Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

veronicaschip naar middelandse zee gebied

7 views
Skip to first unread message

hans...@gmail.com

unread,
Jul 3, 2008, 3:26:59 AM7/3/08
to
Vannacht, zo ontdekte ik vanochtend, rolde het volgende bericht in de
e mail box, waardoor een alles duidelijk wordt inzake de toekomst van
de Norderney. Het bericht was verstuurd door de compagnon van eigenaar
Jan Groenweg, Wout van der Meer:

'Om aan een hoop onzekerheden en geruchten een einde te maken, het
volgende;
het Veronica schip mag voor Nederland als verloren worden beschouwd.
Na anderhalf jaar doelloos in Antwerpen te hebben gelegen en na
onderhandelingen met vertegenwoordigers van liefst 23 verschillende
gemeenten in Nederland en lieden van een popmuseum. is er, zoals
bekent, niets uitgekomen.. wat volgens ons betekent, dat Nederland
schijnbaar te klein is geworden voor deze boot en dat het schip als
zijnde cultureel erfgoed, niet als hoedanig genoeg wordt gewaardeerd.
Daarom zal het schip, thans uitgerust met nieuwe masten en volledige
aanpassingen binnen nu en 7 dagen, (zodra de wind het toelaat)
vertrekken naar de middellandse zee waar het zijn laatste vaste
ligplaats zal krijgen..


Jammer voor alle fans.. en jammer voor Nederland..

PS. we willen binnenkort het Popmuseum een deel van de orginal mast
aanbieden, zodat ze toch nog wat hebben van het schip


Juul Geleick

unread,
Jul 3, 2008, 3:33:17 AM7/3/08
to
In article
<c45f30ba-8abc-492a...@e53g2000hsa.googlegroups.com>,
hans...@gmail.com wrote:

Wat heb je nou aan een deel van de mast. En uit de mail spreekt toch een
kennelijke gefrustreerdheid dat niemand in hun belachelijke bedragen
wilden trappen die ze vroegen.

Niks jammer voor de fans en Nederland.
Kunnen we het in deze groep eindelijk weer eens over iets anders hebben
ipv deze hype.........

@club-internet.fr leendert vingerling

unread,
Jul 3, 2008, 3:53:15 AM7/3/08
to

<hans...@gmail.com> wrote in message
news:c45f30ba-8abc-492a...@e53g2000hsa.googlegroups.com...

>> Daarom zal het schip, thans uitgerust met nieuwe masten en volledige
> aanpassingen binnen nu en 7 dagen, (zodra de wind het toelaat)
> vertrekken naar de middellandse zee waar het zijn laatste vaste
> ligplaats zal krijgen..


Ik denk dat dit een zogenaamd' zand in de ogen strooien' bericht is. Ik
geloof er niets van.

De Middellandse Zee is groot en de havenplaatsen zijn er erg kostbaar.
Maar...mocht het ooit richting Italië, Griekenland of zelfs Turkije varen,
dan passeert het in ieder geval de Zuidfranse Côte d'Azur. Ik zal mijn
fototoestel paraat houden...

Salut
Leendert


Bert M.

unread,
Jul 3, 2008, 3:55:49 AM7/3/08
to
leendert vingerling schreef op 3-7-2008 :

> <hans...@gmail.com> wrote in message
> news:c45f30ba-8abc-492a...@e53g2000hsa.googlegroups.com...
>>> Daarom zal het schip, thans uitgerust met nieuwe masten en volledige
>> aanpassingen binnen nu en 7 dagen, (zodra de wind het toelaat)
>> vertrekken naar de middellandse zee waar het zijn laatste vaste
>> ligplaats zal krijgen..
>
>
> Ik denk dat dit een zogenaamd' zand in de ogen strooien' bericht is. Ik
> geloof er niets van.
>

> Salut
> Leendert

Verhip Leen, je was me nét voor.
Ook ik geloof er geen snars van.

Bertje (wacht rustig af, maar merkt wel op dat de Munnekebuurder
trekvaart gereed gemaakt wordt voor...?)

--
'Ich bin ein Helloweener'


hans...@gmail.com

unread,
Jul 3, 2008, 4:01:05 AM7/3/08
to
..

ik heb ze uiteraard nog een aantal vragen gesteld die ze nog niet
beantwoord hebben. Zodra die binnenkomen laat ik het horen. Ik heb het
bericht ook zo gebracht dat ik het als quote van de eigenaren tussen
aanhalingstekens heb gezet. Het betekent van mijn persoon uit alleen
het overbrengen van een mededeling, geen bevestiging van mijn kant
groet
Hans

Hans H.

unread,
Jul 3, 2008, 4:28:28 AM7/3/08
to

"leendert vingerling" <leendert.vingerling @club-internet.fr> schreef in
bericht news:486c855c$0$21147$7a62...@news.club-internet.fr...
Griekenland, Turkije... via de Côte d'Azur? Dat lijkt me een omweg.
Via Libië zou logischer zijn.

