Een org domein?

Ik ben na aan het denken over een org domein: www.naam.org.
Ik weet eigenlijk helemaal niets over eigen domeinen. Zijn die ook
beschikbaar voor particulieren of alleen voor bedrijven die
ingeschreven staan bij de kamer van koophandel? Ik weet wel dat er een
aantal hostingbedrijven zijn zoals strato.nl,yourhosting.nl, jimdo.nl,
mijndomein.nl. Welke kun je het beste nemen? Hoe is het met de
privacy? Het is niet de bedoeling dat mijn naam of misschien mijn
adres tevoorschijnt komt bij een WHOIS zoekfunctie als ik een domein
op mijn naam heb staan. Ik heb wel ergens gelezen over een privacy
protect service dat ervoor zorgt dat de naam van de hostingprovider
naar voren komt in de WHOIS maar dat kost volgens mij extra geld. Dan
is er ook nog jouwweb dat gratis schijnt te zijn voor particulieren
waarbij je naam.jouwweb.nl als domein krijgt.Er staat wel op die site
dat je een soort editor moet gebruiken om webpagina's aan te maken. ik
schrijf het natuurlijk veel liever zelf in html en css....

Sjoerd

Op maandag 22 juni schreef J:
> Ik ben na aan het denken over een org domein: www.naam.org.

Ik heb even gewacht om te kijken of er ook anderen zouden reageren. Maar
het aantal mensen dat deze nieuwsgroep nog volgt, is zo te zien op de
vingers van één hand te tellen.

> Ik weet eigenlijk helemaal niets over eigen domeinen. Zijn die ook
> beschikbaar voor particulieren of alleen voor bedrijven die ingeschreven
> staan bij de kamer van koophandel?

Wel, kijk eens op de site van een webhoster hoe je een domeinnaam kunt
registreren. Dan lijkt het me allemaal vrij duidelijk.

> Ik weet wel dat er een aantal hostingbedrijven zijn zoals strato.nl,
> yourhosting.nl, jimdo.nl, mijndomein.nl. Welke kun je het beste nemen?

Wel, ga eens naar www.webhosters.nl, klik op 'Webhosting Vergelijken',
sorteer op het gewenste criterium en start de zoektocht.
Ook op www.ispgids.com is informatie over webhosters te vinden.
Zelf heb ik mijn webhoster op deze manier gevonden.

> [...]
> een privacy protect service dat ervoor zorgt dat de naam van de
> hosting provider naar voren komt in de WHOIS maar dat kost volgens mij

Van de privacy en de WHOIS zoekfunctie heb ik geen verstand.

> [...]
> dat je een soort editor moet gebruiken om webpagina's aan te maken. ik
> schrijf het natuurlijk veel liever zelf in html en css....

Dan moet je Jouwweb niet hebben, dat is bedoeld voor mensen zonder kennis
van html. Jimdo is trouwens net zoiets. Ter lering en vermaak, ik ken een
site die met Jimdo is gemaakt: www.volksdansverenigingleeuwarden.nl
Met enige moeite, zo lijkt het, hebben ze dan nog een beetje een simpele
site in elkaar weten te knutselen.

On Wed, 24 Jun 2020 13:18:35 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Ik heb even gewacht om te kijken of er ook anderen zouden reageren. Maar
>het aantal mensen dat deze nieuwsgroep nog volgt, is zo te zien op de
>vingers van één hand te tellen.

Inderdaad: ik wilde net vragen of iedereen in slaap is gevallen door
de hitte ;-)

>Wel, kijk eens op de site van een webhoster hoe je een domeinnaam kunt
>registreren. Dan lijkt het me allemaal vrij duidelijk.

Die vereniging waar jij een site voor hebt gemaakt is een stichting
neem ik aan?

>Wel, ga eens naar www.webhosters.nl, klik op 'Webhosting Vergelijken',
>sorteer op het gewenste criterium en start de zoektocht.

Ik zal daar eens een keer kijken.

>Ook op www.ispgids.com is informatie over webhosters te vinden.
>Zelf heb ik mijn webhoster op deze manier gevonden.

Maar dat is dus niet één van de hosters die ik genoemd heb?

>Dan moet je Jouwweb niet hebben, dat is bedoeld voor mensen zonder kennis
>van html.

Het zou wel kunnen hoor: het hoeft geen ingewikkelde site te zijn. het
is alleen een informatieve site. Voordeel van jouwweb is dat het
gratis is voor particulieren. ik weet niet of een eigen domein
haalbaar is voor mij. Strato maakt tv reclame met 1 euro per maand
voor een domein maar of de hosting daar ook bij zit......

