Driemaster format

Nico Steenbergen

Mar 24, 2009, 10:06:52 AM3/24/09
Op zoek naar iets anders kwam ik in een map een A4-tje tegen dat lange
tijd in de kleine Mebo studio heeft gehangen. Het is het Driemaster
format en volgens mij het origineel uit begin 1971.
In mijn herinnering een “stabiel” format.

http://www.mediafire.com/?odbekmrmqw9

Ik herken de handschriften van Hans H Leo vd G en van mij.
Living radio zullen we maar zeggen.

Nico

@xs4all.nl Hans H.

Mar 24, 2009, 10:33:53 AM3/24/09
"Nico Steenbergen" <nicos...@hotmail.com> schreef in bericht

http://www.mediafire.com/?odbekmrmqw9

Nico

Ik ga 'm inlijsten, Nico.

Hans

Gerrit Lettinck

Mar 24, 2009, 11:46:38 AM3/24/09

"Hans H." <hogendhWegSpam @xs4all.nl> schreef in bericht

Waardevolle herinneringen voor de verzamelaars Nico! Op het gebied van
geschreven materiaal (aantekeningen op een taperecorderhoes b.v.) laat de
Stichting Nordeney haar Veronica verleden regelmatig boven drijven. Helaas
is er van RNI maar weinig terug te vinden, maar ik vermoed dat er bij
verschillende oud RNI-medewerkers nog best materiaal "op zolder ligt".

Gerrit Lettinck

konings

Mar 24, 2009, 1:10:37 PM3/24/09

"Gerrit Lettinck" <lett...@kabelfoon.nl> schreef in bericht

Dit zijn de zaken waar we in deze groep op zitten te wachten volgens mij.

En dan zouden we weer een leuke discussie kunnen starten.

Driemaster was toch tussen 16.00 en 18.00 uur?
Ik luisterde toen naar Rob Out.

Wie nog?

groeten

Wil Konings
Roosendaal

Piet

Mar 24, 2009, 1:20:53 PM3/24/09
"konings" <kon...@home.nl> schreef in bericht

Driemaster was voor mij het voorbeeld van hoe een live-radioprogramma moest
klinken. Twee platen zijn me altijd bijgebleven: de Motown-plaat aan het
begin (onvergetelijk: Bless You van Martha Reeves) en Flamingo van Herb
Alpert. Die zijn voor mij voor altijd verbonden aan dit programma.
Driemaster swingde, niet in het laatst dankzij de H.H. deejays. Met alle
respect, Wil: daar was Rob Out toch een beetje gezapig bij. Dat lag zeker
niet aan Rob, maar meer aan de bandprogramma's van Veronica. Live is toch
altijd beter. Driemaster: ah, memories...

Piet.

@xs4all.nl Hans H.

Mar 24, 2009, 1:33:13 PM3/24/09

"Piet" <pi...@kpnmail.nospam.nl> schreef in bericht

Dat vinden wij nog steeds leuk om te horen/vernemen, Piet.:)

Eén van de komende zondagen ga ik op KX Martha Reeves draaien.

Hans H.

Charles J. van Doornewaard

Mar 24, 2009, 1:41:12 PM3/24/09
En met het programm associeer ik ook nog altijd mee Ponteio van Woody Herman
die vaak op de achtergrond klonk, evenals het nummer Guess What van Phil
Woods & Chris Swanson Orch

> [...]
> beetje gezapig bij. Dat lag zeker niet aan Rob, maar meer aan de
> bandprogramma's van Veronica. Live is toch altijd beter. Driemaster: ah,

En met het programm associeer ik ook nog altijd de nummers Ponteio van Woody
Herman , en Guess What van Phil Woods & Chris Swanson Orchestera, welke
nummers vaak op de achterfgrond klonken.

Charles.

Charles J. van Doornewaard

Mar 24, 2009, 1:47:02 PM3/24/09
Sorry, ik zie dat ik een alinea dubbel heb gezet in mijn laatste message.

hwh

Mar 24, 2009, 1:55:11 PM3/24/09
Nico Steenbergen wrote:
> [...]
> format en volgens mij het origineel uit begin 1971.
> In mijn herinnering een “stabiel” format.

