Naar het eerste ongelezen bericht

Jan Ehrhardt

ongelezen,
19 jun. 2003 19:05:3319-06-2003
aan
Ik krijg de indruk dat Google zijn index weer eens vervangen heeft.
Nog mensen met opvallende wijzigingen ten opzichte van de vorige?

Jan
--
Look, Ma. No tables - http://www.steenbergen-stichting.nl/

Anders Reizen

ongelezen,
19 jun. 2003 19:28:1219-06-2003
aan
Jan Ehrhardt wrote:
> Ik krijg de indruk dat Google zijn index weer eens vervangen heeft.
> Nog mensen met opvallende wijzigingen ten opzichte van de vorige?

Nee. Eigenlijk helemaal niets gemerkt van die zgn. fuckup: nieuwe sites
werden vlot geindexeerd, oude pagina's geen verschillen van naam in
bezoekersaantallen. En dat voor alle sites: NL zowel als internationaal.

Piet

--
Anders Reizen - vakantie buiten de gebaande paden

reismagazine -> http://andersreizen.nl
reisbeurs -> http://reisbeurs.nl
reizigersforums -> http://reizigersforums.nl
reisboekwinkel -> http://reisboekwinkel.nl

Wimjan

ongelezen,
19 jun. 2003 19:27:2819-06-2003
aan
Jan Ehrhardt schreef:

> Ik krijg de indruk dat Google zijn index weer eens vervangen heeft.
> Nog mensen met opvallende wijzigingen ten opzichte van de vorige?

Ha, nog iemand die die Googledans opmerkt. Inderdaad - het viel me op dat
Piet zonet nog op www.google.com resultaten kreeg die nu te vinden zijn
op www2.google.com (met als zoekterm "kado-express").

> Jan

Groet,

Wimjan

--
Hoe kun je streaming audio/video opslaan op je eigen harddisk? Zie
<http://inventio.nl/faq/realaudio/>

Rene Pijlman

ongelezen,
19 jun. 2003 19:41:4019-06-2003
aan
Anders Reizen:

>Nee. Eigenlijk helemaal niets gemerkt van die zgn. fuckup: nieuwe sites
>werden vlot geindexeerd, oude pagina's geen verschillen van naam in
>bezoekersaantallen. En dat voor alle sites: NL zowel als internationaal.

Me too. Waar bestaat die 'fuckup' uit Jan?

--
René Pijlman

Wat wil jij leren? http://www.leren.nl

Anders Reizen

ongelezen,
19 jun. 2003 19:47:0819-06-2003
aan
Wimjan wrote:

> Ha, nog iemand die die Googledans opmerkt. Inderdaad - het viel me op dat
> Piet zonet nog op www.google.com resultaten kreeg die nu te vinden zijn
> op www2.google.com (met als zoekterm "kado-express").

Oh, maar dat is heel normaal hoor. Niet al die duizenden servers worden
op dezelfde seconde geupdate, dus wat verschil zul je van tijd tot tijd
altijd zien.

Het is overigens wel weer crawlertijd: google (diverse bots synchroon),
scooter (meerdere buildracks), inktomisearch, vagabondo en nog zowat
gingen zo tekeer dat een van m'n servers de halve avond zo goed als
onbereikbaar was.

Jan Ehrhardt

ongelezen,
19 jun. 2003 19:52:1119-06-2003
aan
Rene Pijlman in nl.internet.www.ontwerp (Fri, 20 Jun 2003 01:41:40
+0200):

>Anders Reizen:

>Me too. Waar bestaat die 'fuckup' uit Jan?

Dat Google tijden met een oude 'deepbot' index heeft gewerkt. Zie
http://www.webmasterworld.com/forum3/13306.htm e.a.
Ik zie nu weer eens voor het eerst sinds tijden een google dans
(het vervangen van de index door een nieuwe).

Anders Reizen

ongelezen,
19 jun. 2003 19:56:1519-06-2003
aan
Rene Pijlman wrote:
> Anders Reizen:

> Me too. Waar bestaat die 'fuckup' uit Jan?

Ik heet geen Jan maar wat ik ervan begreep was het een gewone update was
van de techniek achter de schermen (zoals voortdurend plaatsvindt)
waarbij dit keer vooral mensen die deelnamen aan linkfarms de pineut
waren omdat wederkerige links tegen elkaar zijn weggestreept.

Zo links en rechts kermden de "slachtoffers" luidkeels en door al dat
gekrijs ontstond de legende dat Google kapot was: "hij doettutniet
woaaaaaah".

