Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

hostingbedrijf strafbaar?

0 views
Skip to first unread message

GK

unread,
Nov 10, 2009, 6:05:02 AM11/10/09
to
Bij een aantal in Nederland gevestigde hostingbedrijven draaien servers van
(criminele, meestal Russische) klanten (Nederland is populair op dit
gebied). Deze servers worden voor criminele doeleinden op Internet ingezet
(b.v. nep-antivirus met bijbehorende ellende). Zijn de hostingbedrijven
strafbaar wanneer ze hiervan aantoonbaar op de hoogte zijn?

Govert

ouwe niek

unread,
Nov 11, 2009, 3:48:46 AM11/11/09
to

"GK" <nos...@nospam.nl> schreef in bericht
news:4af948e2$0$20109$703f...@news.kpn.nl...

Ja, dat zijn ze. Maar wat gaat u daar aan doen en hoe zou u dat willen
aanpakken


GK

unread,
Nov 11, 2009, 4:49:32 AM11/11/09
to


Dank u. Goede vraag. Ik weet al dat de nationale recherche niets doet;
verwees naar het OM. Daar dus aangeklopt. Van twee verschillende
arrondissementsparketten kreeg ik twee verschillende adviezen: 1. contact
opnemen met het landelijk parket (gedaan, vraagt om brief) 2. contact
opnemen met de plaatselijke politie en een afspraak regelen met een
technische rechercheur erbij. Misschien hebt u een beter advies? Op dit
moment heb ik verder nog niets ondernomen.

Vertoef vanaf vandaag een weekje in het buitenland; weet niet of ik daar
toegang heb tot deze NG. Anders zie eventuele nieuwe reacties volgende week.

Govert

Wim J

unread,
Nov 11, 2009, 4:54:58 PM11/11/09
to
GK wrote:
>
> Vertoef vanaf vandaag een weekje in het buitenland; weet niet of ik daar
> toegang heb tot deze NG. Anders zie eventuele nieuwe reacties volgende
> week.
>
> Govert

Afgezien van het antwoord op je vraag ben ik ook wel benieuwd naat het
belang wat jij hebt hierbij.
Een stukje vaderlandsliefde of Batman achtig? Of heb je zelf
een hosting bedrijf en wil je zo de concurrentie dwarsbomen?

Wim

Rob

unread,
Nov 12, 2009, 5:05:50 AM11/12/09
to

Mag iemand alleen een misstand aan de kaak stellen als hij daar zelf
een belang bij heeft???

Hoe ver zijn we dan afgezakt?

Ouwe Niek

unread,
Nov 15, 2009, 3:41:38 PM11/15/09
to

"GK" <nos...@nospam.nl> schreef in bericht
news:4afa88b7$0$6940$703f...@news.kpn.nl...

meld misdaad anonieM?

De Pac Man �

unread,
Nov 16, 2009, 5:22:21 AM11/16/09
to

"Ouwe Niek" <ouwe...@zwartbaard.nl> schreef in bericht
news:hdpp1q$m22$1...@nl-news.euro.net...

De politie heeft een afdeling internetcriminaliteit. Schrijf die eens een
brief.
Groeten,
Wim


GK

unread,
Nov 18, 2009, 4:38:00 PM11/18/09
to
> De politie heeft een afdeling internetcriminaliteit. Schrijf die eens een
> brief.
> Groeten,
> Wim
>

Die afdeling van de KLPD richt zich vrijwel alleen op de bestrijding van
kinderporno en terrorisme. Zoals ik al schreef, ben ik door twee
verschillende arondissementsparketten verwezen naar de plaatselijke politie
resp. het landelijk parket. Mijn oorspronkelijke vraag was primair bedoeld
om te weten te komen of het zinvol is hier inspanning in te stoppen.

Govert

0 new messages