Jeugdherinneringen. Is Driemaster later niet tape geworden? Er kwam toen
een programma live van 18-20 uur (buitengaats?)

gr, hwh

Piet

Mar 24, 2009, 2:02:38 PM3/24/09
"Hans H." <hogendhWegSpam @xs4all.nl> schreef in bericht

En dat vind ik weer leuk om te horen c.q. vernemen, Hans! Ik stem alvast af!

Piet.

Douwe Dijkstra

Mar 24, 2009, 2:05:24 PM3/24/09

"hwh" <iime...@hotmail.com.nospam> schreef in bericht

Klopt, Buitengaats met o.a. Gerard Smit. Heb ik nog wel een studiotape van
die ik eens ga opzoeken vanavond (na de belastingaangifte).

Toen Driemaster vanaf tape kwam was de lol eraf (vond ik).

Douwe
www.albatrosstudio.nl

Dick Verheul

Mar 24, 2009, 2:14:57 PM3/24/09
Hans H. had uiteengezet :

Het wordt tijd dat Goot weer 's losgaat op KX....

http://www.mediafire.com/download.php?gzuznitmn0e

--
http://forum.offshoreradio.org/

Mar 24, 2009, 3:01:21 PM3/24/09
On 24 mrt, 19:14, Dick Verheul <dickverh...@needanku.nl> wrote:
> Hans H. had uiteengezet :

Driemaster was cool! Mogelijk het beste (nederlandse)programma wat
ooit vanaf een zendschip kwam. Alles klopte, filers, jingles actie de
hele tijd door. Vanaf tape was het minder, maar Goot kon het toch wel
interessant genoeg maken om te blijven luisteren. Inderdaad wordt het
tijd voor een RNI website als de Norderney site! Maar er moet
natuurlijk iemand zijn om de kar te trekken, ik wil wel iets doen,
maar niet alleen!

Groetjes Hans
http://thevandijks.blogse.nl/

Dick Verheul

Mar 24, 2009, 3:14:13 PM3/24/09
Hans heeft ons zojuist aangekondigd :

> [...]
> tijd voor een RNI website als de Norderney site! Maar er moet
> natuurlijk iemand zijn om de kar te trekken, ik wil wel iets doen,

Uhh,een RNI site is er al,al vind ik 'm nogal rommelig:

http://www.rni220.nl/rni/remarks01.html

--
http://forum.offshoreradio.org/

radiowoman

Mar 24, 2009, 4:50:29 PM3/24/09
Piet schreef:

Hier nog een RNI-fan en dan met name van Driemaster.
Ik associeer Wildflower van Skylark er nog steeds mee en ook Sundown van
Gordon Lightfoot.

Dat waren nog eens tijden en ik blijf de herinneringen aan RNI
koesteren. :-)

Irene

M.T. Bucket

Mar 24, 2009, 5:47:11 PM3/24/09
radiowoman stelde dit idée voor :

> [...]
> Gordon Lightfoot.
>
> Dat waren nog eens tijden en ik blijf de herinneringen aan RNI koesteren. :-)

Kippe(n)vel plaatjes Irene.

Ik hoor ze nog steeds graag.
Heerlijke jaren die jaren '70.

Waar zijn ze toch gebleven? ;-)

--
With friendly greetings
M.T.B.

How can I be sure?
In a world that's constantly changing!

M.T. Bucket

Mar 24, 2009, 5:48:02 PM3/24/09
Op 24-3-2009, heeft Douwe Dijkstra verondersteld :

Belastingaangifte?
Ja, dat is alleen voor rijke mensen. ;-)

--
With friendly greetings
M.T.B.

What if one day you'll find out your heart ain't left anymore.

