[stat] Juni 2020

Wouter Valentijn

Ik ben een beetje in shock! :-o

Even de cijfers. Die ik amper geloven kan.

Totaal aantal posters: 15 (was: 16).
Totaal aantal berichten: 155 (was: 419).
Gemiddeld aantal berichten per poster: 10,3333 (was: 26,1875)

Klopt dit allemaal wel? Ik heb nu pas in x-news de berichten geoogst,
maar ik denk niet dat ik iets gemist heb.

Nu volgt een nog grotere schok: Niek staat deze maand NIET op nummer
één! Wow!

_Positie_ _Poster_ _Aantal_ _Percentage_
1. Wouter Valentijn 54 34,8387
2. Jacqueline 37 23,8710
3. Niek 21 13,5484
4. Dolfy 13 8,3871
5. Wietze de Boer 10 6,4516
6. Izak van Langevelde 6 3,8710
7. s|b 3 1,9355
8. Bart Dinnissen 2 1,2903
Ries 2 1,2903
Rink 2 1,2903
11. -Charter 1 0,6452
Andy Camps / AC 1 0,6452
Arnout 1 0,6452
Brian Dickens 1 0,6452
Nico van Genderen 1 0,6452

--
Wouter Valentijn

Kirk: "No beach to walk on..."
Star Trek (s01e07): The Naked Time

http://www.prozaportal.j3v.net
http://www.essayportal.j3v.net

liam=mail

Niek

On 06-07-2020 19:19, Wouter Valentijn wrote:

> Ik ben een beetje in shock!  :-o

Kan ik me indenken.

> Even de cijfers. Die ik amper geloven kan.

Ik had me er al voor schrap gezet.

> Totaal aantal posters: 15 (was: 16).
> Totaal aantal berichten: 155 (was: 419).

Tja, er was ook werkelijk weinig te melden, ben ik bang. Ik heb ook
weinig actuele series gekeken.

> Klopt dit allemaal wel? Ik heb nu pas in x-news de berichten geoogst,
> maar ik denk niet dat ik iets gemist heb.

Ik vrees het ook niet.

> Nu volgt een nog grotere schok: Niek staat deze maand NIET op nummer
> één! Wow!

Dat had ik ook al verwacht. Het is eerder schokkend dat ik met zo weinig
post toch nog in de top 3 sta.

> _Positie_    _Poster_                   _Aantal_   _Percentage_
>    1.          Wouter Valentijn           54         34,8387
>    2.          Jacqueline                 37         23,8710
>    3.          Niek                       21         13,5484
>    4.          Dolfy                      13          8,3871
>    5.          Wietze de Boer             10          6,4516

Dank voor de cijfers, Wouter.
Ik ben bang dat er de komende tijd ook niet zoveel nieuwe post gaan komen.
Pas eind juli begint The Umbrella Academy. En voor die tijd heb ik niets
meer op mijn lijstje staan.

Arnout

Op maandag 6 juli 2020 19:19:14 UTC+2 schreef Wouter Valentijn:
Dank voor de statistics!

Ik was door familie omstandigheden amper online, maar er werden ook veel minder series besproken en de series die besproken werden kijk/keek ik niet.

Series worden nu ook veel meer gekeken wanneer uitkomt en niet omdat het "nu" op TV is, dus het kijkgedrag loopt niet meer synchroon.

Misschien dat Niek nog een topic reeks begint voor Dark S3 :-)

Arnout;

Izak van Langevelde

On Mon, 06 Jul 2020 22:31:59 -0700, Arnout wrote:

> Series worden nu ook veel meer gekeken wanneer uitkomt en niet omdat het
> "nu" op TV is, dus het kijkgedrag loopt niet meer synchroon.

TV? Eh?

--
Grinnikend door het leven...

