Muziek!

Peter Kleiweg

Misschien een ideetje...

Ik heb al aardig wat MP3'tjes verzameld van titelmuziek uit
allerlei series, SF, Horror: Babylon 5 (alle seizoenen, met en
zonder voice-over, S1 muziek van drie-en-half minuut), Buffy,
Angel, Outer Limits (oud en nieuw, en een groovy 10 minuten
durende remix), Charmed, Farscape, MillenniuM. Ik zoek nog naar
de muziek van: Poltergeist, Profiler, slotmuziek uit The Crow
aflevering "The Road Not Taken", en nog wat dingen.

Verder heb ik veel korte geluidsfragmenten (wav), de meeste van
Spike, een aantal uit Farscape.

Ik neem aan dat ik niet de enige ben met deze belangstelling. Is
het iets om een soort ruilplaats op te zetten? Misschien is er
plaats voor op de website. Ik denk niet aan een complete
verzameling, maar steeds slechts één titel (of twee).
Aankondiging hier in de ng, en na een dag of 4 tot 7 weer een
nieuw bestand.

--
Plerige wekte
e-mail: verander .invalid in .nl

Bay City Rollers. Now, that's music.
-- Giles, The Dark Age

Jonathan Black

On Tue, 23 May 2000, Peter Kleiweg wrote:

> [...]
> verzameling, maar steeds slechts één titel (of twee).
> Aankondiging hier in de ng, en na een dag of 4 tot 7 weer een

Ik deel de belangstelling, Peter. Er is plaats voor op de website,
in de zin van schijfruimte in ieder geval, zeker voor één bestand
tegelijk.

--
J o N a T H a N

Saskia

> [...]

> verzameling, maar steeds slechts één titel (of twee).
> Aankondiging hier in de ng, en na een dag of 4 tot 7 weer een

Kijk mensen. Voor wie nog twijfelde : *daarom* verdient deze man een
lepeltje :-))

Seriously... goed idee. ik ben niet zo'n verzamelaar omdat ik nooit erg
heb in dat soort dingen, maar als ik iets vind of iemand wijst me ergens
op dan vind ik het wel altijd leuk om die dingen te hebben. Als we dit op
de site zetten, zal ik er wellicht ook eens erg in hebben op zoek te gaan
naar leuke fragmentjes. Maar Jonathan, is daar wel ruimte voor? Hoewel,
Midi files zijn niet zo groot, dus we kunnen best een bestandje laten
staan.

Saskia

--
de meegeleverde fortunes zijn maar stom en hartstikke oud, dus voorlopig
geen quotes meer van mij.

Mattia Valente

Saskia wrote:

> Kijk mensen. Voor wie nog twijfelde : *daarom* verdient deze man een
> lepeltje :-))

Yep. Definately een goed idee ;-)

> [...]
> naar leuke fragmentjes. Maar Jonathan, is daar wel ruimte voor? Hoewel,
> Midi files zijn niet zo groot, dus we kunnen best een bestandje laten

Themes en leuke sound clips zijn wel leuk. Maar ja, MIDI files hebben we
niet zo veel aan (heb nog nooit een leuke SF+F midi file gehoord ;-) ze
zijn wel piep-klein..

OK, dit is misschien te veel werk, maar een 'Quote of the Week' zou ook
wel leuk zijn (als mensen capture cards hebben...hint hint ;-) Op de
pagina een sciptje op votes te tellen, dan de quote erop, weekje laten
staan? Zou wel leuk zijn, maar wel redelijk veel werk voor diegenen die
het kunnen doen. Ik DENK dat ik m'n geluidskaart aan mijn videorec. kan
koppelen en opnemen, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Quotes uit
Buffy en Angel zou ik kunnen doen (als ze niet te vinden zijn op het
net..) maar voor de rest tape ik geen series..Nou ja, is ook maar een
ideetje ;-)

Mattia
Gooit ook eens wat in de groep :-p

Peter Kleiweg

Jonathan Black skriver...

