Joop du Pau

PF

Aug 17, 2009, 11:09:14 AM8/17/09
Zo juist kreeg ik het bericht dat Joop du Pau op 13 augustus 2009 is
overleden.
Joop was de hoofd Machinist van de Mebo 2. Hij is vanaf het begin tot en met
het wegbrengen van de Mebo 2 in libie
hoofd machinist geweest. Hij werd 79 jaar.
Een Mebo 2 kopstuk op de achtergrond is heen gegaan. Hij was een zeeman in
hart en nieren.
In gesprekken die ik enige tijd geleden met hem had kwamen altijd de goede
herinneringen aan RNI naar boven.
"He was my Friend"
Wij wensen zijn vrouw Paula en kinderen en kleinkinderen veel sterkte met
dit verlies.

Peter Ford

P.S. Eventuele reacties kunnen jullie naar mij sturen dan zal ik er voor
zorgen dat zijn weduwe die krijgen;
Mail adres; r...@rni220.nl
Postadres; Surfradio
Postbus 62
2681KJ Monster

Douwe

Aug 17, 2009, 12:41:16 PM8/17/09

"PF" <r...@rni220.nl> schreef in bericht

"Paula", nu je het leest herinner je je weer dat hij haar inderdaad de
groeten deed vanaf de Mebo.

Sterkte aan de nabestaanden gewenst.

Douwe

Peter Jager

Aug 17, 2009, 2:29:01 PM8/17/09
Joop was een van de aardigste boord-collega's. Heb goede herinneringen
aan hem (waaronder een ansichtkaart uit Libi�).

Jammer dat hij er niet meer is.

Age

Peter Jager

Peter Jager

Aug 17, 2009, 2:40:41 PM8/17/09
Jammer,

Joop was een fijne collega. Ik had gehoopt hem nog een keer op een
zeezenderdag tegen te komen. Heb goede herinneringen aan hem (waaronder

een ansichtkaart uit Libi�).

Age

hans knot

Aug 17, 2009, 3:37:17 PM8/17/09
Met Joop is een rustigr zeer aimabele man heengegaan. Ik dacht dat hij
trouwens jonger was, zo oogde hij tenminste wel. En zo wordt de groep
boordwerkers van de MEBO II andermaal kleiner. groet Hans

ollie

Aug 17, 2009, 4:34:24 PM8/17/09

Tragisch. Het kringetje wordt kleiner en kleiner.

Groet

Rob

@xs4all.nl Hans H.

Aug 17, 2009, 5:25:25 PM8/17/09

"hans knot" <hans...@gmail.com> schreef in bericht

> Met Joop is een rustigr zeer aimabele man heengegaan. Ik dacht dat hij
> trouwens jonger was, zo oogde hij tenminste wel. En zo wordt de groep
> boordwerkers van de MEBO II andermaal kleiner. groet Hans

Mijn deelneming voor de nabestaanden. Herinneringen aan mijn 3-jarig
verblijf aan boord gaan nog vaak vergezeld van een beeld van Joop, een
markante man.
In die dagen was hij dus al de veertig gepasseerd. Dat zou je hem inderdaad
niet gegeven hebben.

Hans Hogendoorn

Dick Verheul

Aug 17, 2009, 6:17:45 PM8/17/09
Hans H. stelde de volgende uitleg voor :

> [...]
> In die dagen was hij dus al de veertig gepasseerd. Dat zou je hem inderdaad

Ik kan mij herinneren dat er diverse Nederlandse bemanningsleden
regelmatig de groeten deden aan familie,met name tijdens de
Engelstalige uitzendingen.

De naam komt me bekent voor...maar de stem niet....

--
http://forum.offshoreradio.org/

hans knot

Aug 18, 2009, 1:35:17 PM8/18/09

> De naam komt me bekent voor...maar de stem niet....

Beste Dick kijk maar even hier een foto die tot 31 augustus is te
bekijken groet Hans

http://bars.rug.nl/download/1f9345dd9cee6dd8

Ben Meijering

Aug 18, 2009, 1:42:22 PM8/18/09

"hans knot" <hans...@gmail.com> schreef in bericht

In 2005 was Joop te gast op de radiodag:

http://www.losgoud.nl/gallery/Radiodag-22-Oktober-2005/Joop_du_Pau

Ben

Dick Verheul

Aug 18, 2009, 3:26:52 PM8/18/09
hans knot formuleerde de vraag :

Dank Hans voor de foto.

