[FILM] nkSF film top 92 aller tijden

1 view

Joe King

Hallo allen,

Vanwege een technische storing iets eerder dan gepland (die kenden jullie
nog niet he? ;-) ) is hier de lijst...

Commentaar volgt morgen, het is even mooi geweest.

-----
nkSF Film Top 92 Aller Tijden (augustus 2002)

1. The Lord of the Rings - The Fellowship of the Ring
2. The Matrix
3. 2001: A Space Odyssey
4. Blade Runner
5. Contact

6. Close Encounters of the Third Kind
7. 12 Monkeys
8. Aliens
9. Alien
10. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back

11. Star Trek: First Contact
12. The 5th Element
12. Terminator 2: Judgment Day
14. The Sixth Sense
15. Gattaca

16. Total Recall
17. Independence Day
18. Back to the Future
18. Sleepy Hollow
20. Star Wars: Episode IV - A New Hope

21. Starship Troopers
22. Avalon
22. Brazil
22. Men in Black
25. Dark City
25. Stargate

27. Crouching Tiger, Hidden Dragon
27. The Exorcist
27. Tim Burton's The Nightmare Before Christmas
27. Videodrome

31. Akira
32. Batman Returns
32. Unbreakable
34. Cube
35. Existenz
35. Fahrenheit 451
35. The Hunger
35. Shrek

39. Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
40. The Abyss
40. The Blair Witch Project
40. Rosemary's Baby
40. Watership Down

44. Carrie
44. A Clockwork Orange
44. The Shining
44. Waterworld
44. The Wizard of Oz

49. City of the Lost Children
49. Labyrinth
49. Soylent Green
49. Spider-Man
49. The Thing
49. The X-Files: Fight The Future

55. Star Wars: Episode II - Attack of the Clones

56. Ghostbusters
56. The Neverending Story
56. The Others
56. Star Trek: The Wrath of Khan
56. The 13th Warrior

61. Army of Darkness

62. Armageddon
62. The Dark Crystal
62. Dr. Strangelove, or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
62. Donnie Darko
62. Enemy Mine
62. Metropolis
62. Princess Mononoke

69. Babylon 5: Thirdspace
69. The Evil Dead
69. Mad Max 2: The Road Warrior
69. Nosferatu: Eine Symfonie des Grauens
69. 20,000 Leagues Under the Sea
69. The Witches of Eastwick

75. Cocoon
75. Dragonheart
75. E.T. The Extra-Terrestrial
75. Mad Max Beyond Thunderdome
75. Meet Joe Black
75. Spaceballs

81. Cherry 2000
81. Cowboy Bebop: Knockin' On Heaven's Door
81. The Hidden
81. Pitch Black
81. Planet of the Apes (een keer genoemd, versie onbekend)
81. Twister (? OT wat mij betreft, maar alla)
81. Who Framed Roger Rabbit?
81. X-Men

89. Alien Nation
89. Blade
89. Dogma
89. Star Trek: The Undiscovered Country

Totaal 92 titels

Iedereen bedankt voor de medewerking,

Groetjes, Joe

--
"This is just... neat!"

Giovanni Wassen

Lurking in nl.kunst.sf+fantasy, I came across news:3d62bc11$0$11991
$e4fe...@dreader1.news.xs4all.nl, posted by Joe King, who had this to
say:

> -----
> nkSF Film Top 92 Aller Tijden (augustus 2002)

Good job.

Top 92 is natuurlijk een vreemd aantal, ik neem aan dat je alle films die
genoemd zijn hebt meegenomen?

Zo ja, waar is Hellraiser gebleven? ;-)

--
[Gio]
----

---
Pain has a face. Allow me to show it to you. I am pain!
Pinhead

Joe King

"Giovanni Wassen" <in...@nmmusic.nl> wrote in message

> [...]
>
> Good job.
>
> Top 92 is natuurlijk een vreemd aantal, ik neem aan dat je alle films die

Hellraiser kwam 1 keer voor als ex-aequo met Hellraiser II-V en daar kun je
geen fatsoenlijke lijst van brouwen.

Sorry.