Mogen jullie de rest aanvullen...

Hans H.


Juul Geleick

unread,
Jul 3, 2008, 5:03:15 AM7/3/08
to
In article <486c855c$0$21147$7a62...@news.club-internet.fr>,

Maar lees het bericht nu goed, "de Middellandse zee". Ik geloof er ook
niks van. En die antwoorden Hans K, daar wachten ze nog effe mee denk ik.
Want 6 Euroton voor een schip, dat slechts de naam heeft, en dan nog de
exploitatiekostenper jaar, zo tegen de 1 Euroton, is een beetje veel.
Dat waren de bedragen die een half jaar geleden gevraagd
werden............
Zo is iedereen weer wakker!

Allemaal "geloel" zou voetbal trainer Ernst Happel zeggen.

Mooie dag verder........


Juul

Bart Van Peer

unread,
Jul 3, 2008, 7:33:30 AM7/3/08
to
On 3 jul, 11:03, Juul Geleick <pe0...@veron.nl> wrote:
> In article <486c855c$0$21147$7a628...@news.club-internet.fr>,

>  "leendert vingerling" <leendert.vingerling @club-internet.fr> wrote:
>
>
>
>
>
> > <hans.k...@gmail.com> wrote in message

> >news:c45f30ba-8abc-492a...@e53g2000hsa.googlegroups.com...
> > >> Daarom zal het schip, thans uitgerust met nieuwe masten en volledige
> > > aanpassingen binnen nu en 7 dagen,  (zodra de wind het toelaat)
> > > vertrekken naar de middellandse zee waar het zijn laatste vaste
> > > ligplaats zal krijgen..
>
> > Ik denk dat dit een zogenaamd' zand in de ogen strooien' bericht is. Ik
> > geloof er niets van.
>
> > De Middellandse Zee is groot en de havenplaatsen zijn er erg kostbaar.
> > Maar...mocht het ooit richting  Italië, Griekenland of zelfs Turkije varen,
> > dan passeert het in ieder geval  de Zuidfranse Côte d'Azur. Ik zal mijn
> > fototoestel paraat houden...
>
> > Salut
> > Leendert
>
> Maar lees het bericht nu goed, "de Middellandse zee". Ik geloof er ook
> niks van. En die antwoorden Hans K, daar wachten ze nog effe mee denk ik.
> Want 6 Euroton voor een schip, dat slechts de naam heeft, en dan nog de
> exploitatiekostenper jaar, zo tegen de 1 Euroton, is een beetje veel.
> Dat waren de bedragen die een half jaar geleden gevraagd
> werden............
> Zo is iedereen weer wakker!
>
> Allemaal "geloel" zou voetbal trainer Ernst Happel zeggen.
>
> Mooie dag verder........
>
> Juul- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Waarvoor zou de Norderney op de Middellandse zee dan gaan dienen?
Het schip ligt al sinds medio 2001 in het Kempisch Dok te Antwerpen.
Ondertussen is dat ruim zeven jaar!
Er werd al die tijd van alles en nog wat beweerd.
Eerst zien en dan geloven zeg ik maar.
Toch jammer van de geknapte zendmasten en de te gekke bedragen,
Hoe dan ook : vroeg of laat word hij toch gesloopt.
Het was mij in elk geval een waar genoegen de Norderney in mijn
thuishaven te mogen hebben.

Hartelijke groet vanuit een druilerig Antwerpen.


Bart

Frank Troost

unread,
Jul 3, 2008, 7:40:03 AM7/3/08
to
Bart Van Peer schreef:

> Waarvoor zou de Norderney op de Middellandse zee dan gaan dienen?

Ik dacht eerlijk gezegd gelijk hieraan toen ik het las.
http://www.orangecounty.com.tr . Maar, eerst zien en dan geloven. Aan de
ene kant zou het jammer zijn. Aan de andere kant, het is een lege huls
van wat de Norderney ooit was.

Frank!

Peter de Wit

unread,
Jul 3, 2008, 8:10:27 AM7/3/08
to
Natuurlijk. Daar hebben ze dus wel het geld en en de interesse om de
Norderney neer te planten. Logisch ook om daar dan weer de zendmasten op te
zetten.

Natuurlijk komt die boot naar Nederland.


Marcel


Walter Beilo

unread,
Jul 3, 2008, 8:31:06 AM7/3/08
to
Voor diegenen die een eventueel vertrek willen zien vanachter hun pc:
http://www.hzs.be/html_NL/webcam.htm
Deze webcam van de Hogeschool in Antwerpen geeft zicht op de bocht in
de Schelde waar de sluis bij de Royersbrug op uitkomt. Dit lijkt een
logische route te zijn volgens Google Earth om vanuit het Kempisch Dok
naar de Schelde te varen via het Houtdok, Kattendijkdok of Asiadok/
Straatsburgdok en Albertdok .


