Het CityGIS Meldkamer Softwaresysteem is ontwikkeld door een bedrijf in Den
Haag. Het is een geografisch informatiesysteem dat een snel en volledig
overzicht geeft van de positie van voertuigen en agenten. Daardoor kan bij een
incident sneller opgetreden worden, omdat direct bekend is welk voertuig zich
het dichtst bij het incident bevindt.
Ook de veiligheid van individuele agenten is dankzij de software beter
gewaarborgd. Bij een noodoproep is meteen duidelijk waar de agent zich bevindt
en zien collega's op een scherm in de auto de snelste route naar de plek des
onheils.
Volgens een woordvoerder van het bedrijf is het systeem inmiddels drie jaar in
gebruik bij een groot aantal meldkamers. Nieuw is de toepassing van het
systeem in voertuigen, zodat de patrouillerende agent precies dezelfde
informatie heeft als in de meldkamer beschikbaar is. Deze mobiele variant is
getest door het korps Noord-Holland Noord en wordt binnenkort ook in andere
regio's toegepast. Ook ambulance- en brandweerkorpsen hebben interesse getoond
in de mobiele versie van het systeem.
In de Benelux wordt het meldkamersysteem door ongeveer dertig meldkamers
gebruikt. Luxemburg heeft inmiddels besloten alle meldkamers van de nieuwe
software te voorzien en ook landen als Italië, Duitsland en Engeland hebben
interesse getoond. De volgende stap in het project is volgens CityGIS een
koppeling tussen de systemen, waardoor het interregionaal en zelfs
internationaal toepasbaar wordt.
© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.
================================
Het wachten is nu alleen nog op de software-crack zodanig dat alle criminelen
precies kunnen volgen waar hun vijanden zijn. Zodra het gilde een crack heeft,
gaat het CityGIS systeem averechts werken, zoals met alle technische frutsels
bij de politie gebeurt. Het CityGIS draagt er straks toe bij, als de cracks en
frekwenties bekend zijn, dat Nederland nog crimineler wordt dan het al is.
--
================================
"De Mocconisering van Nederland begint gevaarlijke proporties aan te nemen" -
Franneke
================================
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag
spreken, zoo ist er ellendig gesteld.
Nochtans zal ik die spreken zoo lang als mijn oogen open staan." - Michiel
Adriaanszoon de Ruyter
================================
"Deelmakende van het Koningrijk der Nederlanden, genoot België den vrede
gedurende vyftien jaren; de koophandel en de nyverheid herleefden en geraekten
tot eenen ongemenen bloei; wy herwonnen, met het gebruik onzer moedertael,
gedeeltelyk onze echtvaderlandsche zeden; het onderwys werd verbeterd en tot
alle standen der maetschappy uitgestrekt; wy vervolmaekten onze staetkundige
opvoeding en kregen eene nadere kennis van alle grondwettelyke
bestuerzaken." - Hendrik Conscience
================================
http://www.geocities.com/emmoccona
================================
> Politiekorpsen kunnen binnenkort door het gebruik van nieuwe software meer
> agenten op straat brengen. Dankzij het CityGIS hoeft voortaan nog maar een
> agent in een patrouillewagen te rijden, in plaats van de nu gebruikelijke
> twee. Het regiokorps Noord-Holland Noord is het eerste korps dat gebruik
gaat
> maken van de nieuwe software.
>
Kunnen ze handsfee naar het schermpje kijken (en niet op de weg letten) das
echt veilig.
Dus het handsfeebellen is ook maar uitgesteld tot op z'n vroegst 01-03-2002.
Dus tot die tijd mag je *alles* tegen je oor houden onder het rijden,
na die tijd mag je alles *behalve* een telefoontje tegen je oor houden .
En het wordt verboden nep telefoons te verkopen (zo als alles in Nederland
verboden wordt)
Handen van het stuur en je belt vanzelf handsfree.