Joe

--
"Man, I miss Oz. Oz would get it...
he wouldn't say anything. But he'd get it."

Dolfy

Joe King <alie...@xs4all.nl> wrote:

> 1. The Lord of the Rings - The Fellowship of the Ring
> 2. The Matrix
> 3. 2001: A Space Odyssey
> 4. Blade Runner
> 5. Contact

Mm, bijna allemaal films, die mij niks doen...
Alleen de nummer 1 weet ik het niet, gezien die ik nog niet gezien
heb....

> 81. Twister (? OT wat mij betreft, maar alla)

De science fiction zit hem in o.a. in Dorythy en de manier waarop die
geplaats wordt voor de twister, en een beetje de kleine doppler gezien
die alleen toen nog maar in universiteit en die waren ze nog volop aan
het testen...

--
Dolfy

Webstek : http://dolfy.50megs.com
""n mens is gien eerdappel (al is mit 'n stokkie poôt)"

Marcel

> Hallo allen,
>
> Vanwege een technische storing iets eerder dan gepland (die kenden jullie
> nog niet he? ;-) ) is hier de lijst...
>
> Commentaar volgt morgen, het is even mooi geweest.

Een indrukwekkende lijst!

Voor mijn lijst heb ik Science Fiction en Fantasy gescheiden gehouden zo ver
dat redelijker wijze kon. Was dat mijn fout? Ik weet dat het een discussie
is die never nooit eindigd maar ik vind een film als Carrie (wat een hele
goede film is) of Meet Joe Black toch wel zwaar OT. Zou het niet beter zijn
om voor eventuele toekomstige lijstjes een genre aantegeven? of anders
helemaal niet, ten slotte kun je van de meeste films zeggen dat het
fantasie -verhaaltjes zijn.(is er op internet niet ergens een film -database
die genre's aangeeft? dan zouden we die als standaard kunnen gebruiken)

hoe dan ook het blijft een leuk initiatief die polletjes ;-)

--

Marcel. ----

Dolfy

Zie maar : http://imdb.com/

Marcel

> Zie maar : http://imdb.com/

Ik heb het gezien. en ik heb een paar films van mijn lijstje gechecked ..
bleek dat ik ook OT was! ;-)

--

Marcel. ----

Dolfy

Marcel <ra...@home.nl> wrote:

> Ik heb het gezien. en ik heb een paar films van mijn lijstje gechecked ..
> bleek dat ik ook OT was! ;-)

Het is maar net waar je de grens legt he... :-)

Saskia

Joe zei:

> [...]

LOL!

Hartstikke goed Joe! En zo snel ook :)

En Marcel zei:

> [...]
> die genre's aangeeft? dan zouden we die als standaard kunnen gebruiken)

Ten eerste ging het om een complete lijst films die in nkSF on topic zijn,
dus dan mogen SF, Horror en Fantasy van mij lekker door elkaar staan, leuk
juist zelfs. Of vroeg je dat niet?

Verder denk ik dat het godsonmogelijk is om hele specifieke grenzen aan te
geven, daarvoor hebben we die discussies hier al te vaak gehad en we zijn
er nog nooit uitgekomen.

Ja, imdb noemt genres, maar ook die zijn niet allemaal even correct
volgens de meningen in deze groep.

> hoe dan ook het blijft een leuk initiatief die polletjes ;-)

<JB>Zekers</JB>

--

Saskia

Marcel

> Ten eerste ging het om een complete lijst films die in nkSF on topic zijn,
> dus dan mogen SF, Horror en Fantasy van mij lekker door elkaar staan, leuk
> juist zelfs. Of vroeg je dat niet?

psies dan was het mijn fout. mijn lijstje geldt puur voor SF (en ook nog
eens naar mijn standaard. lol)

> Verder denk ik dat het godsonmogelijk is om hele specifieke grenzen aan te
> geven, daarvoor hebben we die discussies hier al te vaak gehad en we zijn
> er nog nooit uitgekomen.

ja ik weet 't zinloze discussies wel...

