Re: Vlieg verkeer aan de grond houden.

Kobus de Moskabouter

Insurat ni Ruud Harmsen:

>Ik herinner me dat nog als de dag van gisteren, van toen
>ik zes was, het klokje van zeven uur, dan Paulus de Boskabouter
>luisteren en dan naar bed.

Ik herinner mij een nogal amateuristisch uitgevoerde poppenserie op de
teevee, waarin Jean Du Lieux zelf de stem van Paulus deed. Een beetje
verwijfd piepstemmetje was dat volgens mij.

>Mooie tijd was dat.

Voor mij is er maar 1 Paulus de Boskabouter, en dat is de versie van de
boeken en de stripverhalen. Vooral het magnum opus Paulus en de Eikel-
mannetjes is nog steeds briljant. Ik durf te wedden dat Du Lieux tijdens
het vervaardigen van de illustraties voor dat boek middelen consumeerde
die zelfs heden ten dage nog verboden zijn!

--
Kobus de Moskabouter

Ruud Harmsen

Fri, 30 Sep 2022 14:51:25 +0200: Kobus de Moskabouter
<moska...@gmail.com> scribeva:

> [...]
>teevee, waarin Jean Du Lieux zelf de stem van Paulus deed. Een beetje
>verwijfd piepstemmetje was dat volgens mij.

Hij deed, althans op de radio, _alle_ stemmen zelf, met uitzondering
van een of andere prinses die ik me niet herinner, die deed zijn
dochter. Daar zaten dus hoge stemmen bij (Eucalypta, krijserig) en ook
lage (de uil, Momfert de mol o nee dat is iets ander van later).

Die poppenserie keek ik niet, maar daarvoor maakt hij ook alle poppen
en decors en alles zelf. Uniek.

>Voor mij is er maar 1 Paulus de Boskabouter, en dat is de versie van de
>boeken en de stripverhalen.

Ik ken alleen de radio van toen ik ongeveer zes was. Dus alleen dat is
voor mij geldig.

> [...]
>het vervaardigen van de illustraties voor dat boek middelen consumeerde
>die zelfs heden ten dage nog verboden zijn!

Geen idee, nooit gezien, ik weet niet waar je het over hebt.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com

'n Gannefkerel

Dulieu deed alle stemmen. En Dulieu was een nick, hij had n gewone ned.
naam die ik ff vergeten ben

--
'n Gannefkerel
"Romance @ short notice was her specialty" [H. H. Munro]

Ruud Harmsen

Sun, 02 Oct 2022 23:27:37 +0200: 'n Gannefkerel
<no_e...@invalid.invalid> scribeva:
Jan van Oort (weet ik uit de Wikipedia). Jean Dulieu was gewoon een
Franse vertaling ervan. Om zijn litteraire en muzikale activiteiten
gescheiden te houden.

pe

Jan van Oort.

--