Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Vlekken op behang

341 views
Skip to first unread message

Baukje

unread,
Oct 20, 2000, 8:02:23 AM10/20/00
to
Kan iemand me vertellen hoe je vlekken van rode wijn op het behang
verwijdert? Ze zijn nu nog vers...

Nee, het is niet wat jullie denken. Ik wilde gewoon even kijken of die
truc met dat sinaasappelsap ook werkte met rode wijn. Maar ik gooide
"naast".

Gelukkig had iemand mij vanochtend net verteld dat ik bij nare
gebeurtenissen voortaan maar heel hard moest lachen, dat reageerde zo
lekker af. Dus ik heb dat meteen in praktijk kunnen brengen.

Nog nooit zo gelachen... :-(((

Baukje

juiste e-mailadres: jvanb...@castel.nl (dus eerste b weglaten)

Marleen

unread,
Oct 20, 2000, 11:05:15 AM10/20/00
to

Baukje schreef:

> Kan iemand me vertellen hoe je vlekken van rode wijn op het behang
> verwijdert? Ze zijn nu nog vers...

Tja, uit de vloerbedekking haal ik het door d'r een boel zout op de
gooien, maar om nou de hele dag zout tegen het behang aan te gaan
smijten??

> Nee, het is niet wat jullie denken. Ik wilde gewoon even kijken of die
> truc met dat sinaasappelsap ook werkte met rode wijn. Maar ik gooide
> "naast".

Volgens mij heb ik iets gemist. Waar helpt dat tegen/voor, sinaasappelsap
tegen het behang gooien? Of eigenlijk wat dan ook met sinaasappelsap,
behalve drinken??

> Gelukkig had iemand mij vanochtend net verteld dat ik bij nare
> gebeurtenissen voortaan maar heel hard moest lachen, dat reageerde zo
> lekker af. Dus ik heb dat meteen in praktijk kunnen brengen.

Dat was vast niet dat rare mens dat kwam beoordelen hoeveel slaapkamers je
vuil mag maken! Ongelooflijk, dat dat soort mensen bestaaaan!! (En dat ze
van justitie vrij mogen rondlopen....).

> Nog nooit zo gelachen... :-(((

Hmm... In elk geval heeeel veel sterkte ermee!! Als het niet lukt wil ik
best een keertje komen helpen wijngooien hoor, zodat je behang een egaal
kleurtje krijgt... :-)

Groetjes,
Marleen

Gerard H. Zwart

unread,
Oct 20, 2000, 9:57:42 AM10/20/00
to

"Baukje" <bjvanb...@castel.nl> wrote in message
news:39f02efc...@news.castel.nl...

> Kan iemand me vertellen hoe je vlekken van rode wijn op het behang
> verwijdert? Ze zijn nu nog vers...
>
water geven? blijven ze langer vers, vooral even de stelen schuin afsnijden.

> Nee, het is niet wat jullie denken.

Kan je gedachten lezen?Je wilt helemaal niet weten wat ik denk, denk ik.

> Ik wilde gewoon even kijken of die
> truc met dat sinaasappelsap ook werkte met >rode wijn. Maar ik gooide
> "naast".
>
> Gelukkig had iemand mij vanochtend net >verteld dat ik bij nare
> gebeurtenissen voortaan maar heel hard >moest lachen, dat reageerde zo
> lekker af. Dus ik heb dat meteen in praktijk >kunnen brengen.
>
> Nog nooit zo gelachen... :-(((
>

Hoe krijg je die vlekken weg? probeer eens waterdtof-peroxyde, 5 % ofzo.
niet te lang bevochtigen, gaat ook weer niet goed. Als dat niet helpt kan je
verdunde chloor-bleekmiddel proberen, gaan de meeste vlekken van weg. Als je
gekleurd behang hebt kan je wel weer witte vlekken overhouden. Ook zonlicht
bleekt vlekken wel weg, maar om nou je hele muur buiten te zetten is
misschien wat minder handig. Kan je wel aan je hulp vragen, die muur ligt
tenslotte niet.

Groet,

Gerard

Baukje

unread,
Oct 20, 2000, 3:05:41 PM10/20/00
to
On Fri, 20 Oct 2000 17:05:15 +0200, Marleen
<m.j.bie...@nospam.student.utwente.nl> wrote:

>Tja, uit de vloerbedekking haal ik het door d'r een boel zout op de
>gooien, maar om nou de hele dag zout tegen het behang aan te gaan
>smijten??

Ik dacht achteraf ineens aan witte wijn ertegenaan, maar die had ik
niet in huis. Dus even met azijn geprobeerd, maar 't was al te ver
opgedroogd.

>Volgens mij heb ik iets gemist. Waar helpt dat tegen/voor, sinaasappelsap
>tegen het behang gooien? Of eigenlijk wat dan ook met sinaasappelsap,
>behalve drinken??

Als je toetsenbord het niet goed meer doet kun je er sinaasappelsap
overheen gooien. Melk kan ook natuurlijk. Tot zover zul je het wel met
me eens zijn. Maar nu schijnt het, of beter, is gebleken, dat
sinaasappelsap ook kan HELPEN. Snap je? Ik heb alleen niet goed
opgelet bij wie, ik dacht bij Corrie thuis.

>Hmm... In elk geval heeeel veel sterkte ermee!! Als het niet lukt wil ik
>best een keertje komen helpen wijngooien hoor, zodat je behang een egaal
>kleurtje krijgt... :-)

Ha, maken we meteen een Olympische sport van: wijngooien! :-)))

Ontvang je me trouwens goed Marleen, met dat WAPparaat van je? O nee,
dat komt pas over een maand zie ik. Leg je ons (in elk geval mij,
misschien weten alle anderen het al) t.z.t. even precies uit wat dat
is?

Baukje

unread,
Oct 20, 2000, 3:43:49 PM10/20/00
to
On Fri, 20 Oct 2000 15:57:42 +0200, "Gerard H. Zwart"
<gerar...@hetnet.nl> wrote:

>Kan je gedachten lezen?Je wilt helemaal niet weten wat ik denk, denk ik.

Dat hangt er maar net vanaf wat jij denkt...

>Hoe krijg je die vlekken weg? probeer eens waterdtof-peroxyde, 5 % ofzo.
>niet te lang bevochtigen, gaat ook weer niet goed. Als dat niet helpt kan je
>verdunde chloor-bleekmiddel proberen, gaan de meeste vlekken van weg. Als je
>gekleurd behang hebt kan je wel weer witte vlekken overhouden. Ook zonlicht
>bleekt vlekken wel weg, maar om nou je hele muur buiten te zetten is
>misschien wat minder handig. Kan je wel aan je hulp vragen, die muur ligt
>tenslotte niet.

Jawel. Op het zuiden.

Maar bedankt voor het meedenken. ;-)

Baukje

JB

unread,
Oct 20, 2000, 2:47:00 PM10/20/00
to

Marleen heeft geschreven in bericht
<39F05F2B...@nospam.student.utwente.nl>...

>
>
>Hmm... In elk geval heeeel veel sterkte ermee!! Als het niet lukt wil ik
>best een keertje komen helpen wijngooien hoor, zodat je behang een egaal
>kleurtje krijgt... :-)
>
Zou je kunnen schilderen met wijn????
:-)

Groetjes, Jolanda.

******** "Feed the needy, skip the greedy" *********


Web URL:
http://philos.op.het.net
of http://www.philos.cistron.nl
Email: phi...@cistron.nl


Joke

unread,
Oct 20, 2000, 6:41:01 PM10/20/00
to
On Fri, 20 Oct 2000 12:02:23 GMT, bjvanb...@castel.nl (Baukje)
wrote:

>Kan iemand me vertellen hoe je vlekken van rode wijn op het behang
>verwijdert? Ze zijn nu nog vers...
>
>Nee, het is niet wat jullie denken. Ik wilde gewoon even kijken of die
>truc met dat sinaasappelsap ook werkte met rode wijn. Maar ik gooide
>"naast".

Gooi er witte wijn tegenaan! Het is nou toch een cocktail. Wel tegen
het behang, Baukje, niet naast het toetsenbord.
IRVMSVHL

>Gelukkig had iemand mij vanochtend net verteld dat ik bij nare
>gebeurtenissen voortaan maar heel hard moest lachen, dat reageerde zo
>lekker af. Dus ik heb dat meteen in praktijk kunnen brengen.
>
>Nog nooit zo gelachen... :-(((
>
>Baukje
>

Groetjes Joke

Rob

unread,
Oct 20, 2000, 4:24:02 PM10/20/00
to
> Ontvang je me trouwens goed Marleen, met dat WAPparaat van je? O nee,
> dat komt pas over een maand zie ik. Leg je ons (in elk geval mij,
> misschien weten alle anderen het al) t.z.t. even precies uit wat dat
> is?
>
> Baukje
>

Om te beginnen is het peperduur. Was afgelopen dinsdag bij Radar. Ik weet
het niet precies meer, maar ik dacht dat het iets van een paar gulden per
minuut was.

Volgens een "kenner" is het een doodgeboren kindje en zal het niet aanslaan.
Maar misschien staat er nog wat op www.trosradar.nl


Rob


Gerard H. Zwart

unread,
Oct 20, 2000, 4:44:03 PM10/20/00
to

"Baukje" <bjvanb...@castel.nl> wrote in message > Dat hangt er maar net
vanaf wat jij denkt...

Dat denk je maar!
Denken we in een kringetje zonder iets te denken dat hout snijdt?

>>Kan je wel aan je hulp vragen, die muur ligt
> >tenslotte niet.
>
> Jawel. Op het zuiden.

Weer mazzel voor die hulp:-)


>
> Maar bedankt voor het meedenken. ;-)
>

GGD!

Gerard

Baukje

unread,
Oct 21, 2000, 6:59:09 AM10/21/00
to
On Fri, 20 Oct 2000 22:24:02 +0200, "Rob" <R...@robbyz.demon.nl> wrote:

>Om te beginnen is het peperduur. Was afgelopen dinsdag bij Radar. Ik weet
>het niet precies meer, maar ik dacht dat het iets van een paar gulden per
>minuut was.

Marleen krijgt het gratis van de UT, maar ik weet niet hoe het met de
belkosten zit. Dat legt ze ons volgende week vast wel even uit. Ik
vind het hoe dan ook een verdachte actie van de UT. Er zit vast een of
ander economisch belang achter. ('k Heb er zelf gewerkt en in dit
opzicht vertrouw ik de UT voor geen cent.) Maar misschen legt Marleen
ons dat ook wel even uit.