Mar 24, 2009, 6:18:15 PM3/24/09
On 24 mrt, 22:48, M.T. Bucket <M.T.Buc...@head.co.uk> wrote:
> Op 24-3-2009, heeft Douwe Dijkstra verondersteld :

Vergeet het maar, nooit van zorgtoeslag en kindertoeslag gehoord...de
tijd is lang geleden dat alleen "rijke mensen" belasting moeten
betalen. Dat was in 1974 :-)

Groetjes Hans
http://thevandijks.blogse.nl/

Nico Steenbergen

Mar 25, 2009, 11:24:13 AM3/25/09

> Ik ga 'm inlijsten, Nico.
>
> Hans

Misschien deze ook ? Een middagje oude mappen doorploegen leverde
aardige dingen op. Zoals een memo van programmaleider Willem van
Kooten waarin de "geboorte" van Driemaster wordt aangekondigd: 'Heren,
u ziet maar."

http://www.mediafire.com/?sharekey=f2456c5ee2d1021e61d4646c62b381cb6538ac2d965e271b8eada0a1ae8665a

Nico Steenbergen

Mar 25, 2009, 11:30:09 AM3/25/09
On 25 mrt, 16:24, Nico Steenbergen <nicost1...@hotmail.com> wrote:

'Heren,
> u ziet maar."

Deze werkt misschien wel....

http://www.mediafire.com/?sharekey=f2456c5ee2d1021e61d4646c62b381cb6538ac2d9652e271b8eada0a1ae8665a

konings

Mar 25, 2009, 12:23:24 PM3/25/09

"Nico Steenbergen" <nicos...@hotmail.com> schreef in bericht

Ai

0 items found to display!

Groeten

Wil Konings
Roosendaal

Piet

Mar 25, 2009, 12:29:15 PM3/25/09
"Nico Steenbergen" <nicos...@hotmail.com> schreef in bericht

Deze doet het ook niet, Nico. Dus in de herkansing!
Ga overigens vooral door met het spitten door oude mappen!

Piet.

Nico Steenbergen

Mar 25, 2009, 1:08:56 PM3/25/09
On 25 mrt, 16:30, Nico Steenbergen <nicost1...@hotmail.com> wrote:
> On 25 mrt, 16:24, Nico Steenbergen <nicost1...@hotmail.com> wrote:
>

> Deze werkt misschien wel....en excuses voor het geknoei.

http://www.mediafire.com/?0xdtmdl9l4p

Ben Meijering

Mar 25, 2009, 5:00:56 PM3/25/09

"Nico Steenbergen" <nicos...@hotmail.com> schreef in bericht

Geweldig leuk deze documenten, Nico. Dit doet een verstokt RNI fan goed!

Ben

hans...@gmail.com

Mar 25, 2009, 5:13:13 PM3/25/09
Dank Nico voor de beide bijdragen. Heerlijk die incomplete memo van
Willem. Lijkt wel een telex. Ik denk niet dat Jan echt nog terug kwam
(uit mijn blote hoofd) en ook de opmerking over 'peter van dijk' zijn
jullie is abacadabra voor de niet insider. Recentelijk nog een oud
programma van Peter teruggehoord, die ook maar heel kort een kans
kreeg. Peter die naar de EO vertrok nadat hij nog een tijdje omroeper
van dienst was voor de NTS of was het al NOS.

groet Hans

Douwe Dijkstra

Mar 25, 2009, 5:46:08 PM3/25/09

<hans...@gmail.com> schreef in bericht

Eens Hans. Volgens mij is Jan van Veen ook niet meer teruggekomen.

hans...@gmail.com

Mar 25, 2009, 6:27:09 PM3/25/09

tja en alle Remmen los, zoals Willem schreef, was toch echt alleen op
Veronica en later in de herhaling bij 192 en veronica etc,

Bart Van Peer

Mar 26, 2009, 6:09:24 AM3/26/09
On 24 mrt, 19:05, "Douwe Dijkstra" <k...@knor.nl> wrote:
> "hwh" <iimeel...@hotmail.com.nospam> schreef in berichtnews:49c91e7f$0$201$e4fe...@news.xs4all.nl...

Wat was trouwens de reden waarom Driemaster op een gegeven moment van
tevoren werd opgenomen?

Bart