Bart van Leeuwen

Peter de Wit

Geboren op 02-07-1954 als Ton Egas maar beter bekend als Bart van Leeuwen.

Vandaag dus 51 jaar oud geworden!!

Gefeliciteerd Bart!!!!

Peter de Wit

Dit staat er op de site van Veronica:

Bart van Leeuwen werd in 1954 geboren in Dordrecht. Al op jonge leeftijd
kwam hij in aanraking met Radio Veronica. Op een oude radio op zolder hoorde
hij Joost den Draayer en vanaf dat moment wist hij dat hij ooit bij Veronica
zou gaan werken.

In 1972 gebeurde dit dan ook; Bart had zijn radiodebuut bij Veronica. In
eerste instantie was hij gast-dj, maar al snel kreeg Bart in het weekend
zijn eigen nachtprogramma. Een jaar later stapte hij over naar zeezender
Radio Mi-Amigo, maar na een paar jaar keerde hij terug naar Veronica, waar
hij jarenlang diverse taken voor zijn rekening nam. Hij presenteerde
verschillende programma's, waaronder Ook Goeiemorgen, Bart & de Zwart en
natuurlijk Goud van Oud. Hiernaast was hij ook producer en
muzieksamensteller. En alsof hij het niet druk genoeg had volgde hij in die
tijd ook nog een opleiding tekstschrijven voor de radio aan de Media
Academie.
Op radiogebied was Bart steeds meer een all-rounder aan het worden. In de
jaren '90 was hij te horen bij Radio 538, waar hij ook Program en Music
Director was. Hier begon hij zich ook bezig te houden met het begeleiden en
opleiden van dj's. Na een aantal jaar bij Radio 538 maakte Bart begin 2000
de overstap naar Radio Nationaal en niet veel later naar Radio 10 FM, waar
hij zich naast presenteren wederom bezig hield met het muziek- en
programmabeleid.

En nu is Bart weer elke werkdag bij Radio Veronica te horen in Goud van Oud.
Het nieuwe Radio Veronica is voor hem een echte uitdaging, aangezien de
huidige ploeg een nieuwe inhoud aan het begrip 'Radio Veronica' zal moeten
geven. Bart heeft er zelf alle vertrouwen in, aangezien Veronica al zoveel
verschijningsvormen heeft gekend en overleefd. Hij is er daarom heilig van
overtuigd dat het nieuwe Radio Veronica een groot succes zal worden.

huub

Peter de Wit schreef :

een groot man, im mijn ogen een echt veronica mens...

--
HUUB TABAKSPOT... the master of the points...
www.tabakspot.nl

Peter de Wit

> een groot man, im mijn ogen een echt veronica mens...

Zelfs toen hij op Mi- Amigo zat :-).

Vandaag draaide ik een stukje betreffende de 1 aprilgrap van 01-04-1976 toen
Mi- Amigo omgedoopt werd tot Veronica. Bart mocht toen weer "Veronica
spelen".
De luisteraars van MerweRadio konden een stukje daarvan terughoren in mijn
programma uiteraard met de tune van Bart van Leeuwen erna.

Peter de Wit
www.zeezenderfans.nl

R!XM!X

Peter de Wit stelde dit idée voor :

En zijn deel bij Radio Nationaal??????? Zomaar in 1 regeltje.
Hij was daar ondermeer personeelszaken.
Ik heb nog een persoonlijke brief van hem liggen.
Weer een feit doodgezwegen, door een generatie die veel geschiedenis
vergeet.....

--
-=R!XMIX=-
Vertrouw niet op de overheid

René Verstraten

Is programmaleider ook goed? :-)

René

R!XM!X

René Verstraten gebruikte zijn klavier om te schrijven :

Dat dacht ik al rené, maar ik dacht ook dat Karel van Cooten dat
was.....

--
-=R!XMIX=-
Twilight, het schemeRIXte programma.

René Verstraten

Karel was algemeen directeur.
Maar het is ook moeilijk uit elkaar te houden, omdat we bij Nationaal
met weinig mensen het werk van ca. 20 mensen deden.
Daardoor overlapten de werkzaamheden van een ieder zich vaak. :-)

René

Venlig Hilsen

Peter de Wit wrote:

> Geboren op 02-07-1954 als Ton Egas maar beter bekend als Bart van Leeuwen.
>
> Vandaag dus 51 jaar oud geworden!!
>
> Gefeliciteerd Bart!!!!

Ook gefeliciteerd!

Bart is naar mijn mening een van de beste all-round radiovaklieden in
Nederland. Geen opgeblazen "ondergetekende" gedoe, wel pakkende teksten.
Ad rem, gevoel voor humor maar zonder iemand te schofferen.
Uitstekende stem voor voice-over en commentaar.

--

Venlig Hilsen

Als u de waarheid vertelt hoeft u weinig te onthouden.

Cock

Bart ( Ton Egas ) is zijn carrière begonnen bij de ziekenomroep de Rano in
Utrecht.

