Naar het eerste ongelezen bericht

DirkJan

ongelezen,
12 sep 2006, 15:43:3612-09-2006
aan

Beste mensen,

Het doet mij bijzonder veel genoegen om deze posting
te mogen plaatsten op de dag dat nl.internet.usenet is
aangemaakt. Ik nodig iedere belangstellende uit om
aan de groep deel te nemen. Als lezer, replyer en mogelijk
ook draadstarter.

Er is al een paar keer geschreven dat deze groep mijn
kindje is. Mocht dat zo zijn dan sta ik deze boreling
vandaag gelijk af aan de groep.

Het idee voor de groep had ik al meer dan tien jaar
geleden. Het is ontstaan toen ik nog actief was op
de Digitale Stad en met name op de nieuwsgroep dds.dds.

Ik ben toen een paar keer met een clubje actieve dds'ers
om de tafel gaan zitten en zijn we gaan brainstormen over
hoe we de nieuwsgroepen nieuwe impulsen konden geven.

Aanwezig waren:

Nina Meilof (DDS)
Marie José Klaver
Christine Karman
Marianne van den Boomen
Erik van den Muijzenberg
Philip Menken
en ondergetekende

Er kwamen allerlei ideeën naar boven, maar de meesten
wilden andere -meer bekende- opinimakers van toen
bij de nieuwsgroepen betrekken. Ik zag daar het nut niet
van in en pleitte juist voor eigen initiatieven; zelf draden
en discussie's starten en begeleiden. Want dat betekent
het wel als je een onderwerp aansnijdt: je moet uitnodigen
tot reactie's, de grote lijn in de gaten houden en af en toe
sturen en samenvatten. Probeer het eens en haak niet te
snel af.

En hopelijk is deze groep een goede gelegenheid om
weer eens initiatieven te nemen in een tijd waar de
nl-hiërarchie onder druk staat en steeds leger lijkt te
worden.

Doe rustig aan, denk eens na over een onderwerp en
breng het naar voren.

Iedereen veel plezier met de groep en laten we verder maar
zien wat er de komende tijd allemaal voor fraais wordt
gepost.

Groet,

DirkJan

O ja. Ik heb een foto van mezelf op flickr gezet.
Kwestie van even zoeken. ;-)

Hieronder het charter van de groep

EENREGELIGE OMSCHRIJVING

nl.internet.usenet Nieuwsgroep over heden, verleden en toekomst van usenet.

CHARTER: nl.internet.usenet

Wat is usenet?

Usenet is een netwerk voor de verspreiding van berichten via zogeheten
nieuws- en discussiegroepen. In de groepen kun je nieuws posten, vragen
stellen en beantwoorden en discussies voeren. Ook is het mogelijk om
bestanden uit te wisselen via zogenaamde binary's in daarvoor bestemde
binarygroepen. Usenet is opgebouwd in een bepaalde structuur, hiërarchie
genoemd.

In nl.internet.usenet kan iedereen nieuws uitwisselen en discussiëren
Over usenet.

Voorbeelden van passende onderwerpen:

- wat is de zin van usenet
- wat is de toekomst van usenet
- oude postings aanhalen
- hoe was usenet vroeger
- wat betekent usenet voor jou persoonlijk
- techniek van usenet
- discussies over de hiërarchieën van usenet
- cultuur van usenet
- nettiquette
- binarygroepen

EINDE CHARTER

C.Tuinder

ongelezen,
12 sep 2006, 16:13:3812-09-2006
aan

"DirkJan" <d.vos_N...@chello.nl> schreef in bericht

> Beste mensen,
>
> Het doet mij bijzonder veel genoegen om deze posting
> te mogen plaatsten op de dag dat nl.internet.usenet is
> aangemaakt.

Gefeliciteerd met je Usenet kindje DirkJan!
Neem er een borrel op om het te vieren; je heb het verdient.
Proost!
--
Vriendelijke groeten,

Carel

Dr. Snafu!

ongelezen,
12 sep 2006, 16:40:2212-09-2006
aan
On Tue, 12 Sep 2006 21:43:36 +0200, "DirkJan"
<d.vos_N...@chello.nl> wrote:

>O ja. Ik heb een foto van mezelf op flickr gezet.

Ah, gevonden.
http://www.zilverendolfijn.nl/ser1-htm/dirkjan/6-nl-v.jpg

--
This is the Panic Office, section nine-seventeen may have been hit.
Activate the following procedure.

Bericht is verwijderd

Bart Dinnissen

ongelezen,
12 sep 2006, 18:45:3812-09-2006
aan
Esther:

>Van harte gefeliciteerd DJ. Ik hoop dat je veel plezier hebt van deze
>nieuwsgroep.
>Ik kan niet beloven dat ik lang nadenk voordat ik iets zal posten, maar
>wie weet, lukt dat nog eens :-)

Wie weet!

