Ragnarok (s3e04): My Precious

Izak van Langevelde

Fjor chanteert Laurits: als zijn lintworm Magne niet verslindt, zal Fjor
Laurits' geliefde, Jens, doden. Laurits stort zijn hart uit bij Jens, en
als deze hem niet gelooft, heeft hij geen andere keus dan zijn lintworm
aan Jens voor te stellen. Hij spreekt Jörmungandr, die hij liefkozend
'de kleine O' noemt, vermanend toe, waarop deze de hamer van Magne
uitbraakt.

Laurits besluit Mjölnir aan Fjor te geven, tot grote woede van Magne.
Als Wotan als laatste redmiddel de goden weer bijeen roept, smeden ze
samen een plan. Laurits legt Fjor uit dat de hamer het persoonlijk wapen
van Magne is, en stelt voor het te vernietigen in het vuur waarin het
gesmeed is. Waar hadden we dat eerder gehoord?

Als de goden Fjor onderscheppen om de hamer terug te krijgen, blijkt
deze hun te slim af te zijn: hij is met Laurits van plaats verwisseld,
en is zelf met Ran in een busje op weg naar de smidse. Als een van de
goden een band van het busje lekschiet, duikt Saxa op, om de hamer te
pakken, maar ze wordt tijdig door Wotan getackeld. Magne heeft zijn
hamer terug.

--
Grinnikend door het leven...

jacqueline

Op 19-9-2023 om 21:29 schreef Izak van Langevelde:
> [...]
> aan Jens voor te stellen. Hij spreekt Jörmungandr, die hij liefkozend
> 'de kleine O' noemt, vermanend toe, waarop deze de hamer van Magne

Wel fijn voor Laurits dat Jens uiteindelijk toch voor hem is gegaan.
Leuke gozer.

> [...]
> van Magne is, en stelt voor het te vernietigen in het vuur waarin het
> gesmeed is. Waar hadden we dat eerder gehoord?

nou?

> [...]
> goden een band van het busje lekschiet, duikt Saxa op, om de hamer te
> pakken, maar ze wordt tijdig door Wotan getackeld. Magne heeft zijn

Komische scenes.

Izak van Langevelde

On 21-09-2023 14:24, jacqueline wrote:

> Wel fijn voor Laurits dat Jens uiteindelijk toch voor hem is gegaan.
> Leuke gozer.

> nou?

LotR!

> Komische scenes.

Maar wel een stijlbreuk met de mythologische ondertoon. Magna die zijn
hamer kwijt is, zou stof voor een heel seizoen kunnen zijn...

jacqueline

Op 21-9-2023 om 14:42 schreef Izak van Langevelde:

> LotR!

Aaaah. Natuurlijk. Die kant gingen mijn gedachten niet uit.

jacqueline

Op 21-9-2023 om 19:23 schreef jacqueline:
Vandaar ook de titel van de aflevering. My Precious.

Izak van Langevelde

Hoe kon je dat nou missen? Heb je de titel van deze aflevering gezien?