Naar het eerste ongelezen bericht

John Bokma

ongelezen,
16 jun. 2003 03:46:4916-06-2003
aan
Excuses voor mijn boze reaktie naar aanleiding van een bericht
in deze groep. Ik heb woorden gebruikt die voor mensen met
een geloof als zeer onprettig zijn ervaren en dat is zeer zeker
niet de bedoeling geweest. Ook had ik inderdaad even moeten
nadenken voor het indrukken van "Post". Ik heb erna zeer zeker
gedacht om het bericht te cancelen maar uit ervaring weet ik
dat een cancel er achter aan loopt, en vaak meerdere mensen
het bericht al gelezen hebben, en er op gereageerd hebben.

Ik heb donderdag een zeer zware dag gehad ivm een deel van
mijn site (zie kids aldaar). Om mijzelf af te leiden heb ik een
groot deel van de vrijdagmiddag gewerkt aan een vrij lange
posting in de hoop daar wat zinnige reakties op te krijgen.
Ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik geen eenregelige
reakties wilde. Ik ben mij er achteraf bewust dat door de
voorgaande dag en de overvloed aan pop ups die ik mee maak
ik misschien een beetje als "gij zult niet" ben overgekomen, en
dat was niet de bedoeling. Ook heb ik mij zeer zeker niet
gericht tot beginners, amateurs of wat dan ook. Het is nooit
bedoelt als "kijk, ik weet het allemaal zo goed, en jullie niet".

Ik heb dat erna meerdere malen aangegeven, maar toch zijn
er dan weer mensen die de mogelijk zinnige discussie (denk
ik) laten verzanden in een "je gebruikt een verkeerde
newsreader" en andere dingen die in mijn ogen per email
(ik heb aangegeven dat die geldig zijn) goed af te handelen
zijn. Ik heb mijn niet-sig ook aangepast en het is nu 1 regel tekst
om tot minimale overlast te zijn. Er is dus zeker van mijn kant
een wil. De oorspronkelijke posting is zelfs opgemaakt in een
externe editor op 76 (IIRC) tekens.

Zondag (vaderdag) is voor mij een extreem zware dag
geweest, en mijn reaktie was dus buitengewoon niet-John.
Ik had graag willen uitdrukken dat Piet mij boos en verdrietig
had gemaakt met zijn reakties, maar helaas heb ik dat niet
zo onder woorden kunnen brengen. Ik ben nog elke dag
aan het leren om dit uiteindelijk wel te kunnen.

Dus nogmaals, Piet, mijn welgemeende excuses en ook zeer
zeker aan iedereen die het gelezen heeft.

John

mail: mail (a) johnbokma.com home: http://johnbokma.com/

Anders Reizen

ongelezen,
16 jun. 2003 04:06:3516-06-2003
aan
John Bokma wrote:
[snip]

> Dus nogmaals, Piet, mijn welgemeende excuses

Netjes om er zo op terug te komen!

Overigens: lees de complete draad nog eens door. Zul je zien dat ik
nooit over je sig ben begonnen: pas door de manier waarop jij reageerde
op de opmerking van iemand anders daarover ben ik op dat subdraadje
ingesprongen.

Ook elders in de draad zul je achteraf zien dat je nogal overspannen op
kritiek reageert en nogal richthaberig doet, wat je vervolgens anderen
weer verwijt.

Afijn, je hebt verklaart hoe dat komt, dus ik zal het je verder niet
inwrijven.

Piet

--
Anders Reizen - vakantie buiten de gebaande paden

reismagazine -> http://andersreizen.nl
reisbeurs -> http://reisbeurs.nl
reizigersforums -> http://reizigersforums.nl
reisboekwinkel -> http://reisboekwinkel.nl