> Ik deel de belangstelling, Peter. Er is plaats voor op de website,
> in de zin van schijfruimte in ieder geval, zeker voor één bestand
> tegelijk.

Hoe pakken we dat aan? Zoiets als de titelmuziek van Buffy
spreekt niet zo aan, want die is makkelijk op het web te vinden.

--
Lepe kreeg wit

e-mail: verander .invalid in .nl
http://www.let.rug.nl/~kleiweg/

Maybe next time that the world is getting sucked into Hell, I
won't be able to stop it because the Anti-Hell-Sucking Book
isn't on the approved reading list!
-- Buffy, Gingerbread

Dave Stork

On Tue, 23 May 2000 23:36:37 +0200, Mattia Valente
<mae.v...@std.vu.nl> wrote:

<knip>

>Yep. Definately een goed idee ;-)

I sec... third that.

<knip>

>Themes en leuke sound clips zijn wel leuk. Maar ja, MIDI files hebben we
>niet zo veel aan (heb nog nooit een leuke SF+F midi file gehoord ;-) ze
>zijn wel piep-klein..

<knip>

Ik heb nog steeds dat stukje Buffy in het duits. Als iemand echt wil
gruwelen.... Ik heb ook het originele engelse stukje er bij gezocht,
ikzal het morgen denk ik naar Jonathan sturen. ik heb het in MP3
gecompressed, dus zo groot zijn ze niet.

En alsjeblieft geen midi.... Brrrrr. Zelf toen dat nog 'state of the
art' was voor thuis, kreeg ik er al kriebel/huil/lachbuien van.

--
Dave

'Hasen sind ganz schön pfiffig'
Oz - Buffy Im Ban Der Daemonen "Phasen"

http://come.to/nks+f -- Voor de nl.kunst.sf+fantasy FAQ e.d.

Peter Kleiweg

Dave Stork skriver...

> En alsjeblieft geen midi.... Brrrrr. Zelf toen dat nog 'state of the
> art' was voor thuis, kreeg ik er al kriebel/huil/lachbuien van.

Ik val in herhaling, maar: Midi op Linux (met TiMidity++) doet
niet onder in geluidskwaliteit voor MP3. Alleen geen zang, uiteraard.

--
Pelw
eeer

e-mail: verander .invalid in .nl
http://www.let.rug.nl/~kleiweg/

There's a demon in the Internet.
-- Giles, I, Robot -- You, Jane

Saskia

On Tue, 23 May 2000, Peter Kleiweg wrote:

> Jonathan Black skriver...

> Hoe pakken we dat aan? Zoiets als de titelmuziek van Buffy
> spreekt niet zo aan, want die is makkelijk op het web te vinden.

Ik denk inderdaad dat soundfiles die meteen door de eerste de beste search
engine gevonden worden niet zo zinvol zijn.

Interessante, leuke, grappige, mooie, aparte dingen. Helaas heb ik nu dus
nog even geen bijdrage.

Saskia

Mattia Valente

Peter Kleiweg wrote:

> Dave Stork skriver...

> Ik val in herhaling, maar: Midi op Linux (met TiMidity++) doet
> niet onder in geluidskwaliteit voor MP3. Alleen geen zang, uiteraard.

Precies, het heeft gewoon te maken met de software en/of hardware die je
hebt. Alle clips van Chirs Beck, bijv (musical score voor Buffy) maar
ook muziek van haast alle andere TV series wordt gemaakt met behulp van
MIDI apparatuur (MIDI controller keyboard, en GigaSampler. Vaak alleen
maar een geyboard en wat GigaSamplers...) Midi is gewoon een set
instructies, geen geluid (daarom is het ook zo klein) en hoe het klingt
hangt van je systeem af.

Mattia

mar...@my-deja.com

> [...]
> search engine gevonden worden niet zo zinvol zijn.
>
> Interessante, leuke, grappige, mooie, aparte dingen. Helaas heb ik nu

Helemaal mee eens! Wat je zou kunnen doen is de link vermelden van de
sound-files die je snel kunt vinden. Zoals bijvoorbeeld de sound archive
voor Babylon 5. De echte unieke dingen kun je dan op de website
plaatsen. 't is maar een idee hoor.