Vroeger kon je nog bij je eigen provider aan homepageruimte komen maar
ziggo doet dat helaas niet meer.

Sjoerd

J schreef:

> Die vereniging waar jij een site voor hebt gemaakt is een stichting
> neem ik aan?

Ik meen van wel. Maar probeer maar eens een domein te registreren. Dan is
het toch vrij snel duidelijk dat iederéén dat kan doen.

> Ik zal daar eens een keer kijken.

Is wat mij betreft de meest nuttige site om een keuze te maken.
Er zijn ook nog https://hostingvergelijker.nl en www.hostingwijzer.nl .

> Maar dat is dus niet één van de hosters die ik genoemd heb?

Nee, ook dit is een site _over_ hosters, die je kan helpen een keuze te
maken.

> [...]
> is alleen een informatieve site. Voordeel van jouwweb is dat het
> gratis is voor particulieren. ik weet niet of een eigen domein

Bij de gratis versie van Jouwweb komt er ook reclame op je site, al weet ik
niet wat dat precies inhoudt en hoe storend dat is. En je hebt dan ook
geen e-mailadres zoals in...@naam.nl.

> Strato maakt tv reclame met 1 euro per maand voor een domein maar of de
> hosting daar ook bij zit......

Nee, daar zit geen hosting bij. Het kleinste pakket bij Strato is € 3 per
maand, € 36 per jaar, inclusief domeinnaam.
Het door jou genoemde Yourhosting is € 5,75 per maand, € 69 per jaar.
MijnDomein is 1½ jaar geleden na een moderniseringsslag qua prijs omhoog
gegaan van € 39 naar € 69. Maar ze hebben maar één pakket, m.i. onnodig
groot voor een kleine site.
Normale prijzen zijn vanaf € 30 per jaar, en dat is waar een kleine site
makkelijk mee toe zou kunnen.
Er zijn een paar webhosters die rond de € 10 per jaar kosten, maar daar
heb ik niet zulke beste ervaringen mee. Goedkoop blijkt uiteindelijk
duurkoop te zijn. Voorbeeld: Alfahost in Zwolle, lees de reviews op
webhosters.nl eens.
Ik vond één hele goeie webhoster met een goedkoop pakket: Vimexx. Dat komt
omdat het om een klein pakket gaat; 2 GB opslag, max. 25 GB per maand
dataverkeer. Maar onze site past daar nog mooi in, en zo kosten domein +
hosting € 11,50 per jaar. En mochten die 2 GB ooit vol raken, nou, dan
komen we in een groter pakket van € 30 per jaar, dat is dan ook een
normale prijs.

> Vroeger kon je nog bij je eigen provider aan homepageruimte komen maar
> ziggo doet dat helaas niet meer.

Ik zit bij KPN, die heeft nog homepageruimte. Maar ja, dan krijg je als
internetadres dus http://home.kpn.nl/naam . Als dat voor het doel waarvoor
je het gebruikt goed genoeg is, dan zou zoiets kunnen.

On Fri, 26 Jun 2020 20:43:19 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Bij de gratis versie van Jouwweb komt er ook reclame op je site, al weet ik
>niet wat dat precies inhoudt en hoe storend dat is.

Hoeft voor mij niet zo'n probleem te zijn.

>En je hebt dan ook
>geen e-mailadres zoals in...@naam.nl.

Ik zou mijn eigen mailadres erop kunnen zetten.

>Het kleinste pakket bij Strato is € 3 per
>maand, € 36 per jaar, inclusief domeinnaam.

Dat vind ik wel betaalbaar.

> [...]
>MijnDomein is 1½ jaar geleden na een moderniseringsslag qua prijs omhoog
>gegaan van € 39 naar € 69. Maar ze hebben maar één pakket, m.i. onnodig

69 per jaar vind ik een beetje duur.

> [...]
>Ik vond één hele goeie webhoster met een goedkoop pakket: Vimexx. Dat komt
>omdat het om een klein pakket gaat; 2 GB opslag, max. 25 GB per maand

Je weet nooit hoe populair jouw site wordt.....
En als het meer wordt dan 25 gb per maand?
Voordeeltje bij jouwweb: het dataverkeer is onbeperkt.