Niek

Op 07-07-2020 om 07:31 schreef Arnout:
> Misschien dat Niek nog een topic reeks begint voor Dark S3 :-)

Daar heb ik nog aan gedacht maar het is toch een beetje te ingewikkeld
om dat nu achteraf per aflevering te gaan beschrijven. En al helemaal
met de kennis die ik nu heb.

Maar als iemand anders zich geroepen voelt dan praat ik graag en
natuurlijk spoilervrij mee.

--
Niek

jacqueline

Ik denk dat ik ga proberen mijn gedachtengang op 'papier' te krijgen en
dan kunnen we misschien met elkaar meedenken?

jacqueline

jacqueline

On 6-7-2020 19:19, Wouter Valentijn wrote:

> Ik ben een beetje in shock!  :-o
>
> Even de cijfers. Die ik amper geloven kan.

Het was te verwachten.

> Nu volgt een nog grotere schok: Niek staat deze maand NIET op nummer
> één! Wow!

Gefeliciteerd Wouter!

dank voor de update

jacqueline

Bart Dinnissen

On 07 Jul 2020 07:50:32 GMT, in nl.kunst.sf+fantasy Izak van Langevelde <eeza...@xs4all.nl> wrote:

>TV? Eh?

Gokje: tablet video.

--
Bart Dinnissen

Wietze de Boer

Wouter Valentijn <li...@valentijn.nu> wrote:

> [...]
>
> Klopt dit allemaal wel? Ik heb nu pas in x-news de berichten geoogst,
> maar ik denk niet dat ik iets gemist heb.

Komkommertijd?

> Nu volgt een nog grotere schok: Niek staat deze maand NIET op nummer
> één! Wow!

Ik bel de krant wel even.

> _Positie_ _Poster_ _Aantal_ _Percentage_
> [...]

Wow met maar 10 berichten toch nog in de top 5. Dan is het inderdaad
komkommertijd...

Bedankt Wouter!

--
Resistance is futile,
Wietze

s|b

Wouter Valentijn schreef:

> 7. s|b 3 1,9355

Sorry, mensen, I blame PS4.

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Niek

Op 12-07-2020 om 15:17 schreef s|b:

> Sorry, mensen, I blame PS4.

Daar kan ik niets tegenin brengen. Ik ben nu via Steam Eurotruck
Simulator 2 aan het spelen en kom bijna nergens anders meer aan toe.

--
Niek

Wouter Valentijn

Op 12-7-2020 om 15:45 schreef Niek:
Bij gamen ben ik afgehaakt toen ik mijn Philips spelcomputers verkocht
die ik begin jaren '80 had aangeschaft. Dus de meest recente
computerspelen die ik ken zijn geloof ik van de tweede generatie.

Wouter Valentijn

Op 12-7-2020 om 22:44 schreef Wouter Valentijn:

> Bij gamen ben ik afgehaakt toen ik mijn Philips spelcomputers verkocht
> die ik begin jaren '80 had aangeschaft. Dus de meest recente
> computerspelen die ik ken zijn geloof ik van de tweede generatie.

Ho! Mijn oudste Philips had Pong varianten! Ik moet dus zeggen denk ik
eerste en tweede generatie!

Effe checken.

Eerste generatie: Philips Odyssey 2100.
Tweede generatie: Philips G7000.

En het was dus ca. 1978.... Goh...

Izak van Langevelde

On Sun, 12 Jul 2020 22:44:16 +0200, Wouter Valentijn wrote:

> Bij gamen ben ik afgehaakt toen ik mijn Philips spelcomputers verkocht
> die ik begin jaren '80 had aangeschaft.

Als kind droomde ik daarvan, maar kreeg zoiets nooit van Sinterklaas...

Izak van Langevelde

On Sun, 12 Jul 2020 22:55:52 +0200, Wouter Valentijn wrote:

> Ho! Mijn oudste Philips had Pong varianten! Ik moet dus zeggen denk ik
> [...]

De jaren '80 vielen vroeg? Hoeveel cartridges had je?

