Het zinken van de "MI Amigo".

nico

Hallo iedereen. De website http://www.radiosite.sohosted.com/miamigo.htm
is geheel gewijd aan het zinken van de "Mi Amigo". Hartelijke nog
drijvende groeten van Nico uit Gouda.

Filip

Ik word er nog steeds emotioneel van.
Het drama blijft nog steeds geassocieerd met mijn jeugd en met de voorliefde
voor zeezenders. Ik herinner me nog toen ik om 17u30 afstemde op 319 dat de
noodsignalen liepen en de ontvangstkwaliteit echt niet goed was. Idioot
genoeg drong het besef van het drama pas later door.
Hartelijke groeten,
Filip

"nico" <Q_1_2_...@hotmail.com> schreef in bericht

nico

nico

nico

On 20 mrt, 15:42, nico <Q_1_2_3_4_...@hotmail.com> wrote:

> ...en ookhttp://www.mediapages.nl/index.php?option=com_content&view=article&id...
> Nico.

Lees nu ook http://www.radiocaroline.co.uk/#home.html en dan "Mi Amigo
Sinking" aanklikken. Nico.

kees6238

vandaag van alles over gehoord op de huidige Caroline

oa de (prijs)vraag : wat was de laatste plaat die (gedeeltelijk)
gedraaid werd voor de fortunes
het antwoord is me even ontgaan, er is hier vast iemand die het weet

overigens heb ik het toen gehoord en ik meen ook te weten dat ze 's
avonds nog even in de lucht zijn geweest om nummers door te geven

leendert vingerling

On Mar 20, 7:33 pm, nico <Q_1_2_3_4_...@hotmail.com> wrote:

> Lees nu ookhttp://www.radiocaroline.co.uk/#home.htmlen dan "Mi Amigo
> Sinking" aanklikken. Nico.

In al deze nabeschouwingen wordt één dierlijk aspect onderbelicht. De
kanarie' Wilson '.

Gelukkig nog net gered voor het zinken van de Mi Amigo. Maar een jaar
eerder zonk de Mi Amigo ook bijna . Dat was ten tijde dat de Delmare
jongens er ook op zaten. Iedereen ging er af en een paar dagen later
klom Chicago aan boord om de pompen aan te zetten en het schip weer
droog te krijgen. Ook toen was er een(andere) kanarie 'Wilson' aan
boord, maar daarover is niets bekend. Althans niet in de media.

Is het vogeltje(Wilson 1) destijds achtergebleven of meegenomen?

Salut
Leendert

Herbert Visser

"kees6238" <kees...@xs4all.nl> schreef in bericht

De voorlaatste plaat die gedraaid werd op Caroline, en slechts voor de
helft, was Rod Stewart met "The killing of Georgie". Halverwege dit nummer
werd Caroline van de Fortunes ingestart. Ik heb het uit de lucht gaan niet
live gehoord (omdat ik weliswaar in de gaten had dat er wellicht wat
problemen waren, maar uiteraard niet wist dat het anker was gebroken en dat
't schip op een zandbank lag lek te gaan). Maar ik heb wel -totdat ik in
slaap viel hetgeen rond een uur of 11 Nederlandse tijd zal zijn geweest- de
hele laatste avond van Caroline naar Caroline geluisterd. 'Ze' waren dus
niet 'even' in de lucht, maar Caroline zond die hele 19e maart overdag en 's
avonds gewoon uit. Weliswaar met stormtapes (nonstop tapes), maar de zender
bleef on air totdat de bemanning het schip verliet.

Herbert Visser

Filip

Was buiten Wilson ook niet de Duitse Scheper Raffles aan boord?
Filip
"Herbert Visser" <her...@broadcast.net> schreef in bericht

Dick Verheul

Filip formuleerde op zaterdag :

> Was buiten Wilson ook niet de Duitse Scheper Raffles aan boord?
> Filip

Ja,en ze leefden nog lang en gelukkig.....schrijf dan niks :(

--
http://forum.offshoreradio.org/

Bert M.

