Voice of Peace Download-festival, deel 3

1 Aufruf
Direkt zur ersten ungelesenen Nachricht

ometheo1961

ungelesen,
03.11.2006, 13:51:0903.11.06
an
Hallo,

Hier weer een nieuwe serie Voice of Peace downloads.
Goed nieuws voor iedereen die na de Radiodag in Voice of Peace-sfeer
wil blijven én ook voor de mensen die er niet bij kunnen zijn:
het 'Voice of Peace Download-festival' gaat nog dit hele weekeinde
door.
Dat betekent dat er ook zaterdag en zondag via dit kanaal programma's
uit 1988 en 1992 worden aangeboden die in die tijd via het Peace-schip
zijn uitgezonden.
Gisteren bood ik een programma aan van John Mc. Donald, alleen was de
link niet helemaal goed, vandaar een nieuwe upload gemaakt:

http://rapidshare.com/files/1810154/01-11-1988_16.59-18.14_Voice_of_Peace___Golden_Hour__John_Mc._Donald.__Twilight_Time.mp3.html

'Kassach' was het populaire non-stop programma dat elke dag tussen de
middag werd uitgezonden met Israelische Folkloristische muziek.

http://rapidshare.com/files/1813397/27-10-1988_12.13-13.00_Voice_of_Peace__Kassach.mp3.html

Dan een nachtprogramma van Brandon Mee:

http://rapidshare.com/files/1822138/30-10-1988_03.00-04.34_Voice_of_Peace__Nightbeat._Brandon_Mee.mp3.html

Dan een kort fragment, Kenny Page, met de zenderopening van dinsdag 1
november 1988.
Hierbij heb ik een vraag. Wie weet hoe de tune die hier wordt gebruikt
heet, (en als iemand orgineel heeft, laat het weten!)
Hans Knot wist het niet, dus doe ik hierbij een beroep op de rest van
de wereld :-)

http://rapidshare.com/files/1843787/01-11-1988_05.59-06.00_Voice_of_Peace__zenderopening_Kenny_Page.mp3.html

In oktober 1992 werd de vakantie doorgebracht op het zonnige eiland
Cyprus.
Behalve dat er op dat eiland een behoorlijk indrukwekkende grens is
tussen het Griekse en het Turkse deel,
had deze bestemming nog een andere bijzonderheid. Cyprus lag binnen het
ontvangstgebied van de middengolfzender die op het Peaceschip stond.
Met in gedachten nog de Voice of Peace uit 1988 werd vol verwachting
afgestemd op de 1540 KHz. Groot was de teleurstelling na een dagje
luisteren dat er van het glanzende station uit
1988 weinig was overgebleven. Alles klonk veel matter en minder leuk
dan vier jaar eerder.
Storend element in de programma's was dat er regelmatig na het halve
uur een informatieblok zat van 'Radio Esser', (weet niet of ik dat goed
schrijf).
Dit klonk alsof het via de telefoon binnenkwam. Onduidelijk of dit nu
een gesponsorde rubriek was of een extra service voor het luistervolk.
Misschien weet Hans hierover iets zinnigs te zeggen?

Het nieuws van Kol Israël op het hele uur was er nog steeds, ook de
'Breakfastshow', Kenny Page en het programma 'Kassach bestonden nog
steeds.

In elk geval wel de nodige uitzendingen opgenomen. Eerst een opname van
Chris Massey.
In dit programma inderdaad op het halve uur dat 'Radio Esser'.

http://rapidshare.com/files/1826446/25-10-1992_15.03-15.50_Voice_of_Peace_1540_KHz._Chris_Masey.mp3.html

En een uurtje Mark Hanner:

http://rapidshare.com/files/1835107/17-10-1992_10.59-12.01_Voice_of_Peace_1540_KHz._Mark_Hanner.mp3.html

Dan een ontbijtshow met Kenny Page van 26 oktober 1992. De iopname
start na het 'Radio Esser-gebeuren'
Om 9 uur zit het programma van Kenny erop. Deze opname loopt door tot
9.21 uur.
Als iemand weet hoe de presentator na 9.00 uur heet, graag een reactie.

http://rapidshare.com/files/1840369/26-10-1992_08.34-09.21_Voice_of_Peace_oa_Kenny_Page__Breakfastshow.mp3.html

Op vrijdag 16 oktober 1992 waren we getuige van een bijzonder moment op
de Voice of Peace.
Om vijf uur die middag werden de luisteraars toegesproken door niemand
minder dan Voice of Peace-baas Abie Nathan.
Reden om direct een bandje in de radiocassetrecorder te activeren.
Daarop werd een betoog van Abie geregistreerd dat er op neer kwam dat
hij binnen drie weken met de Voice of Peace wilde stoppen.
Uiteindelijk zou het station vanaf dat moment nog bijna een jaar
doorgaan.
Ik herinner mij dat ik bij terugkomst van Cyprus deze opname aan Hans
Knot liet horen, die toen nogal nuchter reageerde in de sfeer van 'zo
bijzonder is dat nu ook weer niet, dit
soort toespraken houdt Nathan wel vaker, dan heeft hij weer geld
nodig'.

In elk geval is het niet een regulier programma en toch wel bijzonder.
Luister zelf maar.
(af en toe beetje interferentie)

http://rapidshare.com/files/1844717/16-10-1992_17.00-18.00_Voice_of_Peace_1540_KHz._Abie_Nathan_wil_stoppen.mp3.html

* Uitleg downloaden via Rapidshare:

Klik op link
Klik in 2e kolom onderaan op 'Free'
Wait .... seconds (doe dat ook, wacht tot teller op 0 staat)
Vervolgens zie je 3 gekleurde letters/cijfers, tik deze over in het
hokje
klik nu op button 'Download from network'
Met dit systeem mag je maximaal eens per 90 minuten iets downloaden.

Shalom vanuit Groningen :-)

Theo

Oldies45

ungelesen,
03.11.2006, 14:03:3503.11.06
an
ometheo1961 a écrit

Ik heb zelf niks met VOP.
Maar ik wil je toch bedanken voor de moeite die je neemt om het
beschikbaar te stellen.

groet
Harm

--
Oldies45

Bert M.

ungelesen,
03.11.2006, 15:44:3403.11.06
an

"Oldies45" <oldi...@offshoreradio.org> wrote in message

<scrollpreventie>

> Ik heb zelf niks met VOP.
> Maar ik wil je toch bedanken voor de moeite die je neemt om het
> beschikbaar te stellen.
>
> groet
> Harm
>
> --
> Oldies45

Theo, bedankt voor al die mooiigheden, maarre...
Zou je die files misschien in een zip-bestand willen zetten?
69 seconden wachten, enter code, downloaden, 60 minuten wachten, weer 60
seconden wachten, code enteren, downloaden...

3 dagen later...

60 seconden wachten etc,etc...

Enfin, je snapt me wel...

toch bedankt!