hoe...

1 view

flash

Jul 5, 2000, 3:00:00 AM7/5/00
....laatst heb ik een javascriptje ged_l om wanneer je een site opent er een
popup venstertje verschijnt maar waar moet ik die code zetten en hoe of wat
mag of moet ik aanpassen ..(zie code hieronder..) want ik heb geen flauw
benul van javascripts...dus

<!--Script van http://javascript.pagina.nl-->
<script language="JavaScript"><!--
SIPopup=window.open("een pagina","Naam Pagina",
"toolbar=0,location=0,status=0,menubar=0,width=260,height=100")
file://-->
</script>
<!--Sript van http://javascript.pagina.nl->

alvast bedankt voor jullie hulp he;..

Erick T. Barkhuis

Jul 5, 2000, 3:00:00 AM7/5/00
On Wed, 5 Jul 2000 15:26:34 +0200, flash vigorously proclaimed....:

> [...]
> mag of moet ik aanpassen ..(zie code hieronder..) want ik heb geen flauw

Het is het handigst (of tenminste het makkelijkst) om jouw script in een
function te plaatsen, en deze aan te roepen bij onLoad.
Dus:

> <!--Script van http://javascript.pagina.nl-->
> <script language="JavaScript"><!--

function sesamOpenU() {

}

> //-->
> </script>
> <!--Sript van http://javascript.pagina.nl->

..en vervolgens in de BODY-tag:

<BODY [...blabla...] onLoad=sesamOpenU();>

--
Erick T. Barkhuis RI
WebWax at http://www.webwax.demon.nl

"Given a conflict, Murphy's law supercedes Newton's."

Reinoud Horstink

Jul 5, 2000, 3:00:00 AM7/5/00
flash wrote:

> [...]
> SIPopup=window.open("een pagina","Naam Pagina",
> "toolbar=0,location=0,status=0,menubar=0,width=260,height=100")

Dit script plaats je tussen de <HEAD>....</HEAD> in je document.

Reinoud.

--
The Alternative Nerdtest:
http://caesar.student.utwente.nl/nerdtest.htm

Naast de NIMBY hebben we nu ook de BANANA-factor: "Build Absolutely
Nothing Anywhere Near Anything"

Bart Van Stappen

Jul 6, 2000, 3:00:00 AM7/6/00

Erick T. Barkhuis wist in bericht ...

> [...]
>
>Het is het handigst (of tenminste het makkelijkst) om jouw script in een
>function te plaatsen, en deze aan te roepen bij onLoad.

[technische oplossing]

Hou er wel rekening mee dat nogal wat gebruikers/bezoekers de
ergerlijkheidsfactor van zo'n floepvenster vrij hoog zullen vinden. Als
afdoend afschrikkingsmiddel voor mogelijke bezoekers kan het dus meteen ook
aardig dienst doen.

Nog ergerlijker vinden sommigen dat je maar meteen de hele schermbesturing
van hun machine van ze tracht over te nemen. Dat kan technisch erg
eenvoudig. Of je bezoekers het ook op prijs stellen is natuurlijk een heel
andere vraag. Al kan het zinvol zijn er vooraf het antwoord op te zoeken.

Groeten,

Bart.