Peter Manders schreef in auto.nl:
Nou moet ik ineens denken aan een dief in een streng Islamitisch land,
die een telefoontje heeft gestolen. Als ie dat twee keer doet belt ie
ook handsfree...
mat
Ben jij die presentator van Endemol?
| > Politiekorpsen kunnen binnenkort door het gebruik van nieuwe software meer
| > agenten op straat brengen. Dankzij het CityGIS hoeft voortaan nog maar een
| > agent in een patrouillewagen te rijden, in plaats van de nu gebruikelijke
| > twee. Het regiokorps Noord-Holland Noord is het eerste korps dat gebruik
| gaat
| > maken van de nieuwe software.
| >
|
| Kunnen ze handsfee naar het schermpje kijken (en niet op de weg letten) das
| echt veilig.
LOL.
| Dus het handsfeebellen is ook maar uitgesteld tot op z'n vroegst 01-03-2002.
| Dus tot die tijd mag je *alles* tegen je oor houden onder het rijden,
| na die tijd mag je alles *behalve* een telefoontje tegen je oor houden .
|
| En het wordt verboden nep telefoons te verkopen (zo als alles in Nederland
| verboden wordt)
Dus voortaan liggen er weer echte GSM' ipv dummy's in de etalages?
| Handen van het stuur en je belt vanzelf handsfree.
|
| Peter Manders schreef in auto.nl:
|
| Nou moet ik ineens denken aan een dief in een streng Islamitisch land,
| die een telefoontje heeft gestolen. Als ie dat twee keer doet belt ie
| ook handsfree...
|
| mat
Ja, volgens mij ben jij echt die presentator van 'De Leukste Thuis'
--
================================
"De Mocconisering van Nederland begint gevaarlijke proporties aan te nemen" -
Franneke
================================
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag
spreken, zoo ist er ellendig gesteld.
Nochtans zal ik die spreken zoo lang als mijn oogen open staan." - Michiel
Adriaanszoon de Ruyter
================================
"Deelmakende van het Koningrijk der Nederlanden, genoot Belgiė den vrede
Wees op uw hoede voor namaak!
> http://www.geocities.com/emmoccona
> ================================
>
Wil je een vingerafdruk.
Dit systeem is al heel lang in gebruik in de USA. Het grote voordeel is
zoals gezegd dat de agent toegang heeft tot de zelfde info als de meldkamer
en in theorie dus sneller op de plaats van bestemming kan zijn. Het grote
nadeel is echter dat de agent alleen in de auto zit. Dit komt de veiligheid
niet ten goede.
Maar misschien belangrijker dan de politie werkelijk gaat optreden tegen
straat terreur en dergelijke. Welk computer systeem ze daarvoor gebruiken
maakt me overigens niets uit.
"E.M. Moccona" <geleutervoo...@hotmail.com> schreef
> Het wachten is nu alleen nog op de software-crack zodanig dat alle
criminelen
> precies kunnen volgen waar hun vijanden zijn. Zodra het gilde een crack
heeft,
> gaat het CityGIS systeem averechts werken, zoals met alle technische
frutsels
> bij de politie gebeurt. Het CityGIS draagt er straks toe bij, als de
cracks en
> frekwenties bekend zijn, dat Nederland nog crimineler wordt dan het al is.
Al vele jaren wordt het mobilofoonverkeer van de politie afgeluisterd door
een ieder met een ontvangertje. Zodoende kan je feilloos weten wanneer er
een
surveillanceauto naar je toegestuurd word, terwijl je een kraak aan het
zetten
bent.
Er verandert dus niks. Het voordeel is echter dat je de informatie nu veel
sneller
hebt en er direct op gereageerd kan worden door 2 keer zoveel eenheden,
zodat de pakkans veel groter wordt. Prima ontwikkeling dus.
Ton
--
http://www.helppagina.com
Uw Internet hulpdienst.
Hoe wordt de informatie verzonden? Per GSM, of per satelliet?
| Het grote
| nadeel is echter dat de agent alleen in de auto zit. Dit komt de veiligheid
| niet ten goede.
Dat lijkt me ook niet, daarbij zien rwee altijd meer dan 1.
| Maar misschien belangrijker dan de politie werkelijk gaat optreden tegen
| straat terreur en dergelijke. Welk computer systeem ze daarvoor gebruiken
| maakt me overigens niets uit.
