Re: 28/7 Goedemorgen!

Sam Kafka

"nastyho...@gmail.com" <nastyho...@gmail.com> scripsit:

>Goedemorgen!

Ook goedemorgen!

Net even gecheckt. Onze Indonesische SPAMvriend lijkt weer te zijn afgelost door
zijn Thaise collega.

Het begint een beetje op een Holy War te lijken. Boeddhisten en Moslims trekken
gezamenlijk op tegen de Christenen (en de Joden) in de nieuwsgroepen.

Het zou interessant kunnen zijn om ook de overige religie nieuwsgroepjes eens na
te lopen. Kijken af daar iets soortgelijks aan de hand is. Helaas heb ik daar
niet zo'n zin in.

Desalniettemeer lijkt dit mij een uitgelezen kans voor Onzezoeker om zich voor
de verandering nu ook eens in praktische zin te onderscheiden. Dus Onzezoeker,
handen uit de mouwen en subscriben maar!

--
Sam Kafka

Sjoerd

Sam Kafka:
> Onze Indonesische SPAMvriend lijkt weer te zijn afgelost door zijn
> Thaise collega.

Interessant: op de nieuwsserver Eternal September zie ik ze sinds
8 oktober niet meer. Het lijkt erop dat ze ze er daar uit gefilterd hebben.

De ongekruisigde

yep, ik zie ze ook niet meer op Eternal September

Kees van den Doel

In article <4iiiii5freje4p10q...@janniekee.org>, samgreg...@gmail.com says...

> [...]

> zich voor de verandering nu ook eens in praktische zin te
> onderscheiden. Dus Onzezoeker, handen uit de mouwen en subscriben

Misschien kan IQ-0 zijn handen met die van Bert ANWB in 1 slaan. Want
een buiten aardse oor sprong des spammes is wetenschapfelijk gesproken
in het interval van het mogelijke om het maar eens geleerd uit te
drukken.

Sam Kafka

De ongekruisigde <verst...@news.eternal-september.org> scripsit:

>yep, ik zie ze ook niet meer op Eternal September

Die server wordt tenminste nog actief onderhouden. Op de kpn en tweaknews
servers gaat het gewoon door. Ik merk er trouwens erg weinig van. De Thai troep
is met een simpel filtertje op exotische karakters in z'n geheel te dumpen en de
Indonesiër lukt heel aardig met Subject: POKER, TOTO en SLOT (in hoofdletters).

Het lijkt me vooral vervelend voor de overige Google Groups misbruikers. Die
kunnen er niet omheen. Maar gelukkig laat onze vriend nastyho zich niet zo snel
afschrikken. Die gaat gewoon door dik & dun (behalve op zaterdag) door, hetgeen
zeer in hem te prijzen valt.

--
Sam Kafka

Sam Kafka

Kees van den Doel <kwak...@kulketlekkel.nl> scripsit:

[Onzezoeker strijdt tegen SPAM]

>Potsen zoals dit zijn de reden dan jij IQ-0 heet.

Pas maar op, Straks laat Onzezoeker jouw Google Groups potsen ook
verdwijnen en dan ben jij mooi de klos.

--
Sam Kafka

Sam Kafka

Sam Kafka <samgreg...@gmail.com> scripsit:
Ik denk dat ik die Krakende Kuttekkel ook maar eens een poosje op
verlof stuur naar mijn mooie kleineschroothondjespension.

--
Sam Kafka

Sam Kafka

Sam Kafka <samgreg...@gmail.com> scripsit:

[...]

>Ik denk dat ik die Krakende Kuttekkel ook maar eens een poosje op
>verlof stuur naar mijn mooie kleineschroothondjespension.

"Brakende kutlultekkel". Ook leuk bedacht door mij!

--
Sam Kafka

Sam Kafka

Sam Kafka <samgreg...@gmail.com> scripsit:
Ja, ik weet het. Kut en lul zijn vieze woorden, maar het is hier
nl.scouting, dus moet het kunnen. Vind ik.

--
Sam Kafka

C.L.M. Huizer

Op 14-10-2023 om 01:37 schreef Sam Kafka:
Vertel mij eens: Hoe kan ik zo'n filtertje aanbrengen, want dat weet ik
niet. Ik gebruik Thunderbird voor mijn email en nieuwsgroepen.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Cor Huizer.

Sjoerd

C.L.M. Huizer:
> Sam Kafka:

> Vertel mij eens: Hoe kan ik zo'n filtertje aanbrengen, want dat weet ik
> niet. Ik gebruik Thunderbird voor mijn email en nieuwsgroepen.

Selecteer zo'n spambericht, en dan Message > Create Filter From Message...

Het wordt ook hier uitgelegd:
https://support.mozilla.org/nl/kb/uw-berichten-ordenen-filters-gebruiken#w_een-nieuw-filter-maken

En als u het Engels een beetje beheerst, ook hier vrij duidelijk:
https://www.big-8.org/wiki/Filtering_Spam_with_Thunderbird

Nog een andere mogelijkheid is: een andere nieuwsserver kiezen.
Behalve bij Eternal September zie je de Thaise en Indonesische berichten
bij individual.net inmiddels ook niet meer. Deze laatste kost iets, maar
niet veel: 10 euro per jaar.