The International Academy of Digital Arts & Sciences today unveiled
the winners for The 9th Annual Webby Awards and People's Voice Awards.
A full list of winners, and the teams behind them, can be found at:
Groet groet,
Marcel Rijgersberg
Is weer raak? Op het moment dat de 'Usability Award 2005' nog volop
besproken wordt [...], en terwijl de nominaties voor o.a. de Libris
Literatuurprijs, Debutantenprijs en Hugues C. Pernathprijs en de onlangs
uitgereikte JC Bloemprijs de aandacht vragen, krijg je dit belangwekkende
nieuws... (Als het op - offtopic - schrijven aankomt ging m'n volle &
onverdeelde aandacht ook al uit naar o.a. de Internet Poėzieprijs, het
Gouden Ezelsoor, Prijs van de Nederlandse Letteren en de Generale Bank
Literatuurprijs, AKO Literatuurprijs, Anjerfonds-Blamanprijs, Anna
Bijnsprijs, Anton Wachterprijs, Aristeionprijs, Busken Huetprijs, Charlotte
Köhler-prijs, Constantijn Huygensprijs, E. du Perron-prijs, Frans
Erens-prijs, F. Bordewijkprijs, Geertjan Lubberhuizenprijs, Henriėtte de
Beaufort-prijs, Herman Gorterprijs, Gouden Strop, Jan Campertprijs, Jan
Greshoffprijs, Jan Hanlo Essayprijs, de Linschoten-penning, Lucy B. en C.W.
van der Hoogt-prijs, Martinus Nijhoffprijs, Multatuliprijs, P.C. Hooftprijs,
'Prix des Ambassadeurs', Publieksprijs voor het Nederlandse Boek, VSB
Poėzieprijs en ook de Stripschapprijs plus de 'Dr. Obe Postmapriis', 'Fedde
Schurerpriis' en 'Gysbert Japicxpriis'!)
btw & FYI: De Nipkowschijf valt dit jaar aan 2 VPRO-programma's toe, lees ik
net.
WD
--
http://www.europese-grondwet.nl/ - opinie en informatie
Je vergeet de Gouden Loekie toch niet?
Groet groet,
Marcel Rijgersberg
>Marcel Rijgersberg schreef:
>> [FYI]
>>
>> The International Academy of Digital Arts & Sciences today unveiled
>> the winners for The 9th Annual Webby Awards and People's Voice Awards.
>> A full list of winners, and the teams behind them, can be found at:
>>
>> http://www.webbyawards.com/
>
>FYI, nog een onlangs uitgereikte prijs: http://www.webolympics.nl/
Nee nee, The Webby Award is echt de belangrijkste. Al was het maar
omdat het het meeste kost om mee te mogen doen.
Ondertussen weet ik nog steeds niet wie er gewonnen heeft (maar dat
zal wel aan mij liggen).
Groet groet,
Marcel Rijgersberg
>>>The International Academy of Digital Arts & Sciences today unveiled
>>>the winners for The 9th Annual Webby Awards and People's Voice Awards.
>><knip>
>>Is het weer raak?
<knip | waslijst aan (literatuur)prijzen die de onverdeelde WD-aandacht
hebben>
> Je vergeet de Gouden Loekie toch niet?
Voor mij staat reeds vast dat de hoofdprijs naar de ijzersterke
(sluik)reclame voor Utopia Nu's 'JavaScript-SlideShow-Projector' gaat, dus
dat 'feest' sla ik ditmaal gerust over. :-) [Voor wie 'de spot' ... ontgaan
is, bijv.:
http://groups.google.nl/groups?selm=22ed31pmno3skvnet9qc13iiglir5buma5%404ax.com
"Maar een oplossing voor dit probleem zijn slideshows die ook automatisch
kunnen afspelen. Daar zijn er velen van maar slechts
zeer weinig die dit kunnen zonder in te grijpen op het design van de
website. Eigenlijk is er daarvan maar één. Alleen Utopia Nu's
JavaScript SlideShow Projector software biedt die mogelijkheid zonder het
design te verstoren." Kijk, daar kan menig (sluik)reclamemaker nog iets van
leren!]