Baukje

unread,
Oct 21, 2000, 10:44:24 AM10/21/00
to
On Fri, 20 Oct 2000 12:02:23 GMT, bjvanb...@castel.nl (Baukje)
wrote:

>Kan iemand me vertellen hoe je vlekken van rode wijn op het behang


>verwijdert? Ze zijn nu nog vers...

Ze zijn nu niet meer vers, maar het effect van de rode wijn op het
toetsenbord (daar was het immers om begonnen) is helaas gemengd, zoals
Corrie (als het Corrie inderdaad was) ook al geschreven had bij de
sinaasappelsap. De meeste pijltjestoetsen doen het nl. niet meer, ook
die aan de rechterkant niet, dus (met NumLock uit) "Home" en "End" en
zo. En dat is toch wel verdraaide onhandig... (Toetsenbord nummer 3 in
ruim drie jaar tijd...)

Peter, kan ik jouw hogedrukspuit even lenen?

Trouwens, dáár heb ik toch eens iets geks mee meegemaakt, met zo'n
verzoek!

Op mijn bestrating in de tuin zaten allemaal algen, dus ik wilde graag
dat iemand dat eens schoon spoot. Dus ik zet een advertentie in zo'n
blaadje, in de rubriek "Personeel gevraagd"... dacht ik.

Was-ie geplaatst in de rubriek "Persoonlijk": "Gezocht een persoon in
het bezit van een hogedrukspuit die mijn straatwerk een keer wil
reinigen."

Kun je nagaan wat voor telefoontjes ik kreeg...

Yvonne

unread,
Oct 21, 2000, 1:23:38 PM10/21/00
to

Baukje <bjvanb...@castel.nl> schreef in berichtnieuws
39f1ab6...@news.castel.nl...

> On Fri, 20 Oct 2000 12:02:23 GMT, bjvanb...@castel.nl (Baukje)
> wrote:
>
> >Kan iemand me vertellen hoe je vlekken van rode wijn op het behang
> >verwijdert? Ze zijn nu nog vers...
>
> Ze zijn nu niet meer vers, maar het effect van de rode wijn op het
> toetsenbord (daar was het immers om begonnen) is helaas gemengd, zoals
> Corrie (als het Corrie inderdaad was) ook al geschreven had bij de
> sinaasappelsap. De meeste pijltjestoetsen doen het nl. niet meer, ook
> die aan de rechterkant niet, dus (met NumLock uit) "Home" en "End" en
> zo. En dat is toch wel verdraaide onhandig... (Toetsenbord nummer 3 in
> ruim drie jaar tijd...)
>
> Peter, kan ik jouw hogedrukspuit even lenen?
>
> Trouwens, dللr heb ik toch eens iets geks mee meegemaakt, met zo'n

> verzoek!
>
> Op mijn bestrating in de tuin zaten allemaal algen, dus ik wilde graag
> dat iemand dat eens schoon spoot. Dus ik zet een advertentie in zo'n
> blaadje, in de rubriek "Personeel gevraagd"... dacht ik.
>
> Was-ie geplaatst in de rubriek "Persoonlijk": "Gezocht een persoon in
> het bezit van een hogedrukspuit die mijn straatwerk een keer wil
> reinigen."
>
> Kun je nagaan wat voor telefoontjes ik kreeg...
>
> Baukje
>
>
>
> juiste e-mailadres: jvanb...@castel.nl (dus eerste b weglaten)

Wat ook een goede manier is om die wijn vlekken te verwijderen is om het
oude behang er compleet af te spuiten.
En vervolgens met een geleende klusser er nieuw behang op laten plakken
:-))))

Yvonne


Gerard H. Zwart

unread,
Oct 22, 2000, 3:02:05 AM10/22/00
to

"Baukje" <bjvanb...@castel.nl> wrote in message > Ik heb momenteel een
logé met wie ik dit even besproken heb. Het leek
> ons beiden een goed idee. Alleen dachten wij, nadat ook de naam
> "wijnwerpen" even gevallen was, uiteindelijk dat "wijnslingeren" de
> beste benaming voor de nieuwe sport zou zijn...
>
Maar waar vindt je een stadion met behang op de wanden? Zou het publiek niet
te erg geprikkeld worden mee te gaan doen? Ik voorzie toch enige praktische
problemen

Gerard


Rob

unread,
Oct 22, 2000, 5:00:09 AM10/22/00
to
> >
> >Ha, maken we meteen een Olympische sport van: wijngooien! :-)))
>
> Ik heb momenteel een logé met wie ik dit even besproken heb. Het leek
> ons beiden een goed idee. Alleen dachten wij, nadat ook de naam
> "wijnwerpen" even gevallen was, uiteindelijk dat "wijnslingeren" de
> beste benaming voor de nieuwe sport zou zijn...
>
> Baukje
>

Kan ik me opgeven? Ik slinger de wijn momenteel al anderhalvemetervijftig
ver weg!! :-)))))))))

Rob


Baukje

unread,
Oct 22, 2000, 7:15:41 AM10/22/00
to
On Sat, 21 Oct 2000 18:23:38 +0100, "Yvonne" <dynd@hetnet> wrote:

>Wat ook een goede manier is om die wijn vlekken te verwijderen is om het
>oude behang er compleet af te spuiten.
>En vervolgens met een geleende klusser er nieuw behang op laten plakken
>:-))))

Maar dan moet ik weer een advertentie zetten voor het lenen van een
klusser, en wie weet wat er dan weer mis gaat met die advertentie en
wat voor telefoontjes ik dán weer krijg...

Overigens ben ik al helemaal verzoend met die vlekken hoor. Het behang
is zachtgeel en de vlekken zijn zachtroze geworden. Het had veel erger
gekund.

Maar bedankt voor het meedenken!

Baukje

unread,
Oct 22, 2000, 7:15:41 AM10/22/00
to
On Sat, 21 Oct 2000 22:39:41 +0200, "Peter Polling" <geen...@tref.nl>
wrote:

>Ja zeg, als je je vraag of je mijn hogedrukspuit kan lenen in hetzelfde
>bericht zet als bovenstaand verhaal, wat voor reactie verwacht je dan van
>mij?

"Dat is goed, als je hem zelf even op komt halen."

Of: "Baukje, dat lijkt me niet verstandig, want als je de
hogedrukspuit op je toetsenbord zet gaat het typen daarna vast niet
beter."

Zoiets dus?!

Maar iets van een geheel andere strekking mag ook hoor.

Baukje

unread,
Oct 22, 2000, 8:22:43 AM10/22/00
to
On Sat, 21 Oct 2000 19:32:32 +0200, "Gerard H. Zwart"
<gerar...@hetnet.nl> wrote:

>Nou, dat boeken schrijven zit je zeker in het bloed! Als het verhaal al
>opzich niet helemaal uit je duim komt, dan is het op z'n minst toch wel
>fantasie-vol geschreven.

Het was waar gebeurd Gerard, van a tot z. Al moet ik toegeven dat ik
een verhaal _soms_ wel een beetje mooier maak dan het is, maar dat is
de kunst van verhalen vertellen hč?

>Tip: om algen van de bestrating te verwijderen kan je ook een laagje zand
>over de bestrating strooien, na verloop van tijd (week ofzo) zijn alle algen
>weg. Veeg je het zand weer bij elkaar voor de volgende keer.

Fijn, bedankt voor de tip. Ik vind het een goeie want als je
straatwerk nieuw hebt laten leggen kan er sowieso altijd nog wel flink
wat zand ingeveegd worden. En binnenkort wordt er (hoop ik) wat aan de
bestrating van mijn tuin gedaan. (Extra terrasje en zo, maar het weer
werkt niet mee. Voor het leggen dan hč.)

Baukje

unread,
Oct 22, 2000, 8:22:42 AM10/22/00
to
On Sun, 22 Oct 2000 11:00:09 +0200, "Rob" <R...@robbyz.demon.nl> wrote:

>Kan ik me opgeven? Ik slinger de wijn momenteel al anderhalvemetervijftig
>ver weg!! :-)))))))))

Jeetjemina!!! Anderhalvemetervijftig!!! Tuurlijk kun je je opgeven, ik
denk dat je nl.huishouden officieel kunt vertegenwoordigen!!!

Hans Versteegt

unread,
Oct 22, 2000, 12:46:15 PM10/22/00
to
On Sat, 21 Oct 2000 19:32:32 +0200, "Gerard H. Zwart"
<gerar...@hetnet.nl> wrote:


>
>Tip: om algen van de bestrating te verwijderen kan je ook een laagje zand
>over de bestrating strooien, na verloop van tijd (week ofzo) zijn alle algen
>weg. Veeg je het zand weer bij elkaar voor de volgende keer.

Echt waar?? Dat moet ik dan eens proberen. Ik heb in het voorjaar door
Rob een oplossing van (citin??)groene aanslag/algen verwijderaar op het
straatje laten schrobben. Werkte prima.... de algen van 5 jaar verdwenen
er inderdaad mee! Maar inmiddels ziet het hele straatje al weer groen!!!
Het groeit er drie keer zo hard van aan!!

Dus zand, gewoon zand?? Jammer dat ik de zandbak van de kids niet meer
heb.... ;-))

Groetjes,
JokeV

Gerard H. Zwart

unread,
Oct 22, 2000, 1:43:00 PM10/22/00
to

"Hans Versteegt" <hans.ve...@consunet.nl> wrote in message

> Dus zand, gewoon zand?? Jammer dat ik de zandbak van de kids niet meer
> heb.... ;-))
>

Ja, gewoon zand erover. Wel een laagje, je moet de stenen niet meer kunnen
zien. Algen houden van licht, dus die gaan onmiddellijk allemaal verhuizen.
Waarschijnlijk naar het tuinpad van de buren, maar als die nl.huishouden
lezen, kan dat niet zo'n groot probleem zijn.

Groeten

Gerard


Hans Versteegt

unread,
Oct 22, 2000, 3:55:52 PM10/22/00
to

Neuh, die mensen zijn al in de 70, hebben geeneens een computer... laat
staan dat ze nl huishouden zouden lezen.
Die zijn nog van de oude stempel. Werken met "de rechterhand van de
huisvrouw" van Jolanda denk ik!!
Maar als mijn algen verhuizen ben ik van het probleem af! (en dat is het
belangrijkste, hihihi) :-)))

Groetjes,
JokeV

JB

unread,
Oct 21, 2000, 11:25:19 AM10/21/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39f1ab6...@news.castel.nl>...