> Ja, imdb noemt genres, maar ook die zijn niet allemaal even correct
> volgens de meningen in deze groep.

tja .. wat is het leven toch zwaar... ;-)

groetenn,

Marcel

Dave M. Stork

Joe King wrote:

>Hallo allen,
>
>Vanwege een technische storing iets eerder dan gepland (die kenden jullie
>nog niet he? ;-) ) is hier de lijst...
>
>Commentaar volgt morgen, het is even mooi geweest.

Je hebt zo af en toe dubbele nummers, hoewel je volgens mij wel goed
doortelt.

Mooi werk. Had eigenlijk al eerder op de site gemoeten (als deze ook
op de site komt).

--
Dave

Kom bij onze SETI@Home groep:
http://setiathome.ssl.berkeley.edu/stats/team/team_82324.html
http://www.nksf.nl -- Voor de nl.kunst.sf+fantasy FAQ e.d.

Armand Simonis

>Je hebt zo af en toe dubbele nummers, hoewel je volgens mij wel goed
>doortelt.

Die zijn ex-aquo - gelijk aantal punten dus. BInnen die ex-aquo staan ze zo
te zijn alfabetisch. Keurig gedaan.

Armand

Jonathan Black

Dave M. Stork wrote:

> Je hebt zo af en toe dubbele nummers, hoewel je volgens mij
> wel goed doortelt.

Ja, dat zijn gedeelde posities, neem ik aan.

> Mooi werk. Had eigenlijk al eerder op de site gemoeten (als
> deze ook op de site komt).

Yep, ik zal deze er zeker bij gaan zetten, net als die lijst van
nkSF's favoriete TV-series die Wouter een paar maanden terug
samenstelde. Wellicht een speciale rubriek "lijstjes" ervoor
aanmaken.

Bye,
--
jonathaN http://www.nksf.nl/

Dolfy

Jonathan Black <jona...@nksf.nl> wrote:

> [...]
> nkSF's favoriete TV-series die Wouter een paar maanden terug
> samenstelde. Wellicht een speciale rubriek "lijstjes" ervoor

http://deadlock.et.tudelft.nl/~jonathan/nksf/topseries-juni2002.html
je bedoelt deze? :-)

Matthijs Dekker

On Tue, 20 Aug 2002 23:48:41 +0200, "Joe King" <alie...@xs4all.nl>
wrote:

>Vanwege een technische storing iets eerder dan gepland (die kenden jullie
>nog niet he? ;-) ) is hier de lijst...

Eh, nee dit kende ik nog niet. :-)

>Commentaar volgt morgen, het is even mooi geweest.

In het kader van commentaar:
Klopt het dat niet alle genoemde films in dit lijstje zijn verwerkt?

Ik mis 'Tetsuo II' bijvoorbeeld.

Vind het trouwens een leuk lijstje. Er waren 22 films die ik nog
(steeds) niet gezien had. Nu nog 20 te gaan.

Matthijs
--
ICQ: 103816266
*** Onze eigen nkSF TV gids op http://tvgids.nksf.nl

Joe King

"Jonathan Black" <jona...@nksf.nl> wrote in message

> Ja, dat zijn gedeelde posities, neem ik aan.

Check.

> [...]
> nkSF's favoriete TV-series die Wouter een paar maanden terug
> samenstelde. Wellicht een speciale rubriek "lijstjes" ervoor

Dat zou leuk zijn.

Ik wou nog een heel commentaar gaan schrijven, maar ik voel me op dit moment
nogal lam dus dat houdt iedereen van me tegoed. Ga voor de verandering maar
weer eens wat kijken en als dat niet helpt kruip ik er vroeg in vanavond.

Joe

--
"The King of Cups wants a picknick. But it's not his birthday!"
"Good point."

Randomcybrarian

Joe King wrote:

> [...]
>
> Commentaar volgt morgen, het is even mooi geweest.
>
> -----
> nkSF Film Top 92 Aller Tijden (augustus 2002)

Is het, gezien het feit dat zeker na de 50ste plek, er zowat alleen maar
massaal gedeelde plaatsen zijn een idee om het een Top 50 te maken? Dan is
er ook nog wat competitie om in die top 50 te komen!

