Ragnarok (s3e06): Ragnarok

Izak van Langevelde

Als Laurits bij Jens intrekt, is het voor Turid tijd om 'ns lekker op te
ruimen, en ook Magne maakt schoon schip. Hij bladert nog een keer de
strips over Thor door die hij als kind zo prachtig vond, en de verhalen
blijven door zijn hoofd spoken.

Bij de diplomauitreiking lijken fantasie en werkelijkheid door elkaar te
lopen, en Magne ervaart de Ragnarok, waar in een apocalyptische
enscenering goden en reuzen elkaar te lijf gaan. Niemand overleeft de
slachting, ook Magne niet.

De oude Magne is dood, met zijn kinderlijke fantasieën, trauma's en
frustraties, en een nieuwe volwassen Magne staat op. Was die hele
Ragnarok een 'coming of age' van Magne?

--
Grinnikend door het leven...

jacqueline

Op 21-9-2023 om 20:41 schreef Izak van Langevelde:
Coming of age. Trauma verwerking. Dood van zijn vader ed.

Ik las dat veel kijkers deze twist erg teleurstellend vonden.

Ik vond het prima. Waarom niet. De fantasiewereld van Magne werd erg
gaaf neergezet. En uiteindelijk zagen we toch ook nog de mythologische
strijd.

jacqueline

Izak van Langevelde

Er blijven teveel losse eindjes over: Vidar is dood, een paar wandelaars
en een secretaresse, een jongen is een oog kwijt, dus het is te
makkelijk alles af te serveren als Magnes fantasie.

De hele serie heeft hier last van, het drugsdelict van Wotan, Magne die
zijn hamer kwijtraakt, de jongen die een oog kwijtraakt, de Kleine O die
uiteindelijk geen enkele rol speelt, het is niet samenhangend genoeg om
echt interessant te worden. Ik geef Ragnarok een magere 7...

jacqueline

Op 22-9-2023 om 13:36 schreef Izak van Langevelde:
Dan hadden ze misschien nog een aflevering moeten maken (of twee), die
liet zien hoe het dan in de realiteit gebeurde.

Wat Vidar betreft, kan ik me herinneren dat Ran aan de media had verteld
dat hij aan een hartaanval was overleden. Dat was dan denk ik het
geval, maar Magne maakte er wat spectaculairders van.

Net als met O. Gewoon een lintworm. Die na Laurits' operatie is
verwijderd.

Secretaresse gewoon ontslagen. En de twee wandelaars..........vermist.
Misschien gewoon gevallen.

jacqueline

Izak van Langevelde

En een voet kwijtgeraakt...

Izak van Langevelde

Oja, en Magne lijkt sprekend op mijn tandarts.

(die gebruikt ook een hamer)