Filip stelde dit idée voor :

> Was buiten Wilson ook niet de Duitse Scheper Raffles aan boord?
> Filip

Dai zat toch op de Ross Revenge?

Bertje

Bert M.

leendert vingerling stelde de volgende uitleg voor :

Er zijn foto's van de begrafenis van Wilson I en daarom ga ik er maar
van uit dat-ie overleden is...:

http://www.radiohooligan.nl/Bonnie/images/Wilson1.jpg
http://www.radiohooligan.nl/Bonnie/images/wilson2.jpg
http://www.radiohooligan.nl/Bonnie/images/Wilson3.jpg
http://www.radiohooligan.nl/Bonnie/images/Wilson4.jpg

Met dank aan Bonnie Heller en Wim van Egmond

Bertje

leendert vingerling

On Mar 21, 8:26 am, Bert M. <radiohooli...@gmail.com> wrote:
> [...]

> Met dank aan Bonnie Heller en Wim van Egmond

Kijk Bertje, hier hebben we wat aan, want dat zou betekenen dat
tijdens het 'bijna' zinken van de Mi Amigo in januari 1979 er dus
geen kanarie aan boord was. Wilson 2 moet daarna aan boord zijn
gekomen.

En Raffles de hond zat inderdaad aan boord van de Ross Revenge. Peter
Chicago viste de hond uit de haven van Santander tijdens de uitrusting
tot zendschip. Dat was 1982. Ik denk dat Dick met zijn opmerking een
beetje in de war was, omdat hij op beide zendschepen heeft gewerkt.

Salut
Leendert

Peter de Wit

De mooiste is niet meer, gestorven in een zeemansgraf. Wat diverse
overheden niet lukte, lukte de natuur uiteindelijk wel. Pas na het
uitschakelen van zender en het overspringen van de laatste man gaf het
schip zich gewonnen.

En opeens was de MV wereldnieuws. Dertig jaar na dato hebben we het er
nog over.

PdW
(die het zinken op gepaste wijze heeft herdacht)

hwh

On 3/21/10 8:51 AM, Peter de Wit wrote:
> [...]
> overheden niet lukte, lukte de natuur uiteindelijk wel. Pas na het
> uitschakelen van zender en het overspringen van de laatste man gaf het

Gisteren zei Nigel Harris (Stuart Russel) op Caroline dat de zender pas
uit ging toen de generator onder water verdween. Hij deed het zoemen nog na.

gr, hwh

Frank

"leendert vingerling" <leendert....@club-internet.fr> schreef in
bericht

Salut
Leendert

Mij is toch de overlevering bekend gebleven dat Wilson (2) inderdaad mee
geëvacueerd is bij het zinken van de MV. Eén van de Engelsen zou die in zijn
broekzak hebben gestoken. Bij het overspringen naar de reddingsboot zou die
echter jammer genoeg "geplet" zijn geworden en zodoende naar de eeuwige
vliegvelden vertrokken.

Frank

Herbert Visser

"hwh" <iime...@hotmail.com.nospam> schreef in bericht

Ja, ik hoorde 't 'm ook zeggen. Maar de zender werd binnen een minuut na
de laatste klanken van 'Caroline' van The Fortunes uitgezet. En zo snel was
de generator ook weer niet onder water verdwenen. Het zinken van de MV
Mi-Amigo maakte 30 jaar geleden uiteraard diepe indruk op mij als 15-jarige
zeezenderfanaat. En toen ik zelf op de Ross werkte in 1986/1987 heb ik er
een keer zeer uitgebreid met Tom Anderson over gesproken. Het gedetailleerde
verhaal dat ik ooit voor RadioVisie schreef over het zinken was de
informatie die Tom mij destijds aan boord vertelde (en die je nu -ondermeer-
vindt op http://www.radiosite.sohosted.com/miamigo.htm) , aangevuld met de
details die Tom over het zinken verstrekte op de 6-delige Caroline Story CD.
Terwijl Stevie Gordon en Tom Anderson op de zender zeiden dat ze van boord
zouden gaan en op de reddingsboot zouden stappen, stond Nick Richards bij de
zender te wachten tot de laatste klanken voorbij waren om de zender uit te
zetten. Het drietal had besloten tot een 'proper closedown'.

