Book of Boba Fett 1x01

Wietze de Boer

Aflevering 1 van de nieuwe Star Wars tv-serie “The Book of Boba Fett” is
beschikbaar op Disney+ en ik vind het prachtig! Het boeit me meer dan The
Mandalorian.

In seizoen twee van The Mandalorian was hij al te zien en mijn eerste
gedacht daarbij was “Hoe is hij uit de maag van de Sarlacc gekomen?”. Nu
zie je hoe dat gebeurde. Jakkes!

Natuurlijk jatten de jawa’s zijn pak en hij wordt gevangen genomen door de
Sand people. Zij betonen hem geen genade en ook een ontsnappingspoging
mislukt. Boba moet helpen om naar water te graven, waarbij een monster
wakker wordt gemaakt. Boba verslaat het monster, maar het jong van de Sand
people strijkt natuurlijk met de eer. Een van de Sand people heeft dat door
en geeft Boba wat water.

Later krijgt Boba het paleis van Jabba de Hutt in handen. Ik denk dat we
nog gaan zien hoe dat gebeurt. Samen met Fennec Shand, die we al zagen in
The Mandalorian, probeert hij een respectvolle regering op te zetten, maar
dat gaat niet zonder slag of stoot. Ineens wordt hij aangevallen door een
nog onbekende partij. Leuk om die zwijn-achtige dienaren van Jabba eens in
actie te zien.

Ik vind dit leuker dan The Mandalorian, ook omdat het direct aansluit op
Return of the Jedi. Je kunt je helemaal een voorstelling maken van hoe het
leven op Tatooine verder ging nadat Jabba verslagen werd. Blijkbaar had Bib
Fortuna, de dienaar van Jabba, het paleis eerst in handen. Ik ben benieuwd
hoe Boba en Fennec hem verslaan, dat krijgen we vast ook nog te zien.

--
Groet, Wietze

Wouter Valentijn

Op 29-12-2021 om 11:33 schreef Wietze de Boer:
> Aflevering 1 van de nieuwe Star Wars tv-serie “The Book of Boba Fett” is
> beschikbaar op Disney+ en ik vind het prachtig! Het boeit me meer dan The
> Mandalorian.

Ik heb nu deze voor de tweede keer opgezet en nu ben ik wakker gebleven!

Voor mij is het nog te vroeg om het op die manier met de Mandalorian te
vergelijken, waarbij ik eerlijk moet toegeven nooit een fan te zijn
geweest van Boba Fett. Ik ben me bewust dat hij al decennia fans heeft,
maar ik reken mezelf daar niet toe. Maar dat kan misschien veranderen.
Ik zie nu dat de aflevering geregisseerd is door Robert Rodriguez!

> In seizoen twee van The Mandalorian was hij al te zien en mijn eerste
> gedacht daarbij was “Hoe is hij uit de maag van de Sarlacc gekomen?”. Nu
> zie je hoe dat gebeurde. Jakkes!

Tja als je met een Sarlacc te maken hebt is 'jakkes' onvermijdelijk. :-P

> [...]
> people strijkt natuurlijk met de eer. Een van de Sand people heeft dat door

Wat was hij trots toen hij die kop aan iedereen toonde!

> [...]
> nog onbekende partij. Leuk om die zwijn-achtige dienaren van Jabba eens in

Ze hadden nu trouw gezworen aan Boba en dat nemen ze serieus.

> [...]
> Fortuna, de dienaar van Jabba, het paleis eerst in handen. Ik ben benieuwd
> hoe Boba en Fennec hem verslaan, dat krijgen we vast ook nog te zien.

Misschien wanneer hij weer flashbacks krijgt in de bacta.

--
Wouter Valentijn

Kirk: "No beach to walk on..."
Star Trek (s01e07): The Naked Time

http://www.nksf.nl/

liam=mail

jacqueline

On 6-1-2022 23:22, Wouter Valentijn wrote:

> [...]
> maar ik reken mezelf daar niet toe. Maar dat kan misschien veranderen.
> Ik zie nu dat de aflevering geregisseerd is door Robert Rodriguez!

Is dat de man van From Dusk till Dawn, Once upon a Time in Mexico,
Machete en dergelijke?

Is dat ook de sfeer in Boba Fett?

Wouter Valentijn

Op 7-1-2022 om 12:48 schreef jacqueline:
Juist! Al heb ik nooit iets gezien van dat Mexico.

> Is dat ook de sfeer in Boba Fett?

Nee, zo hard is het niet. Wietze maakte eerder een vergelijking met
Dances with Wolves.
Ik zou het verder vergelijken met Sergio Leone. Binnen de kaders van
Disney, dus super erg wordt het niet.

Arnout

On 29-12-2021 11:33, Wietze de Boer wrote:
> [...]
>
> In seizoen twee van The Mandalorian was hij al te zien en mijn eerste
> gedacht daarbij was “Hoe is hij uit de maag van de Sarlacc gekomen?”. Nu

Op een goede en simpele manier in beeld gebracht en inderdaad vrij smerig :)

> [...]
> people strijkt natuurlijk met de eer. Een van de Sand people heeft dat door

Waarom ze hem gevangen nemen vind ik wat vreemd, hij heeft geen
bezittingen meer. Mogelijk losgeld of als slaaf?

> [...]
> nog onbekende partij. Leuk om die zwijn-achtige dienaren van Jabba eens in

Ja die flashbacks/dromen in dat genezingsbad zullen wel meer zaken gaan
verhelderen hoop ik.
Er is ook nog een burgemeester, die lijkt er niet van onder de indruk.

> [...]
> Fortuna, de dienaar van Jabba, het paleis eerst in handen. Ik ben benieuwd
> hoe Boba en Fennec hem verslaan, dat krijgen we vast ook nog te zien.

Wel mooi om Tatooine zo levendig te zien.

Ik ga zeker verder kijken
Arnout