>Ik zit bij KPN, die heeft nog homepageruimte. Maar ja, dan krijg je als
>internetadres dus http://home.kpn.nl/naam . Als dat voor het doel waarvoor
>je het gebruikt goed genoeg is, dan zou zoiets kunnen.

ik zou dat ook in eerste instantie doen. Maar ziggo doet dat helaas
niet meer.

Sjoerd

J schreef:

> Hoeft voor mij niet zo'n probleem te zijn.

> Ik zou mijn eigen mailadres erop kunnen zetten.

Ik weet dus niet waar jouw site voor bedoeld is, maar voor een bedrijf
staat een eigen mailadres niet zo professioneel. Vooral een hotmail-adres,
dat staat wel erg amateuristisch.

> Dat vind ik wel betaalbaar.

Terzijde, kun je in Forte Agent geen UTF-8 instellen? Je hebt nog steeds
de ISO 8859-1 charset, die heeft geen euroteken, zoals je hier ziet.

> Je weet nooit hoe populair jouw site wordt.....
> En als het meer wordt dan 25 gb per maand?
> Voordeeltje bij jouwweb: het dataverkeer is onbeperkt.

25 GB is al veel, hoor. Mijn site zit op zo'n 2 à 3 GB per maand.
Mocht de 25 GB al bereikt worden, dan wordt de site onbereikbaar voor de
rest van de maand, en vanaf de eerste van de volgende maand is-ie weer
bereikbaar.
Maar in mijn geval zou ik dan naar het pakket overgaan dat zogezegd 1 maat
groter is, dat heeft ook onbeperkt dataverkeer en kost € 30 per maand,
altijd nog minder dan dat van Strato.

Maar mocht je al voor Jouwweb besluiten, laat nog eens weten of het daar
ook mogelijk is om de html-code zelf te schrijven.

Sjoerd

Ik schreef:
> ... dat heeft ook onbeperkt dataverkeer en kost € 30 per maand,

Herstel: € 30 per jaar.

On Mon, 29 Jun 2020 13:26:51 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Ik weet dus niet waar jouw site voor bedoeld is, maar voor een bedrijf

Ik ben in principe geen bedrijf: ik wil gewoon als particulier
informatie op het web plaatsen.

>staat een eigen mailadres niet zo professioneel. Vooral een hotmail-adres,
>dat staat wel erg amateuristisch.

Dat vind ik wel meevallen. Ik heb hier een voorbeeld van het Belgische
jouwweb:

https://k3highlights.jouwweb.be/contact

Hier staat ook een hotmailadres op.

>Terzijde, kun je in Forte Agent geen UTF-8 instellen? Je hebt nog steeds
>de ISO 8859-1 charset, die heeft geen euroteken, zoals je hier ziet.

Ik kan dat niet vinden in de opties: misschien kan dat niet eens.

>25 GB is al veel, hoor. Mijn site zit op zo'n 2 ą 3 GB per maand.

Ik heb geen idee hoeveel bezoekers mijn site zal gaan trekken. Ik zou
hem in ieder geval in het Engels doen: dus dan kunnen er meer
bezoekers komen.

>Mocht de 25 GB al bereikt worden, dan wordt de site onbereikbaar voor de
>rest van de maand, en vanaf de eerste van de volgende maand is-ie weer
>bereikbaar.

Dat zou ik niet handig vinden.

>Maar in mijn geval zou ik dan naar het pakket overgaan dat zogezegd 1 maat
>groter is, dat heeft ook onbeperkt dataverkeer en kost € 30 per maand,
>altijd nog minder dan dat van Strato.

Dat zou kunnen: 30 of 36 per jaar zou ik er wel voor over hebben.

>Maar mocht je al voor Jouwweb besluiten, laat nog eens weten of het daar
>ook mogelijk is om de html-code zelf te schrijven.

Ik zal ze het een keer vragen. Mocht dat zo zijn dan zou ik jouwweb
een prima optie vinden.

On Mon, 29 Jun 2020 13:32:13 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Herstel: € 30 per jaar.

Ik schrok al.

Sjoerd

J schreef:

> Dat vind ik wel meevallen. Ik heb hier een voorbeeld van het Belgische
> jouwweb:
>
> https://k3highlights.jouwweb.be/contact
>
> Hier staat ook een hotmailadres op.

Nou ja, echt iets voor K3-fans. Het heeft niet zo'n professionele
uitstraling. Maar zie zelf maar of het past bij de boodschap die je wilt
uitdragen.

> Ik kan dat niet vinden in de opties: misschien kan dat niet eens.

Maar je hebt Forté Agent versie 4.2, die is al stokoud!
De nieuwste zit op versie 8.

