TK : verzameling eerste draagbare PC's OLIVETTI !

Nice2HaveFun

Verdere opruiming :
ik heb nog een aantal antieke stukken staan, voor de verzamelaars, PC musea
& de echte Olivettisten.

OLIVETTI M21 : uitgebracht rond 1983
dit was quasi de eerste draagbare PC van Olivetti met monochroom scherm,
(voor info zie bvb : http://users.knoware.nl/users/stuurmn/om21.htm)
CPU 8086 - met afneembaar toetsenbord, 2 x 5,25" floppydrives & je krijgt er
een hard-card harddisk van 10Mb bij (zonder garantie van goede werking).
Dit toestel werkt met MSDOS 2.xx
Dit beestje is +/- 20 jaar oud & in goede staat.
Kan zonder problemen opgeknapt worden, ikzelf heb hem +/- 5 jaar geleden nog
eens voor de fun geprobeerd.

OLIVETTI M15 : uitgebracht rond 1987
(voor info zie bvb : http://www.xs4all.nl/~fjkraan/comp/m15/)
2 stuks - iets nieuwer - CPU 80C88 - met 2 x 3,5" floppydrives - monochroom
(amber) scherm - werkt met MSDOS
kompleet met transfo, afneembaar keyboard, originele draagtas, etc.
1 PC = in prima staat & werkend
1 PC = plastiek (cover scherm) gebarsten, werking onbekend

OLIVETTI M111 : uitgebracht rond 1989
(voor info zie bvb http://myweb.tiscali.co.uk/mickfrench/olivetti.htm)
(uitgebracht rond 1989 :
http://www1.computerwoche.de/heftarchiv/1989/19890428/a88076.html)
1 stuk - nog nieuwer - CPU V30 (+/- 8086)- 640Kb RAM - met 1 x 3,5"
floppydrive + 1 harddisk (!) met MS-DOS 6.20 - monochroom scherm
kompleet met transfo, keyboard, originele draagtas, etc
prima werkend

Nog een mooie site mbt Olivetti PC's etc :
http://www.digidome.nl/olivetti.htm

Ik wil bovenstaande verzameling van de hand doen voor een redelijke prijs,
indien mogelijk alles bij 1 verzamelaar.

Indien er interesse is dan graag een mailtje !

Opgelet : ik heb de laatste tijd last van SPAM waardoor de hotmail mailbox
volloopt, gelieve even te verifieren of je mail goed verzonden is (plaats
alleszins ook even een reactie in de nieuwsgroep). Hotmail ging maatregelen
nemen tegen de spammers maar voorlopig dus even zo werken.

Dit zijn vrij zeldzame stukken ! Deze kunnen bezichtigd worden regio
Hasselt.