Douwe

unread,
Jul 3, 2008, 8:53:50 AM7/3/08
to
On Jul 3, 9:53 am, "leendert vingerling" <leendert.vingerling @club-
internet.fr> wrote:
> <hans.k...@gmail.com> wrote in message


Kan het in het weekend van 19 en 20 juli Leendert?

Douwe

WeetJijVeel

unread,
Jul 3, 2008, 10:09:26 AM7/3/08
to

> Want 6 Euroton voor een schip, dat slechts de naam heeft, en dan nog de
> exploitatiekostenper jaar, zo tegen de 1 Euroton, is een beetje veel.
> Dat waren de bedragen die een half jaar geleden gevraagd
> werden............
> Zo is iedereen weer wakker!
>
> Allemaal "geloel" zou voetbal trainer Ernst Happel zeggen.
>
> Mooie dag verder........
>
>-
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

6 ton, was 7, toch nog een tonnetje eraf.
Erik wilde niet verder gaan 2 ton, wat eigenlijk al te veel was,
waarde is hooguit 1 ton.
Maarre, mag die naam Veronica nog wel op dit vormsel van staal, heeft
daar volgens mij geen r**t meer mee te maken.


@club-internet.fr leendert vingerling

unread,
Jul 3, 2008, 10:51:27 AM7/3/08
to

"Douwe" <albatro...@gmail.com> wrote in message
news:bb62e6b7-57e4-4327...@m36g2000hse.googlegroups.com...

Kan het in het weekend van 19 en 20 juli Leendert?


antwoord:
Ja, mits je je wettige vrouw en een paar luchtbedden meeneemt...

Salut
Leendert

Message has been deleted

@club-internet.fr leendert vingerling

unread,
Jul 3, 2008, 10:59:41 AM7/3/08
to

"Hans H." <Ha...@wegspamxs4all.nl> wrote in message
news:486c8dab$0$14346$e4fe...@news.xs4all.nl...

>> Griekenland, Turkije... via de Côte d'Azur? Dat lijkt me een omweg.
> Via Libië zou logischer zijn.
>
> Mogen jullie de rest aanvullen...

Voor Noord-Italië(Genua) kan ik de Norderney op sleeptouw voorbij zien
komen. Voor de overige landen is het inderdaad een omweg. Een beetje kenner
weet dat de Norderney gesleept moet worden.

Vanuit Belgie naar een bestemming in de Middellandse Zee kost een behoorlijk
vermogen aan sleepkosten en verzekering en bovendien veel papierwerk. Wie
herinnert zich niet de sleep van de Communicator naar Engeland?

Dus de opsteller van het persbericht heeft met de mededeling 'bestemming
Middellandse Zee 'niet goed nagedacht, waardoor het bericht onwerkelijk is.

Salut
Leendert


Peter de Vries

unread,
Jul 3, 2008, 11:26:23 AM7/3/08
to
"leendert vingerling" <leendert.vingerling @club-internet.fr> schreef in
bericht news:486ce94d$0$21145$7a62...@news.club-internet.fr...


Even los van alle mooie verhalen: als ik me niet vergis is de Norderney in
de huidige staat niet zeewaardig. Dat is al vastgesteld toen het schip in
2003 bij de start van het huidige Radio Veronica (op FM) naar Nederland
moest komen. 'Buitenom' mocht niet vanwege de staat van het schip, dus moest
het 'binnendoor'. En dan nu naar de Middellandse Zee? Lijkt me niet. De
havenautoriteiten in Antwerpen zullen daar geen toestemming voor geven.
Bovendien kunnen ze in zuid-Europa wel op een goedkopere manier aan een
schuit à la Norderney komen, lijkt me.

Peter.

nico

unread,
Jul 3, 2008, 11:51:30 AM7/3/08
to
Hallo Leendert en Peter. Kan de "Norderney" niet door Frankrijk via
het Canal du Midi en vervolgens via het Canal du Sud (of zoiets) naar
de Middelandse zee (Rivièra) worden gesleept? Dat is binnendoor en er
hoeft dan géén "zeewaardigheidsverklaring" o.i.d. worden afgegeven!
Nico.

gert....@gmail.com

unread,
Jul 3, 2008, 12:25:01 PM7/3/08
to
Ik ga volledig akkoord met Peter. Ik vrees dat de Norderney een sleep
naar het zuiden niet echt overleefd. Er is trouwens nog geen
toestemming gegeven om te vertrekken. Hij lag dus vanavond nog gewoon
in de Kempische Dok. Misschien zetten ze morgen de nieuwe masten recht
en wordt het een restaurantboot in Antwerpen?

JanL

unread,
Jul 3, 2008, 1:07:59 PM7/3/08
to
Wordt het schip niet gewoon opgeknapt om op 31 augustus klaar te zijn voor
uitzendingen?