Mmm, Top 50 films en we hadden al de top series een paar maanden terug!

What's next: Top 20 Beste DVD's, Top 10 beste Survivor momenten, Top 10
beste mannelijke hoofdrolspelers ...de mogelijkheden zijn enorm!

--
Random

Wouter Valentijn

Jazeker!
Ik heb dit denk ik over het hoofd gezien, anders had ik ook wel een lijstje
ingestuurd.
Zal de vermoeidheid wel zijn van het post-survivor tijdperk.

> http://deadlock.et.tudelft.nl/~jonathan/nksf/topseries-juni2002.html
> je bedoelt deze? :-)

In december het vervolg weer daarop heh? :-)

Goede ontwikkeling zo alles bij elkaar.

Joe de films, ik de t.v.-series.

Is er nog een vrijwilliger aan te wijzen voor boeken of andere onderwerpen?

Wouter Valentijn

www.ZeppoDunsel.nl

Joe King

"Randomcybrarian" <Randomc...@hotmail.com> wrote in message

Voor de site leek me een (video en) DVD-kalender ook wel leuk: wanneer komt
de nieuwe Matrixfilm/Babylon 5 seizoen/ Buffy/Angel box uit in NL/UK/USA?

Misschien iets voor Rhodanos, die lijkt me goed op de hoogte.

Joe King

"Matthijs Dekker" <matt...@nksf.invalid> wrote in message

> Eh, nee dit kende ik nog niet. :-)

Mijn server hield ermee op en ik wou het niet nog een dag laten liggen, dus
ben ik de lijst maar gaan opstellen. Vandaar.

> In het kader van commentaar:
> Klopt het dat niet alle genoemde films in dit lijstje zijn verwerkt?
>
> Ik mis 'Tetsuo II' bijvoorbeeld.

Dat klopt. Die hoort op nummer 89. Als allerlaatste, ook alfabetisch. Ik
hoop dat Jonathan dat ook even meeneemt. Sorry :-)

> Vind het trouwens een leuk lijstje. Er waren 22 films die ik nog
> (steeds) niet gezien had. Nu nog 20 te gaan.

Waar zo'n lijst al niet goed voor is... Welke twee heb je gekeken?
Zelf had ik er zes niet gezien, waarvan Avalon en Cowboy Bebop helemaal
nieuw voor me waren. Die zal ik dus wel in de gaten houden. Mogelijk werd
met Planet of the Apes de nieuwe versie bedoeld (vast niet) en die zou ik
dan nog een keer uit de kast moeten trekken, waar hij al een paar maanden
staat.

Joe King

Het beloofde commentaar...

Zoals terecht door Matthijs opgemerkt ontbreekt in de lijst nog een nummer
89 namelijk Tetsuo II: Body Hammer.

Wat meteen opvalt is de straatlengte voorsprong die The Lord of the Rings -
The Fellowship of the Ring heeft op de rest. Alleen The Matrix wist in de
buurt te blijven. De vraag is of de film in vergelijking met de rest echt zo
goed is, of dat hij in het voordeel is omdat hij recent is uitgebracht en we
nog middenin het fenomeen zitten. Hoe de volgende twee delen het zullen gaan
doen wordt ook interessant. Een waardige winnaar, maar heeft hij ook staying
power?

Ridley Scott is de enige regisseur met twee films in de top 10, wat mij
persoonlijk deugd doet. Een film van hem die ik wel verwacht had, maar die
nergens genoemd werd is Legend. Misschien dat de recente/aanstaande
DVD-release die film weer onder de aandacht van de groep brengt.

Andere regisseurs die goed scoren zijn James Cameron (driemaal in de top
40), Terry Gilliam (tweemaal) Paul Verhoeven (tweemaal), Stanley Kubrick
(vier films in totaal) en Steven Spielberg (enigszins).
Opvallend dat die laatste zo mager vertegenwoordigd is: geen Jaws, en zelfs
de megakaskraker E.T. scoort slechts drie schamele 10e plaatsen. Dat CE3K
als zijn beste naar voren komt is te billijken, maar blijkbaar heeft niemand
aan de Indiana Jones-serie gedacht, die behoorlijk on-topic is en in deel 1
en 3 zeker klassiekers heeft. Benieuwd wat Minority Report teweeg gaat
brengen.