Groetjes,

Mari

"Wakey, wakey. I'm here with your weather report for the evening. I see
rain,lightning, thunder, and your head nailed to that wall over there if
you don't tell me what my friend and I need to know."

-- Marcus to Isaac in Babylon 5:"Whatever Happened to Mr. Garibaldi?"

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Niels

> Ik heb al aardig wat MP3'tjes verzameld van titelmuziek uit
> allerlei series, SF, Horror: Babylon 5 (alle seizoenen, met en

Oh leuk :) Belangstelling voor de *Duitse* versie van de Bab ylon 5 intro's?
"UND SO BEGINNT ES" of "WER BIST DU" van Der Lorien :)

> zonder voice-over, S1 muziek van drie-en-half minuut), Buffy,

Hmm... daar heb ik ook nog wat nachsynchronisierte fragmenten van... noem
het een
vorm van masochisme.

Niels

Dave Stork

On Wed, 24 May 2000 01:25:06 +0200, Mattia Valente
<mae.v...@std.vu.nl> wrote:

<knip>

> Midi is gewoon een set
>instructies, geen geluid (daarom is het ook zo klein) en hoe het klingt
>hangt van je systeem af.

Wist ik wel....

Maar goed, ik had toen ook een SB16pro clone. Vondt het niets en heb
niet verder gezocht.

--
Dave (heeft toch nog liever MP3 op 160Kbs en 44,1KHz)

http://come.to/nks+f - Voor nl.kunst.sf+fantasy FAQ e.d.

Jonathan Black

On Tue, 23 May 2000, Peter Kleiweg wrote:

> Jonathan Black skriver...

> Hoe pakken we dat aan? Zoiets als de titelmuziek van Buffy spreekt
> niet zo aan, want die is makkelijk op het web te vinden.

Ik heb voor de grap alvast een eerste aanzet op de site gezet. Een
liedje uit de Babylon 5 aflevering "Walkabout" (seizoen 3). Ik heb
het toentertijd zelf opgenomen van video (Veronica's uitzending) met
een analoog lijntje van VCR naar geluidskaart, dus de kwaliteit is
niet helemaal optimaal, er is een zekere achtergrondruis aanwezig,
maar best aardig. Ik heb de 4.167% versnelling, die in de
TV-uitzending aanwezig is en vooral vervelend is tijdens muzikale
fragmenten zoals dit, ongedaan gemaakt door het geluidsbestand het
met Cooledit te vertragen. Anyway, http://come.to/nks+f

Hope ya like it,

--
J o N a T H a N

Londo: "What guarantees will you give me that the crews will
not open fire on a Centauri vessel as it approaches
Babylon 5?"
Garibaldi: "The same guarantee I gave when I said that none of the
other Narns would break into your quarters in the
middle of the night and slit your throat."
Londo: "Mr. Garibaldi, you have never given me that promise."
Garibaldi: "You're right. Sleep tight."

--`Walkabout'
Babylon 5

mar...@my-deja.com

> [...]
> TV-uitzending aanwezig is en vooral vervelend is tijdens muzikale
> fragmenten zoals dit, ongedaan gemaakt door het geluidsbestand het

Ik heb een snelle verbinding, maar geen geluid op mijn pc (chips!), zal
dit weekend eens gaan luisteren. Maar het ziet er goed uit Jonahan

> [...]
> middle of the night and slit your throat."
> Londo: "Mr. Garibaldi, you have never given me that promise."

Babylon 5

LOL, deze is weer zo'n typische Londo - G;kar interactie :) Don't ya
love the guys :))

Londo, "There you see, I am going to live."
G'kar, "So it would seem. Well it is an imperfect universe."
Londo, "Bastard"
G'kar, "monster"
Londo, "Fanatic"
G'kar, "Murder"
Londo, "You are insane!"
G'kar, "And that is why we'll win."
Londo, "Go be the ambassador to Babylon 5. It will be an easy
assignment. Oh, I hate my life."
G'kar, "So do I."
Londo, "Shut up!"