>
>Was-ie geplaatst in de rubriek "Persoonlijk": "Gezocht een persoon in
>het bezit van een hogedrukspuit die mijn straatwerk een keer wil
>reinigen."
>
Dat meen je toch niet he? (jawel dat meen je wel)

IKWNMB!!!! (pas aan: werkelijk staat er tussen) :-))))))))

Gerard H. Zwart

unread,
Oct 22, 2000, 4:29:01 PM10/22/00
to

"Hans Versteegt" <hans.ve...@consunet.nl> wrote in message > Maar als

mijn algen verhuizen ben ik van het probleem af! (en dat is het
> belangrijkste, hihihi) :-)))
>
> Groetjes,
> JokeV
Het wachten is dus op de algenverhuiswagen.
Misschien zien je buren die algen niet zo goed meer, dan is er ook geen
probleem...;-)

Groet

Gerard


Baukje

unread,
Oct 22, 2000, 6:28:42 PM10/22/00
to
On Sun, 22 Oct 2000 22:29:01 +0200, "Gerard H. Zwart"
<gerar...@hetnet.nl> wrote:

>Het wachten is dus op de algenverhuiswagen.
>Misschien zien je buren die algen niet zo goed meer, dan is er ook geen
>probleem...;-)

Nou, mensen van een jaar of zeventig op zo'n glibberpad...

Gerard H. Zwart

unread,
Oct 23, 2000, 3:13:59 AM10/23/00
to

"Baukje" <bjvanb...@castel.nl> wrote in message ...;-)

>
> Nou, mensen van een jaar of zeventig op zo'n glibberpad...
>
Ha! daar zat ik op te wachten...wat doe je op zo'n glibberpad? Zand
strooien!
(ik ging er maar even vanuit dat die buren dus inderdaad niet nl.huishouden
lezen)
;-)

Gerard

JB

unread,
Oct 23, 2000, 7:03:33 AM10/23/00
to

Rob heeft geschreven in bericht
<972206048.843.0...@news.demon.nl>...

>
>Kan ik me opgeven? Ik slinger de wijn momenteel al anderhalvemetervijftig
>ver weg!! :-)))))))))
>
Maar is dat met of zonder fles???? :-))))

JB

unread,
Oct 23, 2000, 7:06:07 AM10/23/00
to

Hans Versteegt heeft geschreven in bericht
<39f33f1a...@news.CIS.DFN.DE>...

>Die zijn nog van de oude stempel. Werken met "de rechterhand van de
>huisvrouw" van Jolanda denk ik!!

Jij past die prima tips toch zeker ook toe????? :-))))))

Marleen

unread,
Oct 23, 2000, 9:44:01 AM10/23/00
to

Baukje schreef:

> On Fri, 20 Oct 2000 22:24:02 +0200, "Rob" <R...@robbyz.demon.nl> wrote:
>
> >Om te beginnen is het peperduur. Was afgelopen dinsdag bij Radar. Ik weet
> >het niet precies meer, maar ik dacht dat het iets van een paar gulden per
> >minuut was.

> Marleen krijgt het gratis van de UT, maar ik weet niet hoe het met de
> belkosten zit. Dat legt ze ons volgende week vast wel even uit.

Tuuuurlijk!! Voor ons (als UT-studenten en medewerkers) is het WAP-pen (ofwel:
internetten met je mobieltje) ook nog best duur, maar niet meer dan twee
kwartjes per minuut. In elk geval ben ik het heeelemaal niet van plan, zelfs
niet voor het lezen van jullie berichtjes :-))


> Ik
> vind het hoe dan ook een verdachte actie van de UT. Er zit vast een of
> ander economisch belang achter. ('k Heb er zelf gewerkt en in dit
> opzicht vertrouw ik de UT voor geen cent.) Maar misschen legt Marleen
> ons dat ook wel even uit.

Tja... Wat moet ik daar eens van zeggen :-) D'r zitten allerlei belangen
achter, ongetwijfeld. Ik had liever 600 gulden (de prijs van de mobiel die we
nu gratis krijgen) korting gehad op het collegegeld, maar goed, dat zat er
natuurlijk weer niet in. De universiteit zegt zelf dat het ze niet zo heel erg
bijster veel (een paar ton...) gekost heeft, omdat KPN heeel veel inkomsten
verwacht, en dus een leuke deal gemaakt heeft. Zal allemaal wel... Ik heb 'm
in elk geval wel aangevraagd, als ie dan toch gratis is... Maar alleen om
gebeld te worden (en evt. te bellen), dat Wappen lijkt me niks!!

Groetjes,
Marleen


C.& J.de Veer

unread,
Oct 23, 2000, 12:18:53 PM10/23/00
to

Marleen <m.j.bie...@nospam.student.utwente.nl> schreef in
berichtnieuws 39F440A0...@nospam.student.utwente.nl...
>
> Baukje schreef:

>
> Tja... Wat moet ik daar eens van zeggen :-) D'r zitten allerlei
belangen
> achter, ongetwijfeld. Ik had liever 600 gulden (de prijs van de mobiel
die we
> nu gratis krijgen) korting gehad op het collegegeld, maar goed, dat
zat er
> natuurlijk weer niet in. De universiteit zegt zelf dat het ze niet zo
heel erg
> bijster veel (een paar ton...) gekost heeft, omdat KPN heeel veel
inkomsten
> verwacht, en dus een leuke deal gemaakt heeft. Zal allemaal wel... Ik
heb 'm
> in elk geval wel aangevraagd, als ie dan toch gratis is... Maar
alleen om
> gebeld te worden (en evt. te bellen), dat Wappen lijkt me niks!!
>
> Groetjes,
> Marleen
>
>
Ja Marleen, dat riepen we ook allemaal toen ze zeiden dat er mobieltjes
kwamen. En weer opnieuw toen we hoorden van sms berichten. Maar als je
eenmaal ontdekt hebt hoe handig het eigenlijk is gaan het er toch
ongetwijfeld weer heel veel doen.
Ik denk dat dat idee er ook bij KPN wel een beetje achter zat toen ze
die deal sloten met de Universiteit.
Als je hem hebt, hou ons dan eens op de hoogte hoe het werkt en of het
toch wel een beetje leuk is :-)

Groetjes
Corrie


Baukje

unread,
Oct 23, 2000, 3:25:19 PM10/23/00
to
On Mon, 23 Oct 2000 13:06:07 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:

>>Die zijn nog van de oude stempel. Werken met "de rechterhand van de
>>huisvrouw" van Jolanda denk ik!!
>
>Jij past die prima tips toch zeker ook toe????? :-))))))

Vast wel, dat doen we hier toch allemaal? (Je moest eens zien hoe mijn
haar opknapt van die klitwortel op brandewijn. En nee Antoinet, ik
trek me er niks van aan dat jij dat drankmisbruik vindt, een beetje
misbruik op z'n tijd daar is niks op tegen.)

Alleen, die buren deden het uit zichzelf, en wij doen het pas sinds we
jou kennen... :-)

Peter Elderson

unread,
Oct 23, 2000, 2:37:36 PM10/23/00
to
"C.& J.de Veer" wrote:

[WAPpen]

> Ja Marleen, dat riepen we ook allemaal toen ze zeiden dat er mobieltjes
> kwamen. En weer opnieuw toen we hoorden van sms berichten. Maar als je
> eenmaal ontdekt hebt hoe handig het eigenlijk is gaan het er toch
> ongetwijfeld weer heel veel doen.
> Ik denk dat dat idee er ook bij KPN wel een beetje achter zat toen ze
> die deal sloten met de Universiteit.
> Als je hem hebt, hou ons dan eens op de hoogte hoe het werkt en of het
> toch wel een beetje leuk is :-)

Ik val niet gauw voor hypes, maar WAP is geen hype. Het komt heel
sloom op gang omdat het niet sexy oogt, maar dit is nou eens een
techniek met grote vooruitgangspotentie. Hoezo dan, zul je nu vragen?
Welnu! Met wappen treden wij het tijdperk van de informatieromgeving
binnen.

De kombi van lokatie-gegevens (zeg maar gsm-gebied) met
informatievraag en informatieaanbod met een bepaald bereik, plus
vraagprofielen en aanbod, maakt het mogelijk om op je handicom een
afbeelding te maken van je informatieomgeving.

WAPsites worden informatiebronnen die zich aanmelden bij jouw handicom
als je binnen het gespecificeerde bereik komt. Ze worden afgebeeld als
ze binnen jouw persoonlijke interesseprofiel vallen.

Vergelijk het met hoe radarsysteem vliegende objekten afbeeldt, maar
dan met regelbaar bereik en de mogelijkkheid om op gesignaleerde
objekten "in te zoemen".

pe
Instant WAP-goeroe. U mag mij hieraan herinneren!


Antoinet

unread,
Oct 23, 2000, 5:39:39 PM10/23/00
to
Marleen <m.j.bie...@nospam.student.utwente.nl> schreef:


>, dat Wappen lijkt me niks!!
>

Het schijnt ook echt niks te zijn. Echt internetten gaat niet, alleen
pagina's die voor WAP speciaal gemaakt zijn. En dan heb je maar een
paar regeltjes op dat kleine schermpje. Ik las dat het eigenlijk, voor
het goed aangeslagen is, al weer _uit_ is. Het volgende is .... (een
of andere afkorting die ik vergeten ben).
Ze willen vast nog snel even wat geld verdienen aan een flop.

grt
Antoinet

Hans Versteegt

unread,
Oct 23, 2000, 5:00:05 PM10/23/00
to
On Mon, 23 Oct 2000 13:06:07 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:

>
>Hans Versteegt heeft geschreven in bericht
><39f33f1a...@news.CIS.DFN.DE>...
>
>>Die zijn nog van de oude stempel. Werken met "de rechterhand van de
>>huisvrouw" van Jolanda denk ik!!
>
>Jij past die prima tips toch zeker ook toe????? :-))))))

Tuurlijk! Ik heb dit boekje zelf ook nog!! Het moet ergens op zolder
zwerven, zo'n klein roze boekje.
Maar je moet wel met je tijd meegaan, he, en eeen beeeeeetje
moderniseren! :-)))))

Groetjes,
JokeV

Antoinet

unread,
Oct 23, 2000, 6:57:32 PM10/23/00
to
bjvanb...@castel.nl (Baukje) schreef:

>On Mon, 23 Oct 2000 13:06:07 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:
>
>>>Die zijn nog van de oude stempel. Werken met "de rechterhand van de
>>>huisvrouw" van Jolanda denk ik!!
>>
>>Jij past die prima tips toch zeker ook toe????? :-))))))
>
>Vast wel, dat doen we hier toch allemaal? (Je moest eens zien hoe mijn
>haar opknapt van die klitwortel op brandewijn. En nee Antoinet, ik
>trek me er niks van aan dat jij dat drankmisbruik vindt, een beetje
>misbruik op z'n tijd daar is niks op tegen.)
>

Oh maar ik doe het ook hoor. Alleen drink ik het eerst op, dan stijgt
het naar m'n hoofd en dan komt het vanzelf in m'n haar terecht.
Heb ik er twee keer lol van.

grt
Antoinet

Baukje

unread,
Oct 23, 2000, 7:00:01 PM10/23/00
to
On Mon, 23 Oct 2000 23:57:32 +0100, Antoinet <a...@aazwaanxx.demon.nl>
wrote:

>Oh maar ik doe het ook hoor. Alleen drink ik het eerst op, dan stijgt
>het naar m'n hoofd en dan komt het vanzelf in m'n haar terecht.
>Heb ik er twee keer lol van.