Robocop?
--
================================
"De Mocconisering van Nederland begint gevaarlijke proporties aan te nemen" -
Franneke
================================
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag
spreken, zoo ist er ellendig gesteld.
Nochtans zal ik die spreken zoo lang als mijn oogen open staan." - Michiel
Adriaanszoon de Ruyter
================================
"Deelmakende van het Koningrijk der Nederlanden, genoot Belgiė den vrede
Dat heeft Cockie Toorenspits (de nationale hard-nieuws ridder) me al eens
uitgelegd. Maar daar voor moet je wel de codes en districten kennen, dus je
moet er wel verstand van hebben.
| Er verandert dus niks. Het voordeel is echter dat je de informatie nu veel
| sneller
| hebt en er direct op gereageerd kan worden door 2 keer zoveel eenheden,
| zodat de pakkans veel groter wordt. Prima ontwikkeling dus.
Beetje crimineel weet dat handig te omzeilen, desnoods door een valse melding
aan de andere kant van de stad en kan dan ook nog bekijken (als ie een crack
heeft) waar de wagens naar toe stuiven. Misschienb heb je gelijk dat het een
goede ontwikkeling is, maar ik denk dat de crimineel er op den duur het meeste
gemak van heeft.
--
================================
"De Mocconisering van Nederland begint gevaarlijke proporties aan te nemen" -
Franneke
================================
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag
spreken, zoo ist er ellendig gesteld.
Nochtans zal ik die spreken zoo lang als mijn oogen open staan." - Michiel
Adriaanszoon de Ruyter
================================
"Deelmakende van het Koningrijk der Nederlanden, genoot Belgiė den vrede
> | Al vele jaren wordt het mobilofoonverkeer van de politie afgeluisterd
door
> | een ieder met een ontvangertje. Zodoende kan je feilloos weten wanneer
er
> | een
> | surveillanceauto naar je toegestuurd word, terwijl je een kraak aan het
> | zetten
> | bent.
>
> Dat heeft Cockie Toorenspits (de nationale hard-nieuws ridder) me al eens
> uitgelegd. Maar daar voor moet je wel de codes en districten kennen, dus
je
> moet er wel verstand van hebben.
In de nieuwsgroep met scannerliefhebbers kunnen ze je er alles over
vertellen,
maar zover ik weet, kan je met een eenvoudige handscanner en een klein
handboekje, 1000-den frequenties afluisteren, van alle hulpdiensten, zelfs
zonder er veel vanaf te weten.
> Beetje crimineel weet dat handig te omzeilen, desnoods door een valse
melding
> aan de andere kant van de stad en kan dan ook nog bekijken (als ie een
crack
> heeft) waar de wagens naar toe stuiven. Misschienb heb je gelijk dat het
een
> goede ontwikkeling is, maar ik denk dat de crimineel er op den duur het
meeste
> gemak van heeft.
Die truck van de valse melding is ook al eeuwenoud en nog steeds
veelgebruikt,
maar dan ook vaak in samenwerking met een handscanner natuurlijk. Maar
natuurlijk heeft de moderne techniek ook zijn nadelen en opnieuw zullen er
een
paar handige types zijn die hier stiekem misbruik van zullen maken. Maar dat
is geen enkele reden om het niet aan te schaffen.
Het grootste voordeel is de reactietijd. Soms is er een inbraakalarm in een
straat waar je zelf net doorheen gereden bent. Meestal zijn deze melding
van lage prioriteit, maar als een meldkamer in 1 oogopslag kan zijn dat je
er 100 meter vandaan bent, kan je die melding direct geven. Ik voorzie
heel veel 'heterdaadjes'
> Het wachten is nu alleen nog op de software-crack zodanig dat alle criminelen
> precies kunnen volgen waar hun vijanden zijn. Zodra het gilde een crack
> heeft,
> gaat het CityGIS systeem averechts werken, zoals met alle technische frutsels
> bij de politie gebeurt. Het CityGIS draagt er straks toe bij, als de cracks
> en
> frekwenties bekend zijn, dat Nederland nog crimineler wordt dan het al is.