Ik hoop dat ik af en toe onderwerpen kan aandragen die geschikt zijn
voor discussie - we zullen zien. Voorlopig houdt de groep me wel bezig.

Nu terug naar Buffy's [Faith, Hope and Trick]

--
Bart

DirkJan

ongelezen,
12 sep 2006, 19:02:3212-09-2006
aan

"Bart Dinnissen" <dinn...@chello.nl> schreef

> Esther:

> Wie weet!

Huisregel nummer 1: minsten drie zinnen reactie! ;-)

> Ik hoop dat ik af en toe onderwerpen kan aandragen die geschikt zijn
> voor discussie - we zullen zien. Voorlopig houdt de groep me wel bezig.

Jij hebt mij ook even bezig gehouden! Haha...

Ik dacht toen ik jouw naam in de stemmerslijst zag
verschijnen: dat is de eerste serieuze tegenstem, hoeveel
gaan er nog volgen?

En het is wel gek.

Ik schakelde net naar nl.newsgroups.
Een reactie over nl.religie.islam.
Logisch.

Maar hier kan meer.

DirkJan

Dat DOS-draadje wil ik wel een paar weken
in de lucht houden.

Derde en laatste maal:

http://members.chello.nl/d.vos35/temp/track.mp3

> Nu terug naar Buffy's [Faith, Hope and Trick]

Die fictie heb ik na vanavond achter me gelaten...

;-)

d.schatkamer

ongelezen,
12 sep 2006, 20:32:1812-09-2006
> [...]

> aangemaakt. Ik nodig iedere belangstellende uit om
> aan de groep deel te nemen. Als lezer, replyer en mogelijk

Lang niet slecht zoveel berichten in een nieuwe groep.
Mooi begin zal wel snel vollopen met biertje :)

Misty

ongelezen,
13 sep 2006, 12:53:5713-09-2006
aan
"DirkJan":

> Iedereen veel plezier met de groep en laten we verder maar
> zien wat er de komende tijd allemaal voor fraais wordt
> gepost.

Heel veel succes.

--
http://www.kruimelhuis.nl
http://www.misty.be

Misty

ongelezen,
13 sep 2006, 12:55:1713-09-2006
aan
"DirkJan":

> Huisregel nummer 1: minsten drie zinnen reactie! ;-)

Dan lig ik er al uit :-)

2Rowdy

ongelezen,
13 sep 2006, 17:23:4213-09-2006
aan
I was reading <news:ee72hf$6a1$1...@nl-news.euro.net>, made by the entity
known as DirkJan, that requests spam to be sent to
<d.vos_N...@chello.nl> and I became inspired,

> [...]
> ook draadstarter.
>
> Er is al een paar keer geschreven dat deze groep mijn
> kindje is. Mocht dat zo zijn dan sta ik deze boreling

Je vergeet Dolfy, de grootvader van deze group.

Mooi DJ dat je dit plekje in elkaar getimmerd heb.
De decoratie kunnen we aan Christa en christinA overlaten, die hebben
wel verstand van interieurkleurtjes, mij maakt het niets uit, ik schik
me wel.
Als jij nou voor het bier zorgt dan kan het hier nog best gezellig
worden.

Vanwaar deze verlate posting. Ik ben druk doende met iets anders op
het Usenet of beter gezegt met het Usenet.
Anders was ik wel iets eerder geweest.

DirkJan

ongelezen,
13 sep 2006, 17:38:0913-09-2006
aan

"2Rowdy" <Harry...@gmail.com> schreef

> I was reading <news:ee72hf$6a1$1...@nl-news.euro.net>, made by the entity
> known as DirkJan, that requests spam to be sent to

> <d.vos_N...@chello.nl> and I became inspired,

> Je vergeet Dolfy, de grootvader van deze group.

Ik ben Dolfy -lees andere draden- niet vergeten. Bovendien
was de RFD er ook gekomen zonder Dolfy zijn eerdere
poging...

> Vanwaar deze verlate posting. Ik ben druk doende met iets anders op
> het Usenet of beter gezegt met het Usenet.
> Anders was ik wel iets eerder geweest.

Ik zou zeggen, vertel er eens iets over, ik
ben nieuwsgierig.

En als deze groep een hoog gezelligheidsgehalte
gaat krijgen: ik heb daar geen moeite mee.

DirkJan

Humor-referentie 3 x 3 = 9

Wim T. Schippers
Kees van Kooten
Freek de Jonge

John Cleese
Ricky Gervais
Ali G

Hans Teeuwen
Vliegende Panters
Theo Maassen

2Rowdy

ongelezen,
13 sep 2006, 17:52:0713-09-2006
aan
I was reading <news:ee9tjr$2lmj$1...@nl-news.euro.net>, made by the
entity known as DirkJan, that requests spam to be sent to
<d.vos_N...@chello.nl> and I became inspired,

> Ik zou zeggen, vertel er eens iets over, ik
> ben nieuwsgierig.

