[RIP] David McCallum

Wouter Valentijn

Vandaag las ik dat acteur David McCallum was overleden.

Als nkSFers kenden we hem van de series "The Invisible Man" en "Sapphire
& Steel".

https://nos.nl/artikel/2491854-acteur-david-mccallum-90-overleden-bekend-als-ducky-van-ncis

https://en.wikipedia.org/wiki/David_McCallum

https://www.imdb.com/name/nm0564724/?ref_=tt_ov_st

--
Wouter Valentijn

Xander: "I'm a Comfortador also."
Buffy the Vampire Slayer (s04e22): Restless

http://www.nksf.nl/

liam=mail

Izak van Langevelde

On 26-09-2023 12:55, Wouter Valentijn wrote:
> Vandaag las ik dat acteur David McCallum was overleden.
>
> Als nkSFers kenden we hem van de series "The Invisible Man" en "Sapphire
> & Steel".

Ik herinner me hem vooral van Colditz, en van NCIS, maar da's hier
off-topic...

--
Grinnikend door het leven...

jacqueline

Op 26-9-2023 om 12:55 schreef Wouter Valentijn:
> Vandaag las ik dat acteur David McCallum was overleden.
>
> Als nkSFers kenden we hem van de series "The Invisible Man" en "Sapphire
> [...]
RIP.

Jacqueline

Wouter Valentijn

Op 26-9-2023 om 13:02 schreef Izak van Langevelde:

> Ik herinner me hem vooral van Colditz, en van NCIS, maar da's hier
> off-topic...

Daar ken ik hem ook van. Maar de allereerste keer dat ik hem zag was als
de Onzichtbare Man.

Izak van Langevelde

On 26-09-2023 20:44, Wouter Valentijn wrote:

> Daar ken ik hem ook van. Maar de allereerste keer dat ik hem zag was als
> de Onzichtbare Man.

Serieus?

Wouter Valentijn

Op 26-9-2023 om 20:58 schreef Izak van Langevelde:
Serieus. Zijn personage was de hele tijd onzichtbaar en moest daarom een
soort masker /pruik combinatie dragen dat er precies zo uitzag als zijn
eigenlijke gezicht. Als hij dus in actie kwam moest hij dat ding afdoen
waardoor het leek alsof hij telkens zijn eigen kop eraf trok.

Izak van Langevelde

On 27-09-2023 20:51, Wouter Valentijn wrote:

> [...]
> eigenlijke gezicht. Als hij dus in actie kwam moest hij dat ding afdoen
> waardoor het leek alsof hij telkens zijn eigen kop eraf trok.

Aha. Maar dan zag je niet David McCallum, maar een masker/pruik combo?

Wouter Valentijn

Op 27-9-2023 om 21:02 schreef Izak van Langevelde:
Dat masker was ZO goed dat het niet van David McCallum te onderscheiden
was. ;-)