Dan weet ik nu wat ik al die jaren fout gedaan heb...

Joke

unread,
Oct 24, 2000, 4:36:12 AM10/24/00
to
On Sat, 21 Oct 2000 19:40:18 +0200, "C.& J.de Veer" <j.v...@hi.nl>
wrote:

>
>Baukje <bjvanb...@castel.nl> schreef in berichtnieuws

>39f0970...@news.castel.nl...
>> On Fri, 20 Oct 2000 17:05:15 +0200, Marleen
>> <m.j.bie...@nospam.student.utwente.nl> wrote:
>>
>> >Volgens mij heb ik iets gemist. Waar helpt dat tegen/voor,
>sinaasappelsap
>> >tegen het behang gooien? Of eigenlijk wat dan ook met sinaasappelsap,
>> >behalve drinken??
>>
>> Als je toetsenbord het niet goed meer doet kun je er sinaasappelsap
>> overheen gooien. Melk kan ook natuurlijk. Tot zover zul je het wel met
>> me eens zijn. Maar nu schijnt het, of beter, is gebleken, dat
>> sinaasappelsap ook kan HELPEN. Snap je? Ik heb alleen niet goed
>> opgelet bij wie, ik dacht bij Corrie thuis.
>>
>> Baukje
>
>
>Nee Baukje, was niet hier!! Ik heb er wel op gereageerd kan ik me
>herinneren. Maar wil de echte dader zich hier melden :-)))))
>
>Groetjes
>Corrie
>
Het was mijn bezoek, dames!
enne, Baukje, wél sinasappelsap met vruchtvlees, anders werkt het niet
:-))
Joke

Joke

unread,
Oct 24, 2000, 4:36:13 AM10/24/00
to

Stuur wel een kaartje :-))

groeten Joke

JB

unread,
Oct 24, 2000, 3:51:17 AM10/24/00
to

Hans Versteegt heeft geschreven in bericht
<39f48d3c...@news.CIS.DFN.DE>...

>
>Tuurlijk! Ik heb dit boekje zelf ook nog!! Het moet ergens op zolder
>zwerven, zo'n klein roze boekje.

Volgens mij is het bruin :-))))

>Maar je moet wel met je tijd meegaan, he, en eeen beeeeeetje
>moderniseren! :-)))))


Zijn we daar hier (daar hier??? - nou ja laat maar staan) niet allemaal een
beetje te oud voor???
(trap ik nu tegen de bekende schenen?) :-))

JB

unread,
Oct 24, 2000, 3:49:40 AM10/24/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39f4905...@news.castel.nl>...

>Alleen, die buren deden het uit zichzelf, en wij doen het pas sinds we
>jou kennen... :-)
>
Nog even en IK heb jullie aan de drank geholpen :-)))

C.& J.de Veer

unread,
Oct 24, 2000, 2:31:11 PM10/24/00
to

Peter Elderson <elde...@xs4all.nl> schreef in berichtnieuws
39F4856F...@xs4all.nl...

> "C.& J.de Veer" wrote:
>
> WAPsites worden informatiebronnen die zich aanmelden bij jouw handicom
> als je binnen het gespecificeerde bereik komt. Ze worden afgebeeld als
> ze binnen jouw persoonlijke interesseprofiel vallen.
>
> Vergelijk het met hoe radarsysteem vliegende objekten afbeeldt, maar
> dan met regelbaar bereik en de mogelijkkheid om op gesignaleerde
> objekten "in te zoemen".
>
> pe
> Instant WAP-goeroe. U mag mij hieraan herinneren!
>
>
Bedankt voor je Uitleg Peter, ik begrijp nu de werking inderdaad beter.
Het lijkt mij wel iets met ongekende mogelijkheden. We blijven gewoon
met de tijd meegaan. Ik vindt al die nieuwe technologie eigenlijk best
wel leuk.
Als iemand 30 jaar geleden had gezegd dat ik op m'n zestigste zoveel
achter m'n PC zou zitten had ik dat niet geloofd!
Dus wie weet, wat ik op m'n 65e allemaal doe :-))

Groetjes
Corrie


C.& J.de Veer

unread,
Oct 24, 2000, 1:16:37 PM10/24/00
to

JB <phi...@cistron.nl> schreef in berichtnieuws
8t3fjn$u7m$2...@enterprise.cistron.net...

>
> Hans Versteegt heeft geschreven in bericht
> <39f48d3c...@news.CIS.DFN.DE>...
> >
> >Tuurlijk! Ik heb dit boekje zelf ook nog!! Het moet ergens op zolder
> >zwerven, zo'n klein roze boekje.
>
> Volgens mij is het bruin :-))))
>
> >Maar je moet wel met je tijd meegaan, he, en eeen beeeeeetje
> >moderniseren! :-)))))
>
>
> Zijn we daar hier (daar hier??? - nou ja laat maar staan) niet
allemaal een
> beetje te oud voor???
> (trap ik nu tegen de bekende schenen?) :-))
>
> Groetjes, Jolanda.

Ja, maar ik had gelukkig mijn scheenbeschermers aan :-))
Jij ook Joke???? ;-)

Groetjes
Corrie


C.& J.de Veer

unread,
Oct 24, 2000, 1:14:49 PM10/24/00
to

Hans Versteegt <hans.ve...@consunet.nl> schreef in berichtnieuws
39f48d3c...@news.CIS.DFN.DE...

Over moderniseren gesproken. Ik las vanmorgen in de krant dat
Amerikaanse onderzoekers hebben uitgevonden dat kippensoep heel goed is
bij verkoudheid en griep!!!!!!
Wat denk je dat onze oma's ZESTIG jaar geleden als wisten?????? Juist
een bordje kippensoep doet je goed :-)))))

Groetjes
Corrie


Hans Versteegt

unread,
Oct 25, 2000, 1:22:20 AM10/25/00
to
On Tue, 24 Oct 2000 09:36:13 +0100, Joke <j.v.h...@hetnet.nl> wrote:

>
>>
>>Dus zand, gewoon zand?? Jammer dat ik de zandbak van de kids niet meer
>>heb.... ;-))
>>
>>Groetjes,
>>JokeV
>
>Stuur wel een kaartje :-))
>
>groeten Joke

da's niet genoeg voor mijn terras van 3.30m x 3.60m! :-)))

Groetjes,
JokeV

_Hel_

unread,
Oct 25, 2000, 4:44:48 AM10/25/00
to

">
> Ik val niet gauw voor hypes, maar WAP is geen hype. Het komt heel
> sloom op gang omdat het niet sexy oogt, maar dit is nou eens een
> techniek met grote vooruitgangspotentie. Hoezo dan, zul je nu vragen?
> Welnu! Met wappen treden wij het tijdperk van de informatieromgeving
> binnen.
>
> De kombi van lokatie-gegevens (zeg maar gsm-gebied) met
> informatievraag en informatieaanbod met een bepaald bereik, plus
> vraagprofielen en aanbod, maakt het mogelijk om op je handicom een
> afbeelding te maken van je informatieomgeving.
>
> WAPsites worden informatiebronnen die zich aanmelden bij jouw handicom
> als je binnen het gespecificeerde bereik komt. Ze worden afgebeeld als
> ze binnen jouw persoonlijke interesseprofiel vallen.
>
> Vergelijk het met hoe radarsysteem vliegende objekten afbeeldt, maar
> dan met regelbaar bereik en de mogelijkkheid om op gesignaleerde
> objekten "in te zoemen".
>
> pe
> Instant WAP-goeroe. U mag mij hieraan herinneren!
>


En dan is de vraag die mensen mij standaard stellen als ik het over mijn
website heb..."hoe zit het met de privacy?" Hahaha

Hellen
www.sterlet.com


JB

unread,
Oct 25, 2000, 10:03:33 AM10/25/00
to

C.& J.de Veer heeft geschreven in bericht <8t4kqv$e2uat$1...@reader2.wxs.nl>...

>
>Wat denk je dat onze oma's ZESTIG jaar geleden als wisten?????? Juist
>een bordje kippensoep doet je goed :-)))))
>
Schrijf ik ook toevallig ergens anders hier van mijn oma :-))
Heel toevallig zeg.

JB

unread,
Oct 25, 2000, 10:02:40 AM10/25/00
to

C.& J.de Veer heeft geschreven in bericht <8t4kr1$e2uat$2...@reader2.wxs.nl>...

>
>
>Ja, maar ik had gelukkig mijn scheenbeschermers aan :-))
>Jij ook Joke???? ;-)
>
Zij ze ook paars????
En die oorwarmers?? Wat voor kleur zijn die nou geworden?

C.& J.de Veer

unread,
Oct 25, 2000, 1:07:24 PM10/25/00
to

JB <phi...@cistron.nl> schreef in berichtnieuws
8t6q9i$4hu$1...@enterprise.cistron.net...

>
> C.& J.de Veer heeft geschreven in bericht
<8t4kqv$e2uat$1...@reader2.wxs.nl>...
> >
> >Wat denk je dat onze oma's ZESTIG jaar geleden als wisten?????? Juist
> >een bordje kippensoep doet je goed :-)))))
> >
> Schrijf ik ook toevallig ergens anders hier van mijn oma :-))
> Heel toevallig zeg.
>
> Groetjes, Jolanda.

