Adriaan.
(mocht dit een beetje off-topic zijn, sorry, maar waar moet dit anders heen
?)
--
Zoek je leuke en nuttige links, kijk dan eens op mijn homepage.
*** De beste links van Adriaan ***
http://huizen.daxis.nl/~ahogenstijn/
Adriaan Hogenstijn wrote:
> Wie heeft er ervaring met DTS EN Dolby Digital
Ligt aan je smaak en aan de kwaliteit van je spullen, maar DTS klinkt voller
en steviger en zuiverder (voor de kenner, dat is).
Het is vooral leuk om te hebben als er plaatjes verschijnen die alleen DTS
uitkomen.
>
>
> (mocht dit een beetje off-topic zijn, sorry, maar waar moet dit anders heen
> ?)
>
Dit is een vrij goede optie:
http://www.hometheaterforum.com/uub/main.html
--
Job ter Burg
The Netherlands
j...@avd.nl
> Alle nieuwe DVD films komen in DTS uit, dus wil ik het verschil
> wel eens weten.
lang niet alle nieuwe films komen in DTS uit.
$ grep DTS dvd-calendar.txt | grep [^C][0-9]/[0-9] | wc -l
5
$ grep [^C][0-9]/[0-9] dvd-calendar.txt | wc -l
470
$ grep DTS dvd-calendar.txt | wc -l
36
5 van de 470 aangekondigde titels in de lijst van 16 April van
www.laserviews.com staat als DTS, en er zijn er 31 nu verkrijgbaar.
of DTS beter is dan DD is een van de langst lopende threads in
alt.video.dvd, dus dat is blijkbaar erg 'debatable'.
Ik heb sinds een tijdje een DTS/DD DVD setup en sinds een maand ofzo heb ik m'n eerste DTS
DVD's in huis (Apollo 13, twelve monkeys en Dragonheart). Wat mij gelijk opviel bij de DTS
films is dat je meer "bijgeluiden" hoort dan bij DD fillms. Ik kende de Apollo 13 DD
special edition en heb die voor vergelijking pas nog eens zitten kijken (en luisteren). Je
hoort bij de DTS versie veel duidelijker mensen door elkaar praten in het commando
centrum, iemand een kopje koffie roeren, ect. Bij DD lijkt dat een beetje ondergemoffeld
te zijn . Bij spectaculaire dingen zoals explosies enzo valt het verschil me eigenlijk
niet zo erg op, het zijn vooral de rustige momenten in de film die dan anders klinken.
ries
Adriaan Hogenstijn wrote:
> Wie heeft er ervaring met DTS EN Dolby Digital en kan mij vertellen hoe
> groot het verschil is tussen deze twee technieken (niet technisch, maar
> hoorbaar). Alle nieuwe DVD films komen in DTS uit, dus wil ik het verschil
> wel eens weten.
>
> Adriaan.
>
> (mocht dit een beetje off-topic zijn, sorry, maar waar moet dit anders heen
> ?)
>
> Wie heeft er ervaring met DTS EN Dolby Digital en kan mij vertellen hoe
> groot het verschil is tussen deze twee technieken (niet technisch, maar
> hoorbaar).
Ik heb een aantal films gemixt in de digitale formaten. Er is een hoorbaar
verschil, maar het is niet makkelijk te zeggen naar welk formaat je
luistert (Dolby Digital, DTS of SDDS) als je een film in het theater hoort.
De zaal heeft namelijk een veel grotere invloed op de klank dan het
gebruikte digitale formaat. Elk formaat heeft z'n voor en nadelen.
Pluk
Dolby digital klinkt goed en dts ook alleen is het wel belangrijk hoe de
bron is. Voorbeeld Jurassic Park klinkt in dolby digital heel goed maar in
DTS klinkt deze stukker beter.
The mask in beide versies verschilt niet veel, niet omdat het systeem niet
goed is maar omdat de filmmakers van het geluid minder aandacht besteden aan
het geluid.
Ook heb ik me laten vertellen dat er verlies van geluid optreed bij DVD
omdat dit meer gecomprimeerd wordt.
At last het is maar net wat je ervoor uit wil geven en zeg nu eerlijk alleen
de freaks onder ons zullen het horen maar de gemiddelde bioscoop ganger zal
niet eens weten wat dolby digital is.
homepage http//www.gironet.nl/home/rudykwc
binnenkort te vinden op http//users.telekabel.nl/rudy
graag jullie reacties
greetings Rudy
at nighthawk
Pluk <mrp...@xs4all.null> wrote in message
news:mrpluk-2104...@news.xs4all.nl...
>Euhhh
>
>
>Ook heb ik me laten vertellen dat er verlies van geluid optreed bij DVD
>omdat dit meer gecomprimeerd wordt.
Er treedt altijd verlies op bij compressie. De vraag is of het verlies
hoorbaar is.
>
>At last het is maar net wat je ervoor uit wil geven en zeg nu eerlijk alleen
>de freaks onder ons zullen het horen maar de gemiddelde bioscoop ganger zal
>niet eens weten wat dolby digital is.
Ik kan je verzekeren dat veel geluidstechnici in Nederland en de rest
van de wereld je het verschil niet precies kunnen uitleggen. Maar is
dit dan de essentie van film kijken?
Jef
Ries
Freeman Films wrote in message ...
>Op Fri, 14 May 1999, Jef schreef:
>
>> Ik kan je verzekeren dat veel geluidstechnici in Nederland en de rest
>> van de wereld je het verschil niet precies kunnen uitleggen. Maar is
>> dit dan de essentie van film kijken?
>>
>> Jef
>
>Film is 50% vision and 50% sound...aldus George Lucas. THX yeah!!!
>
>Tobias Poelstra to...@dds.nl
>http://toby.artistic.nu (website)
>---------------------------------
>"The Journey is the Destination."
> -+-