RNI is voor mij een grote inspiratiebron geweest in de jaren 70 en ik
vond het altijd prachtig als er onverwacht een Nederlands bemanningslid
de studio in kwam stormen om even de groeten te doen.
Hierbij denk ik met name aan King Kong die alles wel'goed' vond.

Er zal ongetwijfeld een programma zijn welke bewaard is gebleven waarin
Joop du Pau de groeten doet aan het thuisfront.
Wie heeft er wellicht nog een uurtje op de plank liggen ??

Dank alvast :)

--
http://forum.offshoreradio.org/

Frank

Aug 18, 2009, 4:05:24 PM8/18/09

"Dick Verheul" <dickv...@needanku.nl> schreef in bericht
Op soundscapes heeft Hans Knot ook een mooi artikel over Joop:

http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/DATABASES/RNI/rni08.shtml

Frank

Charles J. van Doornewaard

Aug 18, 2009, 4:55:15 PM8/18/09
Klopt. Hij kwam na de RNI re-union met Rob Eden, Micheal Lindsay, Andy
Archer, wijlen Chris Cary en Duncan Johnson.

Groet,
Charles.

"Ben Meijering" <bmeijeri....@wxs.nl> schreef in bericht

hans knot

Aug 18, 2009, 4:58:09 PM8/18/09
king kong ja da's gut ja da's gut

Het probleem is dat er een overschot aan RNI in mijn archief zit en de
groetjes bemanning meestal niet wordt genoemd in de archivering. Ook
voor mij was en is RNI nog steeds een opluchting nadat de 60er jaren
voorbij waren. Het deed me een genoegen vaak te mogen snuffelen achter
de schermen hoewel John de Mol sr daar het niet altijd mee eens was.
Ik heb nog wel een paar brieven liggen waarin hij zijn ongenoegen
uitte als er weer te veel was gepubliceerd in Pirate Radio News. Aan
de andere kant werden we toch weer gevraagd (Kokje en ik) iets te gaan
doen hetgeen resulteerde in de RNI dubbel LP. Tja en met velen van
toen bij RNI heb ik nog steeds contact en dat maakt het gegeven dat
alles goed beleefd is nog sterker

groet
hans

Dick Verheul

Aug 18, 2009, 5:19:46 PM8/18/09
hans knot heeft ons zojuist aangekondigd :

> king kong ja da's gut ja da's gut

Blijft een prachtige kreet...

> Het probleem is dat er een overschot aan RNI in mijn archief zit en de
> groetjes bemanning meestal niet wordt genoemd in de archivering

Nee,ook bij de downloadclub blijft het zoeken naar de bekende
speld.....

> Aan de andere kant werden we toch weer gevraagd (Kokje en ik) iets te gaan
> doen hetgeen resulteerde in de RNI dubbel LP.

Die heb ik nog steeds in de kast staan inclusief plastic beschermhoes.

> Tja en met velen van
> toen bij RNI heb ik nog steeds contact en dat maakt het gegeven dat
> alles goed beleefd is nog sterker

Ik heb ooit een mailadres gehad van Brian McKenzie die in Spanje
schijnt te wonen,echter nooit antwoord op ontvangen...

--
http://forum.offshoreradio.org/

micky.van...@gmail.com

Dag mannen..

Ik ben Joop zijn kleindochter. mochten jullie ooit nog een video of foto's vinden, dan zou ik deze graag willen zien.

Groetjes,
Micky

micky.van...@gmail.com

los...@gmail.com

Ik heb een 11-tal foto's, waar hij op voorkomt, van 22 Oktober 2005, waar ik ook deze foto maakte : http://www.losgoud.nl/gallery/albums/Radiodag-22-Oktober-2005/Joop_du_Pau.jpg

Als je interesse hebt, stuur me dan svp een e-mail. Mijn e-mail is losgoud op gmail.com

Groeten

Ben