrengen daar nog aanwezig te zijn?

vr.gr.anne

Juul

huppiedos schreef:

Jeemig Anne, weet ik veel. Dat heb ik niet onthouden.
En dat mensen het niet aankonden? Ben je gek. Die klap kwam pas
veeeeeel later.

Juul

Juul

Rob Mesander

Douwe, ik lees net jouw posting en ik schrik er van. Zo ken ik je niet. Ik
wilde juist positief zijn over Nico's posting. Velen waren niet enthousiast
over de postings van Nico, hier en op het Norderney forum. Ik heb juist
eerder al eens gepost dat Nico best soms nuttige links post. Dit was een
echt goede, meer bedoelde ik niet.

Rob

koffietronic

"huppiedos" <> schreef in bericht
> [...]
> speldje van radio Veronica, deze waren voor de naaste medewerkers.
> Wel een vreemd cadeautje als je de zenders van boord kom halen en geen

Cor Moerman !?? Maar die ken ik persoonlijk ! Heeft nooit iets verteld van
zijn slinkse beroep. Anders was ik vast minder aardig tegen hem geweest.
Hij zei tegen me dat zijn leven het 'Zwitserleven gevoel ' gaf. Dan wordt je achteraf
toch niet goed ?

Je valt achterover als je weet waar hij zich nu mee bezig houdt.

koffietronic

"Frank Troost" > schreef in bericht

> Ik heb hem gedownload, geconverteerd naar mp3 en geupload naar sharebee,
> hier kan iedereen hem downloaden via 5 verschillende servers.
> [...]

Waarom kan ik een 90 min film met geluid inkrimpen naar 30 Mb en maak jij
van 45 min audio 117.64 MB ??

Er zijn ook nog mensen met een langzame verbinding. Stuur je ook nog bmp files
naar mensen ? Dat doet mijn kleine broertje ook maar die begrijpt niet
waar ie mee bezig is.

Frank Troost

koffietronic schreef:

> [...]
> bmp files
> naar mensen ? Dat doet mijn kleine broertje ook maar die begrijpt

45 minuten audio? Maak daar maar 115 van. En daar maakt Lame kennelijk
117 MB van.. En da's helemaal normaal.

Frank!

huppiedos

> Jeemig Anne, weet ik veel. Dat heb ik niet onthouden.
> En dat mensen het niet aankonden? Ben je gek. Die klap kwam pas veeeeeel
> later.
>

> Juul

Ha Juul,

Begrijp dat je ook niet alles kunt onthouden, het was even een overdenking
van hoe reageer je als je werk je wordt afgepakt, en dat je dan een
afscheidsfeest moet bijwonen.
die reactie is voor iedereen natuurlijk anders.

vr.gr.anne

Douwe

Je weet zeker van de schrik dan niet meer meer wat je zelf schreef:

"Gefeliciteerd met je eerste nuttige posting, Nico!"

Of moet ik dit positief uitleggen Rob. Kom op zeg.

Sans racune,

Groet,
Douwe

leendert vingerling

On Oct 29, 12:02 am, "Douwe" <k...@knorretje.nl> wrote:
> "Rob Mesander" <mesan...@caiway.nl> schreef in berichtnews:4ae88779$0$765$58c7...@news.kabelfoon.nl...

Maar ondertussen gaat dit hele 'draadje' over Nico en wordt er voorbij
gegaan aan de persoon Neuteboom. Als hij bij oom Bull ' als kind aan
huis kwam', dan zal hij toch ooit hebben verteld wie destijds de
tipgever was voor de inval in de Beursstraat.
In het boek van Gerth van Zanten blijft die vraag immers onbeantwoord.

Salut
Leendert

Juul

koffietronic schreef:

Kikk Cor heet tenminste gewoon Cor Moerman en jij ?

Juul

Pasq

Ik denk dat dit inderdaad redelijk normaal is voor MP3.
Normaler dan 90 minuten film omzetten naar 30MB..
Veel zal er qua kwaliteit niet meer overblijven van die film..
Want anders hadden we ook nooit de DVD hoeven uit te vinden,
en passen er ongeveer 23 films op een enkele CD. :-)

Pasq

On Wed, 28 Oct 2009 19:47:46 +0100, koffietronic wrote:

> [...]
> hem geweest. Hij zei tegen me dat zijn leven het 'Zwitserleven gevoel '
> gaf. Dan wordt je achteraf toch niet goed ?

Volgens mij is dat nooit een pubiek geheim geweest...

> Je valt achterover als je weet waar hij zich nu mee bezig houdt.

Hij heeft nu een radiomuseum naast zijn woonhuis in Budel, so what?

koffietronic

"Pasq" <vriend van Nico> schreef in bericht

> Volgens mij is dat nooit een pubiek geheim geweest...

klopt. Nooit een publiek geheim dus een onbekend feit.

> Hij heeft nu een radiomuseum naast zijn woonhuis in Budel, so what?

Nee,dat is het niet wat ik bedoel. Jij bent arrogant en hebt de kift in.
Dat is een gevaarlijke combinatie. Genetische relatie met Hans K soms ?

Juul

Pasq schreef:

nee want ik wist dat gewoon en hij van mij. Maar wellicht nog een Cor
Moerman?

