Book of Boba Fett 1x02

1 view

Wietze de Boer

Spoilers ahead!

Zo, deze aflevering heeft wel een erg hoog Dances with Wolves gehalte!

Na een korte blik in het heden met een paar geweldige familieleden van
Jabba de Hutt, gaan we meteen terug naar het verleden.

Boba wint het vertrouwen van de Tusken raiders en helpt hen om een trein te
stoppen van waaruit vaak raiders worden gedood. Daarna verdient hij zijn
eigen raider-stok en een setje raider-kleren.

Wel mooie actie met die trein. De onhandige robot-machinist deed me denken
aan de robotjes uit Star Wars episode 1 bij de schroothoop van Watto.

--
Groet, Wietze

jacqueline

On 6-1-2022 21:30, Wietze de Boer wrote:
> Spoilers ahead!
>
> Zo, deze aflevering heeft wel een erg hoog Dances with Wolves gehalte!

wat een grappige vergelijking.

Ninia

Op 6-1-2022 om 22:10 schreef jacqueline:
Ik zat me ook al af te vragen, wat Wietze daarmee bedoelde, maar
misschien moeten we daarvoor kijken :)

--
Ninia

jacqueline

denk het wel. :-)

maar op de een of andere manier heb ik niet zoveel zin om er aan te
beginnen. Net als de Mandelorian.

Ninia

Op 7-1-2022 om 12:45 schreef jacqueline:

> denk het wel.  :-)
>
>  maar op de een of andere manier heb ik niet zoveel zin om er aan te
> beginnen.  Net als de Mandelorian.

Ik vond de Mandalorian wel leuk, al heb ik er lang over gedaan. Alleen
die naam Boba Fett staat me al zo tegen. Ik ga er niet aan beginnen.

--
Ninia

jacqueline

goeie reden. :-)

Wietze de Boer

Ja ik zeg dat natuurlijk niet zomaar. De vergelijking is echt wel treffend
hoor. ;-)

--
Groet, Wietze

Wouter Valentijn

Op 7-1-2022 om 18:40 schreef Wietze de Boer:
Ik begrijp de vergelijking! Ik kan het er wel mee eens zijn. Minus de
romantiek. Had je het elders ook niet over Lawrence of Arabia?

--
Wouter Valentijn

Kirk: "No beach to walk on..."
Star Trek (s01e07): The Naked Time

http://www.nksf.nl/

liam=mail

Wietze de Boer

Wouter Valentijn <li...@valentijn.nu> wrote:

> Ik begrijp de vergelijking! Ik kan het er wel mee eens zijn. Minus de
> romantiek. Had je het elders ook niet over Lawrence of Arabia?

Ik niet, maar iemand anders misschien wel? Ik ken LoA niet (moet ik me nu
schamen?) maar het zal vast een goeie vergelijking zijn.

--
Groet, Wietze

Wouter Valentijn

Op 8-1-2022 om 14:03 schreef Wietze de Boer:
Legendarische film!

https://youtu.be/zmr1iSG3RTA

https://en.wikipedia.org/wiki/Lawrence_of_Arabia_(film)

Arnout

> [...]
>
> Na een korte blik in het heden met een paar geweldige familieleden van
> Jabba de Hutt, gaan we meteen terug naar het verleden.

En ze werden op een draag"stoel" door de stad gedragen met een trommelaar.
De burgemeester zat indirect achter de aanval op Boba Fett.
De Hutt familie wordt meteen uitgedaagd door Boba.

> Boba wint het vertrouwen van de Tusken raiders en helpt hen om een trein te
> stoppen van waaruit vaak raiders worden gedood. Daarna verdient hij zijn
> eigen raider-stok en een setje raider-kleren.

En probeert het gilde (de eigenaren van de trein) ervan te overtuigen
dat Tusken de rechtmatige eigenaren zijn van het land, daar dus die
verwijzing naar Dances with Wolves :-)

> Wel mooie actie met die trein. De onhandige robot-machinist deed me denken
> aan de robotjes uit Star Wars episode 1 bij de schroothoop van Watto.

Dat was wel heel erg Star Wars "humor", hahaha

Arnout

Arnout

Ik heb ook niks met Boba Fett, maar dit soort verhalen vind ik wel fijn
om naar te kijken, net als de Mandalorian.

Arnout