Herbert Visser

hwh

On 3/21/10 1:39 PM, Herbert Visser wrote:
> Ja, ik hoorde 't 'm ook zeggen. Maar de zender werd binnen een minuut na
> de laatste klanken van 'Caroline' van The Fortunes uitgezet. En zo snel
> was de generator ook weer niet onder water verdwenen.

Zo zie je maar, herinneringen vervagen. Op de Caroline site heeft men
het over de laatste generator, vastgeklonken op het achterdek. Ik
werkelijkheid was die niet best, vaak werd een 10 kW zender gebruikt met
de Henschell generator. De 10 kW was ook in gebruik vlak voor het
zinken...dat zou er op wijzen dat toen ook de Henschell in gebruik was.

gr, hwh

Bert M.

Frank stelde dit idée voor :

> [...]
> echter jammer genoeg "geplet" zijn geworden en zodoende naar de eeuwige

Dat verhaal heb ik ook meermalen gehoord, en dat kan toch ook wat de
tijden betreft?

Bertje

--
Gas d'r bi-j!

nico

On 19 mrt, 18:05, nico <Q_1_2_3_4_...@hotmail.com> wrote:
> Hallo iedereen. De websitehttp://www.radiosite.sohosted.com/miamigo.htm

> is geheel gewijd aan het zinken van de "Mi Amigo".  Hartelijke nog
> drijvende groeten van Nico uit Gouda.

Lees tenslotte nog
http://www.mediapages.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=948:mi-amigo-30-jaar-geleden-gezonken-4&catid=51:caroline-archief&Itemid=28
Nico.

Q_1_2_...@hotmail.com

...lees, zie en (her)beluister ook https://radiovisie.eu/old-lady-alsnog-verdronken-audio/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-19-maart-078/ staat nu dit te lezen: Nico.

1980

De normale programma’s van Radio Caroline maken voor nooduitzendingen plaats. Het begin van het einde voor het zendschip de MV Mi Amigo.

Message has been deleted

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.com

...(her)beluister nu ook https://pixeldrain.com/u/7cHVRu1Y vanaf afspeelminuut 45:46. Nico.

Nico qwerty

...lees, zie(2x, de beide foto's zijn iets verschillend van elkaar!) nu ook https://radiovisie.eu/het-is-vandaag-19-maart-1980-audio-2/ Nico.

Nico qwerty

...zie nu ook de tweede foto (en deze is aanklikbaar!) op https://radiovisie.eu/1981-van-het-paradijs-naar-de-hel-audio-video/ Nico.

NicouitGouda

...zie nu ook de tiende foto (en deze is aanklikbaar!) op https://www.dailymail.co.uk/news/article-10037701/When-Radio-Caroline-bigger-audience-BBC.html Nico.

Nico Gouda

...lees, zie en (her)beluister nu ook http://www.thevandijks.nl/miamigo01.htm Nico.

NicouitGouda

...lees, zie(4x) en (her)beluister(2x) nu ook https://radiovisie.eu/old-lady-alsnog-gezonken/ Nico.

NicouitGouda

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-20-maart-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1980: Nadat de Radio Caroline dj’s Stevie Gordon en Tom Anderson om 0.58 uur afscheid namen, worden ze met Nick Richards, de slechts 18-jarige Hans Verlaan (Ton Lathouwers) en de kanarievogel Wilson van de ‘MV Mi Amigo’ gehaald. Het op de zandbank gestrande schip zinkt zeer snel. De top van de zendmast bleef tot in juli 1986 een lugubere attractie.

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-7-juni-3/ staat nu óók dit achteraf gezien juist voorspellend bericht nog te lezen: Nico.

1978:

– In het ‘Zondagsblad’ voorspelt de eigenaar van Radio Mi Amigo, Sylvain Tack, dat het zendschip de ‘MV Mi Amigo’ het slechts tot het voorjaar van 1980 zal uithouden.

(reclamebanner)

NicouitGouda

NicouitGouda

Nico qwerty