Naast E.T. zijn er maar weinig "kind-vriendelijke" films, met Shrek, The
Wizard of Oz, The Dark Crystal en Who Framed Roger Rabbit? heb je de
belangrijkste wel gehad. Het nkSF publiek voelt zich kennelijk de kinderziel
ontgroeid :-)

Overal het algemeen scoort de pure horror lager dan SF en Fantasy. Aan de
andere kant is SF/F/H om te lachen ook nauwelijks vertegenwoordigd, met
alleen Spaceballs om de eer van het spoof-genre te verdedigen. Gelukkig valt
er ook in de serieuze films vaak genoeg te lachen, maar wat te denken van
Galaxy Quest? Of Evolution? Ghostbusters werd terecht wel genoemd, gelukkig.

Verder doet het mij deugd dat een hype als de Blair Witch Project geen
blijvende indruk heeft achtergelaten, althans niet genoeg voor een plek in
de hoogste regionen... maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Superhelden doen het ook niet echt goed, met 1 puntje voor Blade, een
middenmootpositie voor Spiderman, en geen Superman, geen Mystery Men (:-) ),
geen Conan en ga zo maar door. Benieuwd wat de invloed zal worden van de
recente opleving van het genre (The Incredible Hulk, Daredevil, X2, en
nieuwe Superman- en Batman-films zitten allemaal in de pijpleiding).

Tot slot een kleine greep uit wat ik allemaal miste: Dark Star, Halloween, A
Nightmare On Elm Street, Wes Craven's New Nightmare, Scream, Das Cabinet Des
Dr. Caligari, The Phantom Of The Opera, Invasion Of The Body Snatchers (!),
The War Of The Worlds, The Texas Chain Saw Massacre, Dawn Of The Dead, The
Fog, ..., ...

Het was me een waar genoegen om de lijst te maken en ik hoop dat jullie er
plezier van hebben,

groeten, Joe

Joe King

"marbel" <m.n...@spamfilter.hccnet.nl> wrote in message
> On Thu, 22 Aug 2002 03:15:52 +0200, wrote "Joe King"
> <alie...@xs4all.nl> :
>
> <missende films>

> Oeps, inderdaad. Maar zelfs bij het bekijken van de lijst zag ik nog
> films die in mijn topje ook best hadden kunnen staan.
> Deze echter mag eigenlijk niet ontbreken inderdaad. De oudste
> versie, die vond ik het spannendst...
>
> Marjolein

Dat 0,99 kind wil maar geen 1,00 worden he? Sterkte :-)

Beide versies zijn eigenlijk wel een notering waard, het origineel en de
versie van Kaufman. De versie uit de jaren negentig (kortweg "Body
Snatchers") is een stuk minder en eigenlijk ook erg overbodig.

Trouwens Highlander schoot me ook nog te binnen als opvallende omissie,
geloof niet dat ik die al genoemd had.

Joe
(die toch niet kon slapen en dus de PC maar weer heeft aangezet)

Firsa

> Verder doet het mij deugd dat een hype als de Blair Witch Project geen
> blijvende indruk heeft achtergelaten, althans niet genoeg voor een plek in
> de hoogste regionen... maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

:cO
Als je de hype wegdenkt (ik zag hem gelukkig in de sneak) vond ik het een
*hele* goede film. Zelden zo bang geweest in de bioscoop. Alleen niet een
film die je meerdere keren kunt bekijken, en ik denk dat veel van het effect
wegvalt als je al van alle kanten gehoord hebt dat ie zo eng is. Maar laat
een hype je niet het plezier in een film ontnemen! Ik vind het altijd
vreselijk moeilijk om van verschillende films te zeggen dat de ene "beter"
is dan de andere, maar deze vond ik zeker niet slecht!!!

