Naar het eerste ongelezen bericht

Peter

ongelezen,
18 dec. 2002 04:46:5218-12-2002
aan
Hallo,

Ik ben ondertussen al aardig thuis in frontpage en de html interesse wordt
steeds groter. Ik heb voor mijn vriendin een internet winkel gefrontpaged en
laten hosten door yournamewebhosting.
Nu wil ik deze winkel gaan uitbreiden met een winkelwagen systeem. Ik heb
ondertussen een CGI script gevonden wat ik mag gebruiken. Nu zegt mijn
hoster dat CGI en frontpage niet samen gaan. Ondertussen heb ik van de
frontpage experts al begrepen dat dit wel gaat als je maar goed omgaat met
de CGI bin. Wat dit precies inhoud weet ik nog niet, maar dat gaat wel
komen.
Dan kom ik nu aan bij de vraag. Kan ik mijn site op mijn PC wel emuleren met
een CGI script?
Testen bij de hoster betekent dat de werkende site off line staat, en dat is
niet de bedoeling. Zeker weten dat het toch niet meteen gaat werken.........
Oh ja, ik heb frontpage nog wel nodig voor dingen als gastenboek,
mailinglist aanvragen, auto thumbnail en vooral de makkelijke invoer van
artikelen.

Goeten,
Peter

Rene Pijlman

ongelezen,
18 dec. 2002 08:00:4318-12-2002
aan
Peter:

>Kan ik mijn site op mijn PC wel emuleren met een CGI script?

Dat hangt van jouw PC af. Als daarop een webserver geinstalleerd
is met CGI-ondersteuning, de runtime-software van de taal waarin
het CGI-script geschreven en eventuele andere
softwarebenodigdheden is dan kan het.

--
René Pijlman

Wat wil jij leren? http://www.leren.nl

Rene Pijlman

ongelezen,
18 dec. 2002 08:04:2518-12-2002
aan
Peter:

> [...]

is met CGI-ondersteuning, de runtime-software van de taal waarin
het CGI-script geschreven en eventuele andere

softwarebenodigdheden, dan kan het.

Jolanda van Dongen

ongelezen,
18 dec. 2002 15:43:1918-12-2002
aan

"Rene Pijlman" <reage...@de.nieuwsgroep> schreef in bericht

Surver, eh, er draaid een ftp server. Is dat hetzelfde? Zo niet waar vind ik
info hierover? Mijn HD is 120GB, dus dat kan het probleem niet zijn. Verder
2.6GHz en XP home,

Erick T. Barkhuis

ongelezen,
18 dec. 2002 15:45:5618-12-2002
aan
Jolanda van Dongen [on Wed, 18 Dec 2002 21:43:19 +0100] wrote:

> "Rene Pijlman" <reage...@de.nieuwsgroep> schreef in bericht

> Surver, eh, er draaid een ftp server. Is dat hetzelfde?

Nee, da's niet hetzelfde.

> Zo niet waar vind ik info hierover?

Over een webserver? Via een willekeurige zoekmachine.
Apache is een veelgebruikte webserver.

> Mijn HD is 120GB, dus dat kan het probleem niet zijn. Verder
> 2.6GHz en XP home,

<jaloers>
Stijgt-ie ook vanzelf op?
</>

--
Erick T. Barkhuis RI
WebWax at http://www.webwax.nl

"Mensen die niets weten en weten dat ze niets weten weten meer dan mensen
die niets weten en niet weten dat ze niets weten."

Rene Pijlman

ongelezen,
18 dec. 2002 15:51:2518-12-2002
aan
Jolanda van Dongen:
>Rene Pijlman:

>Surver, eh,

Niet "surver", maar "webserver".

>er draaid een ftp server. Is dat hetzelfde?

Niet "ftp server", maar "webserver".

>Zo niet waar vind ik info hierover?

Je gelooft het niet, maar ... tada! op het web.

>Mijn HD is 120GB, dus dat kan het probleem niet zijn.

Inderdaad.

>Verder 2.6GHz

Dat is een beetje overdone voor een webserver. Ik heb nog eens
een webserver naar volle tevredenheid gedraaid op 66 MHz (voor
de jonkies in deze nieuwsgroep: M = G / 1024).

>en XP home

Toevallig schreef ik net al in een andere nieuwsgroep:
"Windows XP Home Edition does not include or support any
versions (1.0, 2.0, 4.0) of Microsoft Personal Web Server (PWS).
Users that need Web server functionality in a desktop operating
system should use Windows XP Professional."
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;304197

Je zult dus je toevlucht tot een ander merk moeten nemen, zoals
http://www.apache.org. Van harte aanbevolen en al tijden
marktleider: http://www.netcraft.com/survey/

--
René Pijlman

"In de maand oktober werden voor het eerst meer dan
honderdduizend pagina’s bezocht!"
- inburgernet.nl

Rene Pijlman

ongelezen,
18 dec. 2002 17:59:2218-12-2002
aan
Hans Spaans:
>Rene Pijlman:

>Dan ben ik niet jong genoeg waarschijnlijk, maar vroeger deelde
>je door 1000 ipv 1024.

Hola, nee hoor. In computercontext staat K voor 2^10 ofwel 1024,
M voor 2^20 ofwel 1024*1024 en G voor 2^30 ofwel 1024*1024*1024.
En Hz staat voor s^-1.

