Groetjes,
Joris Jacobs
Webmaster http://www.andersstarten.nl (de andere startpagina...)
> [knip vraag]
> http://www.andersstarten.nl (de andere startpagina...)
Sorry, geen antwoord op je vraag.
Wel een tegenvraag: Hoe komt het toch dat zoveel startpaginaklonen
vergeten een kopje op te nemen naar het nogal voor de hand liggende
"Onderwijs" en/of "Opleidingen"?
Houden startpaginawebmasters niet van leren?
--
gr-hk
>Joris Jacobs :
>
>> [knip vraag]
>> http://www.andersstarten.nl (de andere startpagina...)
>
>Sorry, geen antwoord op je vraag.
>Wel een tegenvraag: Hoe komt het toch dat zoveel startpaginaklonen
>vergeten een kopje op te nemen naar het nogal voor de hand liggende
>"Onderwijs" en/of "Opleidingen"?
Omdat er vaak veel en veel te veel opleidingsinstituten zijn.
Jan
--
Dropdown and pushup menu's - http://cgi.monitor.nl/cbt/?web.htm
Wil je leren hoe je dat aantal kunt verkleinen?
Klik dan ==>HIER<== en meld je aan.
--
Erick
Opleidingsinstituut voor Unieke Trainingen
"Being right is highly overrated. Even a stopped clock is right twice a day."
> Hans Konings :
> > Joris Jacobs :
> > > [knip vraag]
> > > http://www.andersstarten.nl (de andere startpagina...)
> > Sorry, geen antwoord op je vraag.
> > Wel een tegenvraag: Hoe komt het toch dat zoveel startpaginaklonen
> > vergeten een kopje op te nemen naar het nogal voor de hand liggende
> > "Onderwijs" en/of "Opleidingen"?
> Omdat er vaak veel en veel te veel opleidingsinstituten zijn.
Maar dat geldt ook voor webcams. En die heeft Joris wel opgenomen. :-)
--
gr-hk
> Jan Ehrhardt :
> > Hans Konings :
> > > Hoe komt het toch dat zoveel startpaginaklonen vergeten een
> > > kopje op te nemen naar het nogal voor de hand liggende
> > > "Onderwijs" en/of "Opleidingen"?
> > Omdat er vaak veel en veel te veel opleidingsinstituten zijn.
> Des te meer reden om het kaf van het koren te scheiden, lijkt
> me....
Hoe stel je je dat voor? Zelfs de Consumentenbond ging op
lachwekkende wijze de mist in met het webtraderlogo.
Ik zie zo'n webmaster al de kwaliteit van al die webcams,
collegastartpagina's en meteoplaza's controleren.....
En dan ook nog de opleidingsinstituten?
--
gr-hk
>Bestaat er een hosting-provider waar je gratis (en onbeperkt)
>subdomeinen kunt aanmaken?
nl.internet.providers en/of http://www.google.com
> http://www.andersstarten.nl (de andere startpagina...)
Het wordt nog anders druk hier :-))
Sinuhe
--
woorden:
http://www.ilium.f2s.com
Ik heb wel een rubriek "studeren"!
>Hans Konings <kam...@jazzfiesta.kom> wrote in
>news:Xns918D82435F0E2...@194.134.0.61:
>
>> Prins Rikkie :
>>
>>> Jan Ehrhardt :
>>
>>> > Hans Konings :
>>
[...]
>
>Al weet ik als voormalig trainer dat in veel gevallen de kwaliteit voor 90%
>afhankelijk is van de docent in kwestie...
Uhh, geldt dat ook voor het schaatsen?
"Gretha heeft de luchtbel doorgeprikt"
-Storing BDijkstra.telegraaf.nl/-
John
--
<http://www.webcel.nl/>
> Hans Konings :
> > Prins Rikkie :
> > > Jan Ehrhardt :
> > > > Omdat er vaak veel en veel te veel opleidingsinstituten zijn.
> > > Des te meer reden om het kaf van het koren te scheiden, lijkt
> > > me....
> > Hoe stel je je dat voor? Zelfs de Consumentenbond ging op
> > lachwekkende wijze de mist in met het webtraderlogo.
