ip aderes nederland

Thimo Olivier

Aug 6, 2020, 6:42:18 AM8/6/20
Goede middag allemaal, Ik heb een vraag waar kan ik de publiek toegankelijke Nederlandse stratum 1 servers vinden ik heb de ip aderessen nodig voor en eigen ntp server. Al vast bedankt.
Met vriendelijke groet Thimo

Rob

Aug 6, 2020, 9:22:04 AM8/6/20
Thimo Olivier <thimoo...@gmail.com> wrote:
> Goede middag allemaal, Ik heb een vraag waar kan ik de publiek toegankelijke Nederlandse stratum 1 servers vinden ik heb de ip aderessen nodig voor en eigen ntp server. Al vast bedankt.
> [...]

Je hebt geen stratum 1 nodig! Het stratum zegt niet direct iets over
de nauwkeurigheid van de tijd die je van die server kunt halen, en al
helemaal niet als je dat via internet doet.

Je kunt deze namen configureren:
0.nl.pool.ntp.org
1.nl.pool.ntp.org

Dan krijg je adressen terug van NTP servers in de buurt, die zijn gechecked
op redelijke nauwkeurigheid.

Stel je extreme eisen koop dan zelf een NTP server met GPS referentie.
(bijv de LeoNTP)

Marco Davids

Jul 14, 2021, 1:18:54 AM7/14/21
Op 06-08-20 om 12:42 schreef Thimo Olivier:

> waar kan ik de publiek toegankelijke Nederlandse stratum 1 servers vinden

Hoi Timo,

Had je al eens op https://time.nl/ gekeken?

--
Marco