> Tot slot een kleine greep uit wat ik allemaal miste:

> The Phantom Of The Opera,

Die is toch niet echt on topic? Afgezien van het woordje "phantom"
natuurlijk ;c)

> The Texas Chain Saw Massacre,

Argh, nooit begrepen wat mensen daarin zagen. Ik ben er ooit bij een
horrornacht bij in slaap gevallen. Ok, het liep toen al tegen acht uur ofzo,
maar ik geloof niet dat ik het anders een veel betere film had gevonden.
Veel nostalgie denk ik?

> Het was me een waar genoegen om de lijst te maken en ik hoop dat jullie er
> plezier van hebben,

Zeker!

gr, Firsa

Gert-Jan Kramer

"Gert-Jan Kramer":
> En Predator. Barbarella. Fantastic Voyage. American Werewolf in London.
> House of Usher. Masque of the Red Death. Pit and the Pendulum. Jason and
> the Argonauts. The Seventh Voyage of Sinbad. Suspiria. Frankenstein. Bride
> of Frankenstein. The Invisible Man. The Fly. Dracula (versie met
Christopher
> Lee en Peter Cushing). King Kong. The Vampire Lovers. Escape from New
> York. Der Golem. In the Mouth of Madness.

En Dance of the Vampires van Roman Polanski. Hoe kan ik die nou vergeten!

GJ

Gert-Jan Kramer

"Joe King":

> [...]

Lee en Peter Cushing). King Kong. The Vampire Lovers. Escape from New
York. Der Golem. In the Mouth of Madness.

Gert-Jan Kramer

"Gert-Jan Kramer":

> En Dance of the Vampires van Roman Polanski. Hoe kan ik die nou vergeten!

En Psycho van Hitchcock. Dat is de ellende met lijstjes. Ze zijn
nooit compleet: Invaders From Mars. Day the Earth Stood Still.
Little Shop of Horrors (de Roger Corman-versie). La Maschera
del Demonio. The Witchfinder General.

GJ

Saskia

Ho maar GJ :) Het ging niet om een *complete* lijst, maar om een
favorieten top zoveel. Dus ja, er ontbreken er een helehoop maar kennelijk
vonden 'wij' die dan net even wat minder interessant dan de films die wel
zijn genoemd...

--

Saskia

Joe King

"Firsa" <Fir...@hotmail.com> wrote in message

<knip> Blair Witch hype <pink>

> [...]
> vreselijk moeilijk om van verschillende films te zeggen dat de ene "beter"
> is dan de andere, maar deze vond ik zeker niet slecht!!!

Ik zei toch dat het heel persoonlijk was ;-)

> Die is toch niet echt on topic? Afgezien van het woordje "phantom"
> natuurlijk ;c)

Is een klassieke horror (monster-) film. Dat het monster menselijk is doet
daar niets aan af, zie ook Psycho bijvoorbeeld.

> [...]
ofzo,
> maar ik geloof niet dat ik het anders een veel betere film had gevonden.

Misschien omdat je hem in deze tijd hebt gezien. Was wel baanbrekend en de
zieke sfeer is nog steeds maar weinig geevenaard. Blue Velvet is ook zo'n
film waar iemand op klaarlichte dag in een duistere onderwereld terechtkomt,
maar TCSM was een van de eerste.

Maar ook voor mij was hij niet goed genoeg om de top 10 te halen.

Jonathan Black

Joe King wrote:

> Dat klopt. Die hoort op nummer 89. Als allerlaatste, ook
> alfabetisch. Ik hoop dat Jonathan dat ook even meeneemt.

Done. De lijst staat nu op de site, inclusief alle 92 links naar
IMDb :-)

Bye,
--
jonathaN http://www.nksf.nl/

Xander: "Okay, I got one: `It's a madhouse! A mad...'"
Willow: "Planet of the Apes!"
Xander: "Can I finish, please?"
Willow: "Oh, sorry, go ahead."
Xander: "`...house!'"
Willow: "Planet of the Apes."
--`When She Was Bad'
Buffy the Vampire Slayer

Randomcybrarian

Jonathan Black wrote:

> Done. De lijst staat nu op de site, inclusief alle 92 links naar
> IMDb :-)

Jemig ...mooi gedaan, Jon! Ziet er strak uit.

