Strato mini hosting.

Zeg Sjoerd, ik heb op de website van Strato
https://www.strato.nl/hosting/hosting-mini/
nog een klein pakketje gevonden: powerweb mini. Staat apart genoemd
van de andere duurdere hostingpaketten. Domeinnaam niet bij de prijs
inbegrepen, maar als je er een .nl domein bij koopt wordt de totale
prijs 1,50 euro per maand. Bij een contractlooptijd van 12 maanden
wordt de prijs 90 eurocent per maand. Best wel ideaal voor een
eenvoudige website van een particulier. En je hebt telefonische
support: bij Vimexx is die altijd offline.

Sjoerd

Op maandag 5 oktober om 13.10 uur schreef J:
Ja, ook een mogelijkheid. Alleen, support heb ik eigenlijk nooit nodig;
hooguit eenmaal aan het begin. Heb toevallig net weer een rekening voor
het Start-pakket van Vimexx binnen; € 11,24 voor een jaar.

On Mon, 5 Oct 2020 14:22:19 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Ja, ook een mogelijkheid. Alleen, support heb ik eigenlijk nooit nodig;
>hooguit eenmaal aan het begin. Heb toevallig net weer een rekening voor
>het Start-pakket van Vimexx binnen; € 11,24 voor een jaar.

Ook lekker goedkoop. Bij strato zou het dan 10,80 euro per jaar zijn.
Het ontloopt elkaar niet veel.

Sjoerd

Op maandag 5 oktober om 16.22 uur schreef J:

> Ook lekker goedkoop. Bij strato zou het dan 10,80 euro per jaar zijn.
> Het ontloopt elkaar niet veel.

Mischien ook leuk om even te laten zien: een review van iemand die van
Strato naar Vimexx is overgestapt. "Allemachtig wat een verschil."
www.webhosters.nl/hosting-bedrijven/vimexx/#comment-30820 (E.A., 6 oktober)

On Tue, 6 Oct 2020 17:37:40 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Mischien ook leuk om even te laten zien: een review van iemand die van
>Strato naar Vimexx is overgestapt. "Allemachtig wat een verschil."
>www.webhosters.nl/hosting-bedrijven/vimexx/#comment-30820 (E.A., 6 oktober)

Ik heb het gezien. Ik moet alle reviews over Strato en Vimexx nog eens
bestuderen. Nadeel bij Vimexx is dat de hoeveelheid dataverkeer
beperkt is: ik vind het niet prettig dat daar een limiet op zit. Ook
dus geen telefonische support. Staat ook op die pagina:

"om de scherpe prijzen te kunnen aanbieden ontbreekt telefonische
support."

Volgens mij zijn er in ieder geval verder geen andere webhosters die
zulke goedkope pakketjes hebben. Dus qua prijs zeker Strato of Vimexx.

Sjoerd

J schreef:
> Nadeel bij Vimexx is dat de hoeveelheid dataverkeer beperkt is: ik vind
> het niet prettig dat daar een limiet op zit.

Wat ik nog even wou zeggen: bij mijn eigen site is het dataverkeer zo'n
1 à 1,5 GB per maand, ver beneden het maximum van 25 GB. Ik moet nog zien
dat je daar aan toe komt.

> Ook dus geen telefonische support.

Bij de manier waarop jij een site maakt, is het eenvoudig: gewoon de site
uploaden via ftp. Ik vraag me af waar je dan nog support voor nodig hebt.

BugHunter

J <noe...@noemail.com> schreef op Vr 9 Okt 2020 om 12:58:
WebReus.

--
\ / http://nieuwsgroepen.tk/
---------///--------------------------------------

On Sat, 10 Oct 2020 12:24:37 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Wat ik nog even wou zeggen: bij mijn eigen site is het dataverkeer zo'n
>1 ą 1,5 GB per maand, ver beneden het maximum van 25 GB. Ik moet nog zien
>dat je daar aan toe komt.

Maar jouw website is dan ook een lokale website voor een lokale
dansvereniging in het Nederlands en Fries. Er kunnen ook websites zijn
die wereldwijd gelezen kunnen worden.

>Bij de manier waarop jij een site maakt, is het eenvoudig: gewoon de site
>uploaden via ftp. Ik vraag me af waar je dan nog support voor nodig hebt.

