Inval in 1975 bij Radio Mi Amigo.

nico

Terug in de tijd: 17 februari 1975

In Opbrakel vallen politie en B.O.B. binnen in een illegale
radiostudio van Radio Mi Amigo. Er zijn twee personen, waaronder DJ
Peter Van Dam, aanwezig. Ze worden aangehouden. Maar liefst vijf
bestelwagens zijn nodig om het in beslag genomen radiomateriaal te
vervoeren. Tijdens de ondervragening van Van Dam slaagt hij er in om
de programmabanden te wissen.

Bron: het alleronderste bericht op http://www.bloggen.be/zeezenders
Hartelijke inval-groeten van Nico uit Gouda.

Nicolas

Dat moet een straffe geweest zijn in zijn tijd, die banden (toen nog spoelen
met 25 cm diameter) wissen terwijl hij ondervraagd wordt. Zonder dat de
flikken het in het snotje hadden. Puik!

Herbert Visser

"Nicolas" <nicolasw...@hotmail.com> schreef in bericht

> Dat moet een straffe geweest zijn in zijn tijd, die banden (toen nog
> spoelen met 25 cm diameter) wissen terwijl hij ondervraagd wordt. Zonder
> dat de flikken het in het snotje hadden. Puik!
Had gekund hoor. Gewoon een zware magneet tegen die banden aanhouden.

Herbert Visser

Piet

"Herbert Visser" <her...@broadcast.net> schreef in bericht

Vraag is natuurlijk of iemand die net bij zich heeft terwijl hij verhoord
wordt door de politie... Niet gefouilleerd?

Piet.

Ronald

Piet schreef:

> "Herbert Visser" <her...@broadcast.net> schreef in bericht
>
> Vraag is natuurlijk of iemand die net bij zich heeft terwijl hij
> verhoord wordt door de politie... Niet gefouilleerd?
>
> Piet.

In opnamestudios waren die vrijwel altijd aanwezig. Precies om de banden
goed te kunnen wissen. Zal bij Mijn Vriend niet veel anders zijn geweest.

willems...@gmail.com

On 4 mrt, 14:56, Ronald <m...@her.be> wrote:
> [...]

Hi Folks,

Toentertijd was er overgeschakeld naar C120 cassettes van BASF.
Op B&O cassette-recorders. De enige machines die de cassettes van die
lengte niet verrot draaide.
De B&O's bleken geen gestabiliseerde voeding te hebben.
Na circa 17.00 uur daalde in Brakel de netspanning tot circa 180 volt,
naar bleek. (Het TV-beeld werd zelfs minder hoog, dus het TV toestel
in de huiskamer kon dat niet behappen.)
Dus draaiden de B&O's te langzaam en bleken de uitzendingen op het
schip te kort in tijdsduur.
Dus ras spanningstabilisatoren aangeschaft om het probleem op te
lossen.
Er waren minstens 3 bulk-erasers in Brakel, dus kon Peter zeker snel
de cassettes uitwissen, nadat de spullen het politiebureau waren
ingesjouwd. En zoveel cassettes waren dat niet aangezien op dat moment
niet alle programma's meer in Brakel werd opgenomen.
Enkel de stationcalls en de adverteerders stonden op spoelen.
Overigens lijkt mij het aantal vrachtwagens lichtelijk overdreven,
aangezien in mijn VW-kever makkelijk de spullen voor 2 studio's
pasten.

Groeten van Willem.

Dick Verheul

willems...@gmail.com plaatste dit op zijn scherm :

> [...]
> Overigens lijkt mij het aantal vrachtwagens lichtelijk overdreven,
> aangezien in mijn VW-kever makkelijk de spullen voor 2 studio's

Overigens heeft Peter het hele 'wisvrhaal' enkele jaren geleden
uitgebreid toegelicht bij de VRT,ik moet het nog ergens op video hebben
staan.

Dick Verheul

Dick Verheul had uiteengezet :

http://www.youtube.com/watch?v=zc9CXmXakG8

Piet

"Dick Verheul" <dickv...@needanku.nl> schreef in bericht

Dick,

Is er iets wat jij NIET hebt...?!

Piet.

leendert vingerling

"Piet" <pi...@kpnmail.nospam.nl> wrote in message

> Dick,
>
> Is er iets wat jij NIET hebt...?!
>
> Piet.

Ik denk een goede relatie met een melktasdrager....

Salut
Leendert

Piet

"leendert vingerling" <leendert.vingerling@clubadsl1@club-internet.fr>
schreef in bericht news:49aef2b0$0$21740$7a62...@news.club-internet.fr...

Eh, ik geloof niet dat ik dat bedoelde, Leendert...

Piet.

leendert vingerling

"Piet" <pi...@kpnmail.nospam.nl> wrote in message

Dat weet ik ook wel Piet, maar ik zou het anders ook niet weten. Het is niet
te hopen dat er ooit onder 'huize Verheul' een metrolijn wordt aangelegd...

Salut
Leendert

Bert M.

Het is zò dat Piet formuleerde :

> Dick,
>
> Is er iets wat jij NIET hebt...?!
>
> Piet.

Precies wat ik ook al dacht... lol
Dick: bedankt maar weer!

Bertje

Nico qwerty

Feb 19, 2024, 11:12:35 AMFeb 19
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-17-februari-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1975: De politie en de BOB (Bewakings- en opsporingsbrigade) vallen de studio van Radio Mi Amigo in Opbrakel binnen. De aanwezige Peter van Dam en zijn vriendin worden aangehouden. Peter werd ruim één dag vastgehouden en verhoord op een Brussels politiebureau. Er zijn 5 bestelwagens nodig om de apparatuur (125.000 euro) op te laden. Bij het detailleren van de gewenste uitleg slaagt hij er in om de banden te wissen.

...en op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-18-februari-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1975: Joop Verhoof, Bert Bennett, Stan Haag en Sylvain Tack van Radio Mi Amigo vluchten halsoverkop naar de Spaanse badplaats Playa de Aro. De programma’s zullen daar opgenomen worden.