'Schat' zegt ze en ze lacht haar tanden bloot

W.Miesman esq.

Er was begin of halverwege jaren tachtig met enige regelmaat een liedje
op de radio te horen dat volgens mij 'Evelientje' o.i.d. heette.
Elk couplet begon met een tijdsaanduiding.
Elk refrein met " 'Schat' zegt ze, en ze lacht haar tanden bloot", of
een variant daarop - die 'tanden bloot' zaten er steeds in.
Gezongen door een man met Vlaamse tongval.
De strekking van de tekst was: ze is braaf getrouwd maar ze gaat met mij
naar bed.

- Hoe heette het en wie zong het?
- Is het op ceedee te krijgen?
- Zonee: kan iemand mij een mp3tje van dat nummer bezorgen?

Dank,
wm

Flup naar nl.muziek

Pluto

"W.Miesman esq." <UseReply@ddress> schreef

GROEPEN LEZEN VOOR JE POST

Want wat schrijft "Louis" <lo...@xs4all.nl> nét in nl.muziek ??

=====================================
Van de homepage van het belgische poparchief:

gedateerd: 1/2 feb 2000:

BERT DE CONINCK VERZAMELD.
Eind deze maand wordt er een cd voorgesteld met het werk van Bert De
Coninck, wellicht het bekendst als zanger van de gefluisterde
vreemdgaan-song "Evelyne" (suiker, zegt ze, en ze lacht haar tanden bloot).
Op deze cd zal het grootste deel van de nummers uit de (onvindbare)
Parsifal-LP's "Enfant Terrible" uit 1975 (samen met Jean Rousseau, Firmin
Timmermans en Mich Verbelen) en "Crapule de Luxe" (samen met het zangeresje
Fran) komen te staan. Bruggeling De Coninck maakte nadien nog een
Engelstalige LP als "Crapule de Luxe", en verdween daarna naar Portugal. Het
is de bedoeling dat hij deze zomer voor enkele concerten -met een trio
begeleiding- naar België komt. Er zijn zelfs plannen om dan een nieuwe
Nederlandstalige cd op te nemen.

Nog een paar links:

http://www.parsifal.be

http://www.parsifal.be/parsifal/parsifal_rec/p_r_v/parsifal/282.html

Louis

Rick Buur

Pluto schreef:

> [...]
> Coninck, wellicht het bekendst als zanger van de gefluisterde
> vreemdgaan-song "Evelyne" (suiker, zegt ze, en ze lacht haar tanden bloot).

Dat is het beste nieuws van het jaar! Bovendien kwam ik er via de link
eindelijk achter wat ie nou zingt in het tweede couplet ("ze vraagt of
ik champagne lust en we draaien Medicine Head")

Overigens staat Evelyne ook op een verzamelcd die volgens mij
Luisterliedjes 2 heet.

Philip Zonneveld

> Dat is het beste nieuws van het jaar! Bovendien kwam ik er via de link
> eindelijk achter wat ie nou zingt in het tweede couplet ("ze vraagt of
> ik champagne lust en we draaien Medicine Head")

Op het singletje staat de tekst achterop, altijd makkelijk..

Philip

Rick Buur

Philip Zonneveld schreef:

> Op het singletje staat de tekst achterop, altijd makkelijk..
>
> Philip

De subtekst van deze post is: "Ik heb lekker het singletje, nuhnuhnuh!"

Rick
jaloers

Philip Zonneveld

> jaloers

niet nodig.

Philip, die vanmiddag de kans heeft laten liggen om het
Connecties-puntenrecord te verbeteren door te snel in te leveren.

w8in

On Sun, 6 Aug 2000 09:14:29 +0200, "Pluto" <ma...@marsonthemoon.nl>
wrote:

>GROEPEN LEZEN VOOR JE POST

Nadenken voordat je de arrogante lul gaat uithangen.
Want wat vroeg Wannie Miesman ?

Juist : "- Hoe heette het en wie zong het?"

Als dat de vraag is, dan weet wm toch ook niet dat die Bert De Coninck
(die in de subject-regel staat) de uitvoerende is ?
Je kunt niet verwachten dat iedereen alle bodies van de berichten in
de nieuwsgroepen leest.

w8in (grr)

http://DutchUSA.cjb.net
If you would help Jack on a horse, would you help Jack off a horse ?