JanL

<hans...@gmail.com> schreef in bericht
news:c45f30ba-8abc-492a...@e53g2000hsa.googlegroups.com...

@club-internet.fr leendert vingerling

unread,
Jul 3, 2008, 1:10:35 PM7/3/08
to

"nico" <Q_1_2_...@hotmail.com> wrote in message
news:05761bb1-1874-48f5...@j22g2000hsf.googlegroups.com...


antwoord:

De Norderney is een groot schip. Ze is 44 meter lang en ruim acht meter
breed. De vaarwegen in Frankrijk kennen vanwege het hoogteverschil wel
duizenden sluizen. In de grootste sluis past een boot van 38 bij 5 meter.
Dat wordt dus lastig om daar de Norderney in te passen.

Om over de diepgang op sommige rivieren maar niet te spreken, want die kan
soms zakken tot 1.50 meter. De diepgang van de Norderney is minimaal 2.60
meter.


De Norderney kan daarom nooit binnendoor afzakken naar de Middellandse Zee.

Salut
Leendert


Bert M.

unread,
Jul 3, 2008, 1:20:33 PM7/3/08
to
leendert vingerling heeft uiteengezet op 3-7-2008 :

> De Norderney is een groot schip.

Ahum.
Ik weet nog dat ik met vriend en feestgenoot Wim van Egmond naar
Antwerpen ben gereden voor een radiodag op de Norderney.
Wim, die natuurlijk de Ross gewend was, reageerde als volgt toen hij de
Norderney voor het eerst in 't oog kreeg:
"Wat een klein kutbootje!"
Enfin, 't was wél gezellig die dag, dat dan weer wel, maar de Norderney
groot noemen?

Bertje.

nico

unread,
Jul 3, 2008, 1:31:29 PM7/3/08
to
On 3 jul, 19:10, "leendert vingerling" <leendert.vingerling @club-
internet.fr> wrote:
> "nico" <Q_1_2_3_4_...@hotmail.com> wrote in message

Hallo Leendert. Hartelijk bedankt voor dit antwoord van je! Zéér
eventueel zou de "Norderney" via Duitsland, Oostenrijk en Italië nog
naar de Middellandse Zee kunnen worden versleept. Maar dit lijkt mij
sterk toe. Omdat dit schip níét zeewaardig is, is Engeland, Schotland,
Ierland en Scandinavië hierdoor uitgesloten. Alhoewel naar Duitsland
en Denemarken kan "binnendoor", misschien vervolgens de Sont over naar
Zweden?
Maar al met al wordt het vrijwel zéker een besteming "binnendoor"!
Maar nu wélke??? Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.

@club-internet.fr leendert vingerling

unread,
Jul 3, 2008, 1:37:00 PM7/3/08
to

"Bert M." <radioh...@gmail.com> wrote in message
news:mn.1c887d871...@gmail.com...


Grootte is een relatief begrip, daar heb je gelijk in. Maar voor de
binnenwateren van Frankrijk is de Norderney een heus groot schip. Zeker
voor de plezierjachtjes van vier meter, want die varen er ook.

En voor Franse begrippen ben ik een 'groot' (qua lengte)manneke, in
Nederland begin ik op een onderdeurtje te lijken...

Salut
Leendert


Bert M.

unread,
Jul 3, 2008, 1:36:43 PM7/3/08
to
nico stelde de volgende uitleg voor :

> Hallo Leendert. Hartelijk bedankt voor dit antwoord van je! Zéér
> eventueel zou de "Norderney" via Duitsland, Oostenrijk en Italië nog
> naar de Middellandse Zee kunnen worden versleept. Maar dit lijkt mij
> sterk toe. Omdat dit schip níét zeewaardig is, is Engeland, Schotland,
> Ierland en Scandinavië hierdoor uitgesloten. Alhoewel naar Duitsland
> en Denemarken kan "binnendoor", misschien vervolgens de Sont over naar
> Zweden?
> Maar al met al wordt het vrijwel zéker een besteming "binnendoor"!
> Maar nu wélke??? Hartelijke groeten van Nico uit Gouda.

Nico, zojuist uit zéér betrouwbare bron vernomen:
Omdat de global warming ervoor zorgt dat de Noordpool smelt, sturen ze
de Norderney naar de Noordpool als onderzoeksschip.
Omdat het schip niet zo groot is als elders wordt beweerd is besloten
het schip úit het water te takelen en per vrachtwagen over de wég te
vervoeren tot het niet meer verder kan.
Vervolgens ligt de Ross Revenge klaar om de Norderney naar de Noordpool
te brengen.
Wil jij hier een tread over openen op de diverse fora?
Dank u.

Met vriendelijke groet van Bert uit Wolvega.
(zucht)

Douwe

unread,
Jul 3, 2008, 1:33:44 PM7/3/08
to

"leendert vingerling" <leendert.vingerling @club-internet.fr> schreef in
bericht news:486ce75f$0$21147$7a62...@news.club-internet.fr...