> Ik zal ze het een keer vragen. Mocht dat zo zijn dan zou ik jouwweb
> een prima optie vinden.

Daar kom je wel achter na de eerste oriëntatie, zou je zeggen.

On Mon, 29 Jun 2020 16:18:43 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Nou ja, echt iets voor K3-fans. Het heeft niet zo'n professionele
>uitstraling.

Ik zie op het web veel sites die ik slechter vind.

>Maar je hebt Forté Agent versie 4.2, die is al stokoud!
>De nieuwste zit op versie 8.

Hij doet het verder nog prima.

Sjoerd

J schreef:

> Ik zie op het web veel sites die ik slechter vind.

Ik bedoel dus niet dat hun site niet zo'n professionele uitstraling heeft,
maar dat een hotmail-adres jouw site een niet zo professionele, K3-fanclub-
achtige uitstraling geeft. Aan jou ter overweging of dat het imago is dat
je wilt creëren.

> Hij doet het verder nog prima.

Zie hier wat je behalve het euroteken nog allemaal meer mist:
www.forteinc.com/release

On Tue, 30 Jun 2020 13:51:22 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

> [...]
>achtige uitstraling geeft. Aan jou ter overweging of dat het imago is dat

Ik geef toe: in...@naam.org staat natuurlijk veel leuker.
www.naam.org staat ook veel leuker dan naam.jouwweb.nl en zeker dan
engelsenaam.jouwweb.nl
Mijn site moet primair in het Engels.
Maar die privacy protect service waarbij wordt voorkomen dat jouw naam
en misschien zelfs adres tevoorschijn komen in een whois zoekfunctie
kost volgens mij ook extra geld.
Ik moet er dus nog een tijd over nadenken.

On Mon, 29 Jun 2020 13:26:51 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Maar mocht je al voor Jouwweb besluiten, laat nog eens weten of het daar
>ook mogelijk is om de html-code zelf te schrijven.

Volgens de helppagina's van jouwweb krijg je geen FTP toegang tot je
website, dat moet via de editor.

https://help.jouwweb.nl/nl/support/solutions/articles/5000009033-kan-ik-ftp-of-php-krijgen-

Wel is het zo dat je toch eigen HTML code kunt toevoegen aan je
website:

https://help.jouwweb.nl/nl/support/solutions/articles/13000062920-hoe-plaats-ik-een-html-code-op-mijn-website-

Ook kun je html code toevoegen in het head gedeelte:

https://help.jouwweb.nl/nl/support/solutions/articles/5000672730-html-in-head-tag

Of je daar ook CSS tussen <style> en </style> kunt toevoegen weet ik
niet.
Zou volgens mij ook moeten kunnen....

Sjoerd

J schreef:

> [...]
>
> Wel is het zo dat je toch eigen HTML code kunt toevoegen aan je

Juist ja, ik begrijp dat Jouwweb een CMS is, zoiets als Wordpress, maar
dan simpeler. Het is nog mogelijk om html-code te 'embedden', dus toe te
voegen, maar niet om aan de html die het CMS zelf heeft geproduceerd, nog
iets te veranderen, want dan kan het CMS er weinig meer mee.

> [...]
>
> Of je daar ook CSS tussen <style> en </style> kunt toevoegen weet ik

Ja, al zul je alle 'stijlen' ook wel in het CMS zelf kunnen instellen.
Enfin, ik weet genoeg. Van CMS'en ben ik nooit zo'n liefhebber geweest;
met het zelf schrijven van code heb je geen last van al die beperkingen.
Al is er in het begin wat meer te bestuderen.

On Wed, 1 Jul 2020 13:15:13 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Ja, al zul je alle 'stijlen' ook wel in het CMS zelf kunnen instellen.
>Enfin, ik weet genoeg. Van CMS'en ben ik nooit zo'n liefhebber geweest;

Ik ben er eigenlijk ook geen liefhebber van. Ik vind het zelfs ook
ingewikkeld.

>met het zelf schrijven van code heb je geen last van al die beperkingen.
>Al is er in het begin wat meer te bestuderen.

Ik zal bij strato en vimexx gaan rondkijken.

On Wed, 01 Jul 2020 15:37:00 +0200, J <noe...@noemail.com> wrote:

>Ik zal bij strato en vimexx gaan rondkijken.