> > Ik zie zo'n webmaster al de kwaliteit van al die webcams,
> > collegastartpagina's en meteoplaza's controleren..... En dan ook
> > nog de opleidingsinstituten?
> Zeg, was jij niet degene die opleidingsinstituten vermeld wilde
> hebben? ;-)
Inderdaad. Want wat is nu een startpagina zonder vermelding naar
onderwijs/opleidingen?
Maar mijn vraag was natuurlijk ook gesteld om te zien hoe Joris zich
eruit zou redden. :-)
Naar mijn ervaring is er slechts een (1) website op het
Nederlandstalige internet die enige geloofwaardigheid onder de
vaderlandse cybernauten geniet als het om verwijzingen naar educatieve
sites gaat. En dit meet ik af aan mijn eigen stats. Mijn site staat op
ik weet-niet-hoeveel sites gelinkt, maar slechts een (1) is een
constante leverancier van bezoekers (ik tel nu even de zoekrobot Google
en de portaalsite Ilse niet mee; want daar kan toch geen enkele
startpagina tegenop).
--
gr-hk
>Naar mijn ervaring is er slechts een (1) website op het
>Nederlandstalige internet die enige geloofwaardigheid onder de
>vaderlandse cybernauten geniet als het om verwijzingen naar educatieve
>sites gaat. En dit meet ik af aan mijn eigen stats. Mijn site staat op
>ik weet-niet-hoeveel sites gelinkt, maar slechts een (1) is een
>constante leverancier van bezoekers (ik tel nu even de zoekrobot Google
>en de portaalsite Ilse niet mee; want daar kan toch geen enkele
>startpagina tegenop).
Welke is dat dan?
Ik krijg zeker meer dan de helft binnen via Google, alhoewel Altavista
tot mijn verbazing weer sterk in opkomst is. Ilse (== pagina.nl) levert
niets meer op, omdat het daar vrijwel onmogelijk is om een link te
krijgen als IT-opleider.
> Hans Konings :
> > Naar mijn ervaring is er slechts een (1) website op het
> > Nederlandstalige internet die enige geloofwaardigheid onder de
> > vaderlandse cybernauten geniet als het om verwijzingen naar
> > educatieve sites gaat. En dit meet ik af aan mijn eigen stats. Mijn
> > site staat op ik weet-niet-hoeveel sites gelinkt, maar slechts een
> > (1) is een constante leverancier van bezoekers (ik tel nu even de
> > zoekrobot Google en de portaalsite Ilse niet mee; want daar kan
> > toch geen enkele startpagina tegenop).
> Welke is dat dan?
't Is een site van een gehaaide ondernemer uit de Watergraafsmeer. :-)
> Ik krijg zeker meer dan de helft binnen via Google, alhoewel
> Altavista tot mijn verbazing weer sterk in opkomst is. Ilse (==
> pagina.nl) levert niets meer op, omdat het daar vrijwel onmogelijk
> is om een link te krijgen als IT-opleider.
Ilse is waardeloos; dat weet iedereen. Dat ik er nog zoveel bezoekers
vandaan krijg, beschouw ik als hooguit sympathiek van het meisje met de
rode vlechtjes.
Een bedrijf dat ambitieus aan de weg leek te timmeren, Cursusweb.nl,
heeft mij nog nooit ook maar een cursist opgeleverd. Eigenlijk triest
als je bedenkt hoeveel geld daar ongetwijfeld in geinvesteerd is. Ik
zag een tijd terug toch regelmatig advertenties van Cursusweb in de
kranten staan. Je kon niet zeggen dat ze hun best niet deden. Maar dan
zie je de site zelf... al dat sombere groen.
Je wordt er afgerekend op doorkliks. Ik heb nog nooit een factuur van
die lui gezien en in de stats neemt Cursusweb.nl een uiterst bescheiden
plekje in, temidden van allerlei hobbyistenpagina's die uit
enthousiasme een link naar mijn site opnamen. (Waarvoor dank trouwens.)
