Wednesday, seizoen 1 (Netflix)

1 view

Wouter Valentijn

.
Spoiler
.
Space
.

Wednesday is de dochter van Gomez en Morticia Addams van de Addams
Family, bekend van een strip en de daarop gebaseerde TV serie uit de
jaren '60. Later volgenden nog twee live action films en wat
tekenfilmseries.

Deze serie op Netflix concentreert zich hoofdzakelijk op die dochter.

Wegens haar gedrag wordt Wednesday verbannen naar een kostschool genaamd
'Nevermore', een heel bijzondere school die les geeft aan a.o.
weerwolven, gorgonen, sirenen en andere Outcasts. Het is ook de school
waarop haar ouders verliefd op elkaar zijn geworden. Niet dat dat voor
haar een pré is. Ze wil zoveel mogelijk NIET op haar moeder lijken.

Ze krijgt er een kamergenote genaamd Enid, die moeite heeft om in een
wolf te veranderen. Hetgeen voor haar een beetje awkward is gezien het
feit dat ze een weerwolf is, en daarover in onmin met haar moeder leeft.
Haar pa vindt het niet zo erg en wil alleen maar dat ze gelukkig is.
Niet dat Wednesday echt blijk geeft van daar officieel iets om te geven.
Ze wil het liefst de school zo snel mogelijk doorkomen en werken aan
haar boek.
Ze krijgt ook te maken met andere studenten, waaronder leden van een
semi-verboden dispuut genaamd Night Shade, en in eerste instantie staat
ze er op gespannen voet mee. Vooral met de sirene Bianca botert het niet
zo. Ingewikkelder is haar relatie met Xavier, toevallig een ex van Bianca.
Iets dat op vriendschap lijkt sluit ze met Eugene, een jongen die een
bijzondere relatie met bijen heeft.

Waar ze ook mee op gespannen voet staat is rectrice Weems, lang geleden
een rivale van haar moeder Moricia.
Met het nevengelegen stadje Jericho heeft 'Nevermore' een bijzondere
relatie. Eeuwen geleden was er een fanaticus genaamd Crackstone die alle
Outcasts wilde uitroeien en een belangrijke vijand van hem was Goody
Addams, een directe voorouder van Wednesday.
Met een jongen, de zoon van de sheriff, lijkt ze een voor haar
begrippen, warme band op te bouwen: Tyler.

Terwijl ze op 'Nevermore' is vinden er ook dodelijke aanvallen plaats
door een vreemd en mysterieus monster. Ook zijn er moordmysteries,
samenzweringen en doofpotten.
Wednesday wordt er bijna zelf blij van! Voor zover ze daartoe zichzelf
daaraan wil overgeven.

Een belangrijke bondgenoot voor haar is Thing. Men kan gerust stellen
dat hij haar rechterhand is. Een letterlijke extra rechterhand. Thing is
van alle markten thuis en is relatief zeer lenig.

Ze krijgt ook visite van haar ouders en haar broertje waarbij ze en
passant nog een oude moordzaak oplost.
Heel erg leuk is ook een bezoek van oom Fester, de broer van Gomez.

Alles komt in de achtste aflevering samen (het seizoensslot) en een
strijd tussen haar en haar vijanden ontbrandt.

Dit eerste seizoen is een echt heerlijk verhaal en de diverse personages
zijn perfect gecast.

Het staat op Netflix en ik kan het van harte aanbevelen.

https://www.youtube.com/watch?v=Di310WS8zLk

--
Wouter Valentijn

Xander: "I'm a Comfortador also."
Buffy the Vampire Slayer (s04e22): Restless

http://www.nksf.nl/

liam=mail

jacqueline

Op 4-12-2022 om 21:36 schreef Wouter Valentijn:

> Dit eerste seizoen is een echt heerlijk verhaal en de diverse personages
> zijn perfect gecast.
>
> Het staat op Netflix en ik kan het van harte aanbevelen.

Daar sluit ik me helemaal bij aan.

jacqueline