>
> www.citygis.com
Met crack heb je er nog niks aan als je geen toegang hebt tot het systeem.
Zou je gewoon in kunnen loggen over het internet?
En zo ja, hoe scherp is de beveiliging (password check? firewall?)?
Precies.
Men moet ook de beam en frekwenties kennen van de hoogfrekwentverbinding.
| Zou je gewoon in kunnen loggen over het internet?
Doet er niet toe, want dat kan zodra aan de basisvoorwaarden voldaan is,
eenvoudig tot stand gebracht worden.
| En zo ja, hoe scherp is de beveiliging (password check? firewall?)?
Is niet belangrijk, Tinus. Eerst dient de info op internet gezet te worden,
voor je er aan denken kan gaan om daar toegang toe te bekomen. Als je zelf
degene bent, die de vergaarde info gaat wepkasten, dan kan je dat allemaal
fijn zelf bepalen. Maar ik neem aan dat jij nix kwaads in de geest hebt, dus
het was maar een voorbeeldje.
--
================================
"De Mocconisering van Nederland begint gevaarlijke proporties aan te nemen" -
Franneke
================================
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag
spreken, zoo ist er ellendig gesteld.
Nochtans zal ik die spreken zoo lang als mijn oogen open staan." - Michiel
Adriaanszoon de Ruyter
================================
"Deelmakende van het Koningrijk der Nederlanden, genoot Belgiė den vrede
Goeievraag. GSM is bijna niet bestaand in de US dus dat zal het niet zijn.
Ik kan geen antwoord geven op die vraag.
>
> | Het grote
> | nadeel is echter dat de agent alleen in de auto zit. Dit komt de
veiligheid
> | niet ten goede.
>
> Dat lijkt me ook niet, daarbij zien rwee altijd meer dan 1.
>
> | Maar misschien belangrijker dan de politie werkelijk gaat optreden tegen
> | straat terreur en dergelijke. Welk computer systeem ze daarvoor
gebruiken
> | maakt me overigens niets uit.
> Robocop?
Robocop of gewone cop het maakt me niet uit als het maar werkt!
kun je jouw sig dimmen volgens je eigen regels max 4 regels
Gerard
<knip>
> In de nieuwsgroep met scannerliefhebbers kunnen ze je er alles over
> vertellen, maar zover ik weet, kan je met een eenvoudige handscanner en
> een klein handboekje, 1000-den frequenties afluisteren, van alle
> hulpdiensten, zelfs zonder er veel vanaf te weten.
Eh Ton, het is beluisteren, niet afluisteren.
<knip>
> Ton
Groetjes,
Nico Nico
> > In de nieuwsgroep met scannerliefhebbers kunnen ze je er alles over
> > vertellen, maar zover ik weet, kan je met een eenvoudige handscanner en
> > een klein handboekje, 1000-den frequenties afluisteren, van alle
> > hulpdiensten, zelfs zonder er veel vanaf te weten.
>
> Eh Ton, het is beluisteren, niet afluisteren.
En wat zegt de dikke van Dale daarover?
Ton
--
http://www.helppagina.com
Uw internet hulpdienst
>
> "Nico Nico" <zoGEE...@nietvergeten.nl> schreef
>
>> > In de nieuwsgroep met scannerliefhebbers kunnen ze je er alles over
>> > vertellen, maar zover ik weet, kan je met een eenvoudige handscanner
>> > en een klein handboekje, 1000-den frequenties afluisteren, van alle
>> > hulpdiensten, zelfs zonder er veel vanaf te weten.
>>
>> Eh Ton, het is beluisteren, niet afluisteren.
>
> En wat zegt de dikke van Dale daarover?
Ik bedoel dat het beluisteren is omdat het legaal is. Je bent pas aan het
afluisteren als je bij de BVD werkt.:-)
> Ton
Groetjes,
Nico Nico
Zolang maffia's zijn geļnfiltreerd bij onze politie die autochtonen graag
beboet (van een kale kip kan men niet plukken) is niemand maar dan ook
helemaal niemand veilig.