Ik heb gekeken op de website van strato:

https://www.strato.nl/faq/domeinnaam/wat-is-een-domeinhouder/

Volgens deze pagina kan een privépersoon dus ook eigenaar van een
domein zijn. Wel moet je al je privégegevens aan de registry geven
inclusief je adres. Ik ga een keer navragen of die gegevens ook
zichtbaar worden in een whois zoekfunctie want dat is zeker niet de
bedoeling.
Verder vind ik het niet duur: 3 euro per maand voor het goedkoopste
pakket.

BugHunter

J <noe...@noemail.com> schreef op Wo 1 Jul 2020 om 17:03:
Je kan verzoeken of ze je privegegevens niet op
het internet zetten, dan zetten ze hun eigen
gegevens daar neer. Kost een paar euro.

--
\ / https://home.deds.nl/~jawade/
---------///--------------------------------------

Sjoerd

J schreef:
> Ik ga een keer navragen of die gegevens ook zichtbaar worden in een
> whois zoekfunctie want dat is zeker niet de bedoeling.

Probeer 'whois' eens op mijn site uit, dan zie je van al mijn gegevens
alleen mijn e-mailadres.

Sjoerd

J schreef:

> Ik ben er eigenlijk ook geen liefhebber van. Ik vind het zelfs ook
> ingewikkeld.

Nou ja, als je het eens wilt uitproberen, laat je door mij niet van de
sokken lullen, om het maar zo te zeggen.

On Wed, 1 Jul 2020 18:30:12 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Probeer 'whois' eens op mijn site uit, dan zie je van al mijn gegevens
>alleen mijn e-mailadres.

Klopt volgens deze pagina:

https://www.sidn.nl/nl-domeinnaam/sidn-en-privacy

"Van particuliere domeinnaamhouders is alleen het mailadres van de
administratieve contactpersoon zichtbaar in de Whois. "

Maar dat geldt dus alleen voor .nl domeinen. ik wil graag een .org
domein.

On Wed, 1 Jul 2020 18:46:03 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Nou ja, als je het eens wilt uitproberen, laat je door mij niet van de
>sokken lullen, om het maar zo te zeggen.

Ik vind het niet aantrekkelijk engelsenaam.jouwweb.nl
Maar ik zie inmidels dat er ook jimbdosite.com bestaat dus
engelsenaam.jimbdosite.com zou ik aantrekkelijker vinden.
Ik ga eens bij jimbdo kijken.

On Wed, 01 Jul 2020 17:08:39 +0200, BugHunter <bugh...@com.invalid>
wrote:

>Je kan verzoeken of ze je privegegevens niet op
>het internet zetten, dan zetten ze hun eigen
>gegevens daar neer. Kost een paar euro.

Hioeveel is een paar euro? Ik wil er niet teveel geld aan kwijt zijn.

On Thu, 02 Jul 2020 12:38:04 +0200, J <noe...@noemail.com> wrote:

>Maar dat geldt dus alleen voor .nl domeinen. ik wil graag een .org
>domein.

https://www.yourhosting.nl/domeinnaam-registreren/anoniem/

Hier staat iets over generieke domeinen zoals .org: daar wordt
standaard een gratis privacy protect service op toegepast.

BugHunter

J <noe...@noemail.com> schreef op Do 2 Jul 2020 om 12:43:
Ik weet het niet precies meer, maar ik dacht 3 of
4 euro administratiekosten, eenmalig.

On Thu, 02 Jul 2020 13:08:11 +0200, J <noe...@noemail.com> wrote:

>https://www.yourhosting.nl/domeinnaam-registreren/anoniem/
>
>Hier staat iets over generieke domeinen zoals .org: daar wordt
>standaard een gratis privacy protect service op toegepast.

Helaas is yourhosting twee keer zo duur als strato en het dataverkeer
is niet onbeperkt.....

On Thu, 02 Jul 2020 13:07:09 +0200, BugHunter <bugh...@com.invalid>
wrote:

>Ik weet het niet precies meer, maar ik dacht 3 of
>4 euro administratiekosten, eenmalig.

Bij strato?

BugHunter

J <noe...@noemail.com> schreef op Do 2 Jul 2020 om 13:21:
Nee, dat niet, wel een nl-hoster.

Sjoerd

J schreef:
> Ik vind het niet aantrekkelijk engelsenaam.jouwweb.nl
> Maar ik zie inmidels dat er ook jimbdosite.com bestaat dus
> engelsenaam.jimbdosite.com zou ik aantrekkelijker vinden.
> Ik ga eens bij jimbdo kijken.

?? jimbdosite.com blijkt niet te bestaan. Bedoel je www.jimdo.com/nl/ ?
Dat is net zoiets als Jouwweb, ook een soort CMS, wel reclamevrij, maar
het kost je wel 9 euro per maand.

