welke tenders zijn nog in de vaart

Patrick Jacobs

hallo en en goede avond ik vroeg mij af of er al ooit eens een vraag geweest
is over de tenders van caroline en de andere zeezender en of die nog in de
vaart zijn groet patrick

Hans Knot

"Patrick Jacobs" <Patrick....@pandora.be> wrote in message

> hallo en en goede avond ik vroeg mij af of er al ooit eens een vraag geweest
> is over de tenders van caroline en de andere zeezender en of die nog in de
> vaart zijn groet patrick

Zeevaart is er nog, de Bellatrix, De Fortuna, De trip tender en de
Eurotrip als wel de
Ger Anne. Jan van Veen weet hoe de laatste nu heet
dat betekent ook dat de Offshore 1 en 2 nog in de vaart zijn b ij de
firma Roos.

wie weet er nog meer

Media Voice Productions

Hans Knot wrote:

> [...]
> Ger Anne. Jan van Veen weet hoe de laatste nu heet
> dat betekent ook dat de Offshore 1 en 2 nog in de vaart zijn b ij de

Volgens mij is de Poolster ook nog operationeel...

Edo Peters

leendert vingerling

"Media Voice Productions" <in...@mediavoice.nl> wrote in message

Klopt. Alle tenders die Caroline en Monique(819-558) gebruikten zijn
nog in de vaart. De Bellatrix, Poolster en Zeemeeuw varen in de
wateren rond de Kaapverdische eilanden. De Bellatrix wordt gebruikt
voor aecheologisch duiken .De Poolster en de Zeemeeuw voor de
visserij.

In Duinkerken ligt de 'Windy', een andere tender, die nu voor de
recreatievaart wordt gebruikt. En uit de Delmare tijd stamt nog de
Mathilde Simone uit Scheveningen. Maar of deze nog in Scheveningen
ligt weet ik niet.

Dan nog even een opheldering gevraagd aan Hans Knot: Jan van Veen weet
hoe de laatste heet(,?? omdat hij getrouwd is met Loekie Verweij?),
maar dan zeg je dat dit betekent dat de Offshore 1 en 2 nog in de
vaart zijn...De logica van deze zin ontgaat me..Zou je dit kunnen
uitleggen?

Leendert Vingerling

Hans Knot

"leendert vingerling" <leendert....@club-internet.fr> wrote in
message news:3f49aa46$0$1807$7a62...@news.club-internet.fr

> "Jan van Veen heeft destijds de Ger Anne gekocht en heeft het deels
voor de recreatievaart ergens in Friesland laten verbouwen en een andere
naam gegeven

Offhsore 1 en 2 en 3 (ja die was er ook maar werd nauwelijks ingezet)
werden destijds door Wijsmuller aan de rederij Roos verkocht
die ze een fikse opknpabeurt liet geven en hernoemde in Triptender en
Eurotrip

groet

Hans

Hans

Hans Knot schreef:

> Offhsore 1 en 2 en 3 (ja die was er ook maar werd nauwelijks ingezet)

De Offshore 3 was er dus...de bootjes van Dick Roos zijn de 1 & 2 ? En waar
is nummer drie dan gebleven?

Groetjes Hans
http://www.radiosite.org

pf

Hans Knot <hk...@home.nl> schreef in berichtnieuws
8da6eca9f888449ba7...@mygate.mailgate.org...

> [...]
> werden destijds door Wijsmuller aan de rederij Roos verkocht
> die ze een fikse opknpabeurt liet geven en hernoemde in Triptender en

De mini sleepboot "Euro-Trip" is al jaren niet meer in het bezit van de
Rederij "Trip" in scheveningen.

Peter F.

Hans Knot

> De mini sleepboot "Euro-Trip" is al jaren niet meer in het bezit van de
> Rederij "Trip" in scheveningen.
>
> Peter F.

Lag twee jaar geleden nog wel in de 2e Binnen haven

De Trip heb ik vorig jaar nog gezien.

groet

trouwens waar de drie is weet ik niet

Hans H.

Er was destijds een "Trip" en een "Eurotrip".
Alleen de Eurotrip ging de zee op, en versleepte in de haven grote schepen.
Dat gebeurde in de begintijd nog wel eens met Noordzee-mensen alvast aan
boord. Dan werden er twee klussen tegelijk gedaan.
Bij een zo'n gelegenheid liep Jan van Veen een nat pak op, toen de Eurotrip
iets teveel gas gaf, daarbij bijna kapseisde, en flink wat water schepte.
Konden die Scheveningers niet mee zitten. Jan trouwens ook niet.

Hans H.

ronn

"Hans Knot" <hk...@home.nl> wrote in message news:<108c834a45fee738a7...@mygate.mailgate.org>...

> Lag twee jaar geleden nog wel in de 2e Binnen haven
>
> De Trip heb ik vorig jaar nog gezien.
>
> groet
>

> trouwens waar de drie is weet ik niet

Misschien geen echte "tender" maar is er ook niet de Deurloo?

Is zeker eenmaal gebruikt om Ross te bevoorraden.
volgens www.zeezenders.nl een paar dagen na nieuwjaar 1989
met 100t olie en 40t water.

Hans Knot

Yep gelijk was van de fam van den Acker.

groet

Hans

> Misschien geen echte "tender" maar is er ook niet de Deurloo?
>
> Is zeker eenmaal gebruikt om Ross te bevoorraden.
> volgens www.zeezenders.nl een paar dagen na nieuwjaar 1989
> met 100t olie en 40t water.

NicouitGouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-21-september/ staat nu dit te lezen: Nico.

1971:

– De ‘Offshore I’, die Radio London en beide stations van Radio Caroline bevoorraadde, wordt door Radio Noordzee Internationaal op de ‘Mebo II’ opnieuw in dienst genomen. Het schip heet ‘Trip Tender’.