Ik moet er wel om lachen dat die Amerikanen nu net doen alsof zij het
wiel opnieuw hebben uitgevonden :-))

Groetjes
Corrie


Hans Versteegt

unread,
Oct 25, 2000, 3:09:53 PM10/25/00
to
On Tue, 24 Oct 2000 19:16:37 +0200, "C.& J.de Veer" <j.v...@hi.nl>
wrote:


>>


>> >Maar je moet wel met je tijd meegaan, he, en eeen beeeeeetje
>> >moderniseren! :-)))))
>>
>>
>> Zijn we daar hier (daar hier??? - nou ja laat maar staan) niet
>allemaal een
>> beetje te oud voor???
>> (trap ik nu tegen de bekende schenen?) :-))
>>
>> Groetjes, Jolanda.
>
>Ja, maar ik had gelukkig mijn scheenbeschermers aan :-))
>Jij ook Joke???? ;-)
>
>Groetjes
>Corrie

Scheenbeschermers, een extra laag beschermende kleding, zo'n korf rond
mijn hoofd, en nog een dikke knuppel in de hand! Kom maar op!! :-))

Groetjes,
JokeV

Hans Versteegt

unread,
Oct 25, 2000, 3:09:54 PM10/25/00
to
On Tue, 24 Oct 2000 19:14:49 +0200, "C.& J.de Veer" <j.v...@hi.nl>
wrote:

>
>


>Over moderniseren gesproken. Ik las vanmorgen in de krant dat
>Amerikaanse onderzoekers hebben uitgevonden dat kippensoep heel goed is
>bij verkoudheid en griep!!!!!!
>Wat denk je dat onze oma's ZESTIG jaar geleden als wisten?????? Juist
>een bordje kippensoep doet je goed :-)))))

Oma weet het beter (is de titel van een boekje), alleen toen werd de
kippensoep zelf gemaakt, nu strooi je soepzooi uit een zakje in een
beker met water, zet die in de magnetron, en je hebt "kippesoep"

zucht, toch maar niet moderniseren dan??

Groetjes,
JokeV

Joke

unread,
Oct 25, 2000, 4:40:07 PM10/25/00
to

Oke,oke, maak ik er een zakje van! Onder rembours? :-))

Groeten Joke

JB

unread,
Oct 25, 2000, 4:10:14 PM10/25/00
to

Hans Versteegt heeft geschreven in bericht
<39f67c18...@news.CIS.DFN.DE>...

>
>Oma weet het beter (is de titel van een boekje), alleen toen werd de
>kippensoep zelf gemaakt, nu strooi je soepzooi uit een zakje in een
>beker met water, zet die in de magnetron, en je hebt "kippesoep"
>
Nou sorry hoor, maar zooooo maak ik dus NOOIT soep!!!!
Altijd verse, zelfgemaakte soep! Voor mij geen zakjes-rotzooi.
Ik heb ooit eens een pakje Knorr gekocht - ik meen paddestoelensoep (geen
champignons) en dat heeft een aantal jaren in de kast gelegen. Datum was
verlopen en het is huppakee zo weer de prullenbak ingegaan.
Nee, voor mij geen pakjes, brrrrr......:-(((

Groetjes, Jolanda (die je kunt wakker maken voor een lekker bakkie
(echte) soep!!!!!!)

Hans Versteegt

unread,
Oct 26, 2000, 1:55:50 PM10/26/00
to
On Wed, 25 Oct 2000 22:10:14 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:

>
>Hans Versteegt heeft geschreven in bericht
><39f67c18...@news.CIS.DFN.DE>...
>>
>>Oma weet het beter (is de titel van een boekje), alleen toen werd de
>>kippensoep zelf gemaakt, nu strooi je soepzooi uit een zakje in een
>>beker met water, zet die in de magnetron, en je hebt "kippesoep"
>>
>Nou sorry hoor, maar zooooo maak ik dus NOOIT soep!!!!
>Altijd verse, zelfgemaakte soep! Voor mij geen zakjes-rotzooi.

En gelijk heb je!! En ZOUT dat die zakjes zijn, of een blik soep.....
Ooit wel geprobeerd, maar het staat bol van de smaakversterkers...
(hihi, en je weet wat er gebeurd met een blik dat BOL staat he??)

Nee, lekkere verse groentensoep, of tomatensoep....stukjes vers
stokbrood erbij.... He, heerlijk!! Daar kunnen pakjes en blikjes niet
tegen op!!

Groetjes,
JokeV

Hans Versteegt

unread,
Oct 26, 2000, 1:55:51 PM10/26/00
to
On Wed, 25 Oct 2000 21:40:07 +0100, Joke <j.v.h...@hetnet.nl> wrote:


>
>Oke,oke, maak ik er een zakje van! Onder rembours? :-))
>
>Groeten Joke

Nou, dan kan ik het beter bij je komen ophalen! Zand is zwaar!!
Bovendien moet je de postbode niet te zwaar belasten hoor... :-) Hij
brengt toch al niet zo vaak wat... (leuks)

Groetjes,
JokeV

Joke

unread,
Oct 26, 2000, 4:07:55 PM10/26/00
to

Oke, kom er maar om. Morgen? Zal ik de weg naar de grote zandbak
aanwijzen. Bestel gelijk een zuidwestenwind kracht 8. Dan is het zakje
zo gevuld. :-))
Onze post was best goed deze week. Eerste keer, evenlop open, u krijgt
nog 200,--. Tweede keer envelop open: u krijgt nog 100,--.
Nog een envelop: u had iets gevraagd, hier is het. Kosten 0,00
Maar eerlijk is eerlijk, dit is geen gangbare week. Die 51 andere
verlopen ietje anders. :-))

Groeten Joke

Joke

unread,
Oct 26, 2000, 4:08:20 PM10/26/00
to
On Thu, 26 Oct 2000 17:55:50 GMT, hans.ve...@consunet.nl (Hans
Versteegt) wrote:


>Nee, lekkere verse groentensoep, of tomatensoep....stukjes vers
>stokbrood erbij.... He, heerlijk!! Daar kunnen pakjes en blikjes niet
>tegen op!!
>
>Groetjes,
>JokeV
>

Verse tomatensoep. Hoe doe je dat? Ik vind het altijd wat zurig.
Tegenwoordig maak ik groetensoep en kieper er een blik tomaten of
puree door, dat lusten we wel.
Maar die lekkere tomatensoep die ik kn komt uit blik :-(

Goeten Joke
]

Peter Elderson

unread,
Oct 26, 2000, 4:12:45 PM10/26/00
to
Joke wrote:
> Verse tomatensoep. Hoe doe je dat? Ik vind het altijd wat zurig.

Niet teveel tomaten erin doen. Scheutje room. En de slimme truuk:
schepje basterdsuiker. Onthou deze: een schepje basterdsuiker meekoken
is bij veel dingen een prima smaakverbeteraar.

Probeer het maar eens als je worteltjes kookt die van zichzelf niet
héél lekker zijn: schepje bruine basterd in het kookwater, en de
gekookte wortels hebben een prima smaakje! Ook goed in saus voor bv.
prei of bloemkool, maar pas op: niet teveel, het mag nét niet echt
naar suiker gaan smaken. Denk in theelepeltjes.

(Dit staat vast wel in het Groot Hollandsch Huischhoudboek).

pe


Adriaan

unread,
Oct 26, 2000, 4:21:59 PM10/26/00
to
Peter Elderson <elde...@xs4all.nl> schreef:

> Joke wrote:
> > Verse tomatensoep. Hoe doe je dat? Ik vind het altijd wat zurig.
>
> Niet teveel tomaten erin doen.

De draad 'Vlekken op het behang' is inmiddels aanbeland bij tomatensoep.
Opnieuw behangen lijkt me nu nog de enige optie.

Groeten van Adriaan.


Peter Elderson

unread,
Oct 26, 2000, 4:33:30 PM10/26/00
to

Hoe kun je tomatensoep behangen? Even een kluswijzer gaan halen.

pe

Peter Polling

unread,
Oct 26, 2000, 6:05:10 PM10/26/00
to

Hans Versteegt heeft geschreven in bericht
<39f7c851...@news.CIS.DFN.DE>...

>On Wed, 25 Oct 2000 22:10:14 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:
>
>>
>>Hans Versteegt heeft geschreven in bericht
>><39f67c18...@news.CIS.DFN.DE>...

>Nee, lekkere verse groentensoep, of tomatensoep....stukjes vers


>stokbrood erbij.... He, heerlijk!! Daar kunnen pakjes en blikjes niet
>tegen op!!

Wel zelfgebakken stokbrood dan toch? ;-)

--
log trippelen.
+++++++++++++++++++++
Internationale recepten? Natuurfoto's?
www.PC-Polling.com
www.pm3.myweb.nl
+++++++++++++++++++++


JB

unread,
Oct 27, 2000, 5:35:06 AM10/27/00
to

Hans Versteegt heeft geschreven in bericht
<39f7c851...@news.CIS.DFN.DE>...

>
>En gelijk heb je!! En ZOUT dat die zakjes zijn, of een blik soep.....
>Ooit wel geprobeerd, maar het staat bol van de smaakversterkers...
>(hihi, en je weet wat er gebeurd met een blik dat BOL staat he??)
>
>Nee, lekkere verse groentensoep, of tomatensoep....stukjes vers
>stokbrood erbij.... He, heerlijk!! Daar kunnen pakjes en blikjes niet
>tegen op!!
>
We weten wel wat lekker is he??
Mijn top-3 soep is:
Ossestaartsoep
Kippesoep
Champignonsoep

Jammie!!!!
Inderdaad stukkie stokbrood en lekker *soppen* :-)))

Groetjes, Jolanda.

Antoinet

unread,
Oct 27, 2000, 7:46:30 AM10/27/00
to
"Adriaan" <adri...@castel.nl> schreef:

Dan is de cirkel weer rond, want het was rode wijn. En tomatensoep is
ook..... Juist.

grt
Antoinet

Hans Versteegt

unread,
Oct 27, 2000, 9:52:19 AM10/27/00
to
On Thu, 26 Oct 2000 21:08:20 +0100, Joke <jo...@hetnet.nl> wrote:


>>
>Verse tomatensoep. Hoe doe je dat? Ik vind het altijd wat zurig.
>Tegenwoordig maak ik groetensoep en kieper er een blik tomaten of
>puree door, dat lusten we wel.
>Maar die lekkere tomatensoep die ik kn komt uit blik :-(

OK daar gaat ie dan, het recept voor een pan ouderwetse tomatensoep:
Men neme 1 kilo tomaten. En 2 flinke uien.
Opzetten met water en zout (de tomaten staan dan bijna onder water). 15
minuten laten koken. Dan met de pureerzeef tomaten en ui "doordraaien"
totdat er niets meer aan de onderkant uitkomt en je de droge velletjes
van tomaat en ui overhoudt.(Die gooi je dan weg!!!)**
Aan de kook brengen. Bouillonblokjes toevoegen. Gehaktballetjes (met
zout, peper, nootmuskaat) toevoegen en vermicelli. Nog 20 minuutjes
doorkoken...