--
gr-hk
> Hans Konings :
[educatieve verwijzingen]
> Ach ja, meestal is het toch een kwestie van "wie het eerst
> komt...". Zeker in het geval van bijvoorbeeld Startpagina is dat
> zo. Zolang de betreffende pagina niet enorm veel slechter wordt,
> zal waarschijnlijk geen gebruiker naar een andere portaalsite gaan.
> Net zo goed als een taalsite het meest gebaat is bij een link bij
> Onze Taal.
Wat dit laatste betreft kan ik je uit ervaring zeggen dat dit niet waar
is. Misschien als het om het Nederlands als taal gaat?
> De mens is een gewoontedier, en daar verandert het internet niets
> aan...
Toch wel. Google kwam uit het niets op en heeft zich in korte tijd
bewezen als de beste zoekmachine. En dat terwijl tot voor kort iedereen
zwoor bij AltaVista.
Ik ben als newbie ooit bij Yahoo begonnen, stapte snel over op
AltaVista en zoek nu nog vrijwel uitsluitend via Google. Ik geloof toch
dat kwaliteit zich altijd bewijst en in staat is om de ergste
gewoontedieren uit hun weilandje over de sloot te laten springen.
--
gr-hk
>Prins Rikkie :
>
>> De mens is een gewoontedier, en daar verandert het internet niets
>> aan...
>
>Toch wel. Google kwam uit het niets op en heeft zich in korte tijd
>bewezen als de beste zoekmachine. En dat terwijl tot voor kort iedereen
>zwoor bij AltaVista.
Toch zijn er nog hele volksstammen blijven hangen bij Altavista. En die
index wordt naar mijn indruk ook weer beter. Hij spidert weer, hij levert
mij weer nieuwe bezoekers op et cetera. Hebben jullie dat ook?
Kijk maar eens naar het referrer-logboek op mijn hobby-site:
http://referrer.ehrhardt.nl/
Ja, een of twee maanden terug is de index stevig geupdated en steeg het
aantal bezoekers enorm.
En een volgende ronde is alweer onderweg: de laatste weken zijn
tienduizenden van mijn nieuwe pagina's gespiderd door de diverse
Scooters, met een tempo van 1000-2000 per dag.
Ze zijn duidelijk bezig met een inhaalrace. En het is m.i. nog steeds
een zeer goede zoekmachine, het enige nadeel was de gedateerdheid van de
database.
Piet
--
Anders Reizen - vakantie buiten de gebaande paden
reismagazine -> http://andersreizen.nl
reisbeurs -> http://reisbeurs.nl
reizigersforums -> http://reizigersforums.nl
reisboekwinkel -> http://reisboekwinkel.nl
>Toch zijn er nog hele volksstammen blijven hangen bij Altavista. En die
>index wordt naar mijn indruk ook weer beter. Hij spidert weer, hij levert
>mij weer nieuwe bezoekers op et cetera. Hebben jullie dat ook?
>Kijk maar eens naar het referrer-logboek op mijn hobby-site:
>http://referrer.ehrhardt.nl/
Die van 05-01-02 18:26:40 is opmerkelijk.
Mag ik vragen hoe je deze informatie te pakken krijgt?
W.
Er staat wel een kopje studeren, daar kan je toch ook die informatie vinden?
Gaafy
--
Slime Volleyball: http://tartarus.uwa.edu.au/~wedgey/slime1/
>The incredible mon...@monitor.nl.X (Jan Ehrhardt) wrote:
>
>>Toch zijn er nog hele volksstammen blijven hangen bij Altavista. En die
>>index wordt naar mijn indruk ook weer beter. Hij spidert weer, hij levert
>>mij weer nieuwe bezoekers op et cetera. Hebben jullie dat ook?
>
>>Kijk maar eens naar het referrer-logboek op mijn hobby-site:
>>http://referrer.ehrhardt.nl/
>
>Die van 05-01-02 18:26:40 is opmerkelijk.
Die heb ik eruit gesloopt. Dat was kennelijk een NIWO-lurker die eens
wilde weten of hij in de log kon komen. Voor de speurneuzen: inbellend
vanaf xs4all met Netscape 4.7 op Win98.
