The Last of Us (s01e09): Look for the Light

Wouter Valentijn

.
Space
.
love
.
you
.

Eerst zien we een flashback naar de geboorte van Ellie uit Anne, en hoe
Anne Marlene vroeg om voor baby Ellie te zorgen. Hetgeen Marlene met
tegenzin aanvaard.

Het heden: Ellie en Joel naderen hun doel en ze worden geconfronteerd
met een heel leuke verrassing: ze zien wat over is van een dierentuin en
wel het giraffenverblijf. De giraffen lopen er vrij rond en Ellie voert
zelfs één van die beesten. Hetgeen ze heel tof vindt.

Minder tof is het wanneer ze aangevallen worden met soldaten en Joel
wordt uitgeschakeld met een stun-grenade.

Eenmaal weer bij zijn positieven lijkt het dat de missie volbracht is,
maar wanneer Joel van Marlene (want het zijn haar Fireflies waar ze
beland zijn) hoort dat ze, om een geneesmiddel te kunnen maken, Ellie's
schedel moeten openen waardoor ze dus zal sterven, neemt hij een besluit
dat hij dit niet kan aanvaarden. Hij is Ellie als een dochter gaan
beschouwen en dat blijkt voor de Fireflies fataal.
Joel maakt alle soldaten van de Fireflies af en schiet ook de arts neer
die op het punt stond in Ellie te gaan snijden wanneer hij zijn
medewerking weigert.
Uiteindelijk probeert Marlene hem nog tegen te houden terwijl hij Ellie
weghaalt. Omdat Joels weet dat Marlene hen zal achtervolgen doodt hij
haar ook.

Ellie komt pas weer bij bewustzijn wanneer ze al lang en breed weg zijn.
Nadat hun auto het begeeft gaan ze te voet verder en Ellie vraagt Joel
te zweren dat het verhaal dat hij op haar mouw heeft gespeld waar is.
Opnieuw liegt Joel. Hij beweerde tegen Ellie dat er al tientallen
immunen bestaan en dat de wetenschappers daar niets mee konden beginnen,
waardoor ze zijn gestopt met het vinden van een geneesmiddel.
Ellie zegt dat ze hem gelooft, maar ergens heb ik het gevoel dat ze
twijfelt aan de situatie.

--
Wouter Valentijn

Xander: "I'm a Comfortador also."
Buffy the Vampire Slayer (s04e22): Restless

http://www.nksf.nl/

liam=mail

jacqueline

Op 13-3-2023 om 22:02 schreef Wouter Valentijn:

> [...]
>

> Eerst zien we een flashback naar de geboorte van Ellie uit Anne, en hoe
> Anne Marlene vroeg om voor baby Ellie te zorgen. Hetgeen Marlene met

ik vroeg me af waarom dat was.

de flashback vond ik fijn. en dat we nu weten waarom Ellie immuun is.

> [...]
> wel het giraffenverblijf. De giraffen lopen er vrij rond en Ellie voert
> zelfs één van die beesten. Hetgeen ze heel tof vindt.

dit deed me wat denken aan Jurassic park wanneer ze de veggiesaurussen
ontmoeten en bladeren geven. :-)

> Minder tof is het wanneer ze aangevallen worden met soldaten en Joel
> wordt uitgeschakeld met een stun-grenade.

Het leek ook allemaal te mooi te zijn.

> [...]
> Uiteindelijk probeert Marlene hem nog tegen te houden terwijl hij Ellie
> weghaalt. Omdat Joels weet dat Marlene hen zal achtervolgen doodt hij

Best wel heftig allemaal. En Joel vertelt nog aan Ellie dat hij dus
twee dagen na de dood van zijn dochter zelfmoord wilde plegen, wat dus
mislukte.

> [...]
> waardoor ze zijn gestopt met het vinden van een geneesmiddel.
> Ellie zegt dat ze hem gelooft, maar ergens heb ik het gevoel dat ze

Dat gevoel heb ik ook.

Trouwens dat dorp wat ze in de verte zagen, was dat de compound van Tommy?

jacqueline

Wouter Valentijn

Op 14-3-2023 om 19:46 schreef jacqueline:

> ik vroeg me af waarom dat was.
>
> de flashback vond ik fijn.  en dat we nu weten waarom Ellie immuun is.

Dat weet ik niet zo.

> dit deed me wat denken aan Jurassic park wanneer ze de veggiesaurussen
> ontmoeten en bladeren geven. :-)

Nu je het zegt, ja, daar leek het wel wat op.

> Het leek ook allemaal te mooi te zijn.

De soldaten namen het zekere voor het onzekere. Zoals Marlene zei kenden
ze hem niet.

> Best wel heftig allemaal.  En Joel vertelt nog aan Ellie dat hij dus
> twee dagen na de dood van zijn dochter zelfmoord wilde plegen, wat dus
> mislukte.

Inderdaad. Anders was het een ander soort serie geweest. ;-)

> Dat gevoel heb ik ook.
>
> Trouwens dat dorp wat ze in de verte zagen, was dat de compound van Tommy?

Dat is de bedoeling denk ik. Lijkt me de meest logische plek om naar toe
te gaan.

Er zijn trouwens twee getuigen van alles die denk ik niet door Joel
gedood zijn omdat ze hem niet in de weg zaten.

jacqueline

Op 14-3-2023 om 20:37 schreef Wouter Valentijn:
Volgens mij omdat haar moeder was gebeten voordat ze de navelstreng
doorsneed. Ellie heeft als baby 'anti stoffen' aangemaakt.

> Er zijn trouwens twee getuigen van alles die denk ik niet door Joel
> gedood zijn omdat ze hem niet in de weg zaten.

Je bedoelt die twee OK verpleegsters?

Daar kunnen ze misschien nog wat mee doen in s2.

jacqueline

Wouter Valentijn

Op 14-3-2023 om 20:46 schreef jacqueline:
Misschien.... Mij was alleen duidelijk het hoe. Dat Ellie in haar
hersens iets had waardoor de schimmel haar herkende als ook een schimmel.
Maar nu ik er dieper over na denk vermoed ik dat je gelijk hebt. Het was
niet zo dat Ellie als mutant geboren immuun was voor de schimmel. Was
dat wel het geval geweest, dan zou elk willekeurig weefsel voldoende
moeten zijn om er iets nuttigs uit te halen.

> Je bedoelt die twee OK verpleegsters?
>
> Daar kunnen ze misschien nog wat mee doen in s2.

Juist, die. Als ze via via hun verhaal bij Ellie brengen kunnen de
poppen aan het dansen gaan.