Pennyworth s02e10

jacqueline

net gekeken en gelijk maar even mijn verhaaltje.

Zo dat was een knetterende slotaflevering van dit seizoen, die toch wel
ruimte openlaat voor een derde seizoen.

Let op spoilers.

.

.

.

.

.

.

.

.

Toen ze enige afleveringen terug het lichaam van lord Harwood naar
Londen brachten, dacht ik op dat moment dat ze de bom in zijn kist
hadden verstopt. Maar er gebeurde niets. En gezien de gesprekken tussen
general Thursday en Salt, kreeg ik de indruk dat de bom dus nog in hun
bezit was.

Om eerlijk te zijn was ik lord Harwood alweer vergeten.

Toen bleek dat de capsule die de League in handen had, nep was, dacht ik
dat ze de bom verstopt hadden in de stoel van Mr. P. en dat dat dus het
plan was van Salt en Mr P. om zo de bom in Central London te krijgen.
Wat Lieven’s gevoel al was.

Maar ook dat klopte niet. De bom ligt dus wel In de kist waarin het
lichaam van lord Harwood ligt. En het is Mr P. die dit toch bekend
maakt. Hij blijft een Unionist in hart en nieren, maar gelukkig overwint
zijn liefde voor zijn vrouw en zoon. Wat hem ook doet besluiten om de
stekker eruit te trekken en te sterven in het bijzijn van zijn vrouw.

We zien daarna de strijd van Alfie, Lucius en Gully om de bom op tijd
onschadelijk te maken. Parrallel lopend aan de scenes waarin we de
strijd zien tussen Beth en Peggy en Salt om de detoneerknop.
Fantastisch. Ook hoe Salt Beth uitdaagt en Peggy dat spelletje
doorheeft. 😊

Helaas heeft Lucius de bom niet op tijd onschadelijk kunnen maken. En
het is Gully die zich opoffert en de capsule inslikt. We denken dat hij
sterft, maar uiteindelijk zien we dat ze van hem een supersoldier hebben
gemaakt, die beschikt over radioactieve laserguns. En met hem kan de
League misschien toch nog de oorlog winnen. We zien dat Alfie en Dave
zich ook bij de League gelederen hebben gevoegd. En opvallend is dat
Beth ook aan hun kant staat. En niet aan de kant van de Union. Vast de
invloed van Katie.

In het heetst van de strijd bevalt Martha, die ondertussen is getrouwd
met Thomas, van een dochter!! Had Bruce een zus?

Nog een paar opmerkingen:

De vluchtauto: moest eerst denken aan de auto waarin Kennedy zat toen
hij werd vermoord. Later deed ie me denken aan de Batmobiel uit de tv
serie. 😊

Zo grappig hoe Gully bij Mrs P. aanbeldt en hoe rustig ze allebei blijven.

Jacqueline

Lieven Marchand

jacqueline <nob...@science.uva.nl> writes:

> [...]
> in hun bezit was.
>
> Om eerlijk te zijn was ik lord Harwood alweer vergeten.

Ik had er niet aan gedacht. Knap gepland van Salt.

> [...]
> ik dat ze de bom verstopt hadden in de stoel van Mr. P. en dat dat
> dus het plan was van Salt en Mr P. om zo de bom in Central London te

Blijkbaar was Mr P. toch echt wel in opstand gekomen en van plan om met
zijn familie te sterven. Wel raar van Salt dat hij niet onmiddellijk die
bom liet ontploffen wanneer iemand die van het plan op de hoogte is
overloopt.

> [...]
> strijd zien tussen Beth en Peggy en Salt om de
> detoneerknop. Fantastisch. Ook hoe Salt Beth uitdaagt en Peggy dat

Die was mooi.

> [...]
> en Dave zich ook bij de League gelederen hebben gevoegd. En opvallend
> is dat Beth ook aan hun kant staat. En niet aan de kant van de Union.

Ik vrees dat zelfs een supersoldaat niet genoeg gaat zijn tegen de
overmacht maar misschien zullen we het nog zien als er een volgend
seizoen komt.

> In het heetst van de strijd bevalt Martha, die ondertussen is getrouwd
> met Thomas, van een dochter!! Had Bruce een zus?

Misschien is het in deze alternatieve geschiedenis Batwoman. In canon is
Bruce bij mijn weten enig kind.

> [...]
> tv serie. 😊
>
> Zo grappig hoe Gully bij Mrs P. aanbeldt en hoe rustig ze allebei blijven.

Heel erg Brits.

De soundtrack was ook weer zalig met op het einde Alfie's vriendinnetje
die Bowie's Rock & Roll Suicide covert.