Liggen al klaar, we kijken al uit naar een geslaagd weekend.

Douwe


Bert M.

unread,
Jul 3, 2008, 1:37:58 PM7/3/08
to
Na rijp beraad schreef leendert vingerling :

> Grootte is een relatief begrip, daar heb je gelijk in. Maar voor de
> binnenwateren van Frankrijk is de Norderney een heus groot schip. Zeker
> voor de plezierjachtjes van vier meter, want die varen er ook.
>
> En voor Franse begrippen ben ik een 'groot' (qua lengte)manneke, in Nederland
> begin ik op een onderdeurtje te lijken...
>
> Salut
> Leendert

Zo bekeken heb jij weer gelijk... :-)

Bert (1.92 mtr)

nico

unread,
Jul 3, 2008, 2:13:47 PM7/3/08
to

Juul Geleick

unread,
Jul 3, 2008, 2:12:26 PM7/3/08
to
In article <g4ip6m$57b$1...@aioe.org>, vara <n...@nomail.com> wrote:

> hans...@gmail.com stelde dit idée voor :


> > Vannacht, zo ontdekte ik vanochtend, rolde het volgende bericht in de
> > e mail box, waardoor een alles duidelijk wordt inzake de toekomst van
> > de Norderney. Het bericht was verstuurd door de compagnon van eigenaar
> > Jan Groenweg, Wout van der Meer:
> >
> > 'Om aan een hoop onzekerheden en geruchten een einde te maken, het
> > volgende;
> > het Veronica schip mag voor Nederland als verloren worden beschouwd.
> > Na anderhalf jaar doelloos in Antwerpen te hebben gelegen en na
> > onderhandelingen met vertegenwoordigers van liefst 23 verschillende
> > gemeenten in Nederland en lieden van een popmuseum. is er, zoals
> > bekent, niets uitgekomen.. wat volgens ons betekent, dat Nederland
> > schijnbaar te klein is geworden voor deze boot en dat het schip als
> > zijnde cultureel erfgoed, niet als hoedanig genoeg wordt gewaardeerd.
> > Daarom zal het schip, thans uitgerust met nieuwe masten en volledige
> > aanpassingen binnen nu en 7 dagen, (zodra de wind het toelaat)
> > vertrekken naar de middellandse zee waar het zijn laatste vaste
> > ligplaats zal krijgen..
> >
> >
> > Jammer voor alle fans.. en jammer voor Nederland..
> >
> > PS. we willen binnenkort het Popmuseum een deel van de orginal mast
> > aanbieden, zodat ze toch nog wat hebben van het schip
>
>
>

> Who cares about off shore? Mensen met heimwee, maar dat is het dan ook.
>
> En die boot 1 miljoen euro? Die boot is geen 1000 euro meer waard.

1 miljoen Euro ? Waar staat dat?

Juul

nada

unread,
Jul 3, 2008, 3:38:57 PM7/3/08
to
On 3 jul, 19:33, "Douwe" <k...@knor.nl> wrote:
> Liggen al klaar, we kijken al uit  naar een geslaagd weekend.
>
> Douwe

'Liggen al klaar'...(denkt terug aan de natuurfilms)

Ben Meijering

unread,
Jul 3, 2008, 3:54:16 PM7/3/08
to

<hans...@gmail.com> schreef in bericht
news:c45f30ba-8abc-492a...@e53g2000hsa.googlegroups.com...
> Vannacht, zo ontdekte ik vanochtend, rolde het volgende bericht in de
> e mail box, waardoor een alles duidelijk wordt inzake de toekomst van
> de Norderney. Het bericht was verstuurd door de compagnon van eigenaar
> Jan Groenweg, Wout van der Meer:
>
> 'Om aan een hoop onzekerheden en geruchten een einde te maken, het
> volgende;
> het Veronica schip mag voor Nederland als verloren worden beschouwd.
> Na anderhalf jaar doelloos in Antwerpen te hebben gelegen en na
> onderhandelingen met vertegenwoordigers van liefst 23 verschillende
> gemeenten in Nederland en lieden van een popmuseum. is er, zoals
> bekent, niets uitgekomen.. wat volgens ons betekent, dat Nederland
> schijnbaar te klein is geworden voor deze boot en dat het schip als
> zijnde cultureel erfgoed, niet als hoedanig genoeg wordt gewaardeerd.
> Daarom zal het schip, thans uitgerust met nieuwe masten en volledige
> aanpassingen binnen nu en 7 dagen, (zodra de wind het toelaat)
> vertrekken naar de middellandse zee waar het zijn laatste vaste
> ligplaats zal krijgen..
>
>
> Jammer voor alle fans.. en jammer voor Nederland..
>
> PS. we willen binnenkort het Popmuseum een deel van de orginal mast
> aanbieden, zodat ze toch nog wat hebben van het schip
>
>
>
>

De Norderney gaat dus de MEBO II achterna, hopelijk niet "All the way". Is
dit misschien een "stunt" om de Nederlandse zeezenderaanhang zo ver te
krijgen om het schip zelf aan te schaffen voordat het uit-het-zicht
verdwijnt? Ben benieuwd naar 't vervolg...

