droogdok

ronn

Van de Ross weten we dat ze in 1996 in een droogdok geweest is. Daar
zal er wel iets (hoogst nodige ) herstelt geweest zijn.
Maar hoe is het onderhoud van de Norderney na al die jaren?
Waarschijnlijk niets. Bij verslepen naar andere ligplaats zijn er dan
problemen
i.v.m. verzekering bv. ?

Bert M.

ronn bracht volgend idï¿œe uit :

Volgens mij is-ie (toen-ie) vanuit Leeuwarden werd versleept naar
Antwerpen, onderweg in Urk in 't dok geweest, en is er daarna nooit
meer iets aan gedan.

Bertje

--
Broodje pindakaas.

hwh

ronn wrote:
> Van de Ross weten we dat ze in 1996 in een droogdok geweest is. Daar
> zal er wel iets (hoogst nodige ) herstelt geweest zijn.

Inderdaad, er zit nog een stevige deuk in (de Goodwin Sands). Maar de
aangroei is tenminste verwijderd en er is geschilderd.

gr, hwh

hans knot

De norderney is 4 keer op het droge geweest zover ik weet. In
Zoutkamp, Urk, Groningen en andermaal Urk

groet
Hans

R!CK

hans knot bracht volgend idï¿œe uit :

Maar heeft wel 11 jaar aan 1 stuk in zout water gedobberd.
Is er toen wel eens onderhoud aan de buitenkant gepleegd?

Peter de Wit

On 24 jan, 08:23, R!CK <m...@hom.com> wrote:
> hans knot bracht volgend idée uit :

> Maar heeft wel 11 jaar aan 1 stuk in zout water gedobberd.
> Is er toen wel eens onderhoud aan de buitenkant gepleegd?

Daarom hebben ze hem 03-04-1973 even " drooggelegd" ..., ik wist dat
er meer achter zat. Het was gewoon een stunt om het schip van onderen
te inspecteren.
En dan op 18-04-1973 het schip weer naast de Mi- Amigo te parkeren.

PdW

Bert M.

Peter de Wit had uiteengezet :

> [...]
> te inspecteren.
> En dan op 18-04-1973 het schip weer naast de Mi- Amigo te parkeren.

Ik vond die timing ook al te toevallig... ;-)

Bertje

--
Voor de liefhebber: http://vimeo.com/8889987

bert

Niet in Zoutkamp, daar is geen faciliteit aan de Reitdiepkade om zo�n groot
schip op het droge te zetten.

"hans knot" <hans...@gmail.com> schreef in bericht

Bert M.

Bert M. stelde de volgende uitleg voor :

> [...]
> onderweg in Urk in 't dok geweest, en is er daarna nooit meer iets aan gedan.

In mijn privᅵ mailbox staat dit berichtje:

Helemaal goed jochie, ben er zelfs nog geweest om foto's te maken, kon
er zonder moeite onder door lopen, en als het goed is heb ik daar met
dhr. Tabakspot ooit een weddenschap mee gewonnen.

(Naam en adres bij redactie bekend)

Bertje

--
"Archiveren is weggooien"