En bij voorkeur (dat vind ik het lekkerst) niet direct eten, maar een
halve of hele dag van te voren maken, dan dikt het lekker in met die
vermicelli.

**Ik heb er maar bijgezet dat je die velletjes moet weggooien, omdat ik
vroeger in een van mijn lessen kinderen had die dachten dat je die
velletjes er ook nog in moest kieperen!, dat is dus NIET de bedoeling!!
:-))

Dat je tomatensoep wat zurig is, zou kunnen komen door de hoeveelheid
ui, of door niet genoeg gerijpte tomaten. Het lekkerste vind ik het met
die hele lekkere rode rijpe tomaten.

Zo doe ik het, succes verzekerd, hier!
Maar er zijn nog tal van andere recepten!

Groetjes en eetsmakelijk!
JokeV

Hans Versteegt

unread,
Oct 27, 2000, 9:52:23 AM10/27/00
to
On Fri, 27 Oct 2000 00:05:10 +0200, "Peter Polling" <geen...@tref.nl>
wrote:


>>>Hans Versteegt heeft geschreven in bericht
>>><39f67c18...@news.CIS.DFN.DE>...
>
>>Nee, lekkere verse groentensoep, of tomatensoep....stukjes vers
>>stokbrood erbij.... He, heerlijk!! Daar kunnen pakjes en blikjes niet
>>tegen op!!
>
>Wel zelfgebakken stokbrood dan toch? ;-)
>

Tuurlijk!!
uit de winkel, zelf even afbakken! ;-))

Groetjes,
JokeV

Hans Versteegt

unread,
Oct 27, 2000, 9:52:24 AM10/27/00
to
On Thu, 26 Oct 2000 21:07:55 +0100, Joke <jo...@hetnet.nl> wrote:

>
>>Nou, dan kan ik het beter bij je komen ophalen! Zand is zwaar!!
>>Bovendien moet je de postbode niet te zwaar belasten hoor... :-) Hij
>>brengt toch al niet zo vaak wat... (leuks)

>Oke, kom er maar om. Morgen? Zal ik de weg naar de grote zandbak


>aanwijzen. Bestel gelijk een zuidwestenwind kracht 8. Dan is het zakje
>zo gevuld. :-))

Aaahhhhh! Diepe zucht! snuif snuif mmmmmhhm Ruik de zeelucht al, voel de
wind door mijn haren....proef het zout op mijn lippen, mijn bril wordt
nat (he, doe die regen maar weg), handen diep in de zakken, kraag hoog
op, kop in de wind gegooid.......ik sluit mijn ogen.........ergens
krijst een meeuw, een hond blaft.....

en toen ging de telefoon! ;-)

>Onze post was best goed deze week. Eerste keer, evenlop open, u krijgt
>nog 200,--. Tweede keer envelop open: u krijgt nog 100,--.
>Nog een envelop: u had iets gevraagd, hier is het. Kosten 0,00

Gelukkig kwamen er nog niet meer enveloppen! Bij de vierde zou je 100
gulden moeten betalen, de vijfde 200,-- enz. :-))



>Maar eerlijk is eerlijk, dit is geen gangbare week. Die 51 andere
>verlopen ietje anders. :-))

O ja joh? Vertel eens? :-)))

Groetjes,
JokeV
>Groeten Joke
>

Joke

unread,
Oct 27, 2000, 11:12:04 AM10/27/00
to

Ik doe wel altijd een schepje suiker over de al gekookte wortelen en
erwtjes. Mijn Joop is een heel gemakkellijke eter, moppert nooit
m.u.v. de keren dat er suiker door iets van de warme maaltijd gaat.
Maar door de soep ga ik het weer eens aandurven. Dat zal hij
waarschijnlijk niet eens proeven nadat hij er smaakbederver heeft
bijgedaan :-))


Groeten Joke
ps. smaakbederver= maggi toevoegen zonder eerst te proeven of het wel
nodig is. Een regelmatig terugkerend ergernisje. Ik kan het niet
laten, elke keer zeg ik er weer wat van, al voor het bidden. Dan zet
hij netjes het flesje neer zonde het te gebruiken, bidden, hij pakt
het flesje weer op en schudden maar.:-))

Gerard H. Zwart

unread,
Oct 27, 2000, 10:30:02 AM10/27/00
to

"Joke" <jo...@hetnet.nl> wrote in message
news:6gmivs4741i2hm41p...@4ax.com...

> Groeten Joke
> ps. smaakbederver= maggi toevoegen zonder eerst te proeven of het wel
> nodig is. Een regelmatig terugkerend ergernisje. Ik kan het niet
> laten, elke keer zeg ik er weer wat van, al voor het bidden. Dan zet
> hij netjes het flesje neer zonde het te gebruiken, bidden, hij pakt
> het flesje weer op en schudden maar.:-))

Probeer het volgende gebed eens:
Heere zegen deze spijze zonder maggi amen?

Wie weet valt het op bij die heer aan tafel?

Groetjes,
Gerard


Yvonne

unread,
Oct 27, 2000, 1:20:47 PM10/27/00
to

Gerard H. Zwart <gerar...@hetnet.nl> schreef in berichtnieuws
uu6qWSCQAHA.347@net025s...

wat ook wel een afdoende manier is om de inhoud van het flesje te
veranderen.
B.v. heel veel zout erin doen.
Of nog beter tabasco of iets wat nog heter is .;-))

Groet Yvonne
>


Hans Versteegt

unread,
Oct 27, 2000, 2:33:40 PM10/27/00
to
On Fri, 27 Oct 2000 16:30:02 +0200, "Gerard H. Zwart"
<gerar...@hetnet.nl> wrote:


>Probeer het volgende gebed eens:
>Heere zegen deze spijze zonder maggi amen?

LOL!!!

Groetjes
JokeV

JB

unread,
Oct 27, 2000, 2:25:18 PM10/27/00
to

Joke heeft geschreven in bericht
<6gmivs4741i2hm41p...@4ax.com>...

>ps. smaakbederver= maggi toevoegen zonder eerst te proeven of het wel
>nodig is. Een regelmatig terugkerend ergernisje. Ik kan het niet
>laten, elke keer zeg ik er weer wat van, al voor het bidden. Dan zet
>hij netjes het flesje neer zonde het te gebruiken, bidden, hij pakt
>het flesje weer op en schudden maar.:-))

Wat is dat toch met die mannen?????
Dat doet tie van *mij* ook :-)))
En altijd weer en altijd zeg ik er ook iets van! PROEF NOU EERST :-))))))

Groetjes, Jolanda.

Peter Elderson

unread,
Oct 27, 2000, 2:19:36 PM10/27/00
to
JB wrote:
> Mijn top-3 soep is:
> Ossestaartsoep
> Kippesoep
> Champignonsoep

Onze kinderen: bodemsoep met lettertjes. Wat is dat dan, bodemsoep?
Nou gewoon, dat je de bodem erdoorheen kan zien. Dus zout water met
een paar piezeltjes groen en lettervermicelli.

pe


Christa Jonkergouw

unread,
Oct 27, 2000, 3:41:40 PM10/27/00
to
Fri, 27 Oct 2000 13:52:19 GMT tikte dan wel citeerde Hans Versteegt:

>Aan de kook brengen.

Ik doe er tegenwoordig dan nog een fles sugo casa met kruiden bij.
Heerlijk. Dan hoef je zelf haast geen kruiden meer toe te voegen.

--
Christa

Struikel niet over je eigen twijfels. Loesje.

Joke

unread,
Oct 27, 2000, 5:16:58 PM10/27/00
to
On Fri, 27 Oct 2000 13:52:24 GMT, hans.ve...@consunet.nl (Hans
Versteegt) wrote:


>Aaahhhhh! Diepe zucht! snuif snuif mmmmmhhm Ruik de zeelucht al, voel de
>wind door mijn haren....proef het zout op mijn lippen, mijn bril wordt
>nat (he, doe die regen maar weg), handen diep in de zakken, kraag hoog
>op, kop in de wind gegooid.......ik sluit mijn ogen.........ergens
>krijst een meeuw, een hond blaft.....
>
>en toen ging de telefoon! ;-)

Potverd*****, dus je komt niet! Of is het mobiel?


>
>>Onze post was best goed deze week. Eerste keer, evenlop open, u krijgt
>>nog 200,--. Tweede keer envelop open: u krijgt nog 100,--.
>>Nog een envelop: u had iets gevraagd, hier is het. Kosten 0,00
>
>Gelukkig kwamen er nog niet meer enveloppen! Bij de vierde zou je 100
>gulden moeten betalen, de vijfde 200,-- enz. :-))
>

Dan zal ik volgende week maar niks opmaken. Wat niet weet, .......


>>Maar eerlijk is eerlijk, dit is geen gangbare week. Die 51 andere
>>verlopen ietje anders. :-))
>O ja joh? Vertel eens? :-)))
>

Onze oude buurman zegt dan: je mag wel alles eten, maar niet alles
weten. Meestal gaat het zo: er komt iets binnen, er gaat iets meer uit
:-)) En in mei komt weer op 0,00 uit :-))
>Groetjes,
>JokeV

Nog een aardige opmerking voor het onderwerp?
Als die buurman in de tuin is, roept rond elf uur de dochter: pa, tijd
voor een borreltje. Bromt hij terug: Dan zeg je: Pa, Telefoon!

Groeten,
Janke Vogelhen

Peter Polling

unread,
Oct 27, 2000, 4:15:51 PM10/27/00
to

Hans Versteegt heeft geschreven in bericht
<39f91b82...@news.CIS.DFN.DE>...


Zo maak ik altijd zelf soep. Uit blik, zelf even opwarmen. ;-)

JB

unread,
Oct 28, 2000, 6:27:00 AM10/28/00
to

Peter Elderson heeft geschreven in bericht <39F9C738...@xs4all.nl>...

>
>Onze kinderen: bodemsoep met lettertjes. Wat is dat dan, bodemsoep?
>Nou gewoon, dat je de bodem erdoorheen kan zien. Dus zout water met
>een paar piezeltjes groen en lettervermicelli.
>
Da's dus de soep die je in sommige restaurants krijgt voorgeschoteld?
Nou vind ik de *kippe-bodemsoep* bij de Chinees ook niet te versmaden!
Heerlijk.

Peter Elderson

unread,
Oct 28, 2000, 7:16:53 AM10/28/00
to
JB wrote:
>
> Peter Elderson heeft geschreven in bericht <39F9C738...@xs4all.nl>...
> >
> >Onze kinderen: bodemsoep met lettertjes. Wat is dat dan, bodemsoep?
> >Nou gewoon, dat je de bodem erdoorheen kan zien. Dus zout water met
> >een paar piezeltjes groen en lettervermicelli.
> >
> Da's dus de soep die je in sommige restaurants krijgt voorgeschoteld?