>Mag ik vragen hoe je deze informatie te pakken krijgt?
HTTP_REFERER opvragen zodra mensen een pagina openen en dat bewerken tot
een online lijstje.
>>>http://referrer.ehrhardt.nl/
>
>>Mag ik vragen hoe je deze informatie te pakken krijgt?
>
>HTTP_REFERER opvragen zodra mensen een pagina openen en dat bewerken tot
>een online lijstje.
Kan een willekeurige website-houder bij een willekeurige provider dat
in principe ook, of zijn er speciale voorzieningen voor nodig?
W.
Ik gebruik er PHP voor, maar het moet met Perl ook wel lukken. In ieder
geval moet je server-side kunnen scripten.
>>HTTP_REFERER opvragen zodra mensen een pagina openen en dat bewerken tot
>>een online lijstje.
>Kan een willekeurige website-houder bij een willekeurige provider dat
>in principe ook, of zijn er speciale voorzieningen voor nodig?
Het wordt in de normale weblogs bijgehouden, of je daar bijkunt hangt
van je provider af. Ook kun je het inlezen met bijvoorbeeld php of
andere server-side scriptjes.
--
z0ne / z0...@cryogen.com
'All my life I wanted to be some-one.
I guess I should have been more specific.. ' - Jane Wagner
>Paul van Walree in nl.internet.www.ontwerp (Sun, 06 Jan 2002 21:05:10
>+0100):
>
>>The incredible mon...@monitor.nl.X (Jan Ehrhardt) wrote:
>>
>>>>>http://referrer.ehrhardt.nl/
>>>
>>>>Mag ik vragen hoe je deze informatie te pakken krijgt?
>>>
>>>HTTP_REFERER opvragen zodra mensen een pagina openen en dat bewerken tot
>>>een online lijstje.
>>
>>Kan een willekeurige website-houder bij een willekeurige provider dat
>>in principe ook, of zijn er speciale voorzieningen voor nodig?
>
>Ik gebruik er PHP voor, maar het moet met Perl ook wel lukken. In ieder
>geval moet je server-side kunnen scripten.
Ik heb inmiddels ergens een pl-scriptje gevonden. Nu nog even bij
xs4all informeren of het allemaal kan. Of wellicht kan ik een
reguliere weblog consulteren, zoals z0ne opmerkt.
W.
>On Sun, 06 Jan 2002 21:05:10 +0100, Paul van Walree
><odob...@xs4all.nl> wrote:
>>>HTTP_REFERER opvragen zodra mensen een pagina openen en dat bewerken tot
>>>een online lijstje.
>>
>>Kan een willekeurige website-houder bij een willekeurige provider dat
>>in principe ook, of zijn er speciale voorzieningen voor nodig?
>
>Het wordt in de normale weblogs bijgehouden, of je daar bij kunt hangt
>van je provider af.
Daar kan Paul bij xs4all niet bij. Ik (voor monitor.nl) ook niet
trouwens. Verder wordt in het standaard apache-log de http_referer niet
eens opgeslagen. En tenslotte is het overkill om daarvoor telkens je
logfile te gaan inlezen en bewerken, nog afgezien van het feit dat je dan
geen realtime referrer-log hebt.
En voor Paul: je kunt met een normaal ~user account bij xs4all ook gaan
php draaien.
>On Sun, 06 Jan 2002 21:05:10 +0100, Paul van Walree
><odob...@xs4all.nl> wrote:
>>>HTTP_REFERER opvragen zodra mensen een pagina openen en dat bewerken tot
>>>een online lijstje.
>>
>>Kan een willekeurige website-houder bij een willekeurige provider dat
>>in principe ook, of zijn er speciale voorzieningen voor nodig?
>
>Het wordt in de normale weblogs bijgehouden, of je daar bij kunt hangt
>van je provider af.
Daar kan Paul bij xs4all niet bij. Ik (voor monitor.nl) ook niet
trouwens. Verder wordt in het standaard apache-log de http_referer niet
eens opgeslagen. En tenslotte is het overkill om daarvoor telkens je
logfile te gaan inlezen en bewerken, nog afgezien van het feit dat je dan
geen realtime referrer-log hebt.