--
Laat hulle almal sterf. Ek is tevrede om die wêreld te sien brand en die vallende
konings te spot. Ek en my aasdier sal loop op die as van die verwoeste aarde.

jacqueline

On 13-4-2021 19:50, Lieven Marchand wrote:

> [...]
> zijn familie te sterven. Wel raar van Salt dat hij niet onmiddellijk die
> bom liet ontploffen wanneer iemand die van het plan op de hoogte is

ijdelheid en hoogmoed? Net zoals we hem in de lift met de knop zien
spelen. maar toch wacht en er voor hemzelf eerst een ideale omgeving
wil creeeren om ervan te genieten. met de gepaste muziek ed.

> Heel erg Brits.
>
> De soundtrack was ook weer zalig met op het einde Alfie's vriendinnetje
> die Bowie's Rock & Roll Suicide covert.

Zeker weten.

jacqueline

Izak van Langevelde

On 12/04/2021 18:32, jacqueline wrote:
> [...]
> sterft, maar uiteindelijk zien we dat ze van hem een supersoldier hebben
> gemaakt, die beschikt over radioactieve laserguns.

Een beetje een trendbreuk in de serie, die totnogtoe prima vooruit kon
zonder superhelden. En een hele lelijke oplossing, wat mij betreft.

> [...]
> zich ook bij de League gelederen hebben gevoegd.  En opvallend is dat
> Beth ook aan hun kant staat.  En niet aan de kant van de Union.  Vast de

Kwam een beetje uit de lucht vallen, en het duurde ook even voor ik het
perspectief zag...

> Nog een paar opmerkingen:
>
> De vluchtauto:  moest eerst denken aan de auto waarin Kennedy zat toen
> hij werd vermoord.   Later deed ie me denken aan de Batmobiel uit de tv
> serie. 😊

Mja, die associatie had ik vorige aflevering al...

--
Grinnikend door het leven...

jacqueline

On 14-4-2021 21:14, Izak van Langevelde wrote:

> Mja, die associatie had ik vorige aflevering al...

met Kennedy of de batmobiel?

Izak van Langevelde

Met de batmobiel...

Wouter Valentijn

Op 12-4-2021 om 18:32 schreef jacqueline:
> net gekeken en gelijk maar even mijn verhaaltje.
>
> Zo dat was een knetterende slotaflevering van dit seizoen, die toch wel
> ruimte openlaat voor een derde seizoen.
>

> Let op spoilers.

Net gezien.

> [...]
> bezit was.
>
> Om eerlijk te zijn was ik lord Harwood alweer vergeten.

Ik niet. Irritante man. De grootste flip flop van de serie.

> [...]
> dat ze de bom verstopt hadden in de stoel van Mr. P.  en dat dat dus het
> plan was van Salt en Mr P.  om zo de bom in Central London te krijgen.

Ik zat ook aan die stoel te denken.

> [...]
> zijn liefde voor zijn vrouw en zoon.  Wat hem ook doet besluiten om de
> stekker eruit te trekken en te sterven in het bijzijn van zijn vrouw.

Ja, hij zal geen andere uitweg gezien hebben.

> [...]
> strijd zien tussen Beth en Peggy en Salt om de detoneerknop.
> Fantastisch.  Ook hoe Salt Beth uitdaagt en Peggy dat spelletje

Ik vreesde eventjes dat Bet op die knop zou drukken, maar gelukkig was
ze voor rede vatbaar.

> [...]
> zich ook bij de League gelederen hebben gevoegd.  En opvallend is dat
> Beth ook aan hun kant staat.  En niet aan de kant van de Union.  Vast de

Ik denk ook dat Katie Bet heeft beïnvloed. Ze beloofde (binnen haar
grenzen dan) dat ze niet zomaar gewelddadig zou zijn. Dat ze nu voor de
League vecht is natuurlijk een andere kwestie, maar ze kan mooi haar
energie zo kwijt.

> In het heetst van de strijd bevalt Martha, die ondertussen is getrouwd
> met Thomas,  van een dochter!!   Had Bruce een zus?

Niet in reguliere canon. Maar deze serie heeft een hoog ElseWorlds
gehalte. Ze kan dus een Batwoman worden.

> [...]
> serie. 😊
>
> Zo grappig hoe Gully bij Mrs P.  aanbeldt en hoe rustig ze allebei blijven.

Stiff Upper lip and all.

--
Wouter Valentijn

Kirk: "No beach to walk on..."
Star Trek (s01e07): The Naked Time

http://www.nksf.nl/

liam=mail

jacqueline

Op 2-8-2022 om 18:46 schreef Wouter Valentijn:

> Net gezien.

> Ik niet. Irritante man. De grootste flip flop van de serie.

voordeel van bingwatchen. ;-)

> [...]
> grenzen dan) dat ze niet zomaar gewelddadig zou zijn. Dat ze nu voor de
> League vecht is natuurlijk een andere kwestie, maar ze kan mooi haar

En afwachten of die loyaliteit blijft.

> Niet in reguliere canon. Maar deze serie heeft een hoog ElseWorlds
> gehalte. Ze kan dus een Batwoman worden.

aha.

> Stiff Upper lip and all.

:-)

Leve Mrs. P.