Ja. Hanneke maakt altijd echte soepen, maaltijdsoepen dus, maar dan
als voorafje. En daarna moeten de kinderen nog een minimumhoeveelheid
gewoon eten eten (Dagelijks ritueel: Hoeveel wil je? - 't minste wat
mag! - Ok, kwak! - Ja maar, ik lus dat niet allemaal! - Je mag 1 ding
laten staan, en de rest moet op. Anders geen toetje! - Wat is het
toetje? - ....), en dat redden ze gewoon niet na Hanneke's soep.

Dus ik skoor altijd lekker, door gewoon wat groenteboeljon met
lettervermicelli en wat soepstengels neer te zeten.

Ik heb nog meer van die ouder-truukjes, en ze werken nog steeds prima.
Maar het schijnt dat dat bij kinderen in de pubertijd niet meer werkt.
Ik zie het met angst en beven tegemoet. Misschien roepen ze dan wel:
"Ik móet dat zeewater van jou niet, waarom maak je geen échte soep
zoals mamma. Stomme ouwe zak!" waarna ze het bord soep krachtig door
de kamer smijten. Tja, en wat krijg je dan?

Vlekken op 't behang.

pe


Antoinet

unread,
Oct 28, 2000, 5:48:51 PM10/28/00
to
Peter Elderson <elde...@xs4all.nl> schreef:

> Tja, en wat krijg je dan?
>
>Vlekken op 't behang.
>

Nou _schijnt_ zeewater minder opvallende vlekken te maken dan rode
wijn. Wellicht kan Baukje even uitproberen of dat waar is. ;-)

grt
Antoinet

Joke

unread,
Oct 28, 2000, 6:42:55 PM10/28/00
to
On Sat, 28 Oct 2000 13:16:53 +0200, Peter Elderson
<elde...@xs4all.nl> wrote:

>Maar het schijnt dat dat bij kinderen in de pubertijd niet meer werkt.
>Ik zie het met angst en beven tegemoet. Misschien roepen ze dan wel:
>"Ik móet dat zeewater van jou niet, waarom maak je geen échte soep
>zoals mamma. Stomme ouwe zak!" waarna ze het bord soep krachtig door
>de kamer smijten. Tja, en wat krijg je dan?
>
>Vlekken op 't behang.
>
>pe
>

In de puberteit is maar een ding belangrijk. Het moet véél zijn. Gaat
voor alles op, behalve warm eten.

Groeten Joke

Joke

unread,
Oct 28, 2000, 6:42:54 PM10/28/00
to
On Fri, 27 Oct 2000 18:20:47 +0100, "Yvonne" <dynd@hetnet> wrote:


>> Probeer het volgende gebed eens:
>> Heere zegen deze spijze zonder maggi amen?
>>

ILIED! Het is maar goed dat je soep toch niet zo heet eet. Kun je
eerst rustig bijkomen :-))

>> Wie weet valt het op bij die heer aan tafel?
>>
>> Groetjes,
>> Gerard
>
>wat ook wel een afdoende manier is om de inhoud van het flesje te
>veranderen.
>B.v. heel veel zout erin doen.
>Of nog beter tabasco of iets wat nog heter is .;-))
>
>Groet Yvonne
>>

Deze gaat niet werken! Voor hem geldt: hoe heter hoe beter

Groeten Joke

Baukje

unread,
Oct 29, 2000, 2:38:57 AM10/29/00
to
On Fri, 27 Oct 2000 16:12:04 +0100, Joke <jo...@hetnet.nl> wrote:

>ps. smaakbederver= maggi toevoegen zonder eerst te proeven of het wel
>nodig is. Een regelmatig terugkerend ergernisje. Ik kan het niet
>laten, elke keer zeg ik er weer wat van, al voor het bidden. Dan zet
>hij netjes het flesje neer zonde het te gebruiken, bidden, hij pakt
>het flesje weer op en schudden maar.:-))

Maar toch zeker alleen in zijn eigen soep? Of in de hele pan?

Als het alleen in z'n eigen soep is dan zou ik geloof ik maar gauw
ophouden er wat van te zeggen... het lijkt wel een spelletje "Mens
erger je"! ;-)

Baukje

juiste e-mailadres: jvanb...@castel.nl (dus eerste b weglaten)

Baukje

unread,
Oct 29, 2000, 2:38:58 AM10/29/00
to
On Sat, 28 Oct 2000 13:16:53 +0200, Peter Elderson
<elde...@xs4all.nl> wrote:

>Ja. Hanneke maakt altijd echte soepen, maaltijdsoepen dus, maar dan

>als voorafje. (...) Tja, en wat krijg je dan?
>
>Vlekken op 't behang.

Ik zag ze al aankomen...

Baukje

unread,
Oct 29, 2000, 2:38:57 AM10/29/00
to
On Fri, 27 Oct 2000 20:25:18 +0200, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:

>Wat is dat toch met die mannen?????
>Dat doet tie van *mij* ook :-)))
>En altijd weer en altijd zeg ik er ook iets van! PROEF NOU EERST :-))))))

Niet doen. Lieve Heer als ik ooit weer eens een leuke man vind help me
dan alsjeblieft m'n mond te houden over zijn eetgewoonten...

Baukje

unread,
Oct 29, 2000, 7:10:31 AM10/29/00
to
On Sat, 28 Oct 2000 22:48:51 +0100, Antoinet <a...@aazwaanxx.demon.nl>
wrote:

>Nou _schijnt_ zeewater minder opvallende vlekken te maken dan rode
>wijn. Wellicht kan Baukje even uitproberen of dat waar is. ;-)

Jammer, net terug uit Delfzijl en boodschap niet op tijd meegekregen.
Kan nog wel even duren voordat ik weer aan de kust zit. ;-)

John

unread,
Oct 29, 2000, 8:33:30 AM10/29/00
to
JB wrote:
>
> Wat is dat toch met die mannen?????
> Dat doet tie van *mij* ook :-)))
> En altijd weer en altijd zeg ik er ook iets van! PROEF NOU EERST :-))))))
>
> Groetjes, Jolanda.

Zeg ik tegen mijn vrouw: "Proeven is niet nodig,
ik *weet* dat ik er nog geen maggi heb ingedaan."
--
Have 5 nice days! John
******************************
--- ILN 000.000.001 ---

Peter Elderson

unread,
Oct 29, 2000, 6:59:06 AM10/29/00
to
Baukje wrote:
>
> On Fri, 27 Oct 2000 16:12:04 +0100, Joke <jo...@hetnet.nl> wrote:
>
> >ps. smaakbederver= maggi toevoegen zonder eerst te proeven of het wel
> >nodig is. Een regelmatig terugkerend ergernisje. Ik kan het niet
> >laten, elke keer zeg ik er weer wat van, al voor het bidden. Dan zet
> >hij netjes het flesje neer zonde het te gebruiken, bidden, hij pakt
> >het flesje weer op en schudden maar.:-))
>
> Maar toch zeker alleen in zijn eigen soep? Of in de hele pan?
>
> Als het alleen in z'n eigen soep is dan zou ik geloof ik maar gauw
> ophouden er wat van te zeggen... het lijkt wel een spelletje "Mens
> erger je"! ;-)

Onze kinderen eten veel beter als ze er zelf iets op mogen spuiten of
strooien. Wij koken dus vrijwel zoutloos, en zetten strooikaas,
strooiaroma, zout, maggi op tafel. Hoe zouter hoe beter, volgens de
kinderen (tot ze zelf besluiten dat het nou toch echt niet meer te
eten is... 2mm zout over alles heen, is dat.)

pe


Joke

unread,
Oct 29, 2000, 12:17:07 PM10/29/00
to

Met eten hebben we ze hier geen problemen meer. Vanaf een jaar of 5 is
dat niet willen eten meestal over. Toen begon het niet lusten.
Nu eten ze alles, overal, wel met voorkeur, natuurlijk.
Friet is lekkerder dan gekookte aardappels :-))

groeten Joke

Baukje

unread,
Oct 29, 2000, 1:01:06 PM10/29/00
to
On Sun, 29 Oct 2000 12:59:06 +0100, Peter Elderson
<elde...@xs4all.nl> wrote:

>Onze kinderen eten veel beter als ze er zelf iets op mogen spuiten of
>strooien. Wij koken dus vrijwel zoutloos, en zetten strooikaas,
>strooiaroma, zout, maggi op tafel. Hoe zouter hoe beter, volgens de
>kinderen (tot ze zelf besluiten dat het nou toch echt niet meer te
>eten is... 2mm zout over alles heen, is dat.)

Eeeeeeeh, vreselijk. Maar ja, daar komen ze dus zelf ook achter.
Moeten ze dan trouwens toch nog hun bord leegeten?

Baukje

unread,
Oct 29, 2000, 1:01:05 PM10/29/00
to
On Sun, 29 Oct 2000 13:33:30 GMT, John <bitb...@home.com> wrote:

>> Wat is dat toch met die mannen?????
>> Dat doet tie van *mij* ook :-)))
>> En altijd weer en altijd zeg ik er ook iets van! PROEF NOU EERST :-))))))
>

>Zeg ik tegen mijn vrouw: "Proeven is niet nodig,
>ik *weet* dat ik er nog geen maggi heb ingedaan."

:-)))

Hans Versteegt

unread,
Oct 29, 2000, 2:18:49 PM10/29/00
to
On Sat, 28 Oct 2000 13:16:53 +0200, Peter Elderson <elde...@xs4all.nl>
wrote:

>


>Ik heb nog meer van die ouder-truukjes, en ze werken nog steeds prima.
>Maar het schijnt dat dat bij kinderen in de pubertijd niet meer werkt.
>Ik zie het met angst en beven tegemoet. Misschien roepen ze dan wel:
>"Ik móet dat zeewater van jou niet, waarom maak je geen échte soep
>zoals mamma. Stomme ouwe zak!" waarna ze het bord soep krachtig door
>de kamer smijten. Tja, en wat krijg je dan?
>
>Vlekken op 't behang.

Ach, als je toch vlekken op het behang wilt krijgen, moet je geen soep
nemen! Probeer het eens met een lepeltje haagse bluf, of
bosbessenpudding of zo. Bietjes mag ook : Neem een lepel (bij bietjes
een vork) vol met dat spul, zet hem vrijwel rechtop.... trek de
lepel/dan wel vork ietsje naar achteren, en laat met een klein rukje
los!