Juul

Juul

koffietronic schreef:

Oh, jee "sterke koffie zo te lezen".

Juul

Douwe

>"leendert vingerling" <leendert....@club-internet.fr> schreef

>Maar ondertussen gaat dit hele 'draadje' over Nico .

>Salut
>Leendert

Tja mijn Stichtign Norderney weblogje met foto's ging alleen over etiketten
en beleefdheidsvormen.

Het kan verkeren.

Douwe

Pasq

On Thu, 29 Oct 2009 17:39:56 +0100, koffietronic wrote:

> Nee,dat is het niet wat ik bedoel. Jij bent arrogant en hebt de kift
> in. Dat is een gevaarlijke combinatie. Genetische relatie met Hans K
> soms ?

Dat is jouw mening.. En dat mag. Vraag me alleen af hoe je die mening
gevormd hebt...??

hans knot

Koffietronic een in persoon die niet met zijn eigen naam naar voren
komt schreef

. Genetische relatie met Hans K soms ?

Hoezo? Ben je wetenschapper dat je dergelijke opmerking kunt plaatsen
Heb je me persoonlijk ontmoet of ben je jaloers op mijn
productiviteit. Het wordt echt niet duidelijk met die opmerking. Zelfs
niet voor de beste wetenschapper van Nederland. Pathetic zullen velen
schrijven in hun betoog! sterkte

Pasq

On Thu, 29 Oct 2009 15:30:40 -0700, hans knot wrote:

> [...]
> Het wordt echt niet duidelijk met die opmerking. Zelfs niet voor de
> beste wetenschapper van Nederland. Pathetic zullen velen schrijven in

Volgens mij heeft ie zich verslikt in zijn eigen koffie.. ;-)

leendert vingerling

On Oct 29, 9:09 pm, "Douwe" <k...@knorretje.nl> wrote:

> Tja mijn Stichtign Norderney weblogje met foto's ging alleen over etiketten
> en beleefdheidsvormen.
>
> Het kan verkeren.
>
> Douwe

''

Je bedoelt waarschijnlijk etiquette, want over etiketten heb ik niets
gelezen. Antwoord op de vraag in jouw draadje wat de viering van'
Veronica 50 jaar' gaat inhouden is helaas niet gegeven. Waarschijnlijk
komen de 'meester' en je plaatsgenoot daar volgend jaar april mee.

Salut
Leendert

Juul

leendert vingerling schreef:

Dat klopt Leendert. De voorbereidingen zijn in volle gang maar de
uitkomst is nog ongewis.

Juul

Douwe

"leendert vingerling" <leendert....@club-internet.fr> schreef in
bericht

''

Salut
Leendert

In ieder geval drive-inn shows in het westland.

Douwe

Douwe

"Frank Troost" <fr...@als.je.dit.weghaalt.werkt.het.nog.ook.qltel.org>
schreef in bericht news:hc91i8$ur2$1...@news.eternal-september.org...

> Ik heb hem gedownload, geconverteerd naar mp3 en geupload naar sharebee,
> hier kan iedereen hem downloaden via 5 verschillende servers.

> [...]

Ik zie alleen maar upload en veel advertenties, geen download. Waarom nou
weer sharebee? Kan het ook gewoon op mediafire?

Groet,
Douwe

Frank Troost

Douwe schreef:

> Ik zie alleen maar upload en veel advertenties, geen download. Waarom nou
> weer sharebee? Kan het ook gewoon op mediafire?

Klik op 1 van de linkjes op die pagina (RapidShare - Badongo - zSHARE -
Megaupload - DepositFiles) en je kunt 'm daar downloaden.

Rapidshare bijvoorbeeld:
http://rapidshare.com/files/298990727/01_Radio_5___KRO_-_Cafe_Kooijmans_-_27-10-2009_12_02_00.mp3.html

Frank!

Douwe

"Frank Troost" <fr...@als.je.dit.weghaalt.werkt.het.nog.ook.qltel.org>
schreef in bericht news:hcf2kc$1ng$1...@news.eternal-september.org...

Dank je Frank. Hij loopt inmiddels binnen.

Groet,
Douwe

Douwe

"Frank Troost" <fr...@als.je.dit.weghaalt.werkt.het.nog.ook.qltel.org>
schreef in bericht news:hcf2kc$1ng$1...@news.eternal-september.org...

PS Waar staat het ongeveer, dan hoef ik geen twee Radio 5 te luisteren?

Groet,
Douwe

nico

On 30 okt, 17:29, "Douwe" <k...@knorretje.nl> wrote:
> [...]
> schreef in berichtnews:hcf2kc$1ng$1...@news.eternal-september.org...

> PS Waar staat het ongeveer, dan hoef ik geen twee Radio 5 te luisteren?

Hallo Douwe. Dit interview staat op ongeveer 13:08. Dat is net iets
voorbij de helft van de gehele download. Zoek het nieuws van één uur
op, hierna volgen een of twee platen en dan komt het bedoelde
interview. Nico.

Douwe

"nico" <Q_1_2_...@hotmail.com> schreef in bericht

voorbij de helft van de gehele download. Zoek het nieuws van ��n uur

op, hierna volgen een of twee platen en dan komt het bedoelde
interview. Nico.

Bedankt Nico, hartelijke albatrosgroeten uit Barneveld

Douwe