Lockwood & Co (s01e01): This Will Be Us

Wouter Valentijn

.
..
.
Spoilers
.

Nieuwe serie die gelijk met 8 afleveringen gedropt is op Netflix.

Het betreft een alternatieve geschiedenis, een Groot Brittannië (en de
rest van de wereld) waarin sinds enkele decennia het zo erg overal
spookt dat er een avondklok is ingesteld. Want de spoken zijn niet
alleen gewoon eng, ze zijn bovendien ook nog gewoon dodelijk.

Jeugdigen spelen in dit geheel een belangrijke rol want door de boot
genomen zijn alleen niet volwassenen in staat de spoken adequaat waar te
nemen en ermee om te gaan.
Wordt er een beetje respectvol omgegaan met deze jeugdigen en hun
talenten? In het geheel niet!

De serie volgt de lotgevallen van Lucy Carlyle die na een dodelijk
incident waarbij ze veel van haar lotgenoten verliest en haar beste
vriendin een soort 'geest coma' geraakt, niet meer verder kan met de
'reguliere opleiding' en dan maar op zoek gaat naar een baan.
Ze krijgt werk bij 'Lockwood & Co', dat geleidt wordt door Anthony
Lockwood en waar verder nog een George Karim werkt.

Bij een klus waarbij ze een huis van een geest moeten verlossen gaat één
en ander behoorlijk mis en de eerste aflevering eindigt in een
cliffhanger. Want het huis dat ze moesten 'zuiveren' staat nogal in
brand waarbij ze vanaf grote hoogte naar buiten moeten springen.

Het is een hele leuke pilot.
Voor mijn gevoel is het een combo van Pennyworth meets Supernatural
meets Ghostbusters meets Fort Salem meets Ghost Wars.

--
Wouter Valentijn

Xander: "I'm a Comfortador also."
Buffy the Vampire Slayer (s04e22): Restless

http://www.nksf.nl/

liam=mail

Izak van Langevelde

On 30/01/2023 16:36, Wouter Valentijn wrote:
> Het is een hele leuke pilot.
> Voor mijn gevoel is het een combo van Pennyworth meets Supernatural
> meets Ghostbusters meets Fort Salem meets Ghost Wars.

Ik heb deze maar 'ns opgepakt, heb het gevoel dat de doelgroep uit
tieners bestaat?

--
Grinnikend door het leven...

Wouter Valentijn

Op 23-3-2023 om 21:27 schreef Izak van Langevelde:

> Ik heb deze maar 'ns opgepakt, heb het gevoel dat de doelgroep uit
> tieners bestaat?

Mensen van middelbare leeftijd vinden de serie ook goed.

jacqueline

> Ik heb deze maar 'ns opgepakt, heb het gevoel dat de doelgroep uit
> tieners bestaat?

ik vind het geen tieners serie.

jacqueline

Izak van Langevelde

On 24/03/2023 06:26, Wouter Valentijn wrote:

> Mensen van middelbare leeftijd vinden de serie ook goed.

En bejaarden?

Izak van Langevelde

Ik kijk nog even verder...

Wouter Valentijn

Op 24-3-2023 om 12:47 schreef Izak van Langevelde:
Die vinden het misschien nog het leukst.