Wietze de Boer

Izak van Langevelde <eeza...@xs4all.nl> wrote:
Cartridges waren veel te duur. Gekopieerde cassettebandjes!

Izak van Langevelde

Kwist niet eens dat het kon...

Wouter Valentijn

Op 13-7-2020 om 18:55 schreef Izak van Langevelde:
Een stuk of 10 of 20? Zo lang geleden! Ik weet het niet meer.

> Kwist niet eens dat het kon...

Ik ook niet. Bij de G7000? Je kon er cartridges in stoppen, maar verders
niet dacht ik. Het was wel uniek omdat het een querty toetsenbord had.

Wouter Valentijn

Op 14-7-2020 om 20:52 schreef Wietze de Boer:
> Ik had het over mijn eigen ervaring, dat was met de Atari 600XL.

Ah! Die was voor zijn tijd denk ik wel de TOP spelcomputer.

Wietze de Boer

Ik had het over mijn eigen ervaring, dat was met de Atari 600XL.

Wietze de Boer

Nee, dat was zijn grote broer, de 800XL. Al was de Commodore 64
populairder...

Izak van Langevelde

In stijlvol kastje met houtfineer!

Izak van Langevelde

Die was van latere datum, een topper uit het tijdperk der homecomputers...

s|b

Niek schreef:

> Daar kan ik niets tegenin brengen. Ik ben nu via Steam Eurotruck
> Simulator 2 aan het spelen en kom bijna nergens anders meer aan toe.

Call of Duty: Modern Warfare (4)

Over 20 dagen of zo start seizoen 5. Dat is het laatste seizoen, dus
daarna zal ik wellicht wat minder obsessief bezig zijn. :-)

s|b

Wietze de Boer schreef:

> Nee, dat was zijn grote broer, de 800XL. Al was de Commodore 64
> populairder...

Een C64... Dat was thuis de eerste (home)computer. Met een floppy drive,
gekopieerde diskettes en met zo'n gaatjesknipper om de capaciteit van de
diskettes te verhogen. Ik heb dat ding, mijn joystick en ons eerste (en
enige) officiële spel 'TRIAD' hier nog liggen. Good times...

BugHunter

s|b <m...@privacy.invalid> schreef op Di 21 Jul 2020 om 21:20:

> [...]
> diskettes te verhogen. Ik heb dat ding, mijn joystick en ons eerste (en
> enige) officiële spel 'TRIAD' hier nog liggen. Good times...

Is er eigenlijk geen emulator voor de C64?

--
\ / http://nieuwsgroepen.tk/
---------///--------------------------------------

Izak van Langevelde

On Tue, 21 Jul 2020 21:20:55 +0200, s|b wrote:

> [...]
> diskettes te verhogen. Ik heb dat ding, mijn joystick en ons eerste (en
> enige) officiële spel 'TRIAD' hier nog liggen. Good times...

Tjee, ben je al zo oud?

Wietze de Boer

s|b <m...@privacy.invalid> wrote:

> [...]
> diskettes te verhogen. Ik heb dat ding, mijn joystick en ons eerste (en
> enige) officiële spel 'TRIAD' hier nog liggen. Good times...

Als je die nog steeds hebt liggen, kun je daar nu best wel wat geld voor
vangen!

Wietze de Boer

BugHunter <bugh...@com.invalid> wrote:

> Is er eigenlijk geen emulator voor de C64?

Niet voor iOS en daar verbaas ik me eigenlijk wel een beetje over...

Izak van Langevelde

Ik denk dat dat tegenvalt: er zijn er akelig veel van verkocht...

Wouter Valentijn

Op 21-7-2020 om 21:58 schreef Wietze de Boer:
Ze blieven het niet klaarblijkelijk.

https://tweakers.net/nieuws/60859/apple-weigert-commodore-64-emulator-voor-iphone.html

Ik zag ook Windows emulators voor Apple:

https://www.macworld.co.uk/feature/mac-software/best-virtual-machine-software-3671133/

Microsoft is niet zo kieskeurig?

https://www.dosgamers.com/nl/commodore-64/c64-emulator-winvice

Eens kijken of ze ook een G7000 emulator hebben ergens.