Sjoerd

J schreef:
> [...]
> standaard een gratis privacy protect service op toegepast.
>
> Helaas is yourhosting twee keer zo duur als strato en het dataverkeer

Bij Vimexx kun je de domeinhouder zelf instellen als anoniem.
Daar bestaat nog wel een duidelijke handleiding voor:
www.vimexx.eu/help/anonieme-domeinhouder
Nergens blijkt uit dat dit niet voor .org-domeinen zou gelden.
Desnoods zou je dat voor de zekerheid nog kunnen navragen, b.v. via de
chat of het forum. www.vimexx.nl/help

Het goedkope pakket bij Vimexx, ca. 12 euro per jaar, heeft een datalimiet
van 25 GB per maand. Daar zou je mee kunnen beginnen, het zit er dik in
dat je lang niet aan die 25 GB toe komt.
Maar mocht dat wel het geval zijn, dan ga je eenvoudig over naar het op
één na kleinste pakket, ca. 30 euro per jaar. Die heeft geen datalimiet en
is altijd nog minder duur dan het pakket bij Strato.

On Thu, 2 Jul 2020 13:59:12 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>?? jimbdosite.com blijkt niet te bestaan. Bedoel je www.jimdo.com/nl/ ?

Jazeker.

>Dat is net zoiets als Jouwweb, ook een soort CMS, wel reclamevrij, maar
>het kost je wel 9 euro per maand.

Ik heb het dan over het playpakket dat gratis is en met subdomein
naam.jimdosite.com.
Maar ik zie wel staan dat er slechts 5 pagina's op je website kunnen.
Ook niet ideaal.
Bij jouwweb is dat weer onbeperkt.

On Thu, 2 Jul 2020 14:17:21 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

> [...]
>één na kleinste pakket, ca. 30 euro per jaar. Die heeft geen datalimiet en
>is altijd nog minder duur dan het pakket bij Strato.

Ik ga hier morgen naar kijken.Morgen is er weer een dag.

> [...]

>één na kleinste pakket, ca. 30 euro per jaar. Die heeft geen datalimiet en
>is altijd nog minder duur dan het pakket bij Strato.

Dat is niet waar bij een org domein: dat medium pakket kost weliswaar
2,45 per maand maar daar komt nog btw bij zodat de prijs vrijwel
hetzelfde is als bij strato: 3 per maand. Bovendien is het domein
niet inbegrepen zodat er voor een .org domein nog ongeveer 1 per maand
bijkomt dus in totaal ongeveer 4 per maand. Wel is het zo dat je
eventueel nog zo kunnen downgraden naar dat start pakket als het
dataverkeer laag is.
Je hebt in ieder geval wel gratis anonieme whois bij vimexx zoals ik
dat op de website heb zien staan.
Op strato.nl kan ik niks vinden over anonieme whois.

Sjoerd

J schreef:
> [...]

> op de website heb zien staan.
> Op strato.nl kan ik niks vinden over anonieme whois.

Ja ik zie dat een .org-domein duurder is dan een .nl-domein.
Voor .nl-, .be-, .eu-, .com- en .online-domeinen bij Strato zie ik hier
staan: 'Whois privacy: nee'.
www.webhosters.nl/goedkope-domeinnaam-registratie
Over .org en privacy niets te vinden, maar dat zal Strato dan ook niet
hebben.
Ongeveer de helft van alle webhosters biedt die anonieme whois.

Rob

Ik weet niet of het wel zo slim is om de prijzen tot achter de komma
te gaan vergelijken en een keuze daarop te baseren.

Bedenk je liever wat je wel en niet nodig hebt en denk er ook aan dat
die "goedkoopste" pakketen bij die hosters alleen een lokkertje zijn,
als je eenmaal binnen bent neem je er extra opties bij als je die nodig
hebt en betaal je uiteindelijk toch meer.

Het hangt ook van je vaardigheden af wat je nodig hebt. Degene die
alleen snel een website wil hosten en liefst ook gemakkelijk een
"mooie webpagina" wil maken komt terecht bij dat soort lui als strato
ofzo, maar zelf heb ik gewoon een algemene Linux VPS gehost en dan kun
je er zelf op draaien wat je wilt en mee communiceren zoals je wilt.

Maar dan moet je wel zo iets kunnen installeren en onderhouden.
Kun of wil je dat niet dan is webhosting beter, maar dan kun je inderdaad
aanlopen tegen het feit dat ze protocollen en technieken die al 20 jaar
"verouderd" zijn niet ondersteunen.