Ben


ollie

unread,
Jul 3, 2008, 4:06:34 PM7/3/08
to

Is het al 1 april?

Douwe

unread,
Jul 3, 2008, 4:07:41 PM7/3/08
to

"Ben Meijering" <bmeijeri....@wxs.nl> schreef in bericht
news:g4jat1$20jf$1...@nl-news.euro.net...

Kijk maar uit Ben anders start Nico een aktie en word jij penningmeester.

Ik denk dat Erik de Z. onder druk wordt gezet. Hij was bij de opening van de
Veronica tentoonstelling in Hoek van Holland zeer zeker van zijn zaak,
alleen de prijs was nog "wat" te hoog.

Douwe


Satkijker

unread,
Jul 3, 2008, 4:08:37 PM7/3/08
to
Peter de Wit schreef:
Ja, hij komt naar Nederland !

Volgens een zeer betrouwbare bron komt hij naar IJmuiden.

Waarom IJmuiden ?

Dan kan die hoop roest meteen de hoogovens in.

Wat een oeverloze discussie is dit zeg.

Met de hartelijke groeten van Satkijker uit Klaaswaal

DirkJan

unread,
Jul 3, 2008, 5:10:45 PM7/3/08
to

nico schreef:

Frits Huffnagel is vanavond gesignaleerd in:

http://www.volkscafes.be/da.php?dir=volkscafes&PID=3&search=876

Hou de sites in de gaten voor foto's!

DJ

Ben Meijering

unread,
Jul 3, 2008, 5:05:59 PM7/3/08
to

"Douwe" <kn...@knor.nl> schreef in bericht
news:486d318e$0$6026$9a62...@news.kpnplanet.nl...

>
> "Ben Meijering" <bmeijeri....@wxs.nl> schreef in bericht
> news:g4jat1$20jf$1...@nl-news.euro.net...

<KNIP>

>>
>> De Norderney gaat dus de MEBO II achterna, hopelijk niet "All the way".
>> Is dit misschien een "stunt" om de Nederlandse zeezenderaanhang zo ver te
>> krijgen om het schip zelf aan te schaffen voordat het uit-het-zicht
>> verdwijnt? Ben benieuwd naar 't vervolg...
>>
>> Ben
>
> Kijk maar uit Ben anders start Nico een aktie en word jij penningmeester.
>
> Ik denk dat Erik de Z. onder druk wordt gezet. Hij was bij de opening van
> de Veronica tentoonstelling in Hoek van Holland zeer zeker van zijn zaak,
> alleen de prijs was nog "wat" te hoog.
>
> Douwe
>

Binnen onze wereld ken ik maar 1 kandidaat voor het penningmeesterschap,
Douwe en dat is Ben niet :-)))

Volgende week valt de hoofdprijs van 25 Miljoen Euri bij de staatsloterij,
een bootje moet er dan toch af kunnen voor de winnaar, misschien is dat wat
voor Nico om die op te roepen de Norderney te "redden"

Ben


Erwin

unread,
Jul 3, 2008, 6:06:55 PM7/3/08
to

"Satkijker" <nom...@mail.no> schreef in bericht
news:486d31c9$0$7548$ba62...@nova.planet.nl...

Wat een kansloze missie is dat toch om die praam naar Nederland te halen.
ALS hij komt gaat er toch niets mee gebeuren op radio gebied en wordt een
veredelde bier schuit, niets meer, niets minder....
De kans om hier nog wat leuks van te maken voor zeezenderliefhebbers is
allang vergane glorie. Dan had men dit al jaren geleden moeten doen. Wat mij
betreft blijft die boot lekker ver weg, in de Hoogovens...ja precies!

Erwin
(Erwin's radio weblog: www.erwinsweblog.nl)


DirkJan

unread,
Jul 3, 2008, 6:26:48 PM7/3/08
to

Erwin schreef:

> Wat een kansloze missie is dat toch om die praam naar Nederland te halen.

De enige, reėle optie. De boot hoort thuis in Scheveningen,
aan de ketting, of afgezaagd als entree van het Popmuseum.

> ALS hij komt gaat er toch niets mee gebeuren op radio gebied en wordt een
> veredelde bierschuit, niets meer, niets minder....

Daarom eisen de eigenaren ook zo'n hoge prijs, een miljoen
euro als gelddrukkerij voor sixties- en openlucht-rookparties!

> De kans om hier nog wat leuks van te maken voor zeezenderliefhebbers is
> allang vergane glorie. Dan had men dit al jaren geleden moeten doen. Wat mij
> betreft blijft die boot lekker ver weg, in de Hoogovens...ja precies!

