The Winchesters

Wouter Valentijn

Spoiler
.
Space
.

'The Winchesters' is een spin-off serie van de succesvolle serie
'Supernatural', het verhaal van twee broers die 15 seizoenen lang
strijden tegen de krachten van 'goed' en 'kwaad'. Die had zo zijn sterke
en minder sterke momenten.

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen hiermee: Geen enkel moment
haalt deze spin-off het niveau van de moederserie.
De acteurs zijn leuk en charmant, maar als je kijkt hoe John Winchester
en Mary Campbell gespeeld worden in deze serie (en hier zijn dat Drake
Rodger en Meg Donnelly) dan ontbreekt bij hen de energie en chemie die
we kregen van Jeffrey Dean Morgan en Samantha Smith.
Goed, ze spelen jongere versies, als het ware (kom ik nog op terug),
maar de 'oempf' ontbreekt gewoon. Drake en Meg hebben voor mijn gevoel
ook geen chemie samen.

Verdere personages zijn een groepje andere jagers genaamd Latika Desai,
Carlos Cervantez en Ada Monroe. Ik zou hen ook 'leuk en charmant'
noemen. Daarnaast ook een aantal bekende personages uit de moederserie
waarvan sommigen gespeeld worden door acteurs die ook die rollen
speelden in 'Supernatural'. Ook helaas hier en daar /andere/ acteurs,
waaronder een totaal gemiscaste Tom Welling.
Leuk om te zien waren Rowena, Bobby en Jack, om maar wat leuke
verrassingen te noemen.

In den notendop het verhaal: Dean is dood (wisten we sinds de
seriefinale van 'Supernatural') en hij rijdt met Baby door het
hiernamaals en door het hele multiversum (dat ook door Jack is hersteld
nadat Chuck het vernietigd heeft), en hoort dan van de Akrida, de
laatste schepping van Chuck (God) die bedoelt is om al het leven in ELK
universum van het multiversum te vernietigen.
Dean komt bij zijn tocht door het multiversum dan de John en Mary tegen
van het universum waar deze serie over gaat en op subtiele wijze
probeert hij hen en hun vrienden te helpen tegen de Akrida. Eigenlijk
tegen de wens van Jack (de nieuwe God) in, maar daar lijkt Jack niet
zo'n groot probleem van te maken.

Dit eerste seizoen kent 13 afleveringen en nadat ik de slotaflevering
bekeek is het verhaal op zich goed afgelopen en ik denk dat er geen
tweede seizoen zal komen.

Al met al leuk om een keer te zien, maar het kan niet in de schaduw
staan van de moederserie 'Supernatural'. Het is hoogstens een soort
epiloog er bij. Misschien zelfs maar een voetnoot.

--
Wouter Valentijn

Xander: "I'm a Comfortador also."
Buffy the Vampire Slayer (s04e22): Restless

http://www.nksf.nl/

liam=mail

Izak van Langevelde

On 14/03/2023 22:10, Wouter Valentijn wrote:
> Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen hiermee: Geen enkel moment
> haalt deze spin-off het niveau van de moederserie.

Ik waardeer je directheid!

--
Grinnikend door het leven...