WD
[knip: knip en meer]
>Voor mij staat reeds vast dat de hoofdprijs naar de ijzersterke
>(sluik)reclame voor Utopia Nu's 'JavaScript-SlideShow-Projector' gaat, dus
>dat 'feest' sla ik ditmaal gerust over. :-) [Voor wie 'de spot' ... ontgaan
>is, bijv.:
>http://groups.google.nl/groups?selm=22ed31pmno3skvnet9qc13iiglir5buma5%404ax.com
> "Maar een oplossing voor dit probleem zijn slideshows die ook automatisch
>kunnen afspelen. Daar zijn er velen van maar slechts
>zeer weinig die dit kunnen zonder in te grijpen op het design van de
>website. Eigenlijk is er daarvan maar één. Alleen Utopia Nu's
>JavaScript SlideShow Projector software biedt die mogelijkheid zonder het
>design te verstoren." Kijk, daar kan menig (sluik)reclamemaker nog iets van
>leren!]
Hartelijk dank voor uw zeer gewaardeerde recencie (de verkopen zullen
nu snel aantrekken, denk ik).
Groet groet,
Marcel Rijgersberg
> Marcel Rijgersberg :
>> [FYI]
>> The International Academy of Digital Arts & Sciences today
>> unveiled the winners for The 9th Annual Webby Awards and
>> People's Voice Awards.
> Is weer raak? Op het moment dat de 'Usability Award 2005'
> nog volop besproken wordt [...], en terwijl de nominaties
> voor o.a. de Libris Literatuurprijs, Debutantenprijs en
> Hugues C. Pernathprijs en de onlangs uitgereikte JC
> Bloemprijs de aandacht vragen, krijg je dit belangwekkende
> nieuws... (Als het op - offtopic - schrijven aankomt ging
> m'n volle & onverdeelde aandacht ook al uit naar o.a. de
> Internet Poėzieprijs, het Gouden Ezelsoor, Prijs van de
> Nederlandse Letteren en de Generale Bank Literatuurprijs,
> AKO Literatuurprijs, Anjerfonds-Blamanprijs, Anna
> Bijnsprijs, Anton Wachterprijs, Aristeionprijs, Busken
> Huetprijs, Charlotte Köhler-prijs, Constantijn
> Huygensprijs, E. du Perron-prijs, Frans Erens-prijs, F.
> Bordewijkprijs, Geertjan Lubberhuizenprijs, Henriėtte de
> Beaufort-prijs, Herman Gorterprijs, Gouden Strop, Jan
> Campertprijs, Jan Greshoffprijs, Jan Hanlo Essayprijs, de
> Linschoten-penning, Lucy B. en C.W. van der Hoogt-prijs,
> Martinus Nijhoffprijs, Multatuliprijs, P.C. Hooftprijs,
> 'Prix des Ambassadeurs', Publieksprijs voor het Nederlandse
> Boek, VSB Poėzieprijs en ook de Stripschapprijs plus de
> 'Dr. Obe Postmapriis', 'Fedde Schurerpriis' en 'Gysbert
> Japicxpriis'!)
>
> btw & FYI: De Nipkowschijf valt dit jaar aan 2
> VPRO-programma's toe, lees ik net.
En ook btw & FYI: de onregelmatig uitgedeelde hk-ojeeprijs gaat
deze keer naar IDG's Webwereld vanwege haar poging helemaal bij
de tijd te blijven:
"De nieuwe site is geoptimaliseerd voor zowel Firefox als
Internet Explorer. Ook de vormgeving van de site is aangepast
aan de huidige tijd, waardoor deze nu het beste te bekijken is
op een schermresolutie van 1024 x 768 pixels."
Zie: http://www.webwereld.nl/articles/35119
(eerst registreren, you damn suckels!)
--
gr-hk
> En ook btw & FYI: de onregelmatig uitgedeelde hk-ojeeprijs gaat
> deze keer naar IDG's Webwereld vanwege haar poging helemaal bij
> de tijd te blijven:
>
> "De nieuwe site is geoptimaliseerd voor zowel Firefox als
> Internet Explorer. Ook de vormgeving van de site is aangepast
> aan de huidige tijd, waardoor deze nu het beste te bekijken is
> op een schermresolutie van 1024 x 768 pixels."
Is wel wennen ja. :(
> Zie: http://www.webwereld.nl/articles/35119
> (eerst registreren, you damn suckels!)
Uhm Hans, ben je niet bang dat je met de laatste opmerking problemen
gaat krijgen met een vrouwelijk deel dezer groep?
--
Glas geschiedenis http://www.vision2form.nl/glashistorie.html
Passie en talent http://www.vision2form.nl/young_talent.html
Webontwerp http://www.vision2form.nl/webontwerp/index.html
SEO gaat zo http://www.vision2form.nl/webontwerp/gevonden-worden.html
>En ook btw & FYI: de onregelmatig uitgedeelde hk-ojeeprijs gaat
>deze keer naar IDG's Webwereld vanwege haar poging helemaal bij
>de tijd te blijven:
>
>"De nieuwe site is geoptimaliseerd voor zowel Firefox als
>Internet Explorer. Ook de vormgeving van de site is aangepast
>aan de huidige tijd, waardoor deze nu het beste te bekijken is
>op een schermresolutie van 1024 x 768 pixels."