Erik de Zwart en Frits Huffnagel willen tien tot twintig
procent van de prijs betalen. De schrootwaarde en wat
goodwill...

Keep on dreaming in de haven van:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Beaulieu-sur-Mer

DJ

@club-internet.fr leendert vingerling

unread,
Jul 4, 2008, 1:29:09 AM7/4/08
to

"nada" <dickv...@radiocaroline.co.uk> wrote in message
news:c91fa7e8-5546-4175...@a1g2000hsb.googlegroups.com...


reactie: Bedoel je die films die in de onderste la van de messroom van de
Ross lagen? Daar zaten ook sportieve natuurfilms bij met ping-pong balletjes
....

Salut
Leendert


@club-internet.fr leendert vingerling

unread,
Jul 4, 2008, 1:36:26 AM7/4/08
to

"Ben Meijering" <bmeijeri....@wxs.nl> wrote in message
news:g4jf7i$22q9$1...@nl-news.euro.net...

> Binnen onze wereld ken ik maar 1 kandidaat voor het penningmeesterschap,
> Douwe en dat is Ben niet :-)))
>
> Volgende week valt de hoofdprijs van 25 Miljoen Euri bij de staatsloterij,
> een bootje moet er dan toch af kunnen voor de winnaar, misschien is dat
> wat voor Nico om die op te roepen de Norderney te "redden"


Twee opmerkingen:

1)Ik ken binnen de zeezenderwereld ook maar één echte penningmeester. Ik
neem aan dat je de man met de' Melktas' bedoeld...en niet Douwe ,Dé
financial controller, van de zakenwereld

2)Nico heeft het niet breed volgens mij, want onlangs vroeg hij zich af of
hij kon meerijden van Gouda naar Hilversum en ergens kon blijven slapen ivm
de kosten...

Hartelijke groeten van Leendert uit Vallauris


Juul Geleick

unread,
Jul 4, 2008, 6:33:41 AM7/4/08
to
In article <g4jat1$20jf$1...@nl-news.euro.net>,
"Ben Meijering" <bmeijeri....@wxs.nl> wrote:

En ja, wat is onze Hans K. toch stil............al 24 uur lang.
Zeker nog geen antwoord gehad.
Volgens mij zit E. de Z. op Ibiza.............


Juul

nada

unread,
Jul 4, 2008, 7:47:38 AM7/4/08
to
On 4 jul, 07:29, "leendert vingerling" <leendert.vingerling @club-
internet.fr> wrote:
> "nada" <dickverh...@radiocaroline.co.uk> wrote in message

Inderdaad Leen,die la is nu gevuld met e.h.b.o. zooi,tsja,het zal maar
fout gaan...lol

hans...@gmail.com

unread,
Jul 4, 2008, 8:59:09 AM7/4/08
to

>
> En ja, wat is onze Hans K. toch stil............al 24 uur lang.
> Zeker nog geen antwoord gehad.
> Volgens mij zit E. de Z. op Ibiza.............
>
> Juul- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Ik ben lekker druk bezig met een ander onderwerp; schoolradio in
vroege dagen,.Aan het werk aan een artikel. Maar inderdaad geen
antwoord Juul. Erik heeft
toegezegd op de radiodag te komen voor de caroline reunie 1977/1980.
Kan hij tevens gewenst andere vragen beantwoorden
groet
Hans

Ben Meijering

unread,
Jul 4, 2008, 12:25:02 PM7/4/08
to

"leendert vingerling" <leendert.vingerling @club-internet.fr> schreef in
bericht news:486db6c8$0$21144$7a62...@news.club-internet.fr...

Ik had eerlijk gezegd Douwe in gedachten, maar jouw idee biedt nieuwe
perspectieven. Rob int de contributies + doet de merchandise en Douwe (als
schatkistbewaarder) inversteert de binnengekomen gelden en draagt zorg voor
een behoorlijk rendement. Uit dit rendement kan de Mi-Amigo en de resten van
de MEBO II geborgd worden, zodat het "Zeezender" boten-museum uitgebreid kan
worden.

Ook ik heb de indruk dat Nico het niet breed heeft, maar als hij dan toch
kontakt heeft met die miljonair-van-25M, kan hij daaruit wellicht ook een
baantje in de PR voor die verse miljonair uitslepen.

Hartelijk groeten van Ben uit de Botterstreek


Juul Geleick

unread,
Jul 4, 2008, 12:58:24 PM7/4/08
to
In article
<36b6c2de-ab6c-4f53...@d45g2000hsc.googlegroups.com>,
hans...@gmail.com wrote:

Da's nog zover weg, wellicht zijn er dan geen andere vragen meer.....