-- Londo and G'Kar in Babylon 5:"Convictions"

Jonathan Black

On Thu, 25 May 2000 mar...@my-deja.com wrote:

> Babylon 5
>
> LOL, deze is weer zo'n typische Londo - G;kar interactie :) Don't ya
> love the guys :))

Behalve dan dat het in dit geval een Londo - *Garibaldi* interactie
is...

;-)

--
J o N a T H a N

Trust the Corps

Saskia

"Jonathan Black" <jona...@ch.twi.tudelft.nl> schreef in bericht

Maar de quotes die ze onder haar opmerking schreef (en die jij geknipt
hebt...) niet!

Wel blijven opletten Jonathan ;-)

Saskia

Jonathan Black

On Thu, 25 May 2000, Saskia wrote:

> Jonathan Black schreef

> Maar de quotes die ze onder haar opmerking schreef (en die jij
> geknipt hebt...) niet!
>
> Wel blijven opletten Jonathan ;-)

O dat had ik ook wel gezien, hoor, maar ik kreeg echt het idee dat
ze bedoelde dat het allebei Londo-G'kar was. Zal wel mijn fout zijn
geweest, dan.

Dave Stork

Dan ook de mijne...

--
Dave (voelt zich solidair)

mar...@my-deja.com

> O dat had ik ook wel gezien, hoor, maar ik kreeg echt het idee dat
> ze bedoelde dat het allebei Londo-G'kar was. Zal wel mijn fout zijn
> geweest, dan.

Hahaha, of ik had nog niet genoeg koffie gehad. Jonathan had gelijk, ik
zat te slapen (wat wil je als je elke ochtend om zes uur op staat). Maar
elke interactie van Londo met Vir, Zack, Garibaldi, G'kar is gewoon
leuk!

Groetjes,

Mari

Peter Kleiweg

Den 24 mai, Jonathan Black skriver...

> [...]
> TV-uitzending aanwezig is en vooral vervelend is tijdens muzikale
> fragmenten zoals dit, ongedaan gemaakt door het geluidsbestand het

Wanneer komt de volgende?

--
Pleetwerkige

e-mail: verander .invalid in .nl
http://www.let.rug.nl/~kleiweg/

Zhaan: Are you picking up any being scent?
D'Argo: Zhaan, let me explain to you what's going on inside my nose
right now. There's large pieces of green mucus and gunk...
Crichton: D'Argo, D'Argo, no-no-no-no... stop it with the Luxan Poetry.
-- Bone to be Wild

Jonathan Black

On Mon, 12 Jun 2000, Peter Kleiweg wrote:

> Wanneer komt de volgende?

Eh... zodra jij met je Smoke and Mirrors samenvatting komt? ;-)

But seriously, bedankt voot dit duwtje. Ik heb net inderdaad maar
weer wat nieuws op de site gekwakt. "The Outer Limits" is het deze
keer, met dank aan Peter Kleiweg (dat ben jij) voor de
geluidsfragmenten uit de originele serie.

O, en Jojo is online! Kortom, come.to/nks+f :-)

--
J o N a T H a N / WebMeister [tm]

"... we control the horizontal, and the vertical..."

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
| De leukste nieuwsgroep van Nederland heeft ook een website! |
| de nl.kunst.sf+fantasy website -- http://come.to/nks+f |
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ninia

> [...]

> keer, met dank aan Peter Kleiweg (dat ben jij) voor de
> geluidsfragmenten uit de originele serie.

Dat lied bij het Buffyfragment waar iedereen zo kapot van is toen Angel door
Buffy naar de hel werd gezonden om de wereld te redden (wat een keuze!), kan
dat niet op de site?