Precies: als je niet zoveel support nodig hebt maakt het niet zoveel
uit of je voor strato of vimexx kiest. :-)

On Sat, 10 Oct 2020 13:08:38 +0200, BugHunter <bugh...@com.invalid>
wrote:

>WebReus.

Nou, ik vind de reviews op webhosters niet echt positief. Kijk zelf
maar:

https://www.webhosters.nl/hosting-bedrijven/webreus-bv/

BugHunter

J <noe...@noemail.com> schreef op Ma 12 Okt 2020 om 11:51:
Veel klachten ja. Maar ik heb het even nagevraagd:
geen problemen met de site, met de mail, met het
contact.

Sjoerd

J schreef:

> Nou, ik vind de reviews op webhosters niet echt positief. Kijk zelf
> maar:
>
> https://www.webhosters.nl/hosting-bedrijven/webreus-bv/

Webreus was ooit beter, maar lijkt de laatste tijd al helemaal weggezakt
te zijn. Heeft misschien te maken met nieuwe eigenaren.

Nog zo'n goedkope: Alfahost, www.alfahost.nl
Niet te verwarren met het Belgische Alfahost, www.alfahost.be
In de reviews vertelde iemand dat nadat een rekening voor een nieuwe
termijn was betaald, de betalingsherinneringen bleven komen. Nog maar eens
een tweede keer betaald, maar ook dat hielp niet. Op een gegeven moment
belandde de site in quarantaine. Nog maar eens betaald om uit quarantaine
gehaald te worden, maar zelfs dat hielp niet.

Ook ik zat vorig jaar nog bij Alfahost, en toen ook bij mij na een
betaling de herinneringen bleven komen, zag ik de bui al hangen en ben de
dans ontsprongen door daar snel te vertrekken.

Het lijkt alsof daar mensen zijn vertrokken en dat daar nu iemand in zijn
eentje zit die het allemaal een beetje boven het hoofd groeit.
Supportpagina's, informatie en zo, dat is er ook allemaal niet.

Een typisch iets wat ik daar meemaakte: met DirectAdmin een mailinglist
aangemaakt. Maar de berichten die je daarmee verstuurt, komen niet bij
iedereen aan, met name niet bij Tele2-/Versatel-/Zonnet-klanten.
Het blijkt dat ze voor de spamcontrole gebruik maken van het bedrijf
SpamExperts. Keurt die een bericht goed, dan wordt dat doorgestuurd naar
de geadresseerde. Maar er zijn providers die in het SPF-record kijken en
vaststellen dat SpamExperts vanaf dit adres geen bericht _mag_ versturen,
en daarom het bericht blokkeren.
Bij Alfahost hadden ze SpamExperts dus moeten whitelisten.

Vimexx heeft een eigen spamfilter en daar speelt dit probleem niet. Maar
ook al zouden ze wel van SpamExperts gebruik maken, mijn indruk is dat
daar enorm veel expertise aanwezig is, dus zou het zeker allemaal goed
geregeld zijn.

On Mon, 12 Oct 2020 13:49:20 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Nog zo'n goedkope: Alfahost, www.alfahost.nl

Ik zie het: zeer goedkoop en bijna alles is onbeperkt zoals het daar
op die website staat.

On Mon, 12 Oct 2020 12:43:54 +0200, BugHunter <bugh...@com.invalid>
wrote:

>Veel klachten ja. Maar ik heb het even nagevraagd:
>geen problemen met de site, met de mail, met het
>contact.

Toch zal ik geen gebruik maken van webreus.

BugHunter

J <noe...@noemail.com> schreef op Ma 12 Okt 2020 om 16:08:
Ik lees daar veel klachten, maar ook zeer tevreden
klanten die 5 sterren geven.

BugHunter

J <noe...@noemail.com> schreef op Ma 12 Okt 2020 om 16:06:
Een tientje per maand, dat vind ik niet goedkoop.

Sjoerd

BugHunter:
> J:

> Ik lees daar veel klachten, maar ook zeer tevreden klanten die 5 sterren
> geven.

Sorteer op datum. De laatste 12 maanden is het hopeloos.

Sjoerd

BugHunter:
> J:

> Een tientje per maand, dat vind ik niet goedkoop.