>
>Zie: http://www.webwereld.nl/articles/35119
>(eerst registreren, you damn suckels!)
Uit de "nieuwsbrief":
Om het u als bestaande abonnee zo eenvoudig mogelijk te maken, hebben
wij alvast een gebruikersnaam en wachtwoord gegenereerd. Deze staan in
deze mail vermeld. Deze gegevens kunt u op www.webwereld.nl achter
'Login' invullen.
<einde quote>
Om het zo eenvoudig mogelijk te houden? Het zou nog eenvoudiger
kunnen...
Gr.R., wil helemaal geen content achter een login zien...
> Hans Konings :
>> Zie: http://www.webwereld.nl/articles/35119
>> (eerst registreren, you damn suckels!)
> Uhm Hans, ben je niet bang dat je met de laatste opmerking
> problemen gaat krijgen met een vrouwelijk deel dezer groep?
Nee. Deze groep boezemt mij geen angst in.
--
gr-hk
> "De nieuwe site is geoptimaliseerd voor zowel Firefox als
> Internet Explorer. Ook de vormgeving van de site is aangepast
> aan de huidige tijd, waardoor deze nu het beste te bekijken is
> op een schermresolutie van 1024 x 768 pixels."
Ah, zodat een deel van de tekst buiten m'n venster blijft.
Of denken ze bij IDG dat iedereen een 1024 x 768 monitor heeft én z'n
browser volbeeld heeft staan?
Waarom moet ik speciaal voor IDG m'n browservenster breder maken?
En waarom heten ze nu Cwebwereld? Een afkorting van kwebbelwereld?
> Zie: http://www.webwereld.nl/articles/35119
> (eerst registreren, you damn suckels!)
Nu niet meer, lijkt het.
Edwin
En vergeet vooral de "Clickie" niet.
http://www.comicbase.nl/nieuws.php?ID=359
Edwin Martin
Ah, de KvK krijgt een prijsje.
Misschien dat ik het volgende hier al eens verteld heb, maar ik kan
het niet meer vinden, dus moet je maar hopen dat ik e.e.a. voldoende
aandik.
Zo'n vijf jaar geleden moest ik eens bij de KvK zijn. Van tevoren nog
gauw even op hun website gekeken waar ze zaten (of zoiets), en het
viel me op dat hun site nogal veel ruimte in mijn browservenster in
beslag nam. Op 800x600 vielen er delen weg.
Vroegah (heel vroegah) zou ik een webmaster daarvan op de hoogte
hebben gesteld. Vroegah (heel vroegah) zouden webmasters heel blij
worden van feedback en gauw hun website aanpassen.
Maar ja, we zitten niet meer in heel vroegah, en ik kon me al levendig
de dialoog voorstellen die ik met de KvK hierover per e-mail zou
ontwikkelen. Of je krijgt een webmaster aan de lijn (lees: een nul,
een niemand) die je de huid volscheldt, of je krijgt een of andere
PR-medewerker te pakken die beweert dat de site volledig naar
specificaties is gebouwd (dat er verder geen klachten zijn ontvangen;
dat hún gebruikers nu juist wel grotere schermen gebruiken; dat de
leverancier hun heeft verzekerd dat alles OK is; dat whatevah.)
Dus hou ik mijn e-mailtje maar voor me, klim op mijn fietsje, ga naar
de KvK, trek een nummertje, wacht, wacht, wacht, zie een kiosk met de
KvK-site erop, zie dat de kiosk een 800x600-schermpje heeft en dat de
KvK-site het in het hol van de leeuw niet doet.
--
Deze geheele aarde door ijzeren banden omspannen, met de
stoomvaartlijnen die als draden over de zeeën zijn getrokken,
Dezen wereldkloot in zijn tuimeling door het heelal breng ik U.
"Grashalmen", Walt Whitman, http://www.gutenberg.org/etext/14281
Hier is de lijst:
http://www.webbyawards.com/webbys/current.php
(er zijn veel categorieën, dus ook veel winnaars).
Wat mij het meest opviel was ING Direct als publiekswinnaar onder
bankieren/betalingsverkeer. In de VS doen ze 't blijkbaar (wel) goed.