En voor Paul: je kunt met een normaal ~user account bij xs4all ook geen
php draaien.
>nog afgezien van het feit dat je dan
>geen realtime referrer-log hebt.
Parse een tail, dan heb je i.i.g. een realtime -(snelheid van je parser) ;]
>
Hans
--
phpReview : http://phpReview.nl.linux.org/
php faq : http://people.nl.linux.org/~h-wolters/phpfaq/PHP-MySQL-NL.html
mail : h-wolters @ nl.linux.org
>On Mon, 07 Jan 2002 00:56:25 GMT, Jan Ehrhardt <mon...@monitor.nl.X> found a keyboard and wrote:
>
>>nog afgezien van het feit dat je dan
>>geen realtime referrer-log hebt.
>
>Parse een tail, dan heb je i.i.g. een realtime -(snelheid van je parser) ;]
Of je nu het hele bestand of alleen de tail bewerkt, maakt natuurlijk
niet uit. Realtime is je referrer-log dan niet. Het wordt pas aangemaakt
op het moment dat je het logbestand aanroept. En op dat moment belast je
de webserver fors. Bij mijn implementatie wordt het logbestand telkens
aangevuld op het moment dat een pagina op *.ehrhardt.nl wordt
aangeroepen. Vergelijk het met de wijze waarop tellers als NedStat
werken.
Hmm, ik kan me natuurlijk vergissen maar volgens mij moet de output van
een tail op te vangen zijn...
>
Hans (morgen even zooien met tail, zelfs al lijkt het bloated)
Jij slaat je gegevens ergens op. Als ik ze parse naar een HTML op het
moment van opvragen, en jij bij het opvragen van een pagina, dan is de
een niet meer-of-minder realtime dan de ander. En de forse belasting
van de webserver valt ook wel mee: dat hangt af van de verhouding
tussen hits die gelogd worden, en hits die de logs zelf geven.
Ik sluit niet uit dat jou oplossing de server in totaal forser belast.
Al is het me niet precies duidelijk wat je nou wanneer parst :).
Greetz,
PanMan.
--
The answer to any question starting 'Why don't they...' is almost always, 'Money' - Sam Spade tip.
>>>>HTTP_REFERER opvragen zodra mensen een pagina openen en dat bewerken tot
>>>>een online lijstje.
>>>
>>>Kan een willekeurige website-houder bij een willekeurige provider dat
>>>in principe ook, of zijn er speciale voorzieningen voor nodig?
>>
>>Het wordt in de normale weblogs bijgehouden, of je daar bij kunt hangt
>>van je provider af.
>
>Daar kan Paul bij xs4all niet bij. Ik (voor monitor.nl) ook niet
>trouwens. Verder wordt in het standaard apache-log de http_referer niet
>eens opgeslagen. En tenslotte is het overkill om daarvoor telkens je
>logfile te gaan inlezen en bewerken, nog afgezien van het feit dat je dan
>geen realtime referrer-log hebt.
>
>En voor Paul: je kunt met een normaal ~user account bij xs4all ook gaan
>php draaien.
Php ... ik ga de zaak onderzoeken. Bedankt.
W.
>Jan Ehrhardt schreef:
>
>>En voor Paul: je kunt met een normaal ~user account bij xs4all ook gaan
>>php draaien.
>
>Php ... ik ga de zaak onderzoeken. Bedankt.
Oeps. Je reageert op een postje dat ik vrijwel direct weer gecanceld had.
In de correcte versie stond:
En voor Paul: je kunt met een normaal ~user account bij xs4all ook geen
>Oeps. Je reageert op een postje dat ik vrijwel direct weer gecanceld had.
>In de correcte versie stond:
>
>En voor Paul: je kunt met een normaal ~user account bij xs4all ook geen
>php draaien.
Hmm. Ik dacht dat hetzelfde bericht twee keer verstuurd was, maar nu
je het zegt zie ik inderdaad twee letters verschil.
W.