Sjoerd

Rob schreef:
> ... zelf heb ik gewoon een algemene Linux VPS gehost en dan kun je er
> zelf op draaien wat je wilt en mee communiceren zoals je wilt.
>
> Maar dan moet je wel zo iets kunnen installeren en onderhouden.

Mij gaat het in ieder geval ver boven de pet. Wat een VPS is, heb ik in
Wikipedia kunnen vinden. En die installeer je dan op de PC, en zo host je
je eigen site? Of zoiets vanachter een KPN-router überhaupt mogelijk is,
daar ben ik nooit achter gekomen.

> Kun of wil je dat niet dan is webhosting beter,

Ik zou het denk ik kunnen als ik er eerst een hele studie van maak, maar
een groot bezwaar is toch wel dat je PC dan dag en nacht aan zou moeten
staan. Dus zeg ik, laat maar zitten.

> maar dan kun je inderdaad aanlopen tegen het feit dat ze protocollen en
> technieken die al 20 jaar "verouderd" zijn niet ondersteunen.

Geen idee tegen welke verouderde protocollen en technieken je dan aan zou
kunnen lopen. Ze hebben b.v. alle PHP-versies, tot en met de nieuwste.
Maar van mij hoef je het niet uit te leggen hoor, het is voor mij toch
niet interessant.

On Fri, 3 Jul 2020 17:37:58 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Ja ik zie dat een .org-domein duurder is dan een .nl-domein.
>Voor .nl-, .be-, .eu-,

Volgens mij heb ik op een website (ik geloof van yourhosting.nl) zien
staan dat privépersonen altijd privacy hebben bij een europees domein
vanwege een europese privacywet avg of zoiets.

> [...]
>www.webhosters.nl/goedkope-domeinnaam-registratie
>Over .org en privacy niets te vinden, maar dat zal Strato dan ook niet

Dus geen anonieme whois bij strato??? Dan moet ik dat zeker niet
hebben: dan krijg je allemaal rare mensen aan de deur als je naam en
adres in de whois staan.

On 04 Jul 2020 10:09:02 GMT, Rob <nom...@example.com> wrote:

> [...]
>als je eenmaal binnen bent neem je er extra opties bij als je die nodig
>hebt en betaal je uiteindelijk toch meer.

Ik ging er al vanuit dat dat goedkoopste pakket bij vimexx met 25 GB
dataverkeer ontoereikend kan zijn dus ik ging er al uit van het op één
na grootste pakket.

> [...]
>je er zelf op draaien wat je wilt en mee communiceren zoals je wilt.
>
>Maar dan moet je wel zo iets kunnen installeren en onderhouden.

Precies: kan ik niet.

On Mon, 06 Jul 2020 12:09:24 +0200, J <noe...@noemail.com> wrote:

>Ik ging er al vanuit dat dat goedkoopste pakket bij vimexx met 25 GB
>dataverkeer ontoereikend kan zijn dus ik ging er al uit van het op één
>na grootste pakket.

één na kleinste pakket bedoel ik...

Rob

J <noe...@noemail.com> wrote:
> Dus geen anonieme whois bij strato??? Dan moet ik dat zeker niet
> hebben: dan krijg je allemaal rare mensen aan de deur als je naam en
> adres in de whois staan.

Dat hangt er wel vanaf wat voor site dat het is en wat voor soort
doelgroep daar aan hangt. Meestal heb je meer last van spam dan van
andere zaken.

Er heeft hier in de meer dan 35 jaar dat ik "op internet zit" maar
1 keer een gek aan de deur gestaan en toen was ik niet thuis. Hij
heeft een briefje achtergelaten wat hem op een reprimande kwam te
staan.

On 06 Jul 2020 17:34:00 GMT, Rob <nom...@example.com> wrote:

>Er heeft hier in de meer dan 35 jaar dat ik "op internet zit" maar
>1 keer een gek aan de deur gestaan en toen was ik niet thuis.

1 gek vind ik al teveel.
Ik heb nog naar strato gebeld maar er kwam eigenlijk niet echt een
duidelijk antwoord uit: ik moest nog uitleggen wat ik met anonieme
whois bedoelde. Die persoon zei wel dat mijn naam en adres niet in de
whois staan maar het kan net zo goed dat het om europese domeinen
zoals .nl ging. Enfin: de keuze zal waarschijnlijk gaan tussen vimexx
of jimdo. Strato valt dus af en jouwweb waarschijnlijk ook:
engelsenaam.jouwweb.nl is niks. engelsenaam.jimdosite.com is beter.