Ik denk dat ik het morgen kan publiceren.
Ik heb wel heel veel hulp gekregen (NOT) van niwo en ncp. Die mensen
zitten tegenwoordig op hun code alsof het gouden eieren zijn. En dat
terwijl ik niet eens echt ingewikkelde vragen heb gesteld.
Ik ben er dus niet mee opgeschoten en ga gewoon verder, zonder de
gewenste truukjes.
Maareuh, morgen, in alt.config, de publicatie.
Ik zit me er al helemaal om te verkneuteren. Zal wel een sisser worden
maar ik hoop op iets anders.

> En als deze groep een hoog gezelligheidsgehalte
> gaat krijgen: ik heb daar geen moeite mee.

Dat zou wel leuk zijn. De meeste hardcore usenetters zijn aangenaam
gezelschap.
--
d:J0han; Certifiable me
http://2rowdy.aacity.net

[Press ENTER to retrieve this message.]
[Press M to mark this message for later retrieval.]

DirkJan

ongelezen,
13 sep 2006, 18:03:3313-09-2006
> [...]

> entity known as DirkJan, that requests spam to be sent to

> <d.vos_N...@chello.nl> and I became inspired,

> Ik denk dat ik het morgen kan publiceren.

Dat is nou jammer, zouden we hier de primeur
hebben, voor alt.config. Maar post het in ieder
geval ook hier.

DirkJan.

De afkorting van deze groep is niu. Bekt niet
zo fijn. Nie-u. Of N I U.

Ik begin voorlopig geen nieuwe draad.
Mijn laatste grote draad was de RFD.
Nu even anderen.

En Reinder is nog niet langsgekomen.

Bericht is verwijderd

Philip

ongelezen,
14 sep 2006, 03:06:0414-09-2006
aan
Tune in to nl.internet.usenet again next week when you'll hear DirkJan say:

> Ik begin voorlopig geen nieuwe draad.
> Mijn laatste grote draad was de RFD.
> Nu even anderen.

Zucht.

--
Bye,
Philip (alweer verdwenen)

2Rowdy

ongelezen,
14 sep 2006, 10:47:2914-09-2006
aan
I was reading <news:ee9v3h$2msf$1...@nl-news.euro.net>, made by the
> [...]
<d.vos_N...@chello.nl> and I became inspired,

> Dat is nou jammer, zouden we hier de primeur
> hebben, voor alt.config. Maar post het in ieder

http://groupsearch.aacity.net
Een tooltje om te kijken hoe goed of hoe slecht nieuwsgroepen op
servers beschikbaar zijn.
--
^Bd:J0han; Certifiable me^J^Mhttp://2rowdy.aacity.net^J^MTRying to telnet to the server^J^MHope it works this time^J^M^C^D^Y

405 Method Not Allowed
400 Bad Request
Fatal Error, Connection Terminated,,,
[Press ENTER to continue]

Neal McCauley

ongelezen,
14 sep 2006, 12:42:1614-09-2006
aan
2Rowdy schreef:

> [...]
>
> http://groupsearch.aacity.net
> Een tooltje om te kijken hoe goed of hoe slecht nieuwsgroepen op

Aha:
http://groupsearch.aacity.net/cgi-bin/prop.pl?action=search&group=nl.internet.usenet&sorting=group

Bericht is verwijderd

2Rowdy

ongelezen,
14 sep 2006, 18:16:4814-09-2006
aan
I was reading <news:slrnegjjk3.1...@xs2.xs4all.nl>, made by
the entity known as Eric, that requests spam to be sent to
<eric...@xs4all.nl> and I became inspired,

> Op wo 13 sep 23:52:07 2006 CEST schreef 2Rowdy in
> de nieuwsgroep 'nl.internet.usenet':

> Geen idee waar het over gaat, maar als het iets met
> unix/linux/perl-scripting te maken heeft wil ik graag kijken of ik
> iets voor je kan betekenen.

Ik heb er al omheen gebouwd maar bedankt voor het aanbod.

--
d:J0han; Certifiable me
http://2rowdy.aacity.net

Changing life, Breaking ground

Pleerol

ongelezen,
14 sep 2006, 19:26:0314-09-2006
aan
DirkJan schreef:
Hoi DJ,

Proficiat met je nieuwe NG (is Brabants moet je maar denken).
We gaan er iets moois van maken, maar dat is eigenlijk ook al gebeurd ;-)

Allen beantwoorden
Auteur beantwoorden
Doorsturen
0 nieuwe berichten