Dalai Oraqref

ongelezen,
19 jun. 2003 20:00:1419-06-2003
aan

Jan Ehrhardt wrote:
> Ik krijg de indruk dat Google zijn index weer eens vervangen heeft.
> Nog mensen met opvallende wijzigingen ten opzichte van de vorige?

http://www-fi.google.com/search?q=search+engine&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Het feit dat Google nu 24 scoort op 'search engine' voorspelt weinig
goeds over die nieuwe algo's die ze hebben ingevoerd.

Dalai Oraqref

Anders Reizen

ongelezen,
19 jun. 2003 20:00:3919-06-2003
aan

Maar maar... in die tijd heb ik diverse sites ontwikkeld met
(tien)duizenden pagina's. Die zijn allemaal netjes gecrawled (door
diverse googlebots) en verschenen kort daarna ook keurig in de
zoekresultaten. En dat waren geen deepbots die dagenlang tekeer gingen?

Wat wel klopt is dat het allemaal minder met horten en stoten ging dan
tijdens een traditionele googledans.

Dalai Oraqref

ongelezen,
19 jun. 2003 20:02:4719-06-2003
aan

Anders Reizen wrote:

> [...]
> diverse googlebots) en verschenen kort daarna ook keurig in de
> zoekresultaten. En dat waren geen deepbots die dagenlang tekeer gingen?

Nee. Dat was de freshbot. De deepbot bestaat namelijk niet meer.

Dalai Oraqref

Jan Ehrhardt

ongelezen,
19 jun. 2003 20:10:2619-06-2003
aan
Jan Ehrhardt in nl.internet.www.ontwerp (Fri, 20 Jun 2003 01:52:11
+0200):

> [...]

>Ik zie nu weer eens voor het eerst sinds tijden een google dans
>(het vervangen van de index door een nieuwe).

Sommige webmasterworld discussies zijn inderdaad onbereikbaar zonder
$$$. Ik vond wel dit over de vorige en huidige Google dans:

| Google is currently going through its first dance since update Dominic
| which introduced a new version of its algorithm. The Dominic update
| caused many new sites to miss out, as the data from the deepcrawl for
| that month was not included in the new index.
|
| However, update Esmeralda seems to be following the more traditional
| lines of creating a new index from data collected that month which is
| then distributed amongst the nine datacenters.

http://www.rank-outsider.co.uk/callableJsps/newsGoogleDanceUpdateJune.jsp

Jan

PS. Over MSNBOT hebben ze wel een beetje
http://www.webmasterworld.com/forum1/2166.htm

Anders Reizen

ongelezen,
19 jun. 2003 20:17:1219-06-2003
aan

Ik dacht dat die termen door googlewatchers waren geintroduceerd om het
verschil aan te duiden tussen de bots die submissions crawlen en de bots
die de maandelijkse updatecrawl doen. In het echt bestaat natuurlijk
alleen googlebot(n).

Wil je zeggen dat de maandelijkse updatecrawl is vervangen door een
permanent proces?

Dalai Oraqref

ongelezen,
19 jun. 2003 20:24:1119-06-2003
aan

Anders Reizen wrote:

> [...]
> alleen googlebot(n).
>
> Wil je zeggen dat de maandelijkse updatecrawl is vervangen door een

Inderdaad. Hij is nog niet meteen zoals hij moet zijn, maar de bedoeling
is dat Freshbot en Deepbot integreren tot één bot die dagelijks het web
update. Er zou nog één maandelijkse update komen, en die hebben we net
achter de rug.

Dalia Oraqref

Dalai Oraqref

ongelezen,
19 jun. 2003 20:32:3619-06-2003
aan

Frank van der Pol wrote:

> 'search engine' != "search engine"
>
> http://www-fi.google.com/search?q=%22search+engine%22

Er is toch geen hond die met die quote's zoekt, behalve wat nerds die
weten hoe dat werkt. Google's taak is het brengen van de meest relevante
resultaten. De nieuwe algo's zijn op veel vlakken vrij problematisch -
Het aantal 404 pagina's, zelfs in de top 10 op populaire trefwoorden, is
explosief gestegen. Dat Google zelf niet eens in de top 10 staat op een
zoekiopdracht met 'search engine' is belachelijk - het is namelijk het
meest relevante resultaat. Zelfs een kleine 'horse search engine' waar
je naar paarden kunt zoeken scoort hoger. Je maakt mij niet wijs dat die
meer incoming links heeft dan Google.

Dalai Oraqref

Allen beantwoorden
Auteur beantwoorden