Cock
"Venlig Hilsen" <Ven...@Hilsen.invalid> wrote in message

Dick Verheul

"Cock" <Cor@nospam> schreef in bericht
> Bart ( Ton Egas ) is zijn carričre begonnen bij de ziekenomroep de Rano in
> Utrecht.
>
> Cock
Ja......en ??

R!XM!X

Dick Verheul schreef :

> "Cock" <Cor@nospam> schreef in bericht

> Ja......en ??

Dick, je moet toch ergens beginnen???

R!XM!X

Op 3-7-2005, heeft Venlig Hilsen verondersteld :

> [...]
> rem, gevoel voor humor maar zonder iemand te schofferen. Uitstekende stem

Helemaal mee eens Jan.

Dat "ondergetekende" er wordt helemaal niets getekend en "presentatie
was in de handen van..."(was het voor doven dan, met gebarentaal????)
gedoe vind ik zo iets doms.

Maar goed, ik had verder geleerd.
:D :D :D

huub

> Maar goed, ik had verder geleerd.
> :D :D :D

Had jij verder geleerd, dat was me nog niet opgevallen :D :oÞ
of bedoelde jij dat als jij hem was je verder had geleerd, want dat zou
jammer zijn, want dan was "onze" bart waarschijnlijk wat anders gaan
doen en dat zou pas echt jammer zijn geweest...

René Verstraten

On Mon, 04 Jul 2005 15:01:59 +0200, "R!XM!X"
<rickw...@wannadont.nl> wrote:

> [...]
>
>Dat "ondergetekende" er wordt helemaal niets getekend en "presentatie
>was in de handen van..."(was het voor doven dan, met gebarentaal????)

Ook geen "tot aan de klok van..."?
Ook nooit een tune helemaal vol lullen met non-info?

Wel saai hoor :-)

Bart Van Peer

Ik ben altijd al van mening geweest dat Bart al vanin zijn begintijd de
taal heeft gebruikt zoals het hoort.
Zelfs als ik vandaagdedag zijn oude programma's van de zeezender
Veronica en Mi Amigo beluister of herbeluister leer ik elke keer weer
bij.

Bart

Venlig Hilsen

"De laatste instrumentale tot aan de pips..."
"Dit is een werkje van de forrrrrmatie ....."
"Morgen, zelfde tijd, zelfde zender"

--

Venlig Hilsen

Wie geen enkel risico neemt zet alles op het spel.

R!XM!X

Venlig Hilsen gebruikte zijn klavier om te schrijven :

U luistert naar merweRadio op de 105.4 of 104.9 op de kabel (weet ik
veel!)

Ja jezus, dat had je toch al aanstaan?
Hoe wist je het anders?
Of is dit een bevestiging voor de toevallige luisteraar, die maar iets
op gezet heeft.

Bart Van Peer

R!XM!X schreef:

U luistert naar MarweRadio op 105.4 of 104.9, het station waar muziek
in zit!
Tien jaar geleden maakte ik programma's voor een Belgische lokale
weekendradio die eveneens op 104.9 mhz uitzond.

Bart

Dick Verheul

"R!XM!X" <rickw...@wannadont.nl> schreef in bericht

in

> Dick, je moet toch ergens beginnen???

Ja,maar niet met een baken 16,die er niet was...sorry Bart,geintje :-))

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-7-oktober-279-audio/
staat nu dit te lezen:

1972

Sinds Radio Veronica op via de 538 meter uitzendt, krijgt nieuw dj-talent tussen 20:00 en 21:00 uur een kans. Zo verzorgt de achttienjarige Ton Egas uit Dordrecht een proefuitzending. Programmaleider Rob Out, die van zijn capaciteiten overtuigd is, vindt zijn adres echter niet terug. Als de kandidaat-medewerker alsnog naar Veronica belt, komt het snel tot een gesprek en een contract. Ton Egas wordt Bart van Leeuwen (foto bovenaan op die link – credits: Rockart).

En zie en (her)beluister nu ook de video die daar rechts van die tekst staat. Nico.

NicouitGouda

...zie nu ook de aanklikbare foto rechtsboven op https://mediapages.nl/nieuws-actueel/3859-extra-gold-bart-van-leeuwen-in-1976 Nico.

NicouitGouda

...zie nu ook de aanklikbare foto rechtsboven op https://mediapages.nl/nieuws-actueel/3942-bart-van-leeuwen-in-1974-bij-veronica Nico.

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-is-vandaag-29-april/ staat nu dit te lezen: Nico.

1974: Bart van Leeuwen komt opnieuw aan boord van de ‘Norderney’ om er live zijn show te presenteren en om het nieuws te lezen.

NicouitGouda

...lees, zie en (her)beluister nu ook de middelste alinea op https://radiovisie.eu/blad-951-topradio-bart-van-leeuwen-nlo-streams-video/ Nico.

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-15-februari-3/ staat (daarnaast) nu dit te lezen: Nico.

2001: Tijdens ‘De Week van de jaren ’60’ tussen 19/2/2001 en 23/2/2001 via Radio 2 duikt Bart van Leeuwen op. Hij leidt een radiohistorisch moment in met fragmenten van de Scandinavische en van de Engelse zeezenders.