Pagina-naam

1 view

BugHunter

Ik moet de paginanaam hebben van:

https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto

Hoe kom ik daaraan? Ik heb al vanalles geprobeerd,
zoals index.html, index.php, auto.html enz. enz.

--
\ / http://nieuwsgroepen.tk/
---------///--------------------------------------

robert

BugHunter <bugh...@com.invalid>:

> Ik moet de paginanaam hebben van:
>
> https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto
>
> Hoe kom ik daaraan? Ik heb al vanalles geprobeerd,
> zoals index.html, index.php, auto.html enz. enz.

Wat is 'de paginanaam'? De URL is precies wat je daar al noemt:
https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto

Dat is ook de canonical URL zoals de RDW die zelf aangeeft in de HTML.

--
robert

BugHunter

robert <US3N37+{n.i.w.o}@gmail.com> schreef op Do 3 Sep 2020 om 18:10:
Maar als ik "auto" ophaal komt er niks.

robert

BugHunter <bugh...@com.invalid>:

> Maar als ik "auto" ophaal komt er niks.

Het wordt er allemaal niet duidelijker op. Wat bedoel je ophalen? Zowel in
een browser als met een commandline utility kan ik die URL gewoon openen.

--
robert

BugHunter

robert <US3N37+{n.i.w.o}@gmail.com> schreef op Do 3 Sep 2020 om 18:21:
Ik probeer hem op te halen in een programma maar
dat lukt niet. Heet-ie dan gewoon "auto"? En als
het een html is, waarom heet-ie dan niet auto.html
of auto.htm? En om te kunnen openen moet je hem
toch eerst ophalen.

Sjoerd

BugHunter:
> Ik probeer hem op te halen in een programma maar dat lukt niet.

Je kunt altijd rechtsklikken op de pagina en dan 'Broncode' of 'View
source code' o.i.d. Dan deze tekst kopiëren naar een nieuw bestand.

Maar ik krijg de pagina in Linux ook met wget:

$ wget https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto

Ik krijg dan een tekstbestand genaamd 'auto' met de html-code.
Blijkbaar is de .html-extensie niet per sé noodzakelijk.

BugHunter

Sjoerd <x...@xx.invalid> schreef op Do 3 Sep 2020 om 21:56:
Ik krijg 'auto' nu ook, maar er staat minder in
dan als ik hem met view ophaal. Het gaat mij om
het kenteken, en dat staat niet in de 'auto',
maar wel in de met view opgehaalde.

Sjoerd

BugHunter:
> Ik krijg 'auto' nu ook, maar er staat minder in dan als ik hem met view
> ophaal. Het gaat mij om het kenteken, en dat staat niet in de 'auto',
> maar wel in de met view opgehaalde.

$ wc -l auto
1237

In beide gevallen krijg ik precies 1237 regels.
Maar je verwacht een kenteken? Dan ben je zeker ingelogd.
Dan ligt het voor de hand dat er verschil in zit.

BugHunter

Sjoerd <x...@xx.invalid> schreef op Do 3 Sep 2020 om 22:13:
Ik heb al een andere bron gevonden. Carblogger, en
die geeft dat probleem niet. Thanx voor de moeite.

robert

BugHunter <bugh...@com.invalid>:
> Ik krijg 'auto' nu ook, maar er staat minder in
> dan als ik hem met view ophaal. Het gaat mij om
> het kenteken, en dat staat niet in de 'auto',
> maar wel in de met view opgehaalde.

Welkom in de wondere wereld van Dynamisch HTML.

--
robert

BugHunter

robert <US3N37+{n.i.w.o}@gmail.com> schreef op Vr 4 Sep 2020 om 05:25:
Hoe dan ook, ik heb het nu voor elkaar. :-)