--
Random

Jonathan Black

Randomcybrarian wrote:

Thanks. Kom er trouwens net achter dat die rectificatie
(toevoeging van Tetsuo II) het in principe tot top-93 maakt,
i.p.v. top-92. Heb hem dus maar even hernoemd.

Joe King

"Jonathan Black" <jona...@nksf.nl> wrote in message

En daarmee is gelijk mijn enige aanmerking verdwenen. Heb je trouwens nog
nagevraagd of het inderdaad PotA uit 1968 is? Lijkt me wel (is de beste van
de twee) maar het stond er niet echt bij.

Hulde voor een mooi gepresenteerde lijst!

Joe
(die iedere keer een leuk nabeeld op zijn netvlies krijgt als de nkSF-entree
verdwijnt en de hoofdpagina nog niet geladen is)

Jonathan Black

Joe King wrote:

> Heb je trouwens nog nagevraagd of het inderdaad PotA uit 1968
> is? Lijkt me wel (is de beste van de twee) maar het stond
> er niet echt bij.

Nee, dat heb ik gegokt :) Dat zou... <kijkt wie PotA ook al
weer noemde>... Dirk Meijer dan in principe nog even moeten
bevestigen.

Dirk Meijer

>... Dirk Meijer dan in principe nog even moeten
> bevestigen.
>
> Bye,
> --
> jonathaN http://www.nksf.nl/

Ja hoor,

Hierbij bevestigd dat ik de originele versie bedoel!

--
====
Dirk

Aeryn: You know if we did change things it is possible that we could improve
the future.
John: With our track record you think that's going to happen?
Aeryn: I guess not.
[Farscape Different destinations]

Matthijs Dekker

On Thu, 22 Aug 2002 02:27:03 +0200, "Joe King" <alie...@xs4all.nl>
wrote:

>Waar zo'n lijst al niet goed voor is... Welke twee heb je gekeken?

Inmiddels zijn het er al drie.

The Sixth Sense:
Had ik al een hele poos liggen en deze week eindelijk gekeken. Erg
mooie film en een ontknopping die ik echt niet zag aankomen. Heel goed
gedaan.

Ghost in the Shell:
Anime over mensen/cyborgs en wat leven nu eigenlijk is. Zeer
onderhoudend en mooi getekend.

Avalon:
Wat een langdradige en saaie film. Daar hadden ze rustig 3 kwartier
uit kunnen knippen, zonder ook maar iets van het verhaal weg te hoeven
laten. Het verhaal was wel in orde, maar het had wel iets sneller
verteld kunnen worden.

Dave M. Stork

Armand Simonis wrote:

[dave :]

>Die zijn ex-aquo - gelijk aantal punten dus. BInnen die ex-aquo staan ze zo
>te zijn alfabetisch. Keurig gedaan.

Sjips... Right. Dan heb ik niets gezegd.

Dave M. Stork

Joe King wrote:

>Voor de site leek me een (video en) DVD-kalender ook wel leuk: wanneer komt
>de nieuwe Matrixfilm/Babylon 5 seizoen/ Buffy/Angel box uit in NL/UK/USA?
>
>Misschien iets voor Rhodanos, die lijkt me goed op de hoogte.

Daar zeg je me wat, dat is ook nog eens erg nuttig.

In samenwerking met Sander Verbrugge, die ook de TV-gids heeft
ontwikkeld.

Mari28

Matthijs Dekker schreef:

> [...]
> Had ik al een hele poos liggen en deze week eindelijk gekeken. Erg
> mooie film en een ontknopping die ik echt niet zag aankomen. Heel goed

Oh, ik ben dus niet de enige! Sterker nog, pas toen de aftiteling liep had
ik het door. Erg mooie film.

Groetjes,
Mari

--

Passion. It lies in all of us. Sleeping..and live with sorrow...waiting..
And though unwanted..unbidden.. it will stir..open

Angelus ~ Passion, Buffy the Vampire Slayer