Rob

Ik heb wel een tijd met dat soort namen gewerkt maar het probleem is
dat je die nooit kunt verhuizen. Dus uitendelijk toch maar een eigen
domein aangevraagd. Nu kan ik ook allerelei andere dingen dan www
daar onder hangen.

Ik heb een .nl domein en het enige wat de whois altijd toont is je
mailadres. De rest van de info is voor jan-en-alleman niet te lezen.
(wel voor providers)

Sjoerd

Nog een mogelijkheid die me te binnen schoot: www.blogger.com
Het is iets van Google, en het is gratis.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Blogger_(website)

Je site krijgt dan de naam naam.blogspot.com .
Als voorbeeld ken ik deze: https://keltischdansje.blogspot.com

On 08 Jul 2020 10:06:46 GMT, Rob <nom...@example.com> wrote:

> [...]
>
>Ik heb een .nl domein en het enige wat de whois altijd toont is je
>mailadres. De rest van de info is voor jan-en-alleman niet te lezen.

Ja, voor een .nl domein is het mij nu wel duidelijk. Maar voor .org
nog niet.
Ik heb ook hier zitten kijken:

https://nieuws.mijndomein.nl/tips/avg-en-whois-hoe-zit-het-nu/

mijn domein maakt ook wel veel reclame maar ik denk niet dat ik daar
mee in zee ga.

On Wed, 8 Jul 2020 20:21:28 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Je site krijgt dan de naam naam.blogspot.com .
>Als voorbeeld ken ik deze: https://keltischdansje.blogspot.com

O, leuk: zal er eens naar kijken. Heeft vimexx trouwens goede support?
ik zie wel een telefoonlijn op hun supportpagina maar die is altijd
offline.
Ik heb eigenlijk het liefste telefonisch contact....

Sjoerd

J schreef:
> Heeft vimexx trouwens goede support?
> ik zie wel een telefoonlijn op hun supportpagina maar die is altijd
> offline.
> Ik heb eigenlijk het liefste telefonisch contact....

Over de support van Vimexx wordt in de reviews juichend gedaan, het schijnt
zowat de beste van Nederland te zijn. Maar ik heb ook het idee dat er types
zijn die hen om de onbenulligste dingen steeds weer om de kop zeuren. Dat
kan niet uit, op die manier zouden ze het niet lang volhouden. Het verbaast
me dan ook niet dat ze het voorlopig maar even zonder telefoon doen.
Maar kijk toch ook eens naar www.webhosters.nl en lees de beoordelingen.

On Thu, 9 Jul 2020 15:23:47 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

> Het verbaast
>me dan ook niet dat ze het voorlopig maar even zonder telefoon doen.

Mij wel: volgens mij kost telefonisch contact minder tijd dan via
email/chat.

>Maar kijk toch ook eens naar www.webhosters.nl en lees de beoordelingen.

OK.

On Wed, 8 Jul 2020 20:21:28 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Je site krijgt dan de naam naam.blogspot.com .
>Als voorbeeld ken ik deze: https://keltischdansje.blogspot.com

Ze zijn al overgestapt naar een .nl domein.....

Sjoerd

J schreef:

> Ze zijn al overgestapt naar een .nl domein.....

Ze zaten voorheen ook op een .nl-domein, bij MijnDomein.
Net rond de tijd dat MijnDomein de prijzen nogal verhoogde, zijn ze
overgegaan naar Blogger, ik dacht altijd dat het daarmee te maken had.
Maar nu zitten ze toch weer bij MijnDomein.
Misschien omdat ze dan toch beter vindbaar zijn?
Hun site op Blogger ziet er evenwel precies zo uit als voorheen bij
MijnDomein, dus blijkbaar kun je bij Blogger gewoon je zelfgemaakte
site uploaden.

On Thu, 9 Jul 2020 18:14:15 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

> [...]
>Hun site op Blogger ziet er evenwel precies zo uit als voorheen bij
>MijnDomein, dus blijkbaar kun je bij Blogger gewoon je zelfgemaakte

Volgens mij is mijn domein in ieder geval duurder dan vimexx: 49,59
excl btw per jaar voor webhosting en 20,66 excl. btw per jaar voor een
.org domein. Niets voor mij dus.
.nl domein is goedkoper maar www.engelsenaam.nl vind ik helemaal
niks.....