Kennelijk wel:

https://emulation.gametechwiki.com/index.php/Magnavox_Odyssey%C2%B2_emulators

Wietze de Boer

Izak van Langevelde <eeza...@xs4all.nl> wrote:
Ja, maar daar zijn niet veel meer van over. Twintig jaar geleden lagen ze
bij elke kringloopwinkel voor een gulden, maar nu zijn ze zo zeldzaam
geworden dat er minstens 50 euro voor gevraagd wordt.

Izak van Langevelde

Poe hee, tel uit je winst!

Niek

Op 21-07-2020 om 21:20 schreef s|b:

> [...]
> diskettes te verhogen. Ik heb dat ding, mijn joystick en ons eerste (en
> enige) offici�le spel 'TRIAD' hier nog liggen. Good times...

Mijn broer had een C64 en wij speelden met het hele gezin Frogger. Later
werd dat Pipeline. Ik hoor nog dat muziekje in mijn hoofd.

--
Niek

s|b

BugHunter schreef:

> Is er eigenlijk geen emulator voor de C64?

Er zijn er wel een paar (MAME is er eentje, geloof ik), maar ik heb het
nooit geprobeerd.

s|b

Niek schreef:

> Mijn broer had een C64 en wij speelden met het hele gezin Frogger. Later
> werd dat Pipeline. Ik hoor nog dat muziekje in mijn hoofd.

Ik vond Maniac Mansion en Zak McKracken (sp?) and The Alien Mindbenders
fantastisch. Maar ik had wél hulp nodig om ze uit te spelen.
Tegenwoordig download je een walkthrough, maar ik moest het met een
klasgenoot doen die op dat gebied wat slimmer was.

s|b

Izak van Langevelde schreef:

> Tjee, ben je al zo oud?

Mja, de tijd blijft niet stilstaan.

BugHunter

s|b <m...@privacy.invalid> schreef op Zo 26 Jul 2020 om 22:26:

> Er zijn er wel een paar (MAME is er eentje, geloof ik), maar ik heb het
> nooit geprobeerd.

Als je met Google zoekt op 'emulator c64 windows'
vind je er wel meer.

Wietze de Boer

s|b <m...@privacy.invalid> wrote:

> [...]
> Tegenwoordig download je een walkthrough, maar ik moest het met een
> klasgenoot doen die op dat gebied wat slimmer was.

Dat had ik dus ook, vooral met Day of the Tentacle (het vervolg op Maniac
Mansion). Daarvan is nu een geremasterde versie downloadbaar voor o.a. de
iPad (helaas niet gratis). Blijft leuk, ik speel het zo nu en dan weer eens
in één keer uit.

s|b

BugHunter schreef:

> Als je met Google zoekt op 'emulator c64 windows'
> vind je er wel meer.

Ik heb MAME ooit bekeken en ik meen dat het me te ingewikkeld was, maar
er zijn er zeker waarmee het wat makkelijker kan.

s|b

Wietze de Boer schreef:

> [...]
> iPad (helaas niet gratis). Blijft leuk, ik speel het zo nu en dan weer eens

Day of the Tentacle heb ik ooit gekocht voor mijn Apple Performa 475.
Rond die tijd bestond er wél een walkthrough van, geloof ik.

Wietze de Boer

s|b <m...@privacy.invalid> wrote:

> Day of the Tentacle heb ik ooit gekocht voor mijn Apple Performa 475.
> Rond die tijd bestond er wél een walkthrough van, geloof ik.

Niet toen ik hem voor het eerst speelde. Na tig keer uitspelen ken ik de
walkthrough inmiddels uit mijn hoofd... ;-)