Huh? 40 eurocent per maand voor het 'Small'-pakket.
Samen met domeinnaam en BTW was het € 10,47 per jaar.
Kijk op www.alfahost.nl/webhosting/

BugHunter

Sjoerd <x...@xx.invalid> schreef op Ma 12 Okt 2020 om 17:26:
Site en mail geen probleem. Bereikbaarheid was
vorig jaar goed.

BugHunter

Sjoerd <x...@xx.invalid> schreef op Ma 12 Okt 2020 om 17:33:
Oh, ik zat opeens bij TransIP tekijken. Hoe ik
daar nou kwam....

Ja, die AlfaHost is inderdaad goedkoop. Hoewel het
2e pakket gelijk 27,- per jaar kost. En als dat ex
btw is, valt het toch nog tegen.

Sjoerd

BugHunter:
> Ja, die AlfaHost is inderdaad goedkoop. Hoewel het 2e pakket gelijk 27,-
> per jaar kost. En als dat ex btw is, valt het toch nog tegen.

Prijzen vanaf € 40,-- per jaar voor hosting + domeinnaam incl. BTW zijn
volgens mij normaal. Daar beneden blijkt goedkoop vaak duurkoop te zijn.
Er zijn een paar goeie webhosters met goedkopere pakketten, maar die hebben
dan beperkingen qua webruimte en/of dataverkeer.

BugHunter

Sjoerd <x...@xx.invalid> schreef op Ma 12 Okt 2020 om 18:54:
Maar een vriend van mij heeft al jaren een site +
domain voor 15,98 per jaar bij WebReus en heeft
geen klachten, vanmiddag kreeg hij nog een e-mail
en de site doet het prima.

On Mon, 12 Oct 2020 17:33:04 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Huh? 40 eurocent per maand voor het 'Small'-pakket.
>Samen met domeinnaam en BTW was het € 10,47 per jaar.
>Kijk op www.alfahost.nl/webhosting/

Wauw, zelfs nog 33 cent goedkoper dan strato.

On Mon, 12 Oct 2020 19:48:35 +0200, BugHunter <bugh...@com.invalid>
wrote:

>Maar een vriend van mij heeft al jaren een site +
>domain voor 15,98 per jaar bij WebReus en heeft
>geen klachten, vanmiddag kreeg hij nog een e-mail
>en de site doet het prima.

Dan heeft hij misschien de support nog niet nodig gehad.

On Mon, 12 Oct 2020 18:54:56 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

> [...]
>Er zijn een paar goeie webhosters met goedkopere pakketten, maar die hebben
>dan beperkingen qua webruimte en/of dataverkeer.

Bij het minipakket van Strato is het dataverkeer onbeperkt.

BugHunter

J <noe...@noemail.com> schreef op Di 13 Okt 2020 om 13:15:
12 maanden slechts
EUR 1
per maand
daarna EUR 6 / mnd.
Setupkosten: EUR 0

BugHunter

J <noe...@noemail.com> schreef op Di 13 Okt 2020 om 13:16:
ik geloof het niet nee.

Sjoerd

J schreef:

> Wauw, zelfs nog 33 cent goedkoper dan strato.

Maar met Alfahost heb ik dus niet zulke beste ervaringen, wat ik heb
uitgelegd in mijn bericht van 12 oktober 13.49 uur.
En een paar centen verschil zijn voor mij geen reden om moeilijk over
te doen, zo arm ben ik nou ook weer niet. 40 euro per jaar zou ik wel
acceptabel vinden.

We zaten eerst bij MijnDomein. Ze voerden een hoop vernieuwingen en
uitbreidingen door, maar daarbij ging ook de prijs ging nogal fors
omhoog, van 39 naar 69 euro per jaar. Een ook omdat ze maar één groot
pakket hebben, terwijl de site met een veel kleiner pakket toe kon,
ben ik naar elders verhuisd. Inmiddels lijken ze zelf ook gezien te
hebben dat ze zichzelf zo uit de markt prijzen, want de prijs is weer
gezakt van 69 naar 49 euro.

Sjoerd

BugHunter:
> J:

> ik geloof het niet nee.

Uit de reviews blijkt dat eind augustus, begin september de e-mail het een
paar weken niet heeft gedaan. Inmiddels lijkt dit weer hersteld te zijn.
Het kan zijn dat die vriend alleen van zijn privé-e-mail gebruik maakte en
geen accounts zoals vriend@mijn_website.nl en info@mijn_website.nl had, en
ook geen doorstuuradressen of een mailinglijst via het klantenpaneel heeft
ingesteld. Kijk, dan heb je met die e-mailstoring niet te maken.

