Lock & Key Seizoen 3!

1 view

Wouter Valentijn

Het derde seizoen van Lock & Key staat nu op Netflix.

--
Wouter Valentijn

Kirk: "No beach to walk on..."
Star Trek (s01e07): The Naked Time

http://www.nksf.nl/

liam=mail

Izak van Langevelde

On 10/08/2022 21:12, Wouter Valentijn wrote:
> Het derde seizoen van Lock & Key staat nu op Netflix.

Hoeba, hoeba!

--
Grinnikend door het leven...

Wouter Valentijn

Op 10-8-2022 om 21:12 schreef Wouter Valentijn:
> Het derde seizoen van Lock & Key staat nu op Netflix.

En heb ik intussen nu volledig gezien.

.
don't
.
want
.
.
face
.
the
.
killer
.
instinct
.
Face
.
it
.
in
.
you
.
or
.
me
.
So
.
we
.
keep
.
it
.
under
.
Spoiler
.
Space
.
.
don't
.
want
.
.
face
.
the
.
killer
.
instinct
.
Face
.
it
.
in
.
you
.
or
.
me
.
So
.
we
.
keep
.
it
.
under
.
Spoiler
.
Space
.
Spoiler
.
Space
.

.
.
.

De familie Locke krijgt te maken met een nieuwe Big Bad, een machtige
Demon die gebruik maakt van het lichaam van een officier van het Britse
leger ten tijde van de onafhankelijkheidsoorlog van Amerika.
Zijn naam is Gideon en het is zijn ambitie om de grens tussen zijn
dimensie en de onze zo open te scheuren dat er een toestand ontstaat die
voor ons, uhm, niet al te gezond is.

Daartoe moet hij ALLE sleutels die er zijn in handen krijgen en valt,
samen met twee Echo's van twee andere Britse officieren, diverse malen
de familie Locke aan.

Complicerende factoren zijn de overmoedigheid van Bode Locke, die een
aantal grote fouten maakt, en de wens van Tyler Locke om zich niets meer
te willen herinneren. Als men meerderjarig is en men gebruikt de
Geheugensleutel NIET, dan vergeet men automatisch al die magie.

Gelukkig hebben ze ook mensen, al dan niet op de hoogte van de magie van
de Sleutels, die aan de kant van de Locke's staan, zoals Josh en Jamie
Bennett en Ellie en Rufus Whedon

Een spannende strijd ontstaat en de goeden overwinnen.
Om de zaak definitief te beslechten is het nodig om de scheur tussen de
werelden te dichten en daarom moeten ze AL hun sleutels opgegeven.
Sommigen doen dit met tegenzin (Bode), maar nadat ze een tijdreis
Sleutel hebben gebruikt om nog een laatste maal met de Pater Familias te
zijn in het verleden, gooien ze alles sleutels in de scheur om deze
voorgoed te dichten.

Volmaakte serie alles bij elkaar? Misschien niet. Maar het geheel was
zeer vermakelijk en ik ben tevreden over hoe het afliep.

jacqueline

Op 21-8-2022 om 20:19 schreef Wouter Valentijn:
Klein extra detail. Hij is een voorouder van Josh, de nieuwe vriend van
Nina.

> [...]
> Sleutel hebben gebruikt om nog een laatste maal met de Pater Familias te
> zijn in het verleden, gooien ze alles sleutels in de scheur om deze

Maar zorgen er met de memory key nog wel voor dat ze alles blijven
herinneren. Dit geldt niet voor die mensen om hun heen die er vanaf
weten. Die zullen WEL alles vergeten.

jacqueline

Wouter Valentijn

Op 22-8-2022 om 10:44 schreef jacqueline:
Klopt!

> Maar zorgen er met de memory key nog wel voor dat ze alles blijven
> herinneren.  Dit geldt niet voor die mensen om hun heen die er vanaf
> weten. Die zullen WEL alles vergeten.

Ja, alleen volwassenen op wie de Memory Key gebruikt is kunnen het
onthouden.

Nu zit ik me af te vragen hoe het zit met Kinsey en Bode. Ze waren
tijdens de slotaflevering nog minderjarig...

jacqueline

Op 22-8-2022 om 18:48 schreef Wouter Valentijn:

> Ja, alleen volwassenen op wie de Memory Key gebruikt is kunnen het
> onthouden.
>
> Nu zit ik me af te vragen hoe het zit met Kinsey en Bode. Ze waren
> tijdens de slotaflevering nog minderjarig...

Alle Locke gezinsleden zijn nu met de memory key 'behandeld'. Dat zagen
we. Dus ze zullen allemaal hun herinneringen behouden.

jacqueline

Wouter Valentijn

Op 22-8-2022 om 19:38 schreef jacqueline:
Ah! Dat stelt me gerust! Zou anders wel tragisch zijn.

Izak van Langevelde

On 21/08/2022 20:19, Wouter Valentijn wrote:
> Volmaakte serie alles bij elkaar? Misschien niet. Maar het geheel was
> zeer vermakelijk en ik ben tevreden over hoe het afliep.

Ziezo, ik ben ook weer bij. Ik ben tevreden dat deze serie is
afgeknoopt, was bang dat het meer van hetzelfde zou worden, met het
monster van het seizoen, ad infinitum. 't Is mooi geweest!