Wat voor systeem ze ook mogen bedenken, want als het belangrijk genoeg is
haalt met de info op en gaat men terug naar eigen land. Waar Nederland geen
uitleveringsverdragen mee heeft.
"E.M. Moccona" <geleutervoo...@hotmail.com> schreef in bericht
news:9urd99$scj$1...@news1.xs4all.nl...
> Ik bedoel dat het beluisteren is omdat het legaal is. Je bent pas aan het
> afluisteren als je bij de BVD werkt.:-)
Oooh, dan wil ik er helemaal niks meer van weten. ;-)
> Zolang maffia's zijn geīnfiltreerd bij onze politie die autochtonen graag
> beboet (van een kale kip kan men niet plukken) is niemand maar dan ook
> helemaal niemand veilig.
>
> Wat voor systeem ze ook mogen bedenken, want als het belangrijk genoeg is
> haalt met de info op en gaat men terug naar eigen land. Waar Nederland
geen
> uitleveringsverdragen mee heeft.
Jee zeg, jij bent wel heel depressief hč? Niet alles wat je hoort is waar
hoor.
--
Volgens mij is het die'visionair' uit die Cup-a-soup reclame die door z'n
personeel uit het raam wordt gegooid!
Tja, had ie maar die handige automaten moeten aanschaffen die om 16:00
uur.......................
Aad ;-)
~nop~
beluisteren
be·´luis·te·ren (ov.ww.)
1 luisterend waarnemen => opvangen
2 afluisteren
afluisteren
´af·luis·te·ren (ov.ww.)
1 heimelijk beluisteren
http://www.vandale.nl
http://www.vandale.nl/cgi-bin/gx.cgi/AppLogic+FTContentServer?pagename=VanDale
/Static/index_woordenboek
--
================================
"De Mocconisering van Nederland begint gevaarlijke proporties aan te nemen" -
Franneke
================================
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag
spreken, zoo ist er ellendig gesteld.
Nochtans zal ik die spreken zoo lang als mijn oogen open staan." - Michiel
Adriaanszoon de Ruyter
================================
"Deelmakende van het Koningrijk der Nederlanden, genoot België den vrede
> | > Eh Ton, het is beluisteren, niet afluisteren.
> |
> |
> | En wat zegt de dikke van Dale daarover?
> beluisteren
> be毀luis暗e斟en (ov.ww.)
> 1 luisterend waarnemen => opvangen
> 2 afluisteren
> afluisteren
> 徨f損uis暗e斟en (ov.ww.)
> 1 heimelijk beluisteren
Bedankt,
Dat bedoelde ik:.
Beluisteren = luisterend waarnemen = opvangen = afluisteren = heimelijk
beluisteren.
> En het wordt verboden nep telefoons te verkopen (zo als alles in Nederland
>verboden wordt)
Alles in Nederland is verboden.
En wat niet verboden is, is verplicht !
Jullie weten echt niets gewoon.
"Aad Kelder" <aad.k...@planeetaarde.nl> schreef in bericht
news:9uu9kg$r0g$1...@reader06.wxs.nl...
> Ik heb overal kennissen aan beide kanten van de muren zullen we maar
zeggen.
>
> Jullie weten echt niets gewoon.
Leg het dan eens uit......
Aad;-)
~I know nothing, I'm from...........~
Maar het heeft te maken met de internationale georganiseerde misdaad die
floreert in Nederland. Als u vragen heeft kunt u deze het beste naar de
minister van onrecht sturen.
> Maar het heeft te maken met de internationale georganiseerde misdaad die
> floreert in Nederland.
>
Is nogal logisch in een open samenleving als de onze.
> Als u vragen heeft kunt u deze het beste naar de minister van onrecht
sturen.
>
Daar krijg ik natuurlijk direct alle details te horen. NOT.
Sterk verhaal hoor!
Is over nagedacht.
Aad ;-)
~nop~