Sjoerd

BugHunter:
> J:

> 12 maanden slechts
> EUR 1
> per maand
> daarna EUR 6 / mnd.
> Setupkosten: EUR 0

Zit je weer bij Strato te kijken? We hebben het over Alfahost.

En bij Strato hadden we het over die mini-hosting:
www.strato.nl/hosting/hosting-mini/

BugHunter

Sjoerd <x...@xx.invalid> schreef op Di 13 Okt 2020 om 13:56:
Hij gebruikt in...@website.nl, en heeft geen
klachten. Maar ja, als het eruit gelegen heeft
merk je dat niet gelijk.

BugHunter

Sjoerd <x...@xx.invalid> schreef op Di 13 Okt 2020 om 14:03:
OK. Strato afgedaan.

On Tue, 13 Oct 2020 13:27:05 +0200, BugHunter <bugh...@com.invalid>
wrote:

>12 maanden slechts
>EUR 1
>per maand
>daarna EUR 6 / mnd.
>Setupkosten: EUR 0

Er zijn nog twee paketten goedkoper bij strato: eentje van 3 euro per
maand en dan is er nog het minihosting pakket.

On Tue, 13 Oct 2020 13:46:36 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Maar met Alfahost heb ik dus niet zulke beste ervaringen, wat ik heb
>uitgelegd in mijn bericht van 12 oktober 13.49 uur.

Weet ik: ik had het alleen over de prijs.

>En een paar centen verschil zijn voor mij geen reden om moeilijk over
>te doen, zo arm ben ik nou ook weer niet. 40 euro per jaar zou ik wel
>acceptabel vinden.
>
>We zaten eerst bij MijnDomein.

Dan heb je dus al 3 providers gehad: ik zou geen zin hebben in telkens
overstappen. Of gaat dat makkelijk?

BugHunter

J <noe...@noemail.com> schreef op Di 13 Okt 2020 om 16:06:
Ja, ik zag het reeds. Samen met Alfahost de goed-
koopste. (Ik ben niet zo snel :-))

Sjoerd

J:
> Sjoerd:
>
> Dan heb je dus al 3 providers gehad: ik zou geen zin hebben in telkens
> overstappen.

De eerste provider (eigenlijk webhoster) overgenomen van mijn voorganger.
Dus 2x verhuisd, met een tussenpoos van een jaar. Valt erg mee. En bij de
huidige zal ik wel definitief blijven.
Vind het wel goed om het meegemaakt te hebben, het zijn nuttige ervaringen
geweest.

> Of gaat dat makkelijk?

Ja hoor. Ik moet alleen even een paar uurtjes de tijd hebben om me in dat
proces te verdiepen.
En hoe dat met Wordpress-sites en zo gaat weet ik niet, maar in mijn
geval, met zelf geschreven code, is het eenvoudig: gewoon alles opnieuw
uploaden. De site is hooguit tien minuten offline geweest.
Ze kunnen je desnoods wel helpen met een zgn. verhuisservice, maar ook dat
was in dit geval niet nodig.

On Tue, 13 Oct 2020 18:37:21 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>De eerste provider (eigenlijk webhoster) overgenomen van mijn voorganger.
>Dus 2x verhuisd, met een tussenpoos van een jaar. Valt erg mee. En bij de
>huidige zal ik wel definitief blijven.

Mocht Vimexx ook problematisch worden, dan kun je altijd nog naar het
minihostingpakket van Strato overstappen ;-)

Sjoerd

Ik kwam ook nog een gratis webhoster tegen: www.freehostingeu.com

On Wed, 11 Nov 2020 13:43:07 +0100, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Ik kwam ook nog een gratis webhoster tegen: www.freehostingeu.com

O, leuk:ik ga ernaar kijken.

On Thu, 12 Nov 2020 11:27:39 +0100, J <noe...@noemail.com> wrote:

>O, leuk:ik ga ernaar kijken.

Ik heb ernaar gekeken: ik vind het niks. Het is geen Nederlandse
hoster, geen onbeperkt dataverkeer, geen .nl domeinnaam.