"Note that in computer science mega can sometimes stand for
1048576 (2^20), not 1000000 when used in conjunction with the
byte."

Dat wil zeggen, dat stond er 1 minuut geleden. Inmiddels staat
er:

"Note that in computer science mega can sometimes stand for
1048576 (2^20), not 1000000 when used in conjunction with the
byte or the hertz."
http://www.wikipedia.org/wiki/Mega

Wat is Internet toch ge_wel_dig! :-D

Daniel Tryba

ongelezen,
18 dec. 2002 18:44:1718-12-2002
aan
Rene Pijlman <reage...@de.nieuwsgroep> wrote:

> Hola, nee hoor. In computercontext staat K voor 2^10 ofwel 1024,
> M voor 2^20 ofwel 1024*1024 en G voor 2^30 ofwel 1024*1024*1024.
> En Hz staat voor s^-1.

[knip]

> http://www.wikipedia.org/wiki/Mega
>
> Wat is Internet toch ge_wel_dig! :-D

Het is inderdaad geweldig dat iedereen maar kan verkondigen wat ie maar
wil,ook grote onzin zoals op de hierboven staande URI.

M staat in SI voor 10^6 en G 10^9
als je 2^20 wilt dan is natuurlijk Mi de enige juiste, en Gi is 2^30
(http://physics.nist.gov/cuu/Units/binary.html)

--

Daniel Tryba

Rene Pijlman

ongelezen,
18 dec. 2002 18:55:3918-12-2002
aan
Daniel Tryba:
>Rene Pijlman:

>Het is inderdaad geweldig dat iedereen maar kan verkondigen wat
>ie maar wil,ook grote onzin zoals op de hierboven staande URI.

Hola, je knipt "in computer science mega can sometimes stand
for" weg. Met dat erbij is het zeker geen grote onzin.
Integendeel, het is onmisbare informatie om te overleven in
cyberspace.

--
René Pijlman

"Als we niet uitkijken dan sterven binnenkort meer mensen aan
overgewicht dan aan roken."
- Hennie Stoel in het NOS journaal

David Baakman

ongelezen,
18 dec. 2002 19:52:4018-12-2002
aan
In article <ak220v0d6vv1ttkn2...@4ax.com>,
reage...@de.nieuwsgroep says...

> [...]
> for" weg. Met dat erbij is het zeker geen grote onzin.
> Integendeel, het is onmisbare informatie om te overleven in

En omdat iets op Internet staat is het dus juist? :) Het is niet voor
niets zo dat referenties naar Internet in literatuur altijd argwanend
bekeken worden en het liefst vermeden worden...

Het zou eerder iets moeten zijn als: "Computer Scientists usually do not
adhere to the standard and use M as an abbreviation for 2^20"

<zeikmode>Het is trouwens k en niet K</zeikmode>.

David (die vorige week in z'n verslag alle Kb/s moest veranderen in
kb/s...) (en die M lekker voor 2^20 blijft gebruiken :))

Rene Pijlman

ongelezen,
18 dec. 2002 20:40:5218-12-2002
aan
David Baakman:
>omdat iets op Internet staat is het juist

Hoe kom je daar nu weer bij?

>Het is niet voor niets zo dat referenties naar Internet in
>literatuur altijd argwanend bekeken worden en het liefst vermeden worden...

Ik bekijk ze altijd met genoegen. In tegenstelling tot
referenties naar wetenschappelijke publicaties, want dan ben je
8 uur bezig om het gerefereerde artikel te vinden en te
ontdekken dat dat bij kritische beschouwing hoegenaamd niets met
het refererende artikel te maken heeft.

>Het is trouwens k en niet K.

k is kilo (1.000), K is Kilo (1.024). Zie
http://home.online.no/~naslakse/Artikler/BitOgByte.html, waar
zelfs de interessante maat Kk wordt gebezigd (1.000 * 1.024).

Daniel Tryba

ongelezen,
19 dec. 2002 01:04:3619-12-2002
aan

> k is kilo (1.000), K is Kilo (1.024). Zie

k is 1000 en K is kelvin (met een k ipv K)

> http://home.online.no/~naslakse/Artikler/BitOgByte.html, waar
> zelfs de interessante maat Kk wordt gebezigd (1.000 * 1.024).

Wel consequent blijven dan:
<q>
(hvor M = Kk = 1024*1000)
</q>

Als een K 1024 byte is, zou ik verwachten dat M 1024*1K en dus
1024*1024 byte en niet 1000*1024 byte.

Mijn noors is helaas niet al te best, dus wellicht dat daar ook een
verklaring wordt gegevens voor alweer een nieuwe definitie van M die ik
over het hoofd zie.

--

Daniel Tryba

Rene Pijlman

ongelezen,
19 dec. 2002 05:15:2319-12-2002
aan
Daniel Tryba:

> [...]
>
>Mijn noors is helaas niet al te best, dus wellicht dat daar ook een
>verklaring wordt gegevens voor alweer een nieuwe definitie van M die ik

Misschien staat dit er wel in het Noors:

"Because of irregularities in definition and usage of the
kilobyte, the exact number could be any one of the following:
[...]
1,024,000 bytes - 1024 times 1000. This is an (erroneous)
definition used by floppy disk manufacturers"
http://www.wikipedia.org/wiki/Megabyte

Allen beantwoorden
Auteur beantwoorden
Doorsturen