<center> en text-align:center niet hetzelfde.

1 view

Volgens dat boek van Stefan Munz is <center> verouderd html en moet
dat vervangen worden door text-align:center.
Maar toch is dat niet hetzelfde. Want als ik beiden toepas op
hetzelfde element werkt <center> wel en een style attribuut met
text-align:center erin dus niet.

robert

J <noe...@noemail.com>:
<center> centreert ook block elementen die erin staan, text-align:center
werkt alleen op tekst. Dus als er block elementen in je <center> staat moet
je die op een andere manier centreren (`margin: 0 auto` werkt meestal).

Voorbeeldje:

<head>
div {
width: 100px;
height: 100px;
background: red;
}
</head>
<center>
</center>

--
robert

On Sun, 19 Jul 2020 11:56:00 -0000 (UTC), US3N37+{n.i.w.o}@gmail.com
(robert) wrote:

> [...]
>je die op een andere manier centreren (`margin: 0 auto` werkt meestal).

Ok, dank U.