Ik zou bijna zeggen: succes verzekerd! Maar het ligt er aan hoe ver
diegene van het behang verwijderd is he....! :-))

Groetjes,
JokeV
(vers gek toetje) ;-)

Peter Elderson

unread,
Oct 29, 2000, 3:37:15 PM10/29/00
to
Baukje wrote:
>
> On Sun, 29 Oct 2000 12:59:06 +0100, Peter Elderson
> <elde...@xs4all.nl> wrote:
>
> >Onze kinderen eten veel beter als ze er zelf iets op mogen spuiten of
> >strooien. Wij koken dus vrijwel zoutloos, en zetten strooikaas,
> >strooiaroma, zout, maggi op tafel. Hoe zouter hoe beter, volgens de
> >kinderen (tot ze zelf besluiten dat het nou toch echt niet meer te
> >eten is... 2mm zout over alles heen, is dat.)
>
> Eeeeeeeh, vreselijk. Maar ja, daar komen ze dus zelf ook achter.
> Moeten ze dan trouwens toch nog hun bord leegeten?

Dan leggen wij er een verse portie op, waarna ze spaarzaam zout
strooien en zeggen "Mmmm, heerlijk pappamamma! Dank jullie wel voor
het lekker eten!". [1]

pe
[1] Dit is werkelijk gebeurd! 1x maar, helaas.

Baukje

unread,
Oct 29, 2000, 7:15:52 PM10/29/00
to
On Fri, 27 Oct 2000 16:12:04 +0100, Joke <jo...@hetnet.nl> wrote:

>ps. smaakbederver= maggi toevoegen zonder eerst te proeven of het wel
>nodig is. Een regelmatig terugkerend ergernisje. Ik kan het niet
>laten, elke keer zeg ik er weer wat van, al voor het bidden. Dan zet
>hij netjes het flesje neer zonde het te gebruiken, bidden, hij pakt
>het flesje weer op en schudden maar.:-))

Bij nacht en ontij (en ik mag hopen dat Remko niet op de weg is met
dit weer!) heb ik hier nog eens even over na liggen denken en laat ik
nou toch ineens weten hoe dat komt!!!

Ik heb ooit eens een column van naar ik meen Midas Dekkers gelezen
(maar volgens een vriendin van mij was 't Maarten 't Hart; in elk
geval een bioloog dus) waarin hij schreef dat mannen veel beter kunnen
koken dan vrouwen, omdat ze meer (of misschien juist minder, waren we
't ook niet over eens) smaakpapillen hebben dan vrouwen. Het gevolg is
dat voor mannen alles zouter, pittiger enz. moet zijn om 't lekker te
vinden.

En aangezien jullie mannen best weten hoe jullie (vrouwen) koken,
leert hun ervaring ze dus dat er naar hun smaak altijd wel een flinke
scheut Maggi bij mag. Ze hoeven dat allang niet meer eerst te proeven.
Zelfs al vinden jullie (vrouwen) het zelf aan de zoute/pittige kant,
dan zal het hun waarschijnlijk nog niet te zout zijn.

Probleem nu opgelost? :-)

JB

unread,
Oct 30, 2000, 5:33:42 AM10/30/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39fbd2c5...@news.castel.nl>...

>
>Niet doen. Lieve Heer als ik ooit weer eens een leuke man vind help me
>dan alsjeblieft m'n mond te houden over zijn eetgewoonten...
>
Ja maarre.... moet ik dan overal mijn mond over dichthouden????
Het is toch niet normaal dattie altijd meteen met de Maggifles in de aanslag
zit???
En dan ff over het zoutvaatje! Altijd moet-ie eerst op zijn hand proberen of
er wel zou uitkomt!!!
Waarom??? Dat ding strooit al (denk ik 20 jaar) vreselijk goed :-))))))

En hoe goed je ook je best zou doen, het lukt je echt niet om je mond te
houden hoor in zulke gevallen!

JB

unread,
Oct 30, 2000, 5:36:49 AM10/30/00
to

Peter Elderson heeft geschreven in bericht <39FAB5A5...@xs4all.nl>...

>JB wrote:
>>
>toetje? - ....), en dat redden ze gewoon niet na Hanneke's soep.

:-)))))

>Dus ik skoor altijd lekker, door gewoon wat groenteboeljon met
>lettervermicelli en wat soepstengels neer te zeten.


Vaders doen het toch altijd beter dan moeders????

>Vlekken op 't behang.


Daar heb ik geen verstand van, dat moeten we aan Baukje vragen :-))))

JB

unread,
Oct 30, 2000, 5:34:08 AM10/30/00
to

John heeft geschreven in bericht <39FC2737...@home.com>...

>
>Zeg ik tegen mijn vrouw: "Proeven is niet nodig,
>ik *weet* dat ik er nog geen maggi heb ingedaan."


Nog zo'n *koekenbakker* :-))))))

Baukje

unread,
Oct 30, 2000, 6:56:00 AM10/30/00
to
On Mon, 30 Oct 2000 11:33:42 +0100, "JB" <phi...@cistron.nl> wrote:

>En hoe goed je ook je best zou doen, het lukt je echt niet om je mond te
>houden hoor in zulke gevallen!

Ik probeer het te begrijpen en ik zal beslist niet zeggen dat ik nooit
kritiek heb op de tafel- en andere manieren van mijn naasten, want dat
heb ik wel. (Vandaar ook mijn gebed!!! :-)) Maar aan de andere kant,
het lijkt me zo ontzettend vermoeiend als je partner zich tientallen
jaren op een bepaalde manier gedraagt en je blijft er alsmaar wat van
zeggen! Ik geloof dat ik maar zou proberen een andere kant op te
kijken...

Heb je trouwens mijn berichtje gelezen waarin ik een verklaring
opperde voor de gewoonte om zonder te proeven met de Maggifles te
zwaaien? Misschien helpt 't een beetje!

Eetze hč. :-))) (Met hapjes.)

JB

unread,
Oct 30, 2000, 7:58:21 AM10/30/00
to

Baukje heeft geschreven in bericht <39fd5ff6...@news.castel.nl>...

>
>Ik probeer het te begrijpen en ik zal beslist niet zeggen dat ik nooit
>kritiek heb op de tafel- en andere manieren van mijn naasten, want dat
>heb ik wel. (Vandaar ook mijn gebed!!! :-)) Maar aan de andere kant,
>het lijkt me zo ontzettend vermoeiend als je partner

Voor wie??? :-)

zich tientallen
>jaren op een bepaalde manier gedraagt en je blijft er alsmaar wat van
>zeggen! Ik geloof dat ik maar zou proberen een andere kant op te
>kijken...


Je hebt ergens wel gelijk. Ik kijk ook al vaak de andere kant op.
Maar het is zo *stom* - sorry dat ik het zo zeg. Als het zoutvaatje nou toch
al 20 jaar zout strooit, waarom moet dat nou elke keer weer gecontroleerd
worden?????

>Heb je trouwens mijn berichtje gelezen waarin ik een verklaring
>opperde voor de gewoonte om zonder te proeven met de Maggifles te
>zwaaien? Misschien helpt 't een beetje!


Had ik niet gelezen, maar ik ga het eens proberen :-))) (Wedden dattie het
niet doorheeft:-)

>Eetze hč. :-))) (Met hapjes.)
>Baukje


Ik moet nog boodschappen doen vandaag, maar het is werkelijk geeeeen weer,
het hoost hier aan een stuk door en wind natuurlijk. Op de fiets???? Nou
nee. In de auto???? Ook niks, sta je weer zo te emmeren met een paraplu die
stuk waait enzovoort.
Dus ik blijf nog maar ff lekker binnen, maar als het weer zo blijft, dan
worden het vanavond wel heeel erg kleine hapjes :-)))

Groetjes, Jolanda.

******** "Feed the needy, skip the greedy" *********

>
>

guppie

unread,
Oct 30, 2000, 9:09:19 AM10/30/00
to


"JB" <phi...@cistron.nl> wrote in message
news:8tjkvc$8kc$3...@enterprise.cistron.net...

Kan je wel zeggen datie vreselijk goed strooit, maar stel je voor dat iemand
voor de grap het dekseltje heeft los gedraait, dan strooitie inderdaad
vreselijk goed

--
Groetjes,
Herman

Ieder mens heeft recht op zijn eigen_aardigheden
>
>
>


C.& J.d.V.

unread,
Oct 30, 2000, 2:10:42 PM10/30/00
to

JB <phi...@cistron.nl> schreef in berichtnieuws
8tjkvd$8kc$4...@enterprise.cistron.net...

>
> John heeft geschreven in bericht <39FC2737...@home.com>...
> >
> >Zeg ik tegen mijn vrouw: "Proeven is niet nodig,
> >ik *weet* dat ik er nog geen maggi heb ingedaan."
>
> Nog zo'n *koekenbakker* :-))))))
>
> Groetjes, Jolanda.

Koekjes met maggi brrrr :-))

Groetjes
Corrie


C.& J.d.V.

unread,
Oct 30, 2000, 2:09:30 PM10/30/00
to

JB <phi...@cistron.nl> schreef in berichtnieuws
8tjkvc$8kc$3...@enterprise.cistron.net...

>
> En hoe goed je ook je best zou doen, het lukt je echt niet om je mond
te
> houden hoor in zulke gevallen!
>
> Groetjes, Jolanda.
>

O jawel hoor. Gewoon nog even geduld hebben. Die tijd komt vanzelf echt
waar :-)))

Groetjes
Corrie


JB

unread,
Oct 30, 2000, 2:36:21 PM10/30/00
to

C.& J.d.V. heeft geschreven in bericht <8tkhee$5ao8$2...@reader4.wxs.nl>...

>
>
>
>O jawel hoor. Gewoon nog even geduld hebben. Die tijd komt vanzelf echt
>waar :-)))
>
Hahahaha, het is al belachelijk dat ik het zooooo lang volhou!
Ik geloof dat ik het vanaf vandaag noooit meer zeg!
Zal alleen verwonderd kijken. Dat mag nog wel he?

Peter Elderson

unread,
Oct 30, 2000, 3:15:09 PM10/30/00
to
JB wrote:
> Vaders doen het toch altijd beter dan moeders????

Dat weten we pas over een jaar of 30, als ze totally screwed up op de
analysetafel liggen, waar de buitenste lagen van hun persoonlijkheid
een voor een afgepeld worden om het kwetsbare innelijk bloot te
leggen. Dan pas weten we wiens schuld het allemaal was: van Hanneke of
van mij.

pe


It is loading more messages.
0 new messages