> O, en Jojo is online! Kortom, come.to/nks+f :-)

Leuk Jojo, ik dacht maar steeds dat je in de zorg zat (vanwege de
ploegendiensten), maar dat misverstand is nu uit de wereld. Mooi plaatje
ook. :-)

> J o N a T H a N / WebMeister [tm]
>
> "... we control the horizontal, and the vertical..."

En je hebt het er maar druk mee :-)

ninia

Jonathan Black

On Tue, 13 Jun 2000, Ninia wrote:

> Dat lied bij het Buffyfragment waar iedereen zo kapot van is toen
> Angel door Buffy naar de hel werd gezonden om de wereld te redden
> (wat een keuze!), kan dat niet op de site?

Sarah McLachlan `Full of Grace'? Daar had ik toch al een download
link voor gegeven? En eentje om de CD te kopen mij Amazon.com,
trouwens. Sorry, maar dit soort overduidelijk illegale mp3's komen
over mijn lijk op de website.

--

J o N a T H a N

WebMeister [tm]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

| Don't stop the music -- Start thinking, stop copying |
| United Musicians Against Copying - http://www.umac.nl/ |

Ninia

> [...]

> link voor gegeven? En eentje om de CD te kopen mij Amazon.com,
> trouwens. Sorry, maar dit soort overduidelijk illegale mp3's komen

Nou zeg dat klinkt heftig :-[

Ik heb hem inmiddels gevonden en gedownload (ą 15 ŕ 20 min. downloadtijd
naar de KPN: de een z'n dood is de ander z'n brood) en heb nu een tamelijk
slechte versie, of de cd een beetje vuil was (of zit jij daarachter?)
Maar goed, ik had eerst even kunnen zoeken vanmorgen, maar ik was nog niet
helemaal op gang op dat moment, dus mijn nederige excuses dat ik iets heel
ergs heb gevraagd, al begrijp ik niet waarom die andere dingen wel op de
website mogen en deze niet. Alles wat je aan muziek downloadt is toch
illegaal? Of? Bovendien zie ik het als een soort reclame. Je zou heel goed
kunnen besluiten om de cd te kopen als je dit ene mooie nummer hebt gehoord.

ninia
p.s. Jij hebt zeker ook geen cd-brander...?

Niek

Jonathan Black wrote:

> O, en Jojo is online! Kortom, come.to/nks+f :-)

Yes! Hé Jojo, hartstikke leuk om je ook op de huispagina te zien.
En wat een interessante levensfilosofie!
--
Niek

Saskia

"Ninia" <ni...@planet.earth> schreef

> [...]
> illegaal? Of? Bovendien zie ik het als een soort reclame. Je zou heel goed
> kunnen besluiten om de cd te kopen als je dit ene mooie nummer hebt

Zo zie ik het ook hoor. 1 of 2 nummer downloaden is ok, heb ik ook gedaan in
dit geval en ik vond het zo mooi dat ik meteen naar de winkel ben gerend.

Maar ja, de muziekindustrie zal toch snel met iets moeten komen want deze
MP3 business is nooit van je langzalzeleven meer te stoppen. Vooruitgang
heet zoiets. En soms moet je die vooruitgang even flink forceren (zoals oa
Napster), de 'traditionele handel' zal dan moeten slikken of stikken, even
erg cru gezegd, maar het is wel zo vind ik.

Saskia

Saskia

"Niek" <meul...@speed.a2000.nl> schreef

Wat zij zei :-) Leuk José!

Saskia

Jonathan Black

> [...]

> downloadtijd naar de KPN: de een z'n dood is de ander z'n brood)
> en heb nu een tamelijk slechte versie, of de cd een beetje vuil

Heb je hem hiervandaan [1] (de link die ik al eerder noemde)? Deze
was wel redelijk dacht ik. Maar ja met napster kun je natuurlijk
allerlei andere versies ook vinden.

> [...]

> andere dingen wel op de website mogen en deze niet. Alles wat je

> aan muziek downloadt is toch illegaal? Of?

