For All Mankind (s03e09): Coming Home

1 view

Wouter Valentijn

.
Spoiler
.
Space?
.

Ik ben eventjes draaierig. Dit heb ik niet zien aankomen.

Even wat zaken op een rij:
Helios dreigt failliet te gaan en Karen stelt Dev voor om Phoenix aan
NASA te verkopen. Dev wil dat niet doen, maar hij loopt kans om
ontslagen te worden en vervangen door Karen.
Aleida betrekt Bill bij haar bevindingen betreffende Margo en Bill vindt
dat Aleida naar de FBI moet stappen. Aleida wil dit niet, mede omdat ze
zelf negatieve ervaringen heeft met de FBI, maar Bill gaat desondanks
toch naar de FBI. Dit veroorzaakt veel verdriet bij Aleida en haar vader
probeert haar te troosten. Zijn dementie zorgt ervoor dat hij bij haar
moeders naam noemt.
Ellen staat voor een groot dilemma en haar man is bereid zichzelf op te
offeren om te voorkomen dat gevoelige geluidsopnames genomen in de Oval
Office vrijkomen. Onverwacht, net wanneer hij een persconferentie geeft,
doet Ellen iets buitengewoon moedigs. Ze bekend Gay te zijn en in de
nasleep van die bekentenis zorgt ze ervoor dat homoseksuelen openlijk
kunnen dienen en dat Will, op Mars, gedecoreerd wordt als een
buitengewoon moedig man.
Op Mars is bekend wat het onderzoeksrapport zegt over het ongeluk en,
zoals we al vreesden, wordt Nick 'onder de bus gegooid'. Danny, die heel
goed de waarheid kent natuurlijk, vindt dit niet eerlijk. Ik ben
benieuwd of hij nu gaat bekennen dat hij verantwoordelijk is.
Kelly is ernstig in de problemen. Ze is nu al maanden zwanger en helaas
heeft ze zwangerschapsvergiftiging opgelopen. Ze moeten sowieso snel
mogelijk Popeye klaar maken voor de vlucht terug naar Phoenix, maar
helaas hebben ze daar een bepaald reserve onderdeel voor nodig. De
vergiftiging maakt de zaak alleen nog maar urgenter.
Gelukkig zijn er best veel sondes op Mars en één daarvan, afkomstig van
Noord Korea, is redelijk vlak in de buurt. Het ding is gebouwd met
Sovjet hulp en zal de component bevatten.
Danielle Poole en haar Sovjet kameraad bereiken die Noord Koreaanse
sonde en ontdekken tot hun verbijstering voetstappen!
En even later een Koreaan!
En hij houdt een wapen op hen gericht!

Wat is dit allemaal!?!

--
Wouter Valentijn

Kirk: "No beach to walk on..."
Star Trek (s01e07): The Naked Time

http://www.nksf.nl/

liam=mail

jacqueline

Op 5-8-2022 om 12:08 schreef Wouter Valentijn:
Nou....hij houdt wel een seat on the board.

> [...]
> dat Aleida naar de FBI moet stappen. Aleida wil dit niet, mede omdat ze
> zelf negatieve ervaringen heeft met de FBI, maar Bill gaat desondanks

heel incorrect.

> Dit veroorzaakt veel verdriet bij Aleida en haar vader
> probeert haar te troosten. Zijn dementie zorgt ervoor dat hij bij haar
> moeders naam noemt.

En Aleida weet niet goed wat te doen. ik denk dat ze alsnog naar Margo
gaat.

> [...]
> nasleep van die bekentenis zorgt ze ervoor dat homoseksuelen openlijk
> kunnen dienen en dat Will, op Mars, gedecoreerd wordt als een

Super!

> Op Mars is bekend wat het onderzoeksrapport zegt over het ongeluk en,
> zoals we al vreesden, wordt Nick 'onder de bus gegooid'.

Ja, maar niet door Danny.

> Danny, die heel
> goed de waarheid kent natuurlijk, vindt dit niet eerlijk. Ik ben
> benieuwd of hij nu gaat bekennen dat hij verantwoordelijk is.

ja. dat blijft een belangrijke vraag.

> [...]
> Noord Korea, is redelijk vlak in de buurt. Het ding is gebouwd met
> Sovjet hulp en zal de component bevatten.

Handig.

> Danielle Poole en haar Sovjet kameraad

wel weer grappig dat het deze twee zijn. je ziet het ook aan hun blik.

> bereiken die Noord Koreaanse
> sonde en ontdekken tot hun verbijstering voetstappen!
> En even later een Koreaan!
> En hij houdt een wapen op hen gericht!

Bizar.

hoelang zou ie er al zijn?

Wietze de Boer

Dit is een invasie, net als in seizoen twee, alleen schiet deze Koreaan
iedereen dood zodat hij de Phoenix kan inpikken en meenemen naar
Noord-Korea. The end.

--
Groet, Wietze

Wouter Valentijn

Op 5-8-2022 om 20:41 schreef jacqueline:
Die alleen advies mag geven.

> heel incorrect.

Vooral omdat Aleida dat niet wilde.

> En Aleida weet niet goed wat te doen.  ik denk dat ze alsnog naar Margo
> gaat.

Om haar te waarschuwen welke storm haar te wachten staat.

> Super!

> Ja, maar niet door Danny.

Wellicht omdat die controlerende functie officieel viel onder Nick.
Alleen "wij" weten dat Nick dat had gedelegeerd aan Danny.

> ja.  dat blijft een belangrijke vraag.

> Handig.

Uitwisselbaarheid is echt een dingetje.

> wel weer grappig dat het deze twee zijn. je ziet het ook aan hun blik.

> Bizar.
>
> hoelang zou ie er al zijn?

Ongeveer vlak voor het vertrek van de officiële missies denk ik? Ze
maakten dacht ik rond die tijd bekend dat ze een sonde op Mars hadden
gezet. Maar daarbij dus niet vermeldt dat die bemand was.
Hoewel... Dat lijkt me wel erg lang... Het kan later dan dat geweest zijn.

Wouter Valentijn

Op 5-8-2022 om 20:58 schreef Wietze de Boer:
ROFL !!!