Juul

Hans Marijs

unread,
Jul 4, 2008, 1:25:25 PM7/4/08
to


Al een paar weken geleden had ik met een vriend afgesproken om op
vrijdag 4 juli naar Antwerpen te gaan... De laatste dagen stond het bol
van berichten over al of niet vertrek van de boot/schuit/schip ( haal
door wat niet van toepassing is)
Wij zijn met de internationale trein naar Antwerpen centraal gegaan,
door de nieuwe tunnel en misten zo de stations als Antwerpen Dam en
Luchtbal.
Het was aan te lopen vanaf het station en toen we bij het Kempisch dok
aankwamen viel de stilte daar op. Het was overigens de eerste keer dat
ik er was en ik vond het schip er aan de buitenkant nog wel redelijk uit
zien, maar het gebrek aan masten vond ik een verschrikkelijk gezicht.
Er was niemand in de buurt om vragen aan te stellen en ik zag echt geen
sleepboot in de buurt. Ik zag trouwens ook nergens masten liggen.

Ik hoop oprecht dat de Norderney een nieuwe goede bestemming krijgt als
museum of iets dergelijks....en dan in Schevingen o.i.d.
Zondag ga ik mijn nostalgische weekend vervolgen met een reis naar......
Hoek van Holland om voor de eerste keer de studioapparatuur met eigen
ogen te zien. Misschien is er binnenkort aanleiding om binnenkort mijn
radio-documentaire over de Norderney in Dordrecht van 10 jaar geleden
nog eens uit te zenden. Want daar is helaas de "afbraak" zo'n dertig
jaar geleden al begonnen.

Hans Marijs


@club-internet.fr leendert vingerling

unread,
Jul 4, 2008, 1:36:24 PM7/4/08
to

<hans...@gmail.com> wrote in message
news:36b6c2de-ab6c-4f53...@d45g2000hsc.googlegroups.com...
>

> Ik ben lekker druk bezig met een ander onderwerp; schoolradio in
> vroege dagen,.Aan het werk aan een artikel. Maar inderdaad geen
> antwoord Juul. Erik heeft
> toegezegd op de radiodag te komen voor de caroline reunie 1977/1980.
> Kan hij tevens gewenst andere vragen beantwoorden
> groet


Ik kan me nog herinneren dat we op de lagere school we naar een
radiouitzending moesten luisteren. Later keken we naar schooltelevisie(N.O.T
???). Ik neem ten minste aan dat je dit met schoolradio bedoeld en niet de
radio die beluisterd werd door scholieren tijdens het maken van hun
huiswerk.

Salut
Leendert


konings

unread,
Jul 4, 2008, 2:36:02 PM7/4/08
to

"Hans Marijs" <hans_marij...@hotmail.com> schreef in bericht
news:g4lm96$1spv$1...@nl-news.euro.net...

Storm maar, beuk maar,

Wat jammer dat Geert de Bruin er niet meer is om een nieuwe versie te maken.

Wil Konings


>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>


hans...@gmail.com

unread,
Jul 4, 2008, 4:32:52 PM7/4/08
to

>
> Ik kan me nog herinneren dat we op de lagere school we naar een
> radiouitzending moesten luisteren. Later keken we naar schooltelevisie(N.O.T
> ???). Ik neem ten minste aan dat je dit met schoolradio bedoeld en niet de
> radio die beluisterd werd door scholieren tijdens het maken van hun
> huiswerk.
>
> Salut
> Leendert

alleen dus de gerguleerde schoolradio inderdaad die jij ook bedoeld.
TZT lees je het wel groet Hans

Herbert Visser

unread,
Jul 4, 2008, 4:47:46 PM7/4/08
to

"leendert vingerling" <leendert.vingerling @club-internet.fr> schreef in
bericht news:486e5f84$0$21142$7a62...@news.club-internet.fr...

> Ik kan me nog herinneren dat we op de lagere school we naar een
> radiouitzending moesten luisteren. Later keken we naar
> schooltelevisie(N.O.T ???). Ik neem ten minste aan dat je dit met
> schoolradio bedoeld en niet de radio die beluisterd werd door scholieren
> tijdens het maken van hun huiswerk.
> Salut
> Leendert

School's Out met Peter van Dam op Radio Mi-Amigo :-)

Herbert Visser

Q_1_2_...@hotmail.com

unread,
Jul 5, 2008, 12:02:32 PM7/5/08
to
Lees nu ook de nieuwe thread hierover op
http://groups.google.com/group/nl.media.radio.zeezenders/browse_thread/thread/91f6751dc87260b9#
Hartelijke Norderney-enigma groeten van Nico uit Gouda.

Adri Verhoef

unread,
Jul 9, 2008, 7:42:02 PM7/9/08
to
De vorige episode van de serie "veronicaschip naar middelandse zee gebied",
geschreven door ollie <o...@xs4all.nl>, bevatte:

>Is het al 1 april?

Het is vandaag 132 maart. ;-)

Adri

0 new messages