Nou ja, mijn strekking was eigenlijk dat die TV-serie tunes en
dergelijke in de meeste gevallen een stuk moeilijker op CD
verkrijgkrijgbaar zijn. Ik denk ook niet dat de makers daar echt
bezwaar tegen zullen hebben. Die stukken van Christophe Beck zijn
bijvoorbeeld ook semi-legaal dacht ik. Maar `Full of Grace' is
gewoon een liedje van Sarah McLachlan van haar album Surfacing, als
er iets illegaal is is dat het wel. Dus dat bedoelde ik met
overduidelijk.

Bovendien was het de bedoeling van die muziekpagina om niet dingen
te gaan aanbieden die elders al te gemakkelijk verkrijgbaar zijn.
Dus als je echt graag dat liedje wil downloaden dan ga ja gang op
eigen verantwoordelijkheid met Napster of zo.

> Bovendien zie ik het als een soort reclame. Je zou heel goed
> kunnen besluiten om de cd te kopen als je dit ene mooie nummer
> hebt gehoord.

Zeker, dat is ook zo. Ik vind het ook heel handig dat ik
tegenwoordig zo makkelijk muziek kan downloaden om het uit te
proberen. En ik heb daardoor al meerdere CDs aangeschaft waar ik
anders nooit opgekomen zou zijn. Maar helaas zijn er mensen genoeg
die het zo wel goed vinden, die het niet nodig vinden om de CD te
gaan kopen, want waarom betalen als het gratis kan, en dus gewoon
dat mp3'tje dat ze gratis gedownload hebben gewoon tot in de
eeuwigheid te behouden. Desnoods downloaden ze het hele album via
napster, want waarom kopen als je ook kunt stelen?

> p.s. Jij hebt zeker ook geen cd-brander...?

Dat klopt, al mis ik de relevantie.

--
J o N a T H a N

[1] http://www.buffyworld.com/buffy/music.htm#download

Ninia

> [...]

>Desnoods downloaden ze het hele album via

> napster, want waarom kopen als je ook kunt stelen?

Met als aantekening dat de cd-industrie eerst jarenlang van ons 'gestolen'
heeft, want in Nederland zijn de cd's altijd belachelijk duur geweest.

> Dat klopt, al mis ik de relevantie.

Nou ja ik heb begrepen dat het heel verleidelijk is om met zo'n ding
allemaal stoute dingen te doen.

ninia

Jojo

Saskia <che...@cistronHaalDitWeg.nl> schreef in berichtnieuws
8i5o0q$7bd$1...@enterprise.cistron.net...
Thx, thx, *bloos*

en weet je wat het erge is, naar die levensfilosofie kan ik leven ...

Jojo
--
'Here's to irresponsible men who give in to their passions. So women can
claim it was none of their doing.'

Jonathan Black

> [...]

> Met als aantekening dat de cd-industrie eerst jarenlang van ons
> 'gestolen' heeft, want in Nederland zijn de cd's altijd

Inderdaad, zeg. Toni Braxtons nieuwe album, wat is het? NLG 47.95
bij de V&D? Nee, dan ga ik wel naar www.absound.ca en bestel hem
daar voor de helft, wat ik een zeer redelijke prijs vind.

Terwijl die hoge prijzen nog niet het stelen goedpraten - het blijft
hun eigendom, niemand dwingt je om het te kopen, het is niet jouw
*recht* om het te hebben - ben ik het met je eens dat de prijzen
omlaag moeten, zeker in dit landje. Met redelijke prijzen zou er
geen plaats moeten zijn voor piraterij. Een goed praatje hierover
vond ik de editorial gisteren op dvdfile.com [1], waarin gesproken
wordt over hoe bijvoorbeeld Disney hun plannen voor DVD releases van
hun kroonjuweeltitels als Snow White and the Seven Dwarves [geen
cheap-shot opmerkingen a.u.b., yes, Dave, I'm looking at you ;-)]
terughoudend aan het heroverwegen is, omdat ze - terecht - bang zijn
voor het in omloop komen perfecte digitale kopieën van kun spullen.
Kijk, daar word ik nu boos om, als eerlijke klanten plezier ontzegd
wordt, vanwege de illegale praktijken van de mensen die te laf zijn
om ergens voor te betalen.

[CD-branders]

> Nou ja ik heb begrepen dat het heel verleidelijk is om met zo'n
> ding allemaal stoute dingen te doen.

Dat zal best. Er is wel meer verleidelijk in deze wereld, waarvan
veel strafbaar.

--
J o N a T H a N

[1] http://dvdfile.com/news/editorial/archive/2000/6_12_19.htm

Mari26

In article
<Pine.LNX.3.96.100061...@ch.twi.tudelft.nl>,
Jonathan Black <jona...@ch.twi.tudelft.nl> wrote:

>On Mon, 12 Jun 2000, Peter Kleiweg wrote:
>
>O, en Jojo is online! Kortom, come.to/nks+f :-)

Ik zag het! Leuk Jojo! Mooi plaatje ook, waar heb je die vandaan?
Ook een kat :) Trouwens het is Jadzia Dax ipv Jadzia Dez, maar ik
vind het wel charmant hoor (duikt lachend weg). Ik heb het zelfde
over niet te enge films... mijn man gaat altijd wat verder weg
zitten, anders heeft hij zo een blauwe arm :)) Frederick Forsyth
hebben we ook gemeen :))

Ga zo eens naar die muziek pagina kijken die net is aangemaakt :)

Groetjes,

Mari

* Sent from RemarQ http://www.remarq.com The Internet's Discussion Network *
The fastest and easiest way to search and participate in Usenet - Free!

joa...@der-joachim.myweb.nospam.nl

Ninia spoke the following words of wisdom:

> Met als aantekening dat de cd-industrie eerst jarenlang van ons 'gestolen'
> heeft, want in Nederland zijn de cd's altijd belachelijk duur geweest.

En veel titels die ik download zijn moeilijk tot niet te verkrijgen in
Nederland. Begint deze discussie niet weer off-topic te worden?

Groet,
der Joachim
--
Computational linguistics student at Tilburg U., the Netherlands
http://www.der-joachim.myweb.nl/

STAr trek the next GeNerATION (MAD Magazine)

Fam. Zwarts

Ninia <ni...@planet.earth> schreef in berichtnieuws
8i5d7d$93ndr$1...@reader2.wxs.nl...

[knip]

> Ik heb hem inmiddels gevonden en gedownload (ą 15 ŕ 20 min. downloadtijd

> naar de KPN: de een z'n dood is de ander z'n brood) en heb nu een tamelijk
> slechte versie, of de cd een beetje vuil was (of zit jij daarachter?)

MP3 uitvoering van "buffyworld" is op te hoog volume opgenomen en vervormd
bij de iets hogere (tadadadada) volumes. Ik moet zelf nog een beter vinden,
of, als ik geld heb *eindelijk* de CD kopen

> [...]

> illegaal? Of? Bovendien zie ik het als een soort reclame. Je zou heel goed

> kunnen besluiten om de cd te kopen als je dit ene mooie nummer hebt

Legaal-downloadbare muziek is niet illegaal, zoals al gezegd word. Chris
beck's Tunes zijn gratis downloadbaar, dus zijn legaal. (verspreiding is
moeilijker, hoewel, de link is natuu....yaddayadda zoals dat heet).

Ander punt is budget. Zonder de MP3-tjes heb ik de muziek gewoon NIET. 'K
heb het geld er niet voor, laat staan voorover (kleding, cadeautjes,
uitgaan, nieuwe computervoeding...) Dankzij het MP3-tje staat Sarah's CD op
m'n kooplijstje, samen met nog een heleboel meer (dus als ik ooit nog eens
millionair wordt ;-).

> ninia

> p.s. Jij hebt zeker ook geen cd-brander...?

